Skip to main content
Ratkaisu

Valokuitunen vaihto toisesta palveluntarjoajastaTeliaan

  • June 23, 2025
  • 1 kommentti
  • 139 katselukertaa

Entisen palvelunarjoajan liittymä irtisanoitui yöllä 00:00 eikä Telian liittymä ole vieläkään toiminnassa 19+ tunnin jälkeen. Yhteys chattiin oli mitä turhauttavin, kun sieltä pyydettiin tekemään asiat jotka oli tehty 10+ kertaa. Yhdessä vaiheessa neuvottiin Telia Helppiin ottamaan yhteyttä mutta kyseinen “palvelu” maksaa 5€ jo kun sinne aivastaa luuriin. 

Inteno XG6846 valokuitu muuntaja jonka takana on Asus GT-AX6000 reititin 

Asus sanoo “Your ISP's DHCP does not function properly.”

Kuitu muuntimessa palaa pwr, wan ja lan1 vihreänä, eli “yhteys” “toimii”

Suora yhteys kuitu muuntimeen läppärillä/PC ei auta. 

Kaikki käytetty kiinni, ei auta.

 

Ratkaisu jäseneltä PiaJo

Entisen palvelunarjoajan liittymä irtisanoitui yöllä 00:00 eikä Telian liittymä ole vieläkään toiminnassa 19+ tunnin jälkeen. Yhteys chattiin oli mitä turhauttavin, kun sieltä pyydettiin tekemään asiat jotka oli tehty 10+ kertaa. Yhdessä vaiheessa neuvottiin Telia Helppiin ottamaan yhteyttä mutta kyseinen “palvelu” maksaa 5€ jo kun sinne aivastaa luuriin. 

Inteno XG6846 valokuitu muuntaja jonka takana on Asus GT-AX6000 reititin 

Asus sanoo “Your ISP's DHCP does not function properly.”

Kuitu muuntimessa palaa pwr, wan ja lan1 vihreänä, eli “yhteys” “toimii”

Suora yhteys kuitu muuntimeen läppärillä/PC ei auta. 

Kaikki käytetty kiinni, ei auta.

 

Toivotan sinut ​@Jateu ensimmäisenä lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöön. Harmi, ettei asiakaspalvelumme ole osannut toimia oikein. Heidän olisi pitänyt ottaa häiriöilmoitus vastaan, mistä se olisi mennyt oikeaan paikkaan tutkittavaksi. Todennäköisimmin linja ei ole meidän puolelta kytketty oikein. 
Voit laittaa meille yhteydenottolomakkeen kautta viestiä suoraan Häiriöilmoituksille valitsemalla tippuvalikosta Häiriöilmoitukset. Saamme asian etenemään sitä kautta. Telia Helppiin tarkoitetut soitot  ovat lähinnä laitteiden asetuksiin tarkoitettuja  eikä verkkohäiriöpuolen tilanteita varten. 

1 kommentti

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • June 23, 2025

Entisen palvelunarjoajan liittymä irtisanoitui yöllä 00:00 eikä Telian liittymä ole vieläkään toiminnassa 19+ tunnin jälkeen. Yhteys chattiin oli mitä turhauttavin, kun sieltä pyydettiin tekemään asiat jotka oli tehty 10+ kertaa. Yhdessä vaiheessa neuvottiin Telia Helppiin ottamaan yhteyttä mutta kyseinen “palvelu” maksaa 5€ jo kun sinne aivastaa luuriin. 

Inteno XG6846 valokuitu muuntaja jonka takana on Asus GT-AX6000 reititin 

Asus sanoo “Your ISP's DHCP does not function properly.”

Kuitu muuntimessa palaa pwr, wan ja lan1 vihreänä, eli “yhteys” “toimii”

Suora yhteys kuitu muuntimeen läppärillä/PC ei auta. 

Kaikki käytetty kiinni, ei auta.

 

Toivotan sinut ​@Jateu ensimmäisenä lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöön. Harmi, ettei asiakaspalvelumme ole osannut toimia oikein. Heidän olisi pitänyt ottaa häiriöilmoitus vastaan, mistä se olisi mennyt oikeaan paikkaan tutkittavaksi. Todennäköisimmin linja ei ole meidän puolelta kytketty oikein. 
Voit laittaa meille yhteydenottolomakkeen kautta viestiä suoraan Häiriöilmoituksille valitsemalla tippuvalikosta Häiriöilmoitukset. Saamme asian etenemään sitä kautta. Telia Helppiin tarkoitetut soitot  ovat lähinnä laitteiden asetuksiin tarkoitettuja  eikä verkkohäiriöpuolen tilanteita varten.