Skip to main content

Hei,

 

Nyt sitten olen tätä katellut pitemmän aikaa ja nyt alkaa riittämään.

 

Netti pätkii niin toden teolla, että jotain mätää on pakko jossain olla.

 

Ennen kuin ketään mainitsee niin Modeemi on käynnistetty uudestaan sekä muut verkkolaitteet => Ilman vaikutusta kuin ehkä hetken.

 

Missä vika?

 

Pieni monitorointi hommeli:

 

Hiukan uudempi graph:


@HEINHA33 kirjoitti:
Oma cisco3928 purkki on nyt useamman päivän jo oranssia DS valoa näyttänyt, eikä soneralla ole mitään tietoa asiasta taaskaan? Miksi maksan yhteydestä jonka pitäisi olla 100/5, mutta toimii vain 60/5? Hyvät lukijat, älkää ikinä ostako tästä firmasta mitään.

Nopeuden vaihteluväli tuossa liittymässä on 40-100 megaa, mutta toki lähelle 100 megaa pitäisi useimmiten päästä. Tee vikailmoitus Omilta Sivuilta, niin selvitetään asiaa tarkemmin. Mainitse lisätiedoissa myös tuo, että DS-valo palaa oranssina.


Laitoin itse jo vikailmoitusta, sillä pari päivää kaapelinetti (200/10) on pötkinyt eikä netin selaamisesta ja käyttämisestä oikein tule mitään kun sivujen lataus vain pysähtyy ja lopulta heittää virheilmoitusta ruutuun tietokoneella. Netflix pysähtelee ja lopettaa sekin hetken päästä virheilmoitukseen toistonsa.

Toiminut nyt pari kuukautta moitteetta mutta jotain häiriötä ollut nyt. Modeemi bootattu muutamaan otteeseen, kerran otin kauppareissun ajaksi kokonaan irti seinästä. Kokeiltu sekä piuhalla että wlanilla, Ciscon kaapelimodeemi Soneralta.

Lisäkysymyksenä voisiko sen laittaa siltaavaan tilaan ja reitittimen jakamaan nettiä? Voisiko sillä saada vakaamman yhteyden ja/tai päivittää Ciscon ohjelmiston?

, modeemin saa myös siltaavaksi ja voisi toimia erillisellä reitittimellä kyllä paremmin. Katsotaan kuitenkin tuo vikailmoitus ensin loppuun, on mahdollista että ohjelmistopäivitys tuohon on saatavilla. Voi olla myös jotain muuta häikkää linjassa.


Vastaa