Tervetuloa Yhteisöön @r1ksa :smileyhappy:
Syitä katkeamiselle voi olla useampia niin oletko huomannut että kun netti menee poikki niin muuttuuko modeemissa valot mitenkään?
Käytätkö yhteyttä verkkokaapelin kautta vai wlanilla ja kun netti menee koneelta poikki niin toimiiko se silloin myöskään millään muulla laitteella, esim kännykällä wlanista?
Modeemi kannattaa palauttaa tehdasasetuksiin painamalla laitteen reset-nappia 10s laite käynnissä ja jos asunnossa on useampia puhelinpistokkeita niin testata yhteyttä niistä.
Modeemi kannattaa kytkeä puhelinpistokkeeseen sillä johdolla mikä laitteen mukana tuli eikä siihen ole kannata laittaa mitään jatkoja, haaroittimia tms vaan suoraan johto puhelinpistokkeeseen.
@r1ksa@ kirjoitti:
Hei,
tosiaan noin kuukausi sitten tuli voimaan uusi 100M-valokuitu yhteys ja modeemi. Tässä viikon verran nyt satunnaisesti katkaisee yhteyden, välillä minuutiksi ja välillä vähän pidempään. Ja kun Windowsissa teen vianmäärityksen niin ilmoittaa että "Windows ei pystynyt tunnistamaan tämän verkon välityspalvelinasetuksia automaattisesti". Mitähän tämä tarkoittaa ja miten tämä korjataan, vai onko joku häiriö yhteyksissä? Kun ei näistä ite ymmärrä. Rupeaa käymään hermon päälle kun heittää kesken pelien veke. Käynnistetty modeemia uudestaan ja päivittänyt ajureita. Ei auttanut. Modeemi on Zyxel VMG3625-t20a.
Kiitos.
Valokuitu - VDSL- liittymä. Kyseessä on ilmeisesti rivi- tai kerrostalo?
Mikäli noin, toimiiko naapureilla?