Uuden modeemin verkko on CGA2121_7pjGxyF. Tabletti ilmoittaa todennusvirheen ja haluaisi salasanan. Mistä sellainen löytyy? Edes Telian chat-palvelu ei tiedä vastausta. Kun on tekniikkaa.
@kaupungista@ kirjoitti:
Uuden modeemin verkko on CGA2121_7pjGxyF. Tabletti ilmoittaa todennusvirheen ja haluaisi salasanan. Mistä sellainen löytyy? Edes Telian chat-palvelu ei tiedä vastausta. Kun on tekniikkaa.
Usein modeemin pohjassa tai takana on tarra tai kilpi, jossa on langattoman verkon oletussalasana.
Jos meinaat modeemin KEY-tunnussarjaa, olen yrittänyt sitä kahdesti turhaan. Tablettikone kysyy verkon tunnussanaa kun on todennusvirhe. En tajua KEY-tunnusta.
Olisiko tästä apua? :https://phocs.ru/fi/error-connecting-wlan-wifi-authentication-failure-on-android-reasons-and-solution/
Muista tarkistaa että salasana on kirjoitettu oikein (isot ja pienet kirjaimet esim.)
Onko verkon salausta muutettu?
Jos avaimessa on vaikeasti toisistaan erotettavia kirjaimia, olethan kokeillut avaimesta erilaisia tulkintoja?
Nollaa 0 ja isoa O-kirjainta ei kaikissa kirjasimissa erota toisistaan, samoin iso I ja pieni l eli Iivari ja Lauri ovat vaikeita lukea. Kursivoidussa tekstissä myös Bertta b ja Heikki h voivat olla hankalia.
Mikäli käytössäsi on Ethernet-liitännällä varustettu laite, esimerkiksi pöytätietokone, kannettava tietokone tai pelikonsoli, kytke kaapelimodeemi Ethernet-kaapelilla, kirjaudu laitteen hallintasivulle osoitteessa http://192.168.0.1/ ja tarkasta, mikä langattoman verkon avain on. Tarvittaessa kopioi se tekstinkäsittelyohjelmaan ja vaihda fontiksi jokin selkeä, kuten Andale Mono, Monaco, Consolas, Source Code Pro tai Courier.
Technicolor CGA2121 pikaohjeessa on lisää ohjeita hallintasivulle kirjautumisesta.
Modeemi teki automaattisesti Ethernet-yhteyden läppäriin. Yhteys tablettiin ei synny. Jos nyt aamulla käsitin oikein , "MAC-tila ei ole käytössä" tabletissani jostakin syystä. Vanha modeemi kyllä toimi. Menen kysymään huoltoliikkeestä. Lisäksi älypuhelin nimeää oikean verkon CGA2121, mutta todennusvirhettä salasanalla ei saa hoidettua.
Kannattaa ensin tarkistaa, että yrität yhdistää oikeaan verkkoon. Joskus nämä voi mennä sekaisin, mikäli naapurilla sattuu olemaan lähes saman niminen verkko käytössään. Katso sieltä modeemin pohjasta SSID kohdasta sinun verkon nimi ja yritä yhdistää siihen. Samassa tarrassa näkyy PRE-SHARED KEY, joka on verkon salasana.
Mikäli yhdistät ihan oikeaan verkkoon ja homma ei edelleenkään onnistu, niin mene tabletilla verkon valinta sivulle ja valitse oikea verkon nimi, jonka jälkeen valitse unohda. Tämän jälkeen hae verkot uudelleen ja kokeile syöttää salasana uudelleen.
Pystytkö kokeilemaan esimerkiksi puhelimella tai toisella laitteella, että pystytkö yhdistämään tähän langattomaan verkkoon normaalisti? Mikäli tuo modeemin salasana on vaihdettu jossain vaiheessa, niin resetoimalla laitteen se palautuu alkuperäiseen, eli juurikin tuohon mikä pohjan tarrassa lukee.
Pyritään ratkaisemaan tämä sinun yhteysongelma täällä, kun huoltoliikkeessä ne ei pysty kuitenkaan yhdistämään tablettia sinun kotona olevaan modeemiin :)
Kyse on minulla nyt salasanan vaihtomahdollisuudesta. SSID-verkko ja KEY-salasana kuuluvat yhteen. Toinen henkilö hoiti kirjautumisen puolestani. Kyse oli lukuvirheestä vaikka kolme kertaa tarkistin numerot ja kirjaimet. KEY on aivan liian vaativa tunnus ja haluaisin sen vaihtaa.
"Suoratoiston optimointi" on chromecastissa asia mikä ei vielä suju. Miten voi saada aikaan että telkkarin ruutuun saa näkymään tietokoneelta valitun ohjelman? Tiedän vain että yhteinen verkko pitäisi olla. Telkkarissa on Telian kaapeliverkko ja tabletissa SSID.
Asia on kohdaltani ratkaistu, jos tiedän voiko KEY-salasanaa muuttaa. Aivan liian vaikea toteutettava alkuperäisessä muodossa ja jostakin syystä ainakin edellinen modeemin salasana piti kirjoittaa uudestaankin. Vaikka olin useaankin kertaan onnistunutkin edellisinä päivinä.
@NikoNo@ kirjoitti:Kannattaa ensin tarkistaa, että yrität yhdistää oikeaan verkkoon. Joskus nämä voi mennä sekaisin, mikäli naapurilla sattuu olemaan lähes saman niminen verkko käytössään. Katso sieltä modeemin pohjasta SSID kohdasta sinun verkon nimi ja yritä yhdistää siihen. Samassa tarrassa näkyy PRE-SHARED KEY, joka on verkon salasana.
Mikäli yhdistät ihan oikeaan verkkoon ja homma ei edelleenkään onnistu, niin mene tabletilla verkon valinta sivulle ja valitse oikea verkon nimi, jonka jälkeen valitse unohda. Tämän jälkeen hae verkot uudelleen ja kokeile syöttää salasana uudelleen.
Pystytkö kokeilemaan esimerkiksi puhelimella tai toisella laitteella, että pystytkö yhdistämään tähän langattomaan verkkoon normaalisti? Mikäli tuo modeemin salasana on vaihdettu jossain vaiheessa, niin resetoimalla laitteen se palautuu alkuperäiseen, eli juurikin tuohon mikä pohjan tarrassa lukee.
Pyritään ratkaisemaan tämä sinun yhteysongelma täällä, kun huoltoliikkeessä ne ei pysty kuitenkaan yhdistämään tablettia sinun kotona olevaan modeemiin :)
Voiko KEY-salasanan vaihtaa? Edellinen modeemi katkaisi yhteyden moneenkin kertaan mutta salasana oli tarpeeksi helppo uudelleen kirjoitettavaksi.
Tuo modeemi kannattaa resetoida eli palauttaa tehdasasetuksille takana olevasta painikkeesta ja aloittaa alusta verkkoasetusten määritykset. Toinen tapa on mennä selaimella hallintasivulle muokkaamaan verkon salasana. Jokin asetuksissa nyt mättää, jos niitä on muokattu :smileyhappy:
Ymmärrän, että tuo modeemin WLAN verkon salasana on hankala. Se pitää kuitenkin olla tietoturvan vuoksi riittävän pitkä ja monimutkainen, jotta sen murtaminen ei olisi helppoa. Kannattaa vaikka kirjoittaa tuo salasana johonkin ylös siten, että sen voi helposti tarkistaa myöhemmin.
En suosittele vaihtamaan modeemin WLAN verkon salasanaa, koska voi tulla tilanne jolloin modeemi jää niin jumiin, että se on pakko palauttaa tehdasasetuksille. Tämän palautuksen yhteydessä myös verkon salasana palautuu takaisin tähän alkuperäiseen, joka löytyy tarralapusta ja joudut jälleen vaihtamaan salasanat uudelleen. Helpointa olisi laittaa oikea koodi sellaiseen talteen ja sellaisessa muodossa, että sen pystyy tarvittaessa tarkistamaan.
Mikäli kuitenkin haluat salasanan muuttaa, niin täältä löydät ohjeet https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/Technicolor-TG799vac
Rullaa noin sivun puoliväliin saakka, jossa on otsikko WLAN-asetusten muuttaminen
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.