Kaverini pyysi apua, kun hän ei päässyt nettiin. Hänellä on TV-kaapelin kautta modeemiyhteys Ciscon EPC3825 -modeemilla. Kone ilmoitti syyksi, että DNS palvelu ei toimi. Vika oli pysyvä ja jatkunut jo jonkin aikaa. Testasi, että tietokoneen tietoliikenne toimi oman puhelimen wlan-tukiasematoiminnan kautta. Tutkin hänen koneelta, määrittelyjä liittymällä oli. Sieltä löytyi myös DNS-palvelimen osoitteet. Aikani värkkäiltyä yhteys alkoi toimia. Mikä vikana? Mistä löytyy Telian kaapeli-TV:n häiriöilmoitukset tai paremminkin kaapeli-TV:n internetyhteyden häiriöt? Onko tuo omaperäinen modeemi jo aikansa elänyt? Mistä apua tämmöiseen ongelmaan?
Moikka @Pertsavu ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Tietokoneen diagnostiikka voi ilmoittaa DNS -ongelmasta, kun ei saa yhteyttä internettiin. Ongelma voi siis johtua muustakin, kuin DNS -palvelimesta. Oletusasetuksilla meidän DNS -palvelimen tiedot tulee verkosta ja tietokone käyttää niitä jos ei muutoin asetuksista määrää. On siis mahdollista käyttää muitakin DNS -palvelimia, kuin meidän tarjoamia.
Mitä tarkalleen teit, jotta yhteys alkoi toimimaan? Tarkkaa syytä en osaa näillä tiedoilla sanoa, mutta ongelma on voinut olla esim. modeemin valtuutuksen viive verkkoon (Kuinka kauan modeemi oli ilman yhetyttä kytkemisen jälkeen?) tai on alueella mahdollisesti ollut häiriötä yhteyksissä.
Tiedotteet häiriöistä ja huoltokatkoista löytyy häiriötiedotteistamme. Jos alueella on KTV:ssä (Kaapeliverkon TV-lähetys) häiriötä, on hyvin todennäköisesti myös kaapelimodeemin internet yhteydessäkin häiriötä. Häiriön selvittämisen avuksi on myös asiakastukisivuston ohjeita ja kirjautumalla Omille sivuille, auttaa asiakaspalvelumme chatissa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.