Skip to main content
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Kiitokset! Nopeaa toimintaa, näyttäisi toimivan nyt hyvin!
Terve

Kiitos nopeasta päivityksestä mutta täälä tilanne meni huonompaan. Aikaisemmin resetoi modeemia itsekseen n.1-2h. Välein. Nyt 5-10min. Välein resetoituu itsestään. Epäonnistuko päivitys vai onko thomson rikki? Mitä kautta saisin nyt uuden modeemin?
Jatkuu modeemin pätkiminen edelleen. Onnistuuko tämän kautta uuden modeemin tilaaminen vai pitääkö soittaa asiakaspalveluun? Vai onko nyt jossain muualla vika?
Jostain syystä täälläkin wanha firmware ja yhtey nopeys ylöspäin jää hieman alle 5 megaa kättelynopeutena. Syy firmiksessä ?
On se kumma miksi ei voi vastata enään. Pätkii vieläkin ja teidän asiakaspalvelun numero senkun huononee huononemistaan sitä kautta ei saa ketään kiinni... Käytännössä ei tällä hetkellä tee netillä mitään kun ei pysy modeemi sitä 5min käynnissä... Sen jälkeen menee se 5min. että nousee hetkeksi taas pystyyn. Laittakaa ny äkkiä ees se uusi modeemi tulemaan että ei turhaan tarvi metistä maksaa kerta ette oöe nyt muutakaan aikaseksi saaneet.
Kiitos!
Moikka.
Meidän modeemin saisi kanssa päivittää, nettipelaamisesta ei meinaa tulla mitään kun potkitaan jatkuvasti ulos peleistä. Luulisi että 100mb riittäisi nettipelaamiseen.. 🙂
Saisko tähän vastausta?? Jos tuon firmiksen voisi päivittää etänä niinkuin joillekin ollaan tehty...
Hei!

Annat: Sinun kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme ja jättää asiasta vikailmoitus. Puhelinnumeromme on 020690101 (mpm/pvm). Palvelemme ma-pe 8-20 ja lauantaisin 9-16:30.

McToni: Onnistuinkohan jäljestämään liittymäsi tiedot oikein antamasi asiakasnumeron perusteella. Jos kyseessä oli sinun tilausnumerosi, niin silloin katsoin oikeita tietoja ja sinulla on jo uusi firmis käytössäsi. Voisit päivittää nimimerkkisi tunnistetiedon asiakasnumeroon. Voin sen jälkeen vielä katsoa tilannetta uudemman kerran.
Hei Shokata,

laitetaan sinulle tulemaan uutta versiota.

Pahoittelen etten vastaillut tämän keskusteluketjun viesteihin aiemmin. Olen käynyt viestejä vanhemmasta uusimpaan päin. Tähän viestiketjuun on tullut uusia viestejä koko ajan niin se aiheutti sen, että pompahteli listassa ylöspäin sitä mukaa.
Minulla on myös ketjussa mainittuja ongelmia. Saisinko päivityksen Thomsoniin kiitos.
Nykyinen software release on 8.8.B.A.
Hei Baztillo,

päivitys lähti sinulle matkaan.
Josko tännekin laittaisitte niin voisin taas testailla joko Thomson jaksaisi pitää linjaa pystyssä kun on puolisen vuotta huilannut tuolla hyllyssä.
Hei PormestariSisu,

päivitys lähti sinulle matkaan.
Moikka.

Hei kiitokset päivityksestä. Ilmeisesti ei poistanut kyllä tuota ongelmaa nettipeleissä. Nyt on ilmennyt uusi ongelma, eli joutuu välillä käydä sammuttamassa modeemin, koska "DNS palvelu ei vastaa" tai jotain vastaavaa. Pystyisittekö jotenkin siellä päässä muuttamaan modeemin siltaavaksi, niin voisi loppua tuo modeemin jarruttelu..? Ilmeisesti tuo modeemi ei ole mikään optimaalinen purkki nettipelaamiseen, koska on optimoitu koti-tv käyttöön, jota palvelua ei meidän taloudessa edes ole.

Ilmeisesti sekin voisi auttaa jos ottaa virheenkorjauksen pois käytöstä?
Moi, minulla on kans pätkinyt todella paljon viime päivinä netti ja päivitys thompsoniin kelpaisi. versio 8.8.B.A käytössä tällä hetkellä.

Minulla ei ole asiakasnumeroa ylhäällä, mutta pystytkö laittamaan sen osoitetietojen avulla?


(voit poistaa / poistan osoitetiedon näkyviltä kun olet vastannut)

Kiitos.
Hei Telso,

Laitamme sinullekkin ohjelmistopäivitystä hetken kuluttua.
Hei Shokata,

Virheenkorjausta on nyt otettu pois. Jos KotiTV palvelu on käytössä tämä saattaa aiheuttaa ongelmaa sen toimivuuteen.

Virheenkorjauksen poistamisen myötä yhteydessäkin saattaa mahdollisesti esiintyä häiriöitä, mutta mikäli ongelmia esiintyy, niin kannattaa ottaa vikapalveluumme yhteyttä niin voimma tutkia ongelmaa tarkemmin. Vikapalvelu 0206 90101 (pvm/mpm) ma-pe 8-20, la 9-16:30.

Thomson palvelureititintä ei ikävä kyllä saa siltaavaksi. Mutta jos KotiTV palvelu ei ole käytössä, niin voit käyttää yhteydessäsi myös muuta yhteyteesi soveltuvaa modeemia, eli sinun tapauksessasi VDSL modeemia.
Tanja kirjoitti:
Hei Baztillo,

päivitys lähti sinulle matkaan.



Eipä tuo minun thompsoni ole päivittynyt vaan on edelleen Software Release: 8.8.B.A
Laitteen ole käynnistänyt uudellen useamman kerran.
Saisko tännekkin tuon päivityksen.
Tännekin voisi laittaa sitä päivitystä tulemaan. Tällä hetkellä sisällä on 8.8.B.A -firmis. Laite on ollut hankinnasta saakka lähes käyttökelvoton pätkimisongelmien takia.
Jos mahdollista niin päivitystä oltaisiin vailla. 8.C.H.2 nykyinen versio.

Kiitos

-M
Hei Baztillo,

Sinulla näyttää olevan jo uusin ohjelmistoversio Thomsonissasi.

Hei RubberDuck, Harrih ja Mhepo,

Päivitykset tulevat laitteillenne hetkisen kuluttua.
Kiitos!

-M
Kiitos päivityksestä
Itsellä näyttää vieläkin vanhaa versioita vaikka boksi on bootattu ja resetoitu? mikähän mahtaa olla vikana?

-M

Vastaa