Skip to main content

Hei, onko tietoa mitä pitäisi tehdä kun internetyhteys katkesi 20100-alueella Turussa. Kyseessä siis valokaapeli ja vika ei ole routerissa. Häiriökartassa ei näkynyt ainakaan mitään ilmoitettuja ongelmia Turun seudulla. Netti on ollut nyt noin 30min poikki.

Jos olet täysin varma että vika ei ole sinun laitteistossa, tee Omilla Sivuilla vikailmoitus. Omien Sivujen kautta pääset myös chattiin asiakaspalvelun kanssa 24/7.


Itse asun myös Turussa 20320 alueella ja on Soneran kuitu eikä ole mitään ongelmia. Mikä reititin sinulla on kysessä?

 

Kun noin varmasti sanot ettei ole ongelmia reitittimessä... niin oletan että tiedät verkkotekniikasta jotakin...

 

Jos asut taloyhtiössä niin kannattaa kysellä naapurilta toimiiko sielä netti normaalisti...

 

Millä tekniikalla on toteutettu yhteys? Ethernet, kuitu...

 

Nouseeko linja pystyyn ethernet reitittimessä? Valot syttyy porttiin...

 

Saako reitittimesi IP-osoitteen Soneran verkosta? Jos reitittimesi saa IP-osoitteen, oletko kokeillut pingata mm... 8.8.8.8... Onko DNS palvelin määritetty oikein?


En siis ole alan ammattilainen mutta talonyhtiössämme netti tulee suoraan ethernetillä seinästä eli yksityisillä asukkailla ei ole omaa reititintä vaan talonyhtiö jakaa netit asuntoihin. Vika on siis aika usein varmaan talonyhtiön linjoissa. Vastasivat Soneralta, että näkevät yhteyden olevan poikki jostain syystä ja ryhtyivät selvittelemään asiaa. Täytyy kysellä naapureilta onko heilläkin netti poikki.

 

Kiitos vastauksista


Hienoa että ongelma on Soneran tiedossa ja vika saadaan korjattua mahdollisimman pian.


Juu tiedän tuon rakenteen... Itselläni samanlainen... 

 

Taloyhtiön teknillisessä tilassa kuitumuunnin, josta jaetaan kytkimelle joista sitten ethernetillä asunnon ristikytkentäpaneelille... 

 

Hyvä että sait nyt tiedon Soneralta että vika onkin heillä... Voi olla toki ongelma taloyhtiössä... mutta ethernet kaapeli seinän sisällä ei pitäisi olla ongelmana. 


Vastaa