Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.
Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.
Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Sivu 5 / 26
Minulla myös on pätkinyt routerin takia monet pelit ja luulin ettei tähän löydy mitään fixiä. Joten jos tännekkin saisi päivityksen niin auttaisi suunnattomasti. Kiitos!
Päivitys laitettu tulemaan kaikille edellisen viestini jälkeen pyytäneille.
Minulla on täällä ( viewtopic.php?f=53&t=6542 ) kuvattu ongelma ja ilmeisesti firmwaren päivitys saattaisi asian korjata, joten saisiko päivitystä tännekinpäin? FW tällä hetkellä 8.8.B.A.
Kiitos.
Kiitos.
Päivitystä kaivattaisiin täälläkin.
Software Release: 8.8.B.A
Software Release: 8.8.B.A
Täälläkin ongelmia. Firmwaren päivitystä kaivattaisiin kipeästi. Kiitos
Software Release: 8.8.B.A
Software Release: 8.8.B.A
Hei Sobile, TexWiller ja Mukelo.
Päivityksiä tulee hetken kuluttua.
Päivityksiä tulee hetken kuluttua.
Täällä on kanssa yksi ongelmainen Thomson.
Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Hei Loffe_,
Laitetaan sinullekkin päivitystä hetkisen kuluttua.
Laitetaan sinullekkin päivitystä hetkisen kuluttua.
sama ongelma minullakin, voiko firmwaren päivittää?
Voisikohan tänne myös saada päivityksen jos se auttaisi tuohon yhteyden pätkimiseen?
Nykyinen on 8.8.B.A
Nykyinen on 8.8.B.A
Pakko ihmetellä miten tämä voi olla tämmöistä tämä soneran toiminta. Olen soittanut soneralle useita kertoja tästä ongelmasta ja sanottiin että kokeile toisella modeemilla. Miten teidän asiakaspalvelijat ei tiedä että tämmöinen ongelma on ja miten se korjataan? Sitten miljoonan google haun jälkeen löytyy tämä ratkaisu... Ilman tuota urho tv totalia ois jo lentäny soneran sopimus ikkunasta.
Tosiaan päivitystä tännekkin, 88.b.a täälläkin.
Ja välittäkää vähän näitä vikatietoja eteenpäin, että soitettaessa ne teidän työntekijät tietää näistä ongelmista.
Tosiaan päivitystä tännekkin, 88.b.a täälläkin.
Ja välittäkää vähän näitä vikatietoja eteenpäin, että soitettaessa ne teidän työntekijät tietää näistä ongelmista.
Hei vuontu-3 ja Pauli1709,
Laitetaan hetken kuluttua teille Thomsonin päivitystä tulemaan.
Laitetaan hetken kuluttua teille Thomsonin päivitystä tulemaan.
Johtuuko tuosta päivityksestä kun en saa lähellekään täyttä nopeutta ?
Pätkiminen on nähtävästi loppunut mutta nopeus pudonnut aikaisemmasta n. 75/10 Mbs nopeudesta
n.60/6 Mbs nopeuteen.Minulla on/pitäisi olla 100/10 Mbs liittymä.
Asetussivu ei ole täysin vastaava tuon ohjesivun kanssa.Noita ohjeita voisi päivittää vastaamaan uusinta päivitystä.
Pätkiminen on nähtävästi loppunut mutta nopeus pudonnut aikaisemmasta n. 75/10 Mbs nopeudesta
n.60/6 Mbs nopeuteen.Minulla on/pitäisi olla 100/10 Mbs liittymä.
Asetussivu ei ole täysin vastaava tuon ohjesivun kanssa.Noita ohjeita voisi päivittää vastaamaan uusinta päivitystä.
Hei Pauli1709
Yhteyden nopeutta on rajattu. Tämä on ilmeisesti poistanut pätkimisen. Tästä syystä nopeudet ovat laskeneet. 100/10 on teoreettinen nopeus. Käytännössä tähän ei aina päästä. Nopeuteen vaikuttaa monet tekijät, kuten puhelinjohdon pituus, modeemi sekä talon sisäverkko. Kannattaa katsoa, mikä tilanne on vikailmoituksen jälkeen. Todennäköistä voi olla, että yhteyden nopeutta voidaan joutua rajaamaan hieman. Toivotaan kuitenkin, että nopeutta saataisiin nostettua hieman.
Yhteyden nopeutta on rajattu. Tämä on ilmeisesti poistanut pätkimisen. Tästä syystä nopeudet ovat laskeneet. 100/10 on teoreettinen nopeus. Käytännössä tähän ei aina päästä. Nopeuteen vaikuttaa monet tekijät, kuten puhelinjohdon pituus, modeemi sekä talon sisäverkko. Kannattaa katsoa, mikä tilanne on vikailmoituksen jälkeen. Todennäköistä voi olla, että yhteyden nopeutta voidaan joutua rajaamaan hieman. Toivotaan kuitenkin, että nopeutta saataisiin nostettua hieman.
Jos maksan 100/10 Mbs liittymästä niin tuo 60/6 Mbs on aika kaukana siitä.
Tuki ilmoitti että vika on korjattu mutta ei nuo nopeudet ole muuttuneet yhtään paremmiksi.
Nopeutta rajoitettu?
Kävi mielessä että jos ostan auton jolla haluan ajaa 100km/h ja se nykii 80 km/h vauhdissa.
Luultavasti korjaamo ei tee sitä että se laittaa autoon nopeusrajoittimen jolla nopeus rajoitetaan 60 km/h.
Vähän tällainen kuva nyt on jäänyt tästä toiminnasta :-(
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Telewell EAV510 modeemista, olisiko se parempi ?.
Tuki ilmoitti että vika on korjattu mutta ei nuo nopeudet ole muuttuneet yhtään paremmiksi.
Nopeutta rajoitettu?
Kävi mielessä että jos ostan auton jolla haluan ajaa 100km/h ja se nykii 80 km/h vauhdissa.
Luultavasti korjaamo ei tee sitä että se laittaa autoon nopeusrajoittimen jolla nopeus rajoitetaan 60 km/h.
Vähän tällainen kuva nyt on jäänyt tästä toiminnasta :-(
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Telewell EAV510 modeemista, olisiko se parempi ?.
Pauli1709 kirjoitti: Jos maksan 100/10 Mbs liittymästä niin tuo 60/6 Mbs on aika kaukana siitä.
Tuki ilmoitti että vika on korjattu mutta ei nuo nopeudet ole muuttuneet yhtään paremmiksi.
Nopeutta rajoitettu?
Yleisin syy tuohon VDSL-netin hitauteen tulee taloyhtiön heikkolaatuisesta sisäkaapeloinnista. Se ei ole operaattorin vastuulla. Vanhemmissa taloissa signaali ei kulje tarpeeksi hyvin kupariverkossa, mutta nopeutta laskemalla data tulee varmemmin perille.
Kävi mielessä että jos ostan auton jolla haluan ajaa 100km/h ja se nykii 80 km/h vauhdissa.
Luultavasti korjaamo ei tee sitä että se laittaa autoon nopeusrajoittimen jolla nopeus rajoitetaan 60 km/h.
Vähän tällainen kuva nyt on jäänyt tästä toiminnasta :-(
Yritän parempaa analogiaa -- Sinulla on sataseen asti pystyvä auto, mutta yksityinen tieverkko on niin heikossa kunnossa, että ajat ojaan harva se päivä. Korjaamo rajoittaa nopeuden kuuteenkymppiin, jolloin selviät ehjänä perille.
Edit: Jos et halua maksaa tyhjästä, niin vaihda nopeusluokka 10/10:aan
Jos jatketaan tätä samaa vertailua liikenteeseen niin jos haluan ajaa 100km/h niin menen moottoritielle.
Kun riittää 60km/h niin voin ajaa pikkuteitä mutta moottoritiellä ajaessa edellytän että tienpitäjä pitää tien siinä kunnossa että voin ajaa sitä nopeutta turvallisesti
Kun riittää 60km/h niin voin ajaa pikkuteitä mutta moottoritiellä ajaessa edellytän että tienpitäjä pitää tien siinä kunnossa että voin ajaa sitä nopeutta turvallisesti
Hei Pauli1709
anqqurin onkin antanut kaiken tarpeellisen infon. Kiitokset tästä! Vertauskuvakin on hyvä. Nopeutta on siis rajattu sen takia, että pätkiminen saatiin loppumaan. Pätkiminen johtuu usein siitä, että talon sisäverkko on huonossa kunnossa. Sisäverkko kuuluu taloyhtiölle. Suosittelen kysymään taloyhtiöstä, onko heillä tietoa talon sisäverkon kunnosta. Valitettavan usein tämän tyyppiset ongelmat jäävät sisäverkkoon. 100% varma en tietenkään voi olla.
anqqurin onkin antanut kaiken tarpeellisen infon. Kiitokset tästä! Vertauskuvakin on hyvä. Nopeutta on siis rajattu sen takia, että pätkiminen saatiin loppumaan. Pätkiminen johtuu usein siitä, että talon sisäverkko on huonossa kunnossa. Sisäverkko kuuluu taloyhtiölle. Suosittelen kysymään taloyhtiöstä, onko heillä tietoa talon sisäverkon kunnosta. Valitettavan usein tämän tyyppiset ongelmat jäävät sisäverkkoon. 100% varma en tietenkään voi olla.
OK.Täytyy laittaa taloyhtiön isännöisijä piinapenkkiin.
Eiköhän sieltä jotain apua löydy.
Toisaalta eikö Soneran pitäisi selvittää talon kaapeleiden riittävyys ennenkuin myydään 100Mbs liittymää?
Eiköhän sieltä jotain apua löydy.
Toisaalta eikö Soneran pitäisi selvittää talon kaapeleiden riittävyys ennenkuin myydään 100Mbs liittymää?
Pauli1709 kirjoitti:
Toisaalta eikö Soneran pitäisi selvittää talon kaapeleiden riittävyys ennenkuin myydään 100Mbs liittymää?
Nope.avi
Soneran vastuu ja oikeudet loppuvat jakamoon, minne asennetaan keskitin. Samalla lailla kun Digitakaan ei ollut vastuussa jos katolla oleva terrestriaaliantenni oli vääränlainen vastaanottamaan digilähetyksiä. Pika-ajattelulla nopeutta hidastavia tekijöitä, mitä tulee mieleen niin on
-Mihin puhelinpistokkeeseen laite taloudessa kytketään, puhelinjohdon pituus ja laatu
-Onko taloudessa lankapuhelin
-Mikä on päätelaitteen herkkyys
-Monenko kerroksen/asunnon päässä ollaan keskittimestä
Oishan se kiva jos olisi tarjolla myös 10/50-nopeusluokka. Viestintäviraston kanta taisi olla se, että operaattorin pitää toimittaa >40% luvatusta nopeudesta, muutoin asiakas voi purkaa sopimuksen.
Voisikohan tänne myös saada päivityksen jos se auttaisi tuohon yhteyden pätkimiseen?
Nykyinen on 8.8.B.A
Kiitos
Nykyinen on 8.8.B.A
Kiitos
Saiskohan mullekin uusimman päivityksen, tajuton pätkiminen alkanut ja helpompi nämä yksinkertaiset vaihtoehdot kokeilla ennenkuin viettää tunteja taas vianselvittelyssä.
anqquri kirjoitti: [quote="Pauli1709":lsqlg8cx]
Toisaalta eikö Soneran pitäisi selvittää talon kaapeleiden riittävyys ennenkuin myydään 100Mbs liittymää?
Nope.avi
Soneran vastuu ja oikeudet loppuvat jakamoon, minne asennetaan keskitin. Samalla lailla kun Digitakaan ei ollut vastuussa jos katolla oleva terrestriaaliantenni oli vääränlainen vastaanottamaan digilähetyksiä. Pika-ajattelulla nopeutta hidastavia tekijöitä, mitä tulee mieleen niin on
-Mihin puhelinpistokkeeseen laite taloudessa kytketään, puhelinjohdon pituus ja laatu
-Onko taloudessa lankapuhelin
-Mikä on päätelaitteen herkkyys
-Monenko kerroksen/asunnon päässä ollaan keskittimestä
Oishan se kiva jos olisi tarjolla myös 10/50-nopeusluokka. Viestintäviraston kanta taisi olla se, että operaattorin pitää toimittaa >40% luvatusta nopeudesta, muutoin asiakas voi purkaa sopimuksen.[/quote:lsqlg8cx]
Soitin isännöitsijälle ja hän aikoi ilmoittaa taloyhtiön verkkoasiantuntijalle ongelmasta.
Tulee siinä sitten tarkistettua koko talon verkon kunto ja varmaan laitetaan kuntoon jos on vikaa.
Pauli1709 hyvä että isännöitsijä otti homman heti hoitoon! Kun sisäverkon kunto on tarkistettu ja todettu toimivaksi, ota yhteyttä Vikapalveluumme. Vian on jäätävä tässä vaiheessa modeemiin tai puhelinjohtoon. Vaihdetaan modeemi uuteen mikäli vika jää siihen.
spuSp1 ja studi123 nyt pitäisi olla Thomson päivitettynä.
spuSp1 ja studi123 nyt pitäisi olla Thomson päivitettynä.
Täällä sama ongelma, tämänhetkinen firmware on 8.8.B.A. Olisiko mahdollista päivittää myös minun Thomson?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.