Nyt hommasin Soneralta mokkulan ja kävi tällänen homma ettei pysty syystä tai toisesta yhdistämään mihinkään nettiin. Mokkulassa ei siis vika koska se kokeiltu puhelimella tabletilla ja pleikalla. En keksi missä vika ja oon kokeillut Windowsin sivuilta olevilla ohjeilla korjata mutta en onnistu. Kaikki apu tarpeen.
Hei timosavola ja tervetuloa Klaaniin!
Todennäköisesti tietokoneessa on vielä toisen nettitikun yhteysohjelma.
Yhteysohjelman uudelleenasennus :
Laita SIM-kortti vielä kerran nettitikkuun ja jos netti ei edelleenkään toimi, asenna yhteysohjelma uudelleen seuraavan ohjeen mukaisesti:
1.Irrota nettitikku USB-portista.
2.Poista nettitikun yhteysohjelma tietokoneesta. Käytä ohjelman poistoon yhteysohjelman Uninstall-toimintoa tai ohjauspaneelissa olevaa sovellusta. Poista myös muut mahdolliset yhteysohjelmat (esim. aiemman nettitikun ajalta).
3.Käynnistä tietokone uudelleen.
4.Asenna nettitikku ja yhteysohjelma uudelleen käyttöohjeiden mukaisesti.
5.Käynnistä tietokone uudelleen.
6.Jos yhteys ei edelleenkään toimi, Sonera voi tarjota maksullista Helpson-tukipalvelua tai voit ottaa yhteyttä muuhun tietokonehuoltoon tietokoneongelman korjaamiseksi.
Kyseessä siis joku wlan-mokkula. Onko Samsungin wlan-päällä ? Fn-näppäin + joku ylärivin f-näppäin, olisiko joku harava-antennin kuva näppäimessä. Jos on päällä, näkyykö mokkulan wlan-verkko Samsungin verkkoyhteyksissä ?
Wlan yhteys on kyllä päällä koneessa ja kone löytää verkkoja mutta kun yrittää yhdistää se ei pysty siihen.
Mielestäni poistin vanhan nettitikun ohjelman mutta uutta ohjelmaa en edes löydä koneelta. Onko tietoa minkä niminen ohjelma se voisi olla?
Ei wlan-mokkula tarvitse yhteysohjelmaa koneeseen.
Voisitko kertoa sen mokkulan merkin ja mallin.
Oletko lukenut tuon sivun ohjeet: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-E5577T?id=1418
Kysyykö se edes wlanin salasanaa ?
Toimiiko Samsungin wlan jossain muussa wlan-verkossa ? Pystytkö esim. jakamaan puhelimesta nettiä ja kokeilemaan ?
En tiedä onko merkitystä mutta alakulmassa missä on wlan merkki niin siellä on kellertävä varoituskolmio. ...
On sillä merkitystä. Käynnistä vielä tietokone ja mokkula uudelleen, jollet ole sitä vielä kokeillut.
Täällä on Windows 10:n ohjeita verkko-ongelmiin : http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-10/getstarted-why-cant-i-get-connected
Vika on siis selkeästi läppärissä, eikä uudessa mokkulassa. Löytyisköhän langattomalle verkkosovittimelle ajuripäivitystä ? Yksi vaihtoehto voisi olla ulkoinen usb-porttiin tuleva wlan-sovitin, jos koneen oma on lakannut jostain syystä toimimasta.
Ja sen jälkeen:
Joo kannattaa kokeilla, nostan kädet pystyyn.
Ja entäs se langaton wlan-sovitin mistä semmoisia voisi saada?
Jos sinulla on 10 eri verkkosovitinta näkyvillä, niin silloin ei ole kaikki ihan ok. Normaali määrä on se 2kpl ja mahdollinen usb mokkula.
Langattomat sovittimet ovat yleensä Atheros sekä Qualcomm nimellä merkittyjä. Kerro mitä listalla on niin voimme katsoa tarkemmin asiaa.
Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235
Realtek PCle GBE -perheen ohjain
WAN Miniport (IKEv2)
WAN Miniport (IP)
WAN Miniport (IPv6)
WAN Miniport (L2TP)
WAN Miniport (Network monitor)
WAN Miniport (PPPOE)
WAN Miniport (PPTP)
WAN Miniport (SSTP)
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.