Skip to main content
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Hei.
Kyllä powervalo paloi hetken oranssina, ja sitten meni normaalisti verkkoon.
Mutta firmistä ei tullu purkkiin.
Moi Tomba_76,

Laitoin käsittelijälle viestiä, että sait resetoitu niin koitetaan päivitystä uudestaan.
Hei.
Nyt purkki päivittyi.
Kiitos.
Moi Tomba_76,

Hyvä homma, että onnistui 🙂
terve!

Saiskos oman päivitettyä kanss? nykyinen versio näyttää 8.8.b.6 omilla sivuilla ja onko toi 4 portin siltaus vielä päällä?
Hei Jansku201,

Sinulla on tällä hetkellä 8.C.H.2 ohjelmisto Thomsonissa. Ohjelmistoversion voi tarkistella laitteen hallintapaneelin kautta, osoitteella 192.168.1.1. Omilla sivuilla ei laitteen nykyista ohjelmistoversiota näe.

Laitoin pyynnön menemään että laitetaan sinulle uusin versio ja samalla sillataan 4-portti. Portti ei tällä hetkellä ollut sillattuna.
Saisko päivitystä tänne? :)

Thomson TG789vn

8.C.H.2 tällä hetkellä
Terve.

Täälläpäin tarvittaisiin myös päivitystä.
Olisiko mahdollista päivittää myös minun Thomson?
Hei monic ja T33Muki,

Päivityspyyntönne välitetty eteenpäin! Saatte txt-viestiin kun päivitys on tehty.

Cicci1, Vilkaisin tietojasi asiakasnumerollasi ja sieltä ei kyllä löydy kyseistä mallia (Thomson TG789) meiltä toimitettuna ollenkaan?
Hei,
jos tännekin saisi uusimman firmwaren, kiitos.
Moi joma2,

Laitetaan päivityspyyntö eteenpäin! Ilmoitellaan tekstiviestillä, kun on valmista.
Saisiko tännekkin firmware päivitystä kiitoksia!
Moi elluu,

Laitoin siltauksesta pyynnön eteenpäin. Saat tekstiviestitse kuittauksen, kun 4. portti on siltaavassa tilassa.
Jaakko- kirjoitti:
Moi elluu,

Laitoin siltauksesta pyynnön eteenpäin. Saat tekstiviestitse kuittauksen, kun 4. portti on siltaavassa tilassa.

Riittää ihan firmiksen päivitys, ei tarvitse sillata tuota porttia 😉
Moikka elluu,

Tässä näköjään mennyt meikäläisellä ajatukset ristiin, pahoittelut siitä 🙂 Työpyynnössä on kuitenkin firmware näemmä päivitetty. Homma siis kunnossa.
Näin hieman epäilin mutta varmistin vain, näyttää päivittyneen firmis päivän aikana. Kiitoksia!
Hei. Saisiko tännekin uusimman firmwaren? Nykyinen versio on 8.C.H.2

Kiitos.
Hei pheikkala,

Laitoin verkonhallintaan pyynnön, että päivitetään modeemisi. Ilmoittelemme sinulle, kun päivitys on tehty.

kirjoitti:
Thomsonin wlan tuntuu toimivan vähän miten sattuu. Joskus chromebookilla ja iPadilla toimii, joskus ei. Päivittäisittekö firmiksen, josko siitä olisi apua.

Kaivetaan tämä vanha viesti hieman yllemäksi. Törmäsin vasta tähän ongelmaan reilun kuukauden käytön jälkeen. Laitteena siis Chromebookista sukulaisversio eli Chromebox. Reiluun kuukauteen en törmännyt ongelmaan. Vasta nyt pidempiaikeisen yhtäsoittoisen käytönmyötä törmäsin. Tähän saakka Chromebox on toiminut erittäin mallikkasti. Ongelma vaikuttaisi liittyvän jotenkin dhcp leasen uusimiseen. Kun laite ei saa uudistettua sisäverkon osoitetta ei nettiinpääseminen oikein onnistu. Ratkaisin ongelman toistaiseksi asettamalla laitteeseen kiinteän sisäverkon osoitteen ja käyttämällä Googlen nimipalvelinta. Pitänee laitteeseen vielä asettaa Soneran palvelimet.

 

Eli onko tälle dhcp protokollan asialle tehty mitään? Ongelma sattaa kasvaa sitä myöden kun *nix pohjaiset laitteet lisääntyvät tavisten keskuudessa. Harvempi käyttäjä osaa selvitellä verkko-ongelmia. Itselleni asia valkeni varsin nopeasti, kun laite oli sisäverkossa TG789vn:ltä muka osoitteen saanena. Tarkempi tutkiminen osoitti että osoite on sama, jonka purkki on antanut, mutta purkin mukaan laite ei ole aktiivisena vaikka juuri selaan sillä tuota purkkia. Laitteen tila muuttui heti, kun vaihdoin sen osoitetietoja staattiseksi. Kuuluko tässä asiassa pallo Soneralle vai pitääkö sitä heittää Googlen suuntaan, sillä dhcp ongelmia on ollut aiemminkin?

 

Uskoisin että ongelma koskee niin Chromebookia, kuin Chromeboxia ja iPadejä. Ehkä myös muita Applen tuotteita, koska verkko-ohjelmistopätkät lienevät samaa sukua.

 

Lisätään vielä että purkin ohjelmistoversio on  8.C.H.2.


Enpä usko että vikaa nopeasti korjaantuu... itsellä oli Inteno... ja vähän väliä oli ongelmia... Heti korjaantui kun siirsin DHCP:n ja DNS pois... sitten pelittää... 

 

Minusta pallo kuuluu Soneralle, kun vika on heidän laitteissa... 



@olkitu kirjoitti:

Enpä usko että vikaa nopeasti korjaantuu... itsellä oli Inteno... ja vähän väliä oli ongelmia... Heti korjaantui kun siirsin DHCP:n ja DNS pois... sitten pelittää... 

 

Minusta pallo kuuluu Soneralle, kun vika on heidän laitteissa... 


Otit Inteno modeemista asetukset pois vai miten?


Korvasin Intenon toisella laitteella siis pikku hiljaa... Nykyisin koko Inteno ei ole kotiverkossani...

 

Mutta suosittelen toista aina modeemia vaikka maksaakin... Mikä oli laajakaistasi toteutustapa? VDSL, ADSL vai ethernet? Onko sinulla Sonera Viihde?

 

Eli siis:

 

- Otin DHCP:n pois käytöstä ja korvasin omalla DHCP palvelimella.

- Korvasin DNS palvelimen toisella DNS palvelimella.

 

Toinen modeemi / reititin olisi paras neuvo... Koska saa odottaa operaattorilta todella kauan että korjaantuu ongelmat... Jos on Sonera Viihde niin sitten pieni ongelma... Siinä syy miksi minulla se Inteno vielä on...

 

Ainakin yhteyden nopeudet nousevat mukavasti.

 


Moi!

 

Saiskos tänne uutta päivitystä kanssa? Nykyinen versio on 8.8.B.A


Tervehdys @HULKVIST ja mukava kun löysit tänne meidän uuteen Klaaniin!



 



Neuvoisin sinua laittamaan tämän pyynnön omien sivujen kautta työpyyntönä vikapalvelulle, niin voivat hoitaa asiaa eteenpäin. Toinen vaihtoehto olisi soittaa arkipäivänä suoraan vikapalveluun 020 690 101. Meillä kun ei ole täällä Klaanissa mahdollisuutta käsitellä asiakastietoja, niin tällaiset muutokset täytyy aina hoitaa muuta kautta. Täällä voidaan keskustella ja auttaa ongelmissa yleisellä tasolla.


Vastaa