Moi. Taloomme on vedetty rakennusvaiheessa (v. 2012) edellisen omistajan toimesta kahden eri toimijan valokuidut (telian ja kilpailijan). Telia tarjoaa omalle valokuidulleen maksiminopeudeksi 100/100mb ja kilpailija 1000mb. Lisänopeutta kysyessäni myyntipalvelu alkaa vain hanakasti myymään 4g-mokkuloita lisätehoiksi joita en todellakaan kaipaa vaan haluaisin lisää nopeutta kuituun. Kunnon selitystä tälle maksiminopeudelle ei oikein tunnu löytyvän. Eikö kuidulla pitäisi kuitenkin päästä kovempiinkin vauhteihin? Nyt ainoana vaihtoehtona tuntuu olevan kilpailijan kelkkaan hyppääminen. Paikkana Haikkoo,Porvoo.
Mi..täh.. Virallinen vastaus on siis "joo sori siittä" ja "no tämmöstä tää nyt on ku ei meitä kiinnosta mut mielummin maksetaan viiskymppiä siitä että kaveri ei saa kahta kymppiä".
Minusta tää alkaa mennä vähän kuluttajasuojajutuksi jos alueelle ei muut toimijat saa kuitujaan touda ja te ette palvele kun ei vaan huvita. Mikähän tässä maassa mättää kun kaikki pitää aina riidan kautta ratkoa.
@WillMackey kirjoitti:
Mi..täh.. Virallinen vastaus on siis "joo sori siittä" ja "no tämmöstä tää nyt on ku ei meitä kiinnosta mut mielummin maksetaan viiskymppiä siitä että kaveri ei saa kahta kymppiä".
Minusta tää alkaa mennä vähän kuluttajasuojajutuksi jos alueelle ei muut toimijat saa kuitujaan touda ja te ette palvele kun ei vaan huvita. Mikähän tässä maassa mättää kun kaikki pitää aina riidan kautta ratkoa.
Tuota kuidun rakentamista ei siis ole mitenkään erikseen rajattu. Alueelle saa kyllä muutkin toimijat kuituja rakentaa, eli muiltakin palveluntarjoajalta yhteyden saa otettua mikäli heillä on kuitua sinne rakennettu.
Valokuituselta sanottiin muuta.
Mutta ihan mahtavaa että viralliset vastauksennekin on julkisesti että teitä ei vaan vähempää voisi kiinnostaa. Toivottavasti tämä ketju tavoittaa mahdollisimman monta kuluttajaa joilla on vaihtoehto ostaa palvelut muualta.
@WillMackey kirjoitti:
Valokuituselta sanottiin muuta.
Mutta ihan mahtavaa että viralliset vastauksennekin on julkisesti että teitä ei vaan vähempää voisi kiinnostaa. Toivottavasti tämä ketju tavoittaa mahdollisimman monta kuluttajaa joilla on vaihtoehto ostaa palvelut muualta.
Tuo on kyllä erikoista, jos olet saanut Valokuituselta sellaista tietoa, ettei alueelle saisi muut rakentaa kuituja. Tässä on nyt jotakin epäselvyyttä ollut vastauksen suhteen, sillä alueelle rakentamista ei ole rajattu. Onkohan tässä ollut mahdollisesti puhetta siitä, ettei avoimen kuidun kautta toimi muut yhteydet? Pahoittelut vielä omasta puolestani saamastasi ristiriitaisesta informaatiosta.
Toive nopeammasta yhteydestä on varmasti tiedossa, mutta valitettavasti tarkempaa tietoa verkonlaitteiden päivityksestä ei tällä hetkellä ole.
Jos luet nyt uudestaan tuon ekan viestini. Samalla lähiökadulla omakotitaloja vieri vieressä joihin tulee ihan sama kuitu ja kaikkiin muihin paitsi tähän yhteen saa 1 gbps asti liittymän.
Meinaatko että ootte asentanu ihan vaan huvin vuoks juuri tän talon kohdalle jonku 100 megan solmun? Ihan vain koska sinä päivänä nyt vaan tuntui siltä? Sitte yksi ainut talo koko kadun varressa kytkettiin tähän ja muut niihin 1000 megan solmuihin?
@WillMackey kirjoitti:
Jos luet nyt uudestaan tuon ekan viestini. Samalla lähiökadulla omakotitaloja vieri vieressä joihin tulee ihan sama kuitu ja kaikkiin muihin paitsi tähän yhteen saa 1 gbps asti liittymän.
Meinaatko että ootte asentanu ihan vaan huvin vuoks juuri tän talon kohdalle jonku 100 megan solmun? Ihan vain koska sinä päivänä nyt vaan tuntui siltä? Sitte yksi ainut talo koko kadun varressa kytkettiin tähän ja muut niihin 1000 megan solmuihin?
Ilman sen tarkempia taustatietoja asiaa on hieman haastava selvittää, mutta jos kyseessä on Valokuitusen kautta toimitettu yhteys, niin tässä tapauksessa Valokuitunen on verkko-operaattori ja Telia mahdollistaa yhteyden. Tässä tuohon nopeusasiaan parhaiten osaisi vastata Valokuitunen.
Välitän tämän Yhteisön viestiketjun Valokuitusen ammattilaisille, niin saadaan sieltä asiaan liittyen tarkempaa tietoa. Palataan sitten tähän ketjuun tarkemman vastauksen kanssa. 🙂>
Eli et lukenut vieläkään. Siinä kerrottiin että kerran jo ohjasitte Valokuituselle josta kerrottiin kyllä suoraan että on teidän oma verkko eikä heillä ole sen kanssa mitään tekemistä. Tässä vielä havainnekuva josko se nyt auttaisi. Eli ihan jokaseen taloon vieressä saa kyllä gigan, mutta tähän osoitteeseen, samasta kuidusta tarjotaan rusinainen 100 megaa maksimissaan ja kukaan ei nyt pysty selvittää että miksi.
Tää ketjun alottajan ongelmahan on sama ku lupais jolleki kylälle et nyt kuulkaa perskele rakennetaan teille sitimarketti tänne! Sitte rakentais kyllä sen, mut ei jaksais tilata hyllyjä joihin laittaa tavaraa ja päätyis myymään uuden ison marketin pihassa perunoita ja silakkapihvejä. Ihmettelijöille toteis vaan "No tämmöstä tää nyt on. Ei vaan jaksa."
Ja täs omas tapaukses ne rakentais sen megamarketin ja jopa hyllyt ja täyttäs kaiken tavaralla ja päästäs ihmiset sisään, paitsi Tepon. Teppo ei saa tulla. Tepolle vaan todetaan että "osta perunaa tosta parkkikselta tai oo ilman" ja Tepon udellessa syytä, toteisivat vaan et "no tämmöstä tää on".
Edit HannaSu: piilotettu kuva. Muistuttaisin vielä Yhteisön säännöistä.
@WillMackey kirjoitti:
Eli ihan jokaseen taloon vieressä saa kyllä gigan, mutta tähän osoitteeseen, samasta kuidusta tarjotaan rusinainen 100 megaa maksimissaan ja kukaan ei nyt pysty selvittää että miksi.
@AnneAn kertoikin viestissään aiemmin tästä verkonlaitteen päivitystarpeesta ketjun aloittajan kohdalla. Tätä samaa tilannetta epäilen myös sinun kohdallasi, vaikka varma en voi olla, koska liittymästä tai käyttöäalueesta ei ole tarkempia tietoja. Onko jokaisella naapurilla saatavuus 1G nopeuteen meiltä vai toiselta operaattorilta? Voit halutessasi kertoa postinumeroalueen, jos sillä pystyttäisiin tarkemmin tutkimaan. Ihan täyttä varmuutta ei saada täällä Yhteisön ketjussa, koska emme käsittele asiakastietoja täällä.
Missä hinnoissa nämä mystiset verkkolaitteet pyörii? Luulisi, että niitä kannattaisi välillä päivitellä, että saisi kenties lisää asiakkaita/pidettyä vanhat varsinkin näinä etätyöaikoina 🤔>
@HenriLie kirjoitti:
@WillMackey kirjoitti:
Eli ihan jokaseen taloon vieressä saa kyllä gigan, mutta tähän osoitteeseen, samasta kuidusta tarjotaan rusinainen 100 megaa maksimissaan ja kukaan ei nyt pysty selvittää että miksi.
@AnneAn kertoikin viestissään aiemmin tästä verkonlaitteen päivitystarpeesta ketjun aloittajan kohdalla. Tätä samaa tilannetta epäilen myös sinun kohdallasi, vaikka varma en voi olla, koska liittymästä tai käyttöäalueesta ei ole tarkempia tietoja. Onko jokaisella naapurilla saatavuus 1G nopeuteen meiltä vai toiselta operaattorilta? Voit halutessasi kertoa postinumeroalueen, jos sillä pystyttäisiin tarkemmin tutkimaan. Ihan täyttä varmuutta ei saada täällä Yhteisön ketjussa, koska emme käsittele asiakastietoja täällä.
@HenriLie Kuten sanottu, olen ollut aiheesta yhteydessä aspaan viikottain vähintään kerran ja se on sinne kyllä selkeästi kirjattu. Yhteisötilini tiedoilla varmaan löydät sen "selvityksessä olevan" tapauksen (yhteisötilissä on ihan samat tarkat henkilötiedot kuin aspalle annettu) ja kohteen tarkat tiedot.
Olen kysynyt voiko tämä rajoite johtua kohteen päätelaitteesta ja kuulemma ei, joten kuten edellä mainittu, on melko oudon kuuloista että tähän lähiöön asennettaisiin teidän toimesta yhden talon kohdella joku mopomallin solmu.
Kuten myös sanottu, alueelle ei muiden operaattoreiden liittymiä saa. Ei tähän kohteeseen eikä viereisiin. Se on teidän suljettua kuitua koko alue, kuten sanottu sekin. Teidän aspa on tarkistanut viereisten talojen saatavuuden ja niin se tuo hakukonekin näyttää. Kuvittelin että tuo havainnollistava kuva olisi tarpeeksi selkeä.
Edit W: Lisätty kuva uudelleen koska ilman kuvan piirtämistä tämä vaikuttaa nyt olevan hankala ymmärtää. Ilmeisesti edellisen kuvan kansainvälinen käsimerkki telialta tätä kohdetta kohtaan ei sovi, vaikka se kuvastaa parhaiten sitä teidän asennoitumista. Ehkä ironinen peukku kelpaa?
Edit MinnaLN: lisätty lainaus ja upotettu kuva.
Edit JoonasLam: vaihdettu kuva
Jos tää Telian "pelleily" muuten lopu, niin soittelet/sähköpostia niin kauan johtajia ja toimitusjohtajaa myöden, että homma rupeaa tapahtumaan. Varmaan toimitusjohtaja haluaa kuulla näistä "sotkuista" ihan varmasti. Todennäköisesti hommat rupeaa vähän äkkiä eri tahtiin luistamaan
Sehän tässä on juuri niin hienoa että toistamiseen saa jankata samat asiat eikä mitään tapahdu ja mitenkään et pääse asiassa eteenpäin kun eivät osaa edes ohjata jollekin ylemmälle taholle. Lupaavat vaan laittaa selvitykseen, eli pari kertaa pallon ympäri yltävän jonon päähän varmaan. Kuukauden asiallisen soittelun jälkeen alkaa olla oma asiallisuuslaari tyhjä ja joten vaihdoin tähän entuudesta tuttuun ketjuun ilakoimaan julkisesti. Kun täälläkin yhtiön edustajat jatkoi samaa mitään tarkoittamatonta jorinaa niin vähän konstit alkaa olla loppu. Tein nyt sitten kuluttajeuvonnan reklamaatiolomakkeella virallisen lapun Telialle ja jos (kun) sen annetun 2 viikon aikana ei mitään kuitenkaan kuulu niin ehkä saan kuluttajaneuvonnan avulla edes asiaa eteenpäin.
Aivan tajuttoman turhauttavaa kuluttaa aikaa ja energiaa tämmöset määrät sen vuoksi ettei joku jaksa tehdä töitään. Sopii kyllä tähän Suomalaiseen palveluntarjontakulttuuriin yleisesti eikä rajoitu pelkästään Teliaan. Kaikesta pitää aina alkaa tapella että saa edes sen minimipalvelun.
@WillMackey kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:
@WillMackey kirjoitti:
Eli ihan jokaseen taloon vieressä saa kyllä gigan, mutta tähän osoitteeseen, samasta kuidusta tarjotaan rusinainen 100 megaa maksimissaan ja kukaan ei nyt pysty selvittää että miksi.
@AnneAn kertoikin viestissään aiemmin tästä verkonlaitteen päivitystarpeesta ketjun aloittajan kohdalla. Tätä samaa tilannetta epäilen myös sinun kohdallasi, vaikka varma en voi olla, koska liittymästä tai käyttöäalueesta ei ole tarkempia tietoja. Onko jokaisella naapurilla saatavuus 1G nopeuteen meiltä vai toiselta operaattorilta? Voit halutessasi kertoa postinumeroalueen, jos sillä pystyttäisiin tarkemmin tutkimaan. Ihan täyttä varmuutta ei saada täällä Yhteisön ketjussa, koska emme käsittele asiakastietoja täällä.
@HenriLie Kuten sanottu, olen ollut aiheesta yhteydessä aspaan viikottain vähintään kerran ja se on sinne kyllä selkeästi kirjattu. Yhteisötilini tiedoilla varmaan löydät sen "selvityksessä olevan" tapauksen (yhteisötilissä on ihan samat tarkat henkilötiedot kuin aspalle annettu) ja kohteen tarkat tiedot.
Olen kysynyt voiko tämä rajoite johtua kohteen päätelaitteesta ja kuulemma ei, joten kuten edellä mainittu, on melko oudon kuuloista että tähän lähiöön asennettaisiin teidän toimesta yhden talon kohdella joku mopomallin solmu.
Kuten myös sanottu, alueelle ei muiden operaattoreiden liittymiä saa. Ei tähän kohteeseen eikä viereisiin. Se on teidän suljettua kuitua koko alue, kuten sanottu sekin. Teidän aspa on tarkistanut viereisten talojen saatavuuden ja niin se tuo hakukonekin näyttää. Kuvittelin että tuo havainnollistava kuva olisi tarpeeksi selkeä.
Yhteisön käyttäjätiedoilla emme voi tunnistaa asiakkuutta vahvasti, joten en voi avata asiakastietojasi enkä tarkistaa käytyjä keskusteluja. Koska kyse on yksittäisen osoitteen nopeudesta/saatavuudesta, on tämän selvitys tehtävä asiakaspalvelussamme tunnistautuneena. Asiakaspalvelumme voi ottaa yhteyttä meidän toimitukseen, josta saatavuus voidaan käsin tarkistaa ja selvittää miksi saatva nopeus on tämä ja kuinka sitä voitaisiin nostaa.
Pahoittelen pitkitynyttä aikaa selvityksen osalta ja kuinka asiaa ei ole vielä saatu selvitettyä. Tahdomme aina ratkaista asiat yhdellä yhteydenotolla, mutta on tapauksia, mitkä vaativat enemmän aikaa. Yhteisö on hyvä paikka kertoa julkisesti oma näkökanta ja mielipide, näitä ketjuja lukee myös palvelun johtohenkilöt. Myös tämä ketju on viety jo eteenpäin.
@WillMackey kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:
@WillMackey kirjoitti:
Eli ihan jokaseen taloon vieressä saa kyllä gigan, mutta tähän osoitteeseen, samasta kuidusta tarjotaan rusinainen 100 megaa maksimissaan ja kukaan ei nyt pysty selvittää että miksi.
@AnneAn kertoikin viestissään aiemmin tästä verkonlaitteen päivitystarpeesta ketjun aloittajan kohdalla. Tätä samaa tilannetta epäilen myös sinun kohdallasi, vaikka varma en voi olla, koska liittymästä tai käyttöäalueesta ei ole tarkempia tietoja. Onko jokaisella naapurilla saatavuus 1G nopeuteen meiltä vai toiselta operaattorilta? Voit halutessasi kertoa postinumeroalueen, jos sillä pystyttäisiin tarkemmin tutkimaan. Ihan täyttä varmuutta ei saada täällä Yhteisön ketjussa, koska emme käsittele asiakastietoja täällä.
@HenriLie Kuten sanottu, olen ollut aiheesta yhteydessä aspaan viikottain vähintään kerran ja se on sinne kyllä selkeästi kirjattu. Yhteisötilini tiedoilla varmaan löydät sen "selvityksessä olevan" tapauksen (yhteisötilissä on ihan samat tarkat henkilötiedot kuin aspalle annettu) ja kohteen tarkat tiedot.
Olen kysynyt voiko tämä rajoite johtua kohteen päätelaitteesta ja kuulemma ei, joten kuten edellä mainittu, on melko oudon kuuloista että tähän lähiöön asennettaisiin teidän toimesta yhden talon kohdella joku mopomallin solmu.
Kuten myös sanottu, alueelle ei muiden operaattoreiden liittymiä saa. Ei tähän kohteeseen eikä viereisiin. Se on teidän suljettua kuitua koko alue, kuten sanottu sekin. Teidän aspa on tarkistanut viereisten talojen saatavuuden ja niin se tuo hakukonekin näyttää. Kuvittelin että tuo havainnollistava kuva olisi tarpeeksi selkeä.
Tuo on sitten täysin operaattorilta täysin "potaskaa", ettei teille saada muiden operaattoreiden yhteyksiä. Tasantaatusti voidaan myydä, muttei kuluttaja-asiakkaille. Operaattorit vuokraavat tasantaatusti yrityksille/toisille operaattoreille kuitujaan, tätä eivät vaan huutele yleisesti. Ihan arkipäivää tuo kuitujen vuokraaminen.
Edit MinnaLN: lyhennetty lainauksia.
@kurkitopi kirjoitti:Tuo on sitten täysin operaattorilta täysin "potaskaa", ettei teille saada muiden operaattoreiden yhteyksiä. Tasantaatusti voidaan myydä, muttei kuluttaja-asiakkaille. Operaattorit vuokraavat tasantaatusti yrityksille/toisille operaattoreille kuitujaan, tätä eivät vaan huutele yleisesti. Ihan arkipäivää tuo kuitujen vuokraaminen.
Niinhän tuo on ja @HannaSu :han tossa ylempänä vaan kylmästi totesi että kun ei ole velvoitetta vuokrata niin eivät sitten vuokraa.
@HenriLie kirjoitti:Yhteisön käyttäjätiedoilla emme voi tunnistaa asiakkuutta vahvasti, joten en voi avata asiakastietojasi enkä tarkistaa käytyjä keskusteluja. Koska kyse on yksittäisen osoitteen nopeudesta/saatavuudesta, on tämän selvitys tehtävä asiakaspalvelussamme tunnistautuneena. Asiakaspalvelumme voi ottaa yhteyttä meidän toimitukseen, josta saatavuus voidaan käsin tarkistaa ja selvittää miksi saatva nopeus on tämä ja kuinka sitä voitaisiin nostaa.
Pahoittelen pitkitynyttä aikaa selvityksen osalta ja kuinka asiaa ei ole vielä saatu selvitettyä. Tahdomme aina ratkaista asiat yhdellä yhteydenotolla, mutta on tapauksia, mitkä vaativat enemmän aikaa. Yhteisö on hyvä paikka kertoa julkisesti oma näkökanta ja mielipide, näitä ketjuja lukee myös palvelun johtohenkilöt. Myös tämä ketju on viety jo eteenpäin.
En tähän nyt julkisesti ala asuinpaikkani tarkempia tietoja jakamaan mutta tämä asia siis on jo moneen kertaan minulle luvattu menneen eteenpäin ja tuon reklamaatiolapun kerrottiin ohjautuneen "toimitukseen" myös. Enpä nyt ole enää edes varma miten nämä tilit linkittyvät yhteisön ja 'Minun telia' tunnuksen välillä eli onko edes kaikki tietoni sieltä saatavilla mutta jos uskot että sinun kautta asialle jotain voidaan enemmän tehdä niin kerro mitä kautta voin olla yhteydessä ja tarkemmat tiedot antaa?
@WillMackey kirjoitti:
@HenriLie kirjoitti:
Yhteisön käyttäjätiedoilla emme voi tunnistaa asiakkuutta vahvasti, joten en voi avata asiakastietojasi enkä tarkistaa käytyjä keskusteluja. Koska kyse on yksittäisen osoitteen nopeudesta/saatavuudesta, on tämän selvitys tehtävä asiakaspalvelussamme tunnistautuneena. Asiakaspalvelumme voi ottaa yhteyttä meidän toimitukseen, josta saatavuus voidaan käsin tarkistaa ja selvittää miksi saatva nopeus on tämä ja kuinka sitä voitaisiin nostaa.
Pahoittelen pitkitynyttä aikaa selvityksen osalta ja kuinka asiaa ei ole vielä saatu selvitettyä. Tahdomme aina ratkaista asiat yhdellä yhteydenotolla, mutta on tapauksia, mitkä vaativat enemmän aikaa. Yhteisö on hyvä paikka kertoa julkisesti oma näkökanta ja mielipide, näitä ketjuja lukee myös palvelun johtohenkilöt. Myös tämä ketju on viety jo eteenpäin.
En tähän nyt julkisesti ala asuinpaikkani tarkempia tietoja jakamaan mutta tämä asia siis on jo moneen kertaan minulle luvattu menneen eteenpäin ja tuon reklamaatiolapun kerrottiin ohjautuneen "toimitukseen" myös. Enpä nyt ole enää edes varma miten nämä tilit linkittyvät yhteisön ja 'Minun telia' tunnuksen välillä eli onko edes kaikki tietoni sieltä saatavilla mutta jos uskot että sinun kautta asialle jotain voidaan enemmän tehdä niin kerro mitä kautta voin olla yhteydessä ja tarkemmat tiedot antaa?
Osoitetietoja ei tulekkaan antaa, mutta halutessasi esim. postinumeron avulla voidaan hieman tarkemmin tutkia. Kirjautuessasi Yhteisöön voit käyttää Telia-tunnukseen linkitettyä käyttäjätunnusta ja salasanaa, mutta täällä emme voi täyttää vahvan tunnistautumisen ehtoja asiakastietojen avaamista varten.
Täällä Yhteisössä ei selvästi voida nyt tätä asiaa ratkaista loppuun saakka, koska kyse on yhden osoitteen ja tilatun liittymän toiminnasta. Pyydän odottamaan luvattua yhteydenottoa.
Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.
Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.
Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.
Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.
Entä jos pitäs auto uusia seuraavaksi kahdeksi vuodeksi jotta työ- ja lomamatkat hoituis, mutta liike kertoisi että sulle ei voida myydä tilavaa Volvoxwagenia vaan ota tai jätä Rättisitikka. Syytä tähän mahdottomuuteen luvattaisiin selvitellä päiviä, viikkoja, kuukausia. Töihin pitäisi päästä ja se hoituis nippa nappa Rättisitikalla. Lomalleki pitäs perheen kanssa päästä mutta vähän joutuisi tinkiä ja koira + puolet 2,5:stä lapsesta pitäisi jättää kotiin jotta onnistuisi mitenkään ja sittenkin itseä ratissa ketuttaisi joka ikinen päivä. Mutta päätös olisi tehtävä tai saat potkut töistä ja lomakin peruuntuu kohta kokonaan, mutta liike ei vaan jostain ihmeen syystä pysty selvittämään miksi sinulle ei voida myytä Volvoxwagenin juhlabussia. Saattaisihan sekin vähän harmittaa mutta "tämmöstä tää nyt vaan on".
@WillMackey kirjoitti:
Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.
Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?
Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.
Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä.
Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.
Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.
Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.
Itsehän olen odottanut vasta kaksi vuotta.. 💪>😁>
@KaPetri kirjoitti:
@WillMackey kirjoitti:Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.
Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?
Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.
Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä.
Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.
Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.
Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.
Olen muuttamassa ko. kohteeseen lähiviikkoina. Olemassa oleva liittymäsopimus ei ole minun nimissä ja tuskin sopimuksen siirto onnistuu kun ei mikään muukaan onnistu. Esimerkkinä nyt tästä aspan nopeudesta vielä että nykyinen asukas on pyytänyt teitä korjaamaan osoitetiedot laskuun mutta se ei vuosienkaan aikana ole onnistunut. Varmaan koko nopeusrajoitekin johtuu jostain oudosta madonreiästä joka järjestelmään on nyt rakentunut nykyisen asiakkaan väärän laskutusosoitteen ja tilatun liittymän välille.
Ja en voi poistaa kuvaa koska palsta ei salli vanhojen viestien muokkausta ja se kuva perustui ihan tarkoituksella oikeaan karttaan jotta asian hulluus mahdollisimman selkeästi kävisi ilmi.
Tässä ei ole nyt kyse mistään subjektiivisesta ajan aistimisesta vaan ärsyttävän konkreettisesti kaikkien tässä oravanpyörässä kierivien kesken jaetusta käsitteestä enkä siihen valitettavasti voi vaikuttaa tyyneydelläni. Hyvä että olet samaa mieltä mutta en pysty käsittää miksi tilanteeseen ei kuukauden aikana saada mitään päivitystä. Ei mitään informaatiota mitä asialle ollaan suunniteltu tehtävän ja koska. Tapahtuuko se lähiviikkoina vai joskus kun apinat hallitsevat tätä palloa? (nojoo, sekin on kyllä jo tapahtunut)
@WillMackey kirjoitti:
@KaPetri kirjoitti:
@WillMackey kirjoitti:
Kuva + postinumero = sama kuin antaisi tarkan osoitteen.
Ilman postinumeroa emme pysty näin yhteisön kautta selvittämään tilannetta alueen verkkosuunnittelijan kanssa. Voimme ilman tietoa keskustella asiasta näin yleisesti, mutta se ei muutosta tilanteeseen tuo. Ymmärrän kyllä, että kuvan ja postinumeron avulla voi selvittää osoitteen. Voisitko poistaa kuvan kommentistasi?
Mulla on nyt tilanne että ihan just tarttisi tehdä uusi liittymäsopimus että onnistuisi etätyöt ja olisi kakaratkin tyytyväisiä. Enpä ajatellut lähteä tekemään uutta määräaikaista sopimusta kuidusta jos ei ole mitään takeita että nopeus saadaan 2000-luvulle. Siinä olis sitten kiva maksella turhasta kuidusta + (kilpailijan) 5G liittymästä. Tohon langattomaan "iloitteluun" en vaan myöskään millään haluaisi kun se kuitu kerran taloon jo tulee.
Sopimusta voi jatkaa myös toistaiseksi voimassa olevana, kunnes jonkilainen aikataulu saadaan parannukselle selvitettyä.
Jos nyt voisitte asettaa itsenne samaan tilanteeseen ja miettiä miten monta kuukautta itsellä kestäisi hermot odotella tämmöistä ihme vatvomista.
Nyt on taas yli viikko vierähtänyt edellisestä soitosta. Mennään toista kuukautta asian käsittelyssä.
Odottavan aika on aina pitkä ja henkilöstä ja tilanteesta riippuen aika voi tuntua pitkältä. Henkilökohtaisesti olen kanssasi samaa mieltä asiasta.
Olen muuttamassa ko. kohteeseen lähiviikkoina. Olemassa oleva liittymäsopimus ei ole minun nimissä ja tuskin sopimuksen siirto onnistuu kun ei mikään muukaan onnistu. Esimerkkinä nyt tästä aspan nopeudesta vielä että nykyinen asukas on pyytänyt teitä korjaamaan osoitetiedot laskuun mutta se ei vuosienkaan aikana ole onnistunut. Varmaan koko nopeusrajoitekin johtuu jostain oudosta madonreiästä joka järjestelmään on nyt rakentunut nykyisen asiakkaan väärän laskutusosoitteen ja tilatun liittymän välille.
Ja en voi poistaa kuvaa koska palsta ei salli vanhojen viestien muokkausta ja se kuva perustui ihan tarkoituksella oikeaan karttaan jotta asian hulluus mahdollisimman selkeästi kävisi ilmi.
Tässä ei ole nyt kyse mistään subjektiivisesta ajan aistimisesta vaan ärsyttävän konkreettisesti kaikkien tässä oravanpyörässä kierivien kesken jaetusta käsitteestä enkä siihen valitettavasti voi vaikuttaa tyyneydelläni. Hyvä että olet samaa mieltä mutta en pysty käsittää miksi tilanteeseen ei kuukauden aikana saada mitään päivitystä. Ei mitään informaatiota mitä asialle ollaan suunniteltu tehtävän ja koska. Tapahtuuko se lähiviikkoina vai joskus kun apinat hallitsevat tätä palloa? (nojoo, sekin on kyllä jo tapahtunut)
Voin moderaattorina editoida kommentista kuvan pois, jos se on sinulle ok? Jos tämän jälkeen saadaan postinumero, voidaan katsoa mitä asialle olisi tehtävissä näin Yhteisön kautta. Ymmärrän turhautumisen siihen, ettei asia ole vielä selvinnyt ja asian hoitaminen näin Yhteisön kautta tässä tapauksessa on omalla tapaa haasteellista, mutta yritetään joka tapauksessa.
Tarvittaessa olemassa olevaan liittymään voidaan tehdä omistussuhteen muutos, jos siihen päädytään. Tällöin nykyinen omistaja antaisi asiakaspalveluumme ensin luovutusluvan liittymästä sinun nimiisi, jonka jälkeen voisit tehdä sopimuksen siitä asiakaspalvelumme kanssa ja se siirtyisi sinun omistukseesi. Toinen vaihtoehto on, että nykyinen asiakas irtisanoo oman sopimuksensa ja voit tehdä oman tilauksen normaalisti.
Tuohon toisen asiakkaan osoitetiedon korjaamiseen on vaikea kertoa syytä ilman tarkempaa selvitystä. On toki mahdollista, että jossain taustajärjestelmässä kummittelee virheellinen osoite tai se on hieman eri muodossa. Laskutusosoite ja laajakaistan toimitusosoite voivat olla erit eikä se suoraan vaikuta saatavuuteen laajakaistan nopeusluokissa.
Voit vaihtaa sen tähän liitteen näppärään periaatekuvaan niin viskaan postinumeron.
Jos yhteisö tarkoittaa nyt vain tätä fantsua internet-rinkiä niin enpä juuri usko sen auttavan asiaa. Asiaa auttaisi se, että joku katsoo mitä tuon tarkan osoitteen tiedot sanoo siitä kuituliittymästä ja nimenomaan mikä siinä on nyt muka nopeutta rajoittava tekijä ja toteaa esim.
a) "No ei yhtään mikään" ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it
b) "tässä selkeästi väärää tietoa kannassa" ja väärä tieto korjataan ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it
c) "sinne on tämän mukaan jostain syystä vedetty kierrätetyistä piimäpurkeista punottu kuituhaara toisin kuin viereisiin taloihin ja tästä syystä tarjolla on vain hidasta valoa". Ja sitten kerrotte että montako litraa verta joudun vuodattamaan uhrilahjaksi setelitukun kera että sinne saadaan se nopea liittymä.
Juurihan minä sanoin etten halua uutta määräaikaista sopimusta tehdä. Irtisanominen + uuden sopimuksen solmiminen sellaisen 24kk:n mittaisena tuottaisi. Jos omistussuhteen muutos onnistuu ilman 23 viikon härdelliä niin se olisi järkevä, mutta tässä vaiheesa usko minkään asian hoitumiseen on suht vähäistä. Asiakkaan osoitetietojen korjaus oli siitä juurikin esimerkki eikä sillä sinänsä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Halusin vaan tuoda esiin lisää tätä palvelun laadun tasoa.
Edit JoonasLam: vaihdettu aiemman kommentin kuva ja poistettu liite
En pidättäisi hengitystä asian ratkeamista odotellessa. Mullehan nuo eivät enää edes vastaa.. 👍>😁>
@WillMackey kirjoitti:
Voit vaihtaa sen tähän liitteen näppärään periaatekuvaan niin viskaan postinumeron.
Jos yhteisö tarkoittaa nyt vain tätä fantsua internet-rinkiä niin enpä juuri usko sen auttavan asiaa. Asiaa auttaisi se, että joku katsoo mitä tuon tarkan osoitteen tiedot sanoo siitä kuituliittymästä ja nimenomaan mikä siinä on nyt muka nopeutta rajoittava tekijä ja toteaa esim.
a) "No ei yhtään mikään" ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it
b) "tässä selkeästi väärää tietoa kannassa" ja väärä tieto korjataan ja myytte sen nopeamman liittymän ja täts it
c) "sinne on tämän mukaan jostain syystä vedetty kierrätetyistä piimäpurkeista punottu kuituhaara toisin kuin viereisiin taloihin ja tästä syystä tarjolla on vain hidasta valoa". Ja sitten kerrotte että montako litraa verta joudun vuodattamaan uhrilahjaksi setelitukun kera että sinne saadaan se nopea liittymä.
Juurihan minä sanoin etten halua uutta määräaikaista sopimusta tehdä. Irtisanominen + uuden sopimuksen solmiminen sellaisen 24kk:n mittaisena tuottaisi. Jos omistussuhteen muutos onnistuu ilman 23 viikon härdelliä niin se olisi järkevä, mutta tässä vaiheesa usko minkään asian hoitumiseen on suht vähäistä. Asiakkaan osoitetietojen korjaus oli siitä juurikin esimerkki eikä sillä sinänsä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Halusin vaan tuoda esiin lisää tätä palvelun laadun tasoa.
Edit JoonasLam: vaihdettu aiemman kommentin kuva ja poistettu liite
Kuva vaihdettu. Veikkaan myös, että taustalla on jotain näistä vaihtoehdoista, jotka kirjoitit. Lähtökohtaisesti teemme laajakaistaliittymiin 24kk määräaikaisia sopimuksia, kuitenkin hieman osoitteesta riippuen (uudet sopimukset, poislukien taloyhtiösopimukset tai tietyt kuitukohteet). Uskon, että toistaiseksi voimassaoleva sopimus kuitenkin onnistuu asiakaspalvelumme kautta. Sillä kirjoitin tuosta uuden sopimuksen tekemisestä, koska se olisi jäljelle jäävä vaihtoehto, jos jostain syystä omistussuhteen muutos ei onnistuisi.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.