Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.
Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.
Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Sivu 6 / 26
Voisin myös ottaa tuon uuden firmwaren koska tuo Thomsonin huono purkki on alkanut hidastamaan yhteyksiä niin että se pitää käynnistää uudelleen vähintään kerran päivässä.
Vähänkin isompien tiedostojen kopiointi sen perässä olevalle USB-levylle saa koko verkon kuolemaan ja jos laitetta ei käynnistä uudelleen niin saa "nauttia" 5/10 Mbps nopeuksista (kyllä, upstream on nopeampi kuin downstream), eli jotain mätää tuossa on.
Hyvin on toiminut aivan tällä samalla kokoonpanolla noin vuoden, kunnes nyt alkoivat ongelmat.
Toivottavasti tuo uusi firmware auttaisi asiaan koska tämä alkaa hieman kyllästyttämään.
Vähänkin isompien tiedostojen kopiointi sen perässä olevalle USB-levylle saa koko verkon kuolemaan ja jos laitetta ei käynnistä uudelleen niin saa "nauttia" 5/10 Mbps nopeuksista (kyllä, upstream on nopeampi kuin downstream), eli jotain mätää tuossa on.
Hyvin on toiminut aivan tällä samalla kokoonpanolla noin vuoden, kunnes nyt alkoivat ongelmat.
Toivottavasti tuo uusi firmware auttaisi asiaan koska tämä alkaa hieman kyllästyttämään.
Haluaisin kokeilla uutta firmawarea.
ADSL-yhteys tuntuu hiipuvan pikkuhiljaa, YouTube on todella tahmea 1080p videoissa sekä PC:llä että TV:llä.
Kiinteistössä on huoltomiehen mittauksen mukaan kelpo kaapelointi, linjan teoreettinen maksimi on 21 megaa, nykyään linja nousee 15 megan nurkille.
Lisäksi haaveilen, että saisin Wake on LANin toimimaan Thomsonin kanssa.
portforward.comin ohjeilla en ole saanut onnistumaan.
ADSL-yhteys tuntuu hiipuvan pikkuhiljaa, YouTube on todella tahmea 1080p videoissa sekä PC:llä että TV:llä.
Kiinteistössä on huoltomiehen mittauksen mukaan kelpo kaapelointi, linjan teoreettinen maksimi on 21 megaa, nykyään linja nousee 15 megan nurkille.
Lisäksi haaveilen, että saisin Wake on LANin toimimaan Thomsonin kanssa.
portforward.comin ohjeilla en ole saanut onnistumaan.
Hei Jayzteroid, Shooga ja faleki-4.
Päivityksiä tulee hetken kuluttua laitteillenne.
Päivityksiä tulee hetken kuluttua laitteillenne.
Mainiota, kiitos.
Sama täällä, tännekkin saisi päivityksen laittaa jos se laittaisi systeemin toimimaan.
Hei,
Tännekkin saisi laittaa uutta päivitystä, ongelmia xbox 360 nettipelien kanssa. Nykyinen versio: 8.8.B.A.
Tännekkin saisi laittaa uutta päivitystä, ongelmia xbox 360 nettipelien kanssa. Nykyinen versio: 8.8.B.A.
Hei WhoopeR ja Kemo,
Päivityksiä tulee laitteillenne hetken kuluttua.
Päivityksiä tulee laitteillenne hetken kuluttua.
Hetken kuluttua? edelleen näkyy olevan 8.C.H.2
Hei WhoopeR,
8.C.H.2 on uusin ohjelmisto tällä hetkellä.
Kertoisitko tarkemmin minkälaista ongelmaa sinulla on laitteen kanssa?
8.C.H.2 on uusin ohjelmisto tällä hetkellä.
Kertoisitko tarkemmin minkälaista ongelmaa sinulla on laitteen kanssa?
Moro,
Saisikos tännekkin uuden päivityksen? Kiitos
Saisikos tännekkin uuden päivityksen? Kiitos
Hei Saemi,
Päivitystä tulee hetkisen kuluttua.
Päivitystä tulee hetkisen kuluttua.
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun uuden firmware päivityksen myötä laite on alkanut boottailemaan häiritsevissä määrin. Eli siis laitteen kaikki valot sammuu ja laite kyllä käynnistää taas itsensä normaalisti käyttö kuntoon. Tavallista netin pätkimistä ei ole ilmennyt laisinkaan vaan pelkästään tätä laitteen uudelleen käynnistymisestä johtuvaa. Samaa ongelmaa oli aiemmin kun asuin eri osoitteessa. Nyt olemme asuneet muutaman kuukauden tässä uudessa osoitteessa ja ongelmaa ei ole ollut ennen tätä. Nyt uuden firmwaren myötä ongelmat ovat taas palanneet.
Moro,
Voisitteko tännekin pistää tuota päivitystä.
Kiitoksia.
Voisitteko tännekin pistää tuota päivitystä.
Kiitoksia.
Tänne tarttis myös päivityksen. Kiitos.
Mulla on sama homma, Thomson on ruvennut boottailemaan itsekseen, joskus useita kertoja päivässä, rupee vähän hatuttaa koko boxi. Sisässä on uusin firmis, mutta teki aiemmallakin firmiksellä tuota vaan ei niin usein, pahinta on kun joskus häviää kaikki asetukset ja laita taas ne uudelleen. Eikö tuon Thomsonin tilalle ole muuta purkkia tarjota??????????
Hei
Minulla tuli noita itsekseen boottailu ongelmia tuohon thomsoniin tuon uusimman, eli 8.C.H.2 firmware päivityksen jälkeen. Olin yhteydessä vikapalveluun ja se jo kerran korjattiin toimimaan, ainoastaan tietokoneen ja Koti-Tv digiboxin yhtäaikaa käynnistyessä, yleensä aamuisin, yhteys katkesi. Nopeus oli oikein hyvä, lähes 22000kbps. Ilmoitin myös tuosta pienestä häiriöstä, koska niin pyydettiin tekemään jos ongelmia vielä ilmenee.
No, sitten perjaintaina 8.2 2013 tuli tekstiviesti että vika on siirtynyt asiantuntijan käsittelyyn. Ja hetki tästä yhteys katkesi, modeemi yritti nousta linjalle siinä onnistumatta koko perjantain, la aamuna soitin todella tympeälle asiakaspalvelijalle, odotellessani käytin taas virtoja pois modeemista ja kättely yllättäen onnistui, tosin nopeus oli alle 17000kbps ja sen jälkeen olen testaillut tuota modeemia, kättely ei tahdo onnistua millään, tarvitaan useampi käynnistys että modeemi pääsee linjalle.
Tänään tuli viesti että vikaa ei ole heidän linjoissaan. Kehotettiin ottamaan yhteys Helpsoniin.
Kysyisinkin nyt, oliko tuo perjaintainen "asiantuntija" jonkinlainen rangaistus liian useasta yhteyden otosta vikapalveluun?
Tämä on todella heikkoa asiakaspalvelua, asiantuntija säätää linjan entistä huonommaksi ja sitten kerrotaan ettei vikaa ole. Onko mahdollista palauttaa linja samaan tilaan kuin se oli ennen tuota perjantaita, n. klo 15.20 tehtyä säätöä?
Edit: Soitto ystävälliselle henkilölle aspaan auttoi, ainakin toistaiseksi, kättely onnistuu kerralla ja nopeuskin nousi hyvälle tasolle. Kiitos. Näkyy olevan tuurista kiinni minkälaista asiakaspalvelua saa.
Minulla tuli noita itsekseen boottailu ongelmia tuohon thomsoniin tuon uusimman, eli 8.C.H.2 firmware päivityksen jälkeen. Olin yhteydessä vikapalveluun ja se jo kerran korjattiin toimimaan, ainoastaan tietokoneen ja Koti-Tv digiboxin yhtäaikaa käynnistyessä, yleensä aamuisin, yhteys katkesi. Nopeus oli oikein hyvä, lähes 22000kbps. Ilmoitin myös tuosta pienestä häiriöstä, koska niin pyydettiin tekemään jos ongelmia vielä ilmenee.
No, sitten perjaintaina 8.2 2013 tuli tekstiviesti että vika on siirtynyt asiantuntijan käsittelyyn. Ja hetki tästä yhteys katkesi, modeemi yritti nousta linjalle siinä onnistumatta koko perjantain, la aamuna soitin todella tympeälle asiakaspalvelijalle, odotellessani käytin taas virtoja pois modeemista ja kättely yllättäen onnistui, tosin nopeus oli alle 17000kbps ja sen jälkeen olen testaillut tuota modeemia, kättely ei tahdo onnistua millään, tarvitaan useampi käynnistys että modeemi pääsee linjalle.
Tänään tuli viesti että vikaa ei ole heidän linjoissaan. Kehotettiin ottamaan yhteys Helpsoniin.
Kysyisinkin nyt, oliko tuo perjaintainen "asiantuntija" jonkinlainen rangaistus liian useasta yhteyden otosta vikapalveluun?
Tämä on todella heikkoa asiakaspalvelua, asiantuntija säätää linjan entistä huonommaksi ja sitten kerrotaan ettei vikaa ole. Onko mahdollista palauttaa linja samaan tilaan kuin se oli ennen tuota perjantaita, n. klo 15.20 tehtyä säätöä?
Edit: Soitto ystävälliselle henkilölle aspaan auttoi, ainakin toistaiseksi, kättely onnistuu kerralla ja nopeuskin nousi hyvälle tasolle. Kiitos. Näkyy olevan tuurista kiinni minkälaista asiakaspalvelua saa.
Telppe ja rfkood päivitykset laitettu tulemaan.
hemphill kuulostaa hieman oudolta. En kyllä osaa sanoa suoraan, mistä ongelma olisi voinut johtua. Hyvä että yhteys toimii nyt hyvin. Ota uudelleen yhteyttä, jos ongelmia ilmenee!
hemphill kuulostaa hieman oudolta. En kyllä osaa sanoa suoraan, mistä ongelma olisi voinut johtua. Hyvä että yhteys toimii nyt hyvin. Ota uudelleen yhteyttä, jos ongelmia ilmenee!
Niin saatan kuulostaa oudolta. Tänä aamuna taas ensimmäisellä käynnistyksellä yhteys katkesi, mutta nyt palvelureititin kuitenkin nousee linjalle kerralla. Ja vikapalveluun en enää rohkene olla yhteydessä, sieltä joku säätää sen taas vielä huonommaksi. Olen vahvasti sitä mieltä, että tuo firmware päivitys on se joka tätä nyt sotkee. Ennen päivityksen tuloa ei ollut mitään ongelmia. Edellistä firmwarea ei taida saada tuohon enää takaisin?
Mulla on ongelmana se että yhteys pätkii minuutin tai päivän välein tai jotain siltä väliltä. Usein monta kertaa tunnissa. Joskus muutama kk sitten oli sama mutta se poistui itsestään ja nyt taas muutaman viikon on pätkinyt jatkuvasti. Yhteys lähtee taas toimimaan yleensä kun käynnistää modeemin uudelleen.
Auttaiskohan toi päivitys?
Laittakaas päivitys tulemaan niin katsotaan miten käy
Auttaiskohan toi päivitys?
Laittakaas päivitys tulemaan niin katsotaan miten käy
hemphill, valitettavasti vanhaa firmistä ei ole enää mahdollista saada takaisin.
Ana, päivitys laitettu tulemaan. Jos tästä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkitaan mistä pätkiminen johtuu.
Ana, päivitys laitettu tulemaan. Jos tästä ei ole apua, ota yhteyttä Vikapalveluumme niin tutkitaan mistä pätkiminen johtuu.
Minulla on sama ongelma kuin Analla, alkoi pari kuukautta sitten. Laittaisitteko tulemaan uusimman firmwaren, niin tulee ainakin suljettua yksi syy pois. Muuten olenkin tuota pätkimistä jo aika laajasti selvittänyt.
Hei,
mulla takkuilee langaton yhteys jatkuvasti. Laitteen boottaus auttaa aina vähäksi aikaa.
Voisko firmwaren päivitys auttaa?
mulla takkuilee langaton yhteys jatkuvasti. Laitteen boottaus auttaa aina vähäksi aikaa.
Voisko firmwaren päivitys auttaa?
Hei Tomsteri ja Hybris,
Päivityksestä voisi olla apua.
Laitetaan päivitys tulemaan molemmille hetken kuluttua.
Päivityksestä voisi olla apua.
Laitetaan päivitys tulemaan molemmille hetken kuluttua.
Hei Hybris,
Sinulla näytti jo olevan uudempi softa Thomsonissa. Pätkiikö WLAN useammalla laitteella?
Oletko kokeillut vaihtaa WLAN kanavaa? Sitä voisi kokeilla jos se auttaisi pätkimiseen.
Ohjeet ja vinkit sivullamme on ohje miten pääset Thomsonin WLAN asetuksiin.
Sinulla näytti jo olevan uudempi softa Thomsonissa. Pätkiikö WLAN useammalla laitteella?
Oletko kokeillut vaihtaa WLAN kanavaa? Sitä voisi kokeilla jos se auttaisi pätkimiseen.
Ohjeet ja vinkit sivullamme on ohje miten pääset Thomsonin WLAN asetuksiin.
minulle kelpaisi myöskin tuollainen päivitys kun ei suostu kaikkien pelien kanssa yhteistyöhön
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.