Skip to main content

Toimiikohan AVM FRITZ!Box 6660 modeemi telian kaapeliverkossa Hämeenlinnassa

MAC-osoite vaihdettu liittymälle jo viikkoja sitten liittymän asetuksista. Ei vaikutusta.

Eikä tietääkseni valtuutuksella pitäisi olla vaikutusta siihen löytääkö modeemi taajuuksia?

Kertoisitko tarkemmin, miten ongelma ilmenee? Sanoit että laite ei toimi lainkaan Telian kaapeliverkossa (tämä viittaisi siihen, että modeemilla ei ole valtuutusta - joskus tämä täytyy tehdä manuaalisesti asiakaspalvelussa), mutta mitä tarkoitat taajuuksilla tässä kohtaa?


Itselläni käytössä samainen kaapelimodeemi kouvolan alueella ja järkyttävät ongelmat. kokoajan häviää netti ei kestä ollenkaan rasitusta ja väitettiin, että taloyhtiön sisäinen ongelma. johon en usko.. heti kun antaa rasitusta netille esim alat pelaamaan niin netti kyykkää ja laitteiston ohjelmisto ilmoittaa, että kaapeli yhteys hävinnyt.. yhteyttä ei löydy uudestaan ellet boottaa koko laitetta ja irroita kaapelia seinästä.


Itselläni käytössä samainen kaapelimodeemi kouvolan alueella ja järkyttävät ongelmat. kokoajan häviää netti ei kestä ollenkaan rasitusta ja väitettiin, että taloyhtiön sisäinen ongelma. johon en usko.. heti kun antaa rasitusta netille esim alat pelaamaan niin netti kyykkää ja laitteiston ohjelmisto ilmoittaa, että kaapeli yhteys hävinnyt.. yhteyttä ei löydy uudestaan ellet boottaa koko laitetta ja irroita kaapelia seinästä.

Moikka @aKimBo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Meillä on käytössä työkaluja, jolila nähdään esim. kaapelimodeemin paluukanavien lähetysteho ja jos se on normaalia korkeampi, kertoo se yleensä heikosta yhteydestä kaapelimodeemin ja vahvistimen välillä, koska modeemi joutuu “huutamaan”. Tämä näkyy herkästi ensimmäisenä nettipeleissä, missä lyhytkin katkos näkyy ja tuntuu.

Suosittelen vahvasti olemaan yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään ja pyytäisin sisäverkon mittaamista ja mahdollisesti antennipistokkeen vaihtoa / korjausta.

Saitko yhteydenoton jälkeen tekstiviestin, johon opastettiin vastamaan jos ongelmaa ei taloyhtiön sisäverkosta tai omista kytkennöistä löydy? Viestiin vastaamalla korjaus siirtyisi vielä takaisin meidän verkonhallinnan tutkittavaksi.


Itselläni käytössä samainen kaapelimodeemi kouvolan alueella ja järkyttävät ongelmat. kokoajan häviää netti ei kestä ollenkaan rasitusta ja väitettiin, että taloyhtiön sisäinen ongelma. johon en usko.. heti kun antaa rasitusta netille esim alat pelaamaan niin netti kyykkää ja laitteiston ohjelmisto ilmoittaa, että kaapeli yhteys hävinnyt.. yhteyttä ei löydy uudestaan ellet boottaa koko laitetta ja irroita kaapelia seinästä.

Moikka @aKimBo ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

Meillä on käytössä työkaluja, jolila nähdään esim. kaapelimodeemin paluukanavien lähetysteho ja jos se on normaalia korkeampi, kertoo se yleensä heikosta yhteydestä kaapelimodeemin ja vahvistimen välillä, koska modeemi joutuu “huutamaan”. Tämä näkyy herkästi ensimmäisenä nettipeleissä, missä lyhytkin katkos näkyy ja tuntuu.

Suosittelen vahvasti olemaan yhteydessä taloyhtiön isännöitsijään ja pyytäisin sisäverkon mittaamista ja mahdollisesti antennipistokkeen vaihtoa / korjausta.

Saitko yhteydenoton jälkeen tekstiviestin, johon opastettiin vastamaan jos ongelmaa ei taloyhtiön sisäverkosta tai omista kytkennöistä löydy? Viestiin vastaamalla korjaus siirtyisi vielä takaisin meidän verkonhallinnan tutkittavaksi.

juu sain yhteydenottoa kaikki mitattiin taloyhtiö linjat, muuntajat ym kaikki ok.. pieni vika löytyi kauempaa sen jälkeen sanottiin että toimii no eipä toimi. 

 neuvottiin hakemaan testiboksia liikkeestä mutta mitäpä hyötyä on hakea rajoitettu modeemi, mikä on rajoitettu 50megaan niin 1000 megasen kaapelin testaamiseen… edelleenkää kaikkien korjauksien ym jälkeen ei pysy yhteydessä.. 

kaikki on yritetty mitä vaan pystyy tekemään mutta silti tippuu ulos verkosta

 

tämä ei ollut katkos vaan tippuu kokonaan siis verkosta pihalle


juu sain yhteydenottoa kaikki mitattiin taloyhtiö linjat, muuntajat ym kaikki ok.. pieni vika löytyi kauempaa sen jälkeen sanottiin että toimii no eipä toimi. 

 neuvottiin hakemaan testiboksia liikkeestä mutta mitäpä hyötyä on hakea rajoitettu modeemi, mikä on rajoitettu 50megaan niin 1000 megasen kaapelin testaamiseen… edelleenkää kaikkien korjauksien ym jälkeen ei pysy yhteydessä.. 

kaikki on yritetty mitä vaan pystyy tekemään mutta silti tippuu ulos verkosta

 

tämä ei ollut katkos vaan tippuu kokonaan siis verkosta pihalle

Lainamodeemia on varmaankin ehdotettu jos yhteys on kokonaan ollut poikki. Nopeusprofiililla ei ole väliä, kun testataan tuleeko signaali asuntoon saakka. Jos ongelma on kohina verkossa, näkyy se toki herkemmin huippunopeuksissa.

Joskus ongelman paikallistaminen kaapeliverkosta on haastavaa, kun häiriön aiheuttaja voi olla satunnainen, esim. naapurin telkkari tai lämpötilan vaihtelu ulkona jakamolla. Sen vuoksi asentaja ei välttämättä löydä ratkaisua ensimmäisellä käyntikerralla.

Ongelman korjaamista tulee siis jatkaa ja suosittelen ottamaan ylös muutaman esimerkin katkoksen ajankohdasta, jos se auttaisi vian paikallistamista. Jos epäilet vielä antennirasiaa tai kiinteistön sisäverkkoa, ota yhteys isännöitsijään tai asentajaan uudestaan ja kerro ettei ongelma ole poistunut. Ongelman toistuessa naapureillakin tai asentajan epäily kohdistuu vielä meidän verkkoon, vastaa aiemmin saamaasi tekstiviestiin ohjeiden mukaisesti, ettei häiriö ole poistunut. Jos viestiin vastaaminen ei ole enää mahdollista, olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme.


CGA1212 pätkimiseen kyllästyttyäni vaihdoin aikanaan FRITZ!Box 6660 Cable malliin, joka (ainakin minulla) toimii Hämeenlinnassa. Olen sitä käyttänyt jo pidemmän aikaa.

FRITZ!Box 6690 Cable sen sijaan ei lähtenyt toimimaan Hyvinkäällä tuttavalla ja harmikseni en ehtinyt kokeilemaan sitä Hämeenlinnassa.

Valtuutuksen tein ihan Telian portaalissa.