Skip to main content
Meillä on ollut jo pitkän aikaa Sonera Koti-TV ja sen mukana tullut Thomson TG789vn modeemi käytössä. Alkuongelmien ja pätkimisten jälkeen laite on toiminut yllättävän hyvin.

Kuitenkin pelatessa tiettyjä pelejä (esim. Diablo 3, World of Warcraft) modeemin kanssa on ongelmia. Latausruudut jäätyilevät välillä joko 0% tai 90% kohdassa. Tutkittuani ongelmaa huomasin vian olevan modeemissa, ilmeisesti muillakin on sama ongelma saman modeemin kanssa. Command tracert palauttaa toisella rivillä vanhan IP-osoitteen (84.250.xx.xxx) vaikka sen pitäisi palauttaa nykyinen (88.193.xx.xxx). (linkki paikkaan mistä löysin ratkaisun: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/2123515705) Firmwaren päivitys ilmeisesti korjaisi ongelman, mutta firmwaren päivitystä ei ilmeisesti itse voi tehdä.

Mitenköhän tämän päivityksen saisi? Laitteessa oleva software release on 8.8.B.A.
Marko- kirjoitti:
Pävitykset tulevat kyllä automaattisesti, mutta koska niitä ei kaikille voida samaan aikaan jakaa, niin osalla päivityksen saamisessa voi hieman kestää. Hätäisimmille päivitys voidaan siis tätäkin kautta laittaa menemään, kunhan asiakasnumero on tietoihin merkittynä.


Olen varmaan hätäinen kun joudun pyytämään päivitystä (nykyinen 8.8.B.A), reilu puoli vuottahan on lyhyt aika.
Hei Lem ja Mika2013

Päivityksen laitettu tulemaan!
Olisiko mahdollista saada tännekin päivitystä, nykyinen versio on 8.8.B.6 ja IPTV:n yhteys on ruvennut pätkimään harvase päivä. Rasittavaa resetoida joka kerta Thopson ja Motorola, että verkkotallennus alkaa taas toimimaan.
Hei Tomppa-

Mitä mallia modeemisi on? Modeemia ei kuulu resetoida kokoajan. Modeemissa saattaa olla jotain vikaa. Takuuvaihto saattaisi olla parempi vaihtoehto.
Arttu- kirjoitti:
Hei Lem ja Mika2013

Päivityksen laitettu tulemaan!


Thomsonin hallintasivulla lukee vieläkin 8.8.B.A? Virrat käytetty pois ja käynnistelty uudelleen hallintasivunkin kautta.

Jotain kyllä tapahtui tuohon aikaan..
Hei Lem

Jostain syystä päivitys ei lähde menemään. Asiaa pitää tutkia tarkemmin. Palaan asiaan myöhemmin, kun päivitys saadaan etenemään.
Hei,

Voitteko päivittää myös minun Thomson TG789vn:n firmwaren?

Kiitos!
Elikkä modeemin tiedot:

Product Name:TG789vn
Serial Number:CP1050QT888
Software Release:8.8.B.6
Software Variant:FF
Boot Loader Version:1.0.9
Product Code:36693690
Board Name:CANT-4

Modeemin ja tallentavan Motorolan boksista kun käyttää virrat pois niin verkkotallennus palautuu vasta toimivaksi.
Hei PALeskinen, Tomppa-

PALeskinen: Thomsonissasi näyttäisi olevan jo uusin ohjelmistoversio.

Tomppa-: Thomsoniisi ei saada yhteyttä joten päivitys ei nyt onnistunut. Kokeile resetoida Thomson painamalla reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Käynnistä laite tämän jälkeen vielä uudelleen. Ilmoitathan kun olet resetoinut laitteen.
Arttu- kirjoitti:
Hei Lem

Jostain syystä päivitys ei lähde menemään. Asiaa pitää tutkia tarkemmin. Palaan asiaan myöhemmin, kun päivitys saadaan etenemään.


Mikäs tämän tilanne on?
Moi!

Mikäköhän on viimeisin versio Thomson TG789vn:ssä itsellä on: 8.C.H.2. Viime kuukaudet kiusannut oikein kunnolla. Olipa hieno kattoa formuloita, kun 2:lla vikalla kierroksella, thomson alkaa buuttaa, sama tapahtui perään, lehdistötilaisuudessa, kun Kimille annettiin mikki käteen.

Näyttää siltä, että mitä useempi kone on kiinni tuossa Thomsonissa, niin se alkaa buuttaan. Tietokone on langattomasti, samoin kännykkä ja Wii, Sonera viihde boksi on kaapelilla kiinni. Mutta esim. nauhoituksia katsoessa, kun Thomson buuttaa täytyy myös digiboxi buutata, että nauhoitukset saa näkyviin. Ja tämä tapahtuu useita kertoaja päivässä!!! Olisiko mitään mahdollista tehdä asialle jotain, vain irtisanonko vain tämän pas..n? Alussa tuo toimi hieman paremmin, mutta viime kuukaudet on ollut aika kuraa toi toiminta. Vika ilmoituksenkin yritin tehdä, mutta eipä sieltä mitään kuulunut..
Hei Toppahousu,

Viimeisin käytössä oleva ohjelmistoversio on 8.C.H.2.

Kuulostaa kyllä varsin ikävältä häiriöltä. Laittaisitko asiakasnumerosi tietoihisi niin voidaan selvitellä tilannetta hieman. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei Lem,

Ongelma on selvityksessä. Ei näyttänyt vieläkään menevän päivitys läpi. Kokeiletko resetoida Thomsonin vielä niin katsotaan josko sen jälkeen onnistuisi.

Paina reset painiketta pohjassa 30 sekunnin ajan. Power valon pitäisi jäädä oranssina/punaisena palamaan. Käynnistä tämän jälkeen Thomson vielä uusiksi niin power muuttuu jälleen virheäksi. Ilmoitathan tänne kun olet resetoinnin tehnyt.
Resetoitu.

Päivittämisen kokeilu mielellään ennen kello 18:30..
Hei Lem,

Ei näyttänyt onnistuvan päivitys vieläkään. Laite ei suostu ottamaan päivitystä vastaan. Tehdään siis niin että lähetän sinulle uuden laitteen postitse.

Kun saat tuon uuden laitteen, niin lähetä vanha laite meille asiakaspalautuksena takaisin alla olevaan osoitteeseen.

Itella Logistics Oy
E-varasto / Sopimustunnus 619604
Satamatie 37
37800 Toijala
Tjooh, tehdään näin.
toppahousu kirjoitti:
Moi!

Mikäköhän on viimeisin versio Thomson TG789vn:ssä itsellä on: 8.C.H.2. Viime kuukaudet kiusannut oikein kunnolla. Olipa hieno kattoa formuloita, kun 2:lla vikalla kierroksella, thomson alkaa buuttaa, sama tapahtui perään, lehdistötilaisuudessa, kun Kimille annettiin mikki käteen.

Näyttää siltä, että mitä useempi kone on kiinni tuossa Thomsonissa, niin se alkaa buuttaan. Tietokone on langattomasti, samoin kännykkä ja Wii, Sonera viihde boksi on kaapelilla kiinni. Mutta esim. nauhoituksia katsoessa, kun Thomson buuttaa täytyy myös digiboxi buutata, että nauhoitukset saa näkyviin. Ja tämä tapahtuu useita kertoaja päivässä!!! Olisiko mitään mahdollista tehdä asialle jotain, vain irtisanonko vain tämän pas..n? Alussa tuo toimi hieman paremmin, mutta viime kuukaudet on ollut aika kuraa toi toiminta. Vika ilmoituksenkin yritin tehdä, mutta eipä sieltä mitään kuulunut..



Mulla on täsmälleen sama ongelma, eikö toi boksi pysty pitämämään linjoilla känykkää,läppäriä ja pöytäkonetta? Puhelin ainoastaan wlanin kautta ja aina jossain laitteessa ei netti toimi ilman buuttia! Mitäs tälle voi tehdä vai onko tuo jo peruste irtisanomiselle?
Hei Sekoku2203,

Sammuuko Thomson siis välillä vai katkeaako yhteys? Suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Saitte ilmeisesti sittenkin päivitettyä (8.C.H.2) vai runttasko sieltä kaikille-ajallaan-automaattipäivitys?

Mutta antaa vaan sen uuden modeemin tulla, nykyinen on aina vinkunut hieman niin sama sitten vaihtaa..
Hei Lem,

Päivityksiä ajetaan kyllä automaattisesti ajoittain. Kumma kyllä aikaisemmin tuo päivitys ei vain suostunut laitteellesi tulemaan, useasta yrityksestä huolimatta. Viittaa kyllä siihen että laitteessa on jonkinlaista häikkää, joten laite kannattaa siinä mielessä vaihtaa. Laitteen pitäisi tulla sinulle vielä tämän viikon aikana.
Marko- kirjoitti:
Hei Sekoku2203,

Sammuuko Thomson siis välillä vai katkeaako yhteys? Suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä niin voimme selvittää asiaa.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.



Ei siis sammuta mutta jotkin laitteista ei toimi ilman modeemin resetointia. Yleensä digiboxi ja läppärin netti ei pelaa ilman resetointia. Valot vilkkuu normaalisti mutta ei saa yhteyttä, eli mistä voisi johtua?
Moi,

Olen liittynyt pari viikkoa sitten 8.C.H.2. käyttäjien kerhoon Soneran valokuidussa (laite on siis kiinni suoraan WAN:issa ethernetillä). Toimii kyllä luvattoman huonosti: Laite buuttaa itsensä lähes joka päivä, yleensä juuri silloin kun katsoo netflixistä videota (liikennemäärä taitaa vaikuttaa). WLAN on disabloitu eli se ei ole ongelman syy.

Kysynkin, saadaanko tämä laite toimimaan lähipäivinä vai kannattaako suoraan harkita jotain toista laitetta tilalle? Toimiikohan testatusti korvaavana laitteena suoraan:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... escription
taikka
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... duct-specs
Hei Sekoku2203 ja _jj,

Suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä nin voimme selvittää näitä ongelmia tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Soitinkin tuohon numeroon ja ainoa mitä osasivat sanoa on että pitäisi resetoida modeemi. On hyvin vaikea uskoa että resetoinnilla on mitään merkitystä, ennemmin tuntuu siltä että kyseinen modeemi ei jostain kumman syystä meidän taloyhtiössä toimi. Juttelin asiasta naapurin kanssa ja hänellä on täsmälleen sama ongelma samanlaisen modeemin kanssa.

Villi veikkaus olisi että laite vuotaa muistia, eli kun liikennettä on ollut tarpeeksi muisti loppuu ja käynnistää itsensä uudestaan. Pitää nyt illalla vielä kokeilla tuota resettiä, olisi tietysti kiva jos voisitte ottaa kantaa noiden mainittujen laitteiden sopivuudesta (tai ehdottaa jotain muuta). Tiedän että IPTV ei niiden kanssa tod.näk. helposti toimi, mutta ei se toimi nyt tämänkään kanssa. Suunta ei siis ole huonompaan 🙂.
Hei _jj,

Nettiyhteys toimii kyllä muillakin reitittimillä kuin Thomsonilla. Viihdepalvelun osalta tuki on vain Thomsonille. Muilla laitteilla emme voi taata palvelun toimivuutta.

Toivottavasti resetoinnista olisi jotain apua. Jos se ei kuitenkaan auta niin olethan uudelleen yhteydessä niin voidaan vaihtaa tuo laite.

Vastaa