Minulla on ollut omakotitalossa televisio kaapelia pitkin ja siihen liittyen (ensin ISDN, sitten ADSL ja lopuksi kaapeli) nettiyhteys vuodesta 1991. Sopimus oli alkuun paikallisen puhelinyhtiön kanssa, sitten yrityskauppojen myötä Sonera ja nykyisin Telia. Sopimukseen on kuulunut myös modeemi, jonka olen saanut kulloinkin kyseiseltä yhtiöltä. Minulla on ollut sama sopimus alusta saakka, siis toistaiseksi voimassaoleva sopimus. Kaikki on mennyt hyvin, enkä ole lähtenyt vaihtamaan tai kilpailuttamaan sopimusta. Nyt alkoi modeemi reistailemaan ja aloin kyselemään uuden modeeemin perään. Nyt sitten selvisikin, että saan kyllä uuden modeemin, mutta joudun maksamaan siitä 159,- euroa. Ennen siis modeemi oli sopimukseen kuuluva. Samassa yhteydessä yritettiin vahvasti kaupata uutta määräaikaista sopimusta. Onko muillekin vanhoille asiakkaille käynyt näin?
-----
Muokkaus SonjaMelina: muokattu otsikkoa hiukan kuvaammaksi
Olet ollut kauan asiakkaanamme. Hieno kuulla että yhteys on toiminut ja olet pysynyt matkassamme. Joskus aikojen saatossa, olikohan peräti Soneran aikoihin, modeemin sai yleensä liittymätilauksen yhteydessä kaupan päälle. Nykyään se on kuitenkin lisämaksullinen. Joissakin taloyhtiökohteissa sopimuksesta riippuen modeemin voi saada maksutta. Myös satunnaisia kampanjoita voi olla muillekin tarjolla, jossa modeemin saa maksutta mukaan tilausta tehdessä. Yleisesti ottaen modeemi on kuitenkin maksullinen.
Mitä tulee tuohon uuteen sopimukseen niin oliko uusi määräaikainen sopimus hinnaltaan edullisempi kuin nykyinen sopimuksesi? Vai haluatko vain pitää nykyisen sopimuksen voimassa ilman määräaikaisuuksia vaikka hinta olisikin muutaman euron kalliimpi.
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.