Skip to main content

Tietokone ei pysty yhdistämään internetiin.


Näytä ensimmäinen kirjoitus

50 kommenttia

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Ja se pitäisi saada päivitettyä? Mitähän kaikki muut ovat?

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Sille ei löydy päivityksiä 😮

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Luulisin että nuo WAN etuliitteillä varustetut kuuluvat entiseen usb mokkulaan.
Realtek PCle GBE -perheen ohjain on kiinteäverkon sovitin (Ethernet) ja Advanced-N 6235 langaton sovitin.

Laitehallinnassa klikkaa auki Advanced-N 6235 ja sieltä "ohjain" ja poista käytöstä. Odota hetki ja paina samasta kohtaa "ota käyttöön".

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Ei toimi vieläkään wlan

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Outoa.

Seuraava vaihtoehto on, että Wifi mokkulan asetuksissa voi olla jokin virhe.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Voiko olla mahdollista että siihen verkkosovittimelle on päivitys mutta sitä ei löydy kun ei ole netti päällä?

Millainen virhe se voisi olla kun muilla laitteilla mokkula siis toimii

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Koitetaan seuraavaa, mene: ohjauspaneeli - verkko ja jakamiskeskus - muuta sovittimien asetuksia (vasemmasta reunasta) - valitse/tupla klikkaa (Wlan) - paina ominaisuudet - tupla klikkaa (internet protocol version 4) - ja varmista että sinulla on "ruksattuna" (hanki IP osoite automaattisesti ja Hae DNS-palvelimen osoite automaattisesti).

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Molemmat on ruksattu

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Pitää ihan googlettaa asiaa, jotkut kirjoittavat että joskus palomuurikin voi tehdä tämän ongelman.

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Toivottavasti löytyisi jotain apua

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Oletko kokeillut Vianmääristystä?

PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 3994 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016

@kenuu90 kirjoitti:
Outoa.

Seuraava vaihtoehto on, että Wifi mokkulan asetuksissa voi olla jokin virhe.

Ei siinä läppärissä toiminut mikään wlan ja mokkulan wlanilla toimi kaikki muut laitteet.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Vianmäärityksen oon tehny mut sieltä ei mitään apua: Sovittimen wlan/ethernet ohjaimen kanssa saattaa olla ongelma. Kokeilin järjestyksenvalvojana mutta ei auta.

Läppärissä ei toimi yksikään netti mitä mulla käytössä ja muissa laitteissa ne kyllä toimii

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Koitappa tällaista komentokehotteessa:

ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Ei ilmeisesti toiminut kun tuli releasen ja renew jälkeen
Operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation

kenuu90
  • Uusi jäsen
  • 116 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Hmmm.. Alkaa jo ideat loppumaan.

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016

  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016
Kaikki on kokeiltu

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016

Jäljelle jää ottaa yhteys Asiakaspalveluun ja jättää vikailmoitus tai ottaa yhteyttä Helpsoniin. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+7
  • Somettaja
  • 6505 kommenttia
  • 13. kesäkuuta 2016

Oletko kokeillut palautuspisteeseen palauttamista sellaiselle ajankohdalle, kun yhteys vielä toimi? Ja Windows 10 uudelleenasennus... sitäkin syytä testata.


PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • 3994 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2016

@kiisseli67 kirjoitti:

Jäljelle jää ottaa yhteys Asiakaspalveluun ja jättää vikailmoitus tai ottaa yhteyttä Helpsoniin. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta




Mitä Soneran asiakaspalvelu tai vikapalvelu tekee toimimattomalle läppärin wlanille ?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2016

@PasiS kirjoitti:


@kiisseli67 kirjoitti:

Jäljelle jää ottaa yhteys Asiakaspalveluun ja jättää vikailmoitus tai ottaa yhteyttä Helpsoniin. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta




Mitä Soneran asiakaspalvelu tai vikapalvelu tekee toimimattomalle läppärin wlanille ?




Neuvoo, mitä voi asialle tehdä ;)


RaMaria
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 1528 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2016

Täällä onkin niin hyvin noita kikkoja jaeltu, että melkein itse suosittelisin Helpsonia. 🙂 Helpson on oikea paikka näihin opastuksiin ja ongelmanratkaisuihin. :) 


 


Asiakaspalvelussa tai vikapalvelussa ei ole laitetukea tarjota noita peruskikkoja enempää. 


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • 3032 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2016

@PasiS kirjoitti:

@kiisseli67 kirjoitti:

Jäljelle jää ottaa yhteys Asiakaspalveluun ja jättää vikailmoitus tai ottaa yhteyttä Helpsoniin. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta


Mitä Soneran asiakaspalvelu tai vikapalvelu tekee toimimattomalle läppärin wlanille ?


Moi @timosavola :)

 

Sepä ikävää ettei ongelmasi ole selvinnyt :smileyindifferent:

 

Tässä ovat lopulliset vaihtoehdot sinulle:

 

1. Tietokoneen korjaus huollossa (wlan/ethernet-komponenttien vaihto)

 

Tai mikäli haluat päästä edullisemmin...

 

2. Osta WiFi-adapteri (USB), esimerkiksi täältä https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/73b/Verkko-Langattomat (32 päivän palautusoikeus)

 

Toivottavasti tämä auttaisi :smileyvery-happy:


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 20 kommenttia
  • 14. kesäkuuta 2016
Pitää viedä korjaukseen ellei kaveri onnistu nyt korjaamaan

Vastaa