Skip to main content
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Saisiko päivityksen myös tänne?
Moi,

nopeus/ping vaihtelee per kone/sovellus satunnaisesti. Saisiko tuon päivityksen tuohon purkkiin, josko auttaisi..

Kiitos!
Nyt pitäisi olla päivitettynä CP1050QT2GV, AE92GTI ja temezi Thomsonit. Toivottavasti päivityksestä on apua!
Moi,

minulla tuo versio edelleen:Software Release: 8.8.B.A

Software Variant: HT

Boot Loader Version: 1.0.9

Buuttasin pari kertaa. Onko muuta tehtävissä?

Kiitos.
CP1050QT2GV, nyt Thomsonin pitäisi olla päivitetty.
Annetaanpa tässä hieman palautetta thomssonin firmwaren päivityksen kulusta.

Tapahtumat: Erässä pelissä yhteys pätki koko ajan (Lord of the Rings) ja lyhyen googletuksen jälkeen tulin tulokseen että thomssonissa voisi olla vikaa. Soitin vikapalvelunumeroon ja syystä tai toisesta puheluun vastasi tavallinen asiakaspalvelu. Selitin ongelman asiakaspalveluun ja minut yhdistettiin ystävällisesti vikapalveluun. Selitin vikapalveluun ongelmani ja mitään ei kuulemma oikein ollut tehtävissä. Sain kuitenkin useamman kehoituksen tulla tälle foorumille etsimään ratkaisua.

Muutaman päivän päästä rupesinkin lukemaan täältä juttua ja aika pian selvisi että meidän thomssonissa on vanha firmware ja uuden päivittäminen on ratkaissut pätkimisongelmia peleissä.

Soitto vikapalvelunumeroon ja päädyin jälleen tavalliseen asiakaspalveluun. Selitin ongelmani ja sen että täällä foorumeilla pelien pätkimisongelmaa on ratkaistu thomssonin firmware-päivityksillä. Asiakaspalvelija oli pihalla kuin lumiukko. Hän sanoi että joutuu kyselemään ratkaisua muualta. Hetken kuluttua hänellä oli ratkaisu ongelmaan. Minun pitää soittaa maksulliseen helpsonin numeroon, jossa minua voidaan auttaa säätämään moodemin asetuksia.

Tässä vaiheessa meni hermo totaalisesti ja kirosanojen saattelemana kyselin että miksi ihmeessä minun pitää soneran rikkinäisten vehkeiden takia soittaa helpsonille. Viimeiseksi sain sanottua että yhdistä minut vikapalveluun ja vähän äkkiä. Asiakaspalvelija tekikin näin.

Kerroin vikapalvelijalle ongelmani ja tämä mieshenkilö sanoi kuulleensä että firmware-päivitys korjaa pelien pätkimisiä ja lupasi laittaa päivityspyynnön kollegalleen heti. Ja kas pelin pätkimisvika katosi saman tien.

Palaute:
1. Levittäkää vikapalvelussa tietoa kaikille että mitä ongelmia firmware-päivitys korjaa. Nyt jouduin selvittämään ratkaisun itse täältä, kun ensimmäinen vikapalvelijanne ei tiennyt mitään. Tietoa on selkeästi olemassa asiakaspalvelijoilla täällä ja vikapalvelun toisella henkilöllä.

2. Kertokaa asiakaspalvelijoille että firmware-päivitykset tehdään ilmaiseksi Soneran toimesta eikä mihinkään helpsoniin kuulu soitella.

P.S. Unohdin pyyytää näistä puheluista kulut korvattavaksi. Vika oli Soneran modeemissa, joten kulut pitää korvata. Laajakaista laskuun otetaan vastaan hyvitykset näistä kahdesta puhelusta.
Hei,

Voisitteko pistää sen tuoreemman firmiksen myös tänne.
Josko sillä korjaantuisi latenssi ja random packet loss ongelmat.
Mahtaneeko tällä Thomsonilla olla takuuta? Ja tuo helpsonin tyrkyttäminen joka ongelman ratkaisuksi on todella turhauttavaa. Näin kuluttajan asemassa olevana voisi kuvitella että, palveluntarjoajalla olisi jonkinlainen vastuu siitä että sen palvelut ja laitteet toimii, ilman että tarvitsee soitella kaiken maailman rahareikiin.
Hei Teka,

Laitteellesi tulee hetken kuluttua päivitystä.
Hei Gaz,

Kiitos palautteestasi. Laitan palautteen eteenpäin, niin toivotaan ettei vastaava tilanne enää pääse toistumaan.

Thomsonin ohjelmistopäivitystä ei tosiaan saa mitään muuta kautta kuin meiltä ja tämä ominaisuus pitäisi olla asiakaspalvelun niin kuin vikapalvelun puolella kaikilla tiedossa. Pahoittelut että on kuitenkin käynyt näin että et ole saanut asiaasi kerralla hoidettua.

Hyvitysasiat käsitellään aina tapauskohtaisesti ja niistä sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, 0200 17000 (mpm/pvm), ma–pe 8–20, la 9–16.30.
Yhteystietomme löydät myös sivuiltamme.
Hei Hemphill,

Viihdepaketin yhteydessä toimitettava Thomson palvelureititin on Soneran omaisuutta. Ohjelmiston päivitys tähän laitteeseen tapahtuu meidän kauttamme. Helpson palvelukaan ei siis tätä voi tehdä. Se että Gazin tapauksessa oli ehdotettu olemaan palveluun yhteydessä on ollut ikävä virhe. Toivotaan että tämä ei pääse tämän jälkeen enää toistumaan.

Vaikka laite on Soneran omaisuutta, on se käyttäjän vastuulla niin kauan kuin sopimus on voimassa. Jos laite hajoaa, niin laite vaihdetaan veloituksetta.

Kuitenkin on syytä muistaa, että jos laite hajoaa tai häviää käyttäjän toimenpiteiden seurauksena, niin laitteesta voidaan peria hinnaston mukainen uushankintahinta. Esim. jos laite pudotetaan tarkoituksella lattialle.

Jos laite hajoaa normaalin käsittelyn seurauksena, niin tästä ei tietenkään joudu maksamaan.

Viallisen laitteen vaihtaminen onnistuu vikapalvelun kautta. Vikapalveluun saa yhteyden soittamalla numeroon 0206 90101 (mpm/pvm) ma–pe 8–20, la 9–16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei Teka,

Laitteellesi tulee hetken kuluttua päivitystä.

Kiitoksia. Packet loss katosi ainakin!

http://i.imgur.com/VNaJZTQ.png
Tuosta näkee efektin ennen ja jälkeen päivityksen.
Olisin kiitollinen päivityksestä, kiitos. Tällä hetkellä 8.8.B.A -firmware.
Täälläkin on jatkuvia ongelmia, päivitystä kehiin, kiitos!
Hei J4RMO ja Jareman,

Laitetaan päivitystä tulemaan hetken päästä.
Kiitos päivityksestä. Eikö vieläkään saa modeemin USB-portteihin liitettyä tulostinta verkkotulostimeksi?
Hei J4RM0,

Tuota ominaisuutta ei ikävä kyllä ainankaan toistaiseksi ole.
Kiitos päivityksestä.
Hei,

Saisko päivityksen thomsoniin?

Kiitos jo etukäteen!
Hei Emva1,

Laitetaan sinulle päivitys hetkisen kuluttua.
Hei,

saisinko minäkin modeemin päivityksen? Kiitoksia!
MInulla on ollut nyt muutaman päivän ajan modeemin kanssa ongelmia, jossa internet yhteys pätkii aina noin 20 minuutin välein. voisiko tämä olla vanhan firmvaren syytä? jos on niin päivitystä voisi pistää tännekkin päin.
Eli täällä kanssa on ollu ongelmia jo jokunen viikko... Elikkä kaikki koneet näyttää että netti on käytössä, mutta ei yhdistä mihinkään millään selaimella. Sama vika sekä wlanilla että piuhalla. Kokeiltu on 3 eri kännykällä 1 tabletilla 1 ps3:lla läppärillä jne... Modeemin resetointi auttaa hetkellisesti...

Ja vielä lisäyksenä että muualla kyllä toimii samat laitteet sekä wlanissa että piuhalla.

Firmware versio tällä hetkellä 8.C.H.2
Hei, voisinko saada päivityksen omaan laitteeseeni?
Auttaiskohan firmware päivitys pätkivään nettiyhteyteen?

Eli nykyään tuo netti pätkii harva se päivä. Yhteys palautuu kyllä, mutta ärsyttää nettipelejä pelatessa/koti-TV:tä katsellessa kesken kaiken käydä viiden minuutin ruljanssi läpi, eli resetoinnit, ipconfigit jne.. Paria viimeistä yhteyden palautumista on tosin saanut odotella melkein 15 minuuttia. Modeemi on ollut samoilla asetuksilla kun sen paketista otin, eli itse en ole muutoksia tehnyt.

Nykyinen firmware versio on 8.C.H.2


edit. Ahaa, tuo 8.C.H.2 onkin käsittääkseni uusin versio. No, mitenköhän tuon pätkivän nettiyhteyden sais sitten korjattua?

Vastaa