Skip to main content

Taas ehti kulua vuosi kun viime kerran piti olla aspaan yhteydessä kun 12kk jakso 15€ nettiä ehti loppua. Gigaisen taloyhtiönetin listahinta on 40€ ja kun sen aikoinaan otin oli menossa 30€ tarjous. Tästä sitten vielä pois 10€ keskittäjäetu ja 5€ CMoren tilaajaetu niin päästiin siihen 15€. Sitä sai jatkettuakin samalla kätevällä hinnalla vuoden pätkässä. Mutta nyt kun olin taas aspaan yhteydessä niin minulle tarjottiin vain 6kk jaksoa 25€ hinnalla, joka oli viime kerrallakin vaihtoehtona valittavana. Hinta nyt sinänsä olisi täysin oikein kun listahinnasta vähentää saamani alennukset, mutta miksi ihmeessä pysyviksi luvatut alennukset pitää pyytää x kuukaudeksi kerrallaan tai muuten hinta pompsahtaa 40€? En haluaisi täysin turhaan olla useamman kerran vuodessa aspaan yhteydessä, että saan takaisin minulle luvatut alennukset kun mielestäni niiden ei pitäisi koskaan kadota hinnasta. Vielä enemmän alkoi ärsyttämään kun kävin katsomassa onko 30€ tarjous loppunut mikä selittäisi hinnannousun ja huomasin, että uutena asiakkaana säästäisin 2€ omaan 2 alennuksen kanssa olevaan hintaani verrattuna. Näitä kun ei voi oikein asukas kilpailuttaa niin pitääkö alkaa ottamaan jonkun kaverin kanssa ristiin netit niin että joka toinen vuosi avaa uuden itselle ja joka toinen kaverille, että saisi parhaat hinnat.

 

pitääkö alkaa ottamaan jonkun kaverin kanssa ristiin netit niin että joka toinen vuosi avaa uuden itselle ja joka toinen kaverille, että saisi parhaat hinnat.

Kyllä.

Tai vielä yksinkertaisemmin, valitse sopiva hetki, kun netti saa olla pari päivää poikki. Huomioi 14 vrk irtisanomisaika ja irtisano vanha liittymäsi.

Kun sinulla ei enää ole nettiä, niin saat tilattua uuden netin uuden asiakkaan hinnalla.


Tai vielä yksinkertaisemmin, valitse sopiva hetki, kun netti saa olla pari päivää poikki. Huomioi 14 vrk irtisanomisaika ja Irtisano vanha liittymäsi.

Kun sinulla ei enää ole nettiä, niin saat tilattua uuden netin uuden asiakkaan hinnalla.

Pari päivää ilman nettiä kuulostaa sen verran kauhealta kohtalolta, että taidan yrittää pärjätä tämän hinnan kanssa, varsinkin kun sain juuri chatista nostettua uppinopeudenkin 1000M. Tietty jos tuosta 23€ saisi vielä 15€ alennukset pois niin 8€ 1000/1000 alkaisi olemaan täydellinen liittymä kilpailevien operaattorien asiakkaiden kiusaamiseen ja sen vuoksi pari päivää varmasti pärjäisi jakamalla 5G kännykästäkin. 

https://www.speedtest.net/result/17220601599


Taas ehti kulua vuosi kun viime kerran piti olla aspaan yhteydessä kun 12kk jakso 15€ nettiä ehti loppua. Gigaisen taloyhtiönetin listahinta on 40€ ja kun sen aikoinaan otin oli menossa 30€ tarjous. Tästä sitten vielä pois 10€ keskittäjäetu ja 5€ CMoren tilaajaetu niin päästiin siihen 15€. Sitä sai jatkettuakin samalla kätevällä hinnalla vuoden pätkässä. Mutta nyt kun olin taas aspaan yhteydessä niin minulle tarjottiin vain 6kk jaksoa 25€ hinnalla, joka oli viime kerrallakin vaihtoehtona valittavana. Hinta nyt sinänsä olisi täysin oikein kun listahinnasta vähentää saamani alennukset, mutta miksi ihmeessä pysyviksi luvatut alennukset pitää pyytää x kuukaudeksi kerrallaan tai muuten hinta pompsahtaa 40€? En haluaisi täysin turhaan olla useamman kerran vuodessa aspaan yhteydessä, että saan takaisin minulle luvatut alennukset kun mielestäni niiden ei pitäisi koskaan kadota hinnasta. Vielä enemmän alkoi ärsyttämään kun kävin katsomassa onko 30€ tarjous loppunut mikä selittäisi hinnannousun ja huomasin, että uutena asiakkaana säästäisin 2€ omaan 2 alennuksen kanssa olevaan hintaani verrattuna. Näitä kun ei voi oikein asukas kilpailuttaa niin pitääkö alkaa ottamaan jonkun kaverin kanssa ristiin netit niin että joka toinen vuosi avaa uuden itselle ja joka toinen kaverille, että saisi parhaat hinnat.

 

Kun puhut "pysyväksi luvatusta alennuksesta", tarkoitatko kampanjahintaa, joka on sovittu tietylle ajanjaksolle? Kampanjahinnat ovat aina määräaikaisia, ja ne voidaan tarjota tiettyyn hintaan vain rajoitetun ajan. Listahinta on palvelun normaali, pysyvä hinta, joka on määritelty palvelun ja liiketoiminnan kannalta sopivaksi maksuksi. Listahinnalla oleva liittymä on lähes aina toistaiseksi voimassaoleva, ja tarjoamme sekä uusille että nykyisille asiakkaille kampanjahintoja tietyksi ajaksi, jotta palvelun saa edullisemmin.

Ymmärrän, että jos uudelle asiakkaalle tarjotaan täsmälleen samasta tuotteesta edullisempaa hintaa, se voi tuntua ikävältä. On kuitenkin hyvä muistaa, että jokainen asiakkaamme on kerran saanut uuden asiakkaan etuhinnan palvelua avatessaan. Näin ollen jokaisella on ollut mahdollisuus hyödyntää uuden asiakkaan hintaetu tasapuolisesti.

Mainitsemasi asiakasedut ovat toistaiseksi voimassaolevia, joten niistä ei tarvitse erikseen huolehtia. Niiden pitäisi automaationa jatkua siihen asti kunnes asiakasetuihin oikeuttavia palveluita vain on käytössä. 


Operaattorit antavat uusille asiakkaille ns. sisäänheittoalennuksia , mutta ne ovat aina määräaikaisia. Itselläni on ollut niitä useamman mittaisia , mutta tavallisesti ne ovat 12kk tai 24kk. Vanhana asiakkaana en ole juurikaan alennuksia saanut ja sama käytäntö on kaikilla operaattoreilla.

Onhan se turhauttavaa , että alennuksia pitää kinuta määrävälein. No helpoiten saa kun vaihtelee operaattoria määrävälein. Aina se ei ole mahdollista , mutta mobiililiittymillä yleensä on.

PS. Vinkkinä , että itselläni on ns. MultiWAN netti eli useampia liittymiä käytössä samanaikaisesti , joten yhden liittymän irtisanominen ja uuden tilaus ei katkaise koko nettiä.


Kun puhut "pysyväksi luvatusta alennuksesta", tarkoitatko kampanjahintaa, joka on sovittu tietylle ajanjaksolle? Kampanjahinnat ovat aina määräaikaisia, ja ne voidaan tarjota tiettyyn hintaan vain rajoitetun ajan. Listahinta on palvelun normaali, pysyvä hinta, joka on määritelty palvelun ja liiketoiminnan kannalta sopivaksi maksuksi. Listahinnalla oleva liittymä on lähes aina toistaiseksi voimassaoleva, ja tarjoamme sekä uusille että nykyisille asiakkaille kampanjahintoja tietyksi ajaksi, jotta palvelun saa edullisemmin.

En puhu mistään tietystä hinnasta vaan mistä vaan listahinnasta saatavista alennuksista. Käsittääkseni tuo 10€ keskittäjän alennus on Telialla pysyvä käytäntö? Sen suhteen voin toki olla väärässäkin, mutta siitä olen suhteellisen varma, että CMoren aikoinaan tilatessa se 5€ alennus luvattiin pysyväksi.

Nämä alennukset kyllä saan joka kerta käyttööni jakson loppuessa, mutta se vaatii itse yhteydenottoa aspaan ja sillä aikaa hinta on pompannut sinne 40€ päiväksi pariksi. Tuo oli se pointti, että olisi paljon kätevämpi jos ne alennukset olisivat itsenäisiä mistä vaan listahinnasta automaattisesti, eivätkä joka kerta 6-12kk kampanjan muodossa. Eli jos netin listahinta pompsahtaisi 50€ minulle tulisi laskulle 50€-15€ = 35€ tai tippuessa 30€ palaisi taas 15€. 


PS. Vinkkinä , että itselläni on ns. MultiWAN netti eli useampia liittymiä käytössä samanaikaisesti , joten yhden liittymän irtisanominen ja uuden tilaus ei katkaise koko nettiä.

Eipä ole mitenkään järkevä vaihtoehto itselle, useampaa taloyhtiönettiä kun ei saa enkä edes haluaisi alkaa maksamaan monesta paljon huonommasta. Menisi 2€ säästön takia monta kymppiä täysin kankkulan kaivoon. Paljon helpompaa olisi vaan jakaa puhelimen 5G sen aikaa. 

Eikä tuo 2€ nyt edes harmita tässä, muuten kuin hyvän clickbait otsikon verran, mutta haluaisin sen 25€ olevan vaikkapa 2v määräaikainen ennemmin kuin 6kk kampanja, joka tarvii koko ajan olla uusimassa. Tietysti jos kesällä tuleekin jotain aivan uutta hinnoittelua kun Teliakin alkaa tarjoamaan vaikka 10G yhteyksiä niin sittenhän tämä oli hyvä juttu, mutta tuskinpa nyt ihan heti upin noston jälkeen. 


PS. Vinkkinä , että itselläni on ns. MultiWAN netti eli useampia liittymiä käytössä samanaikaisesti , joten yhden liittymän irtisanominen ja uuden tilaus ei katkaise koko nettiä.

Eipä ole mitenkään järkevä vaihtoehto itselle, useampaa taloyhtiönettiä kun ei saa enkä edes haluaisi alkaa maksamaan monesta paljon huonommasta. Menisi 2€ säästön takia monta kymppiä täysin kankkulan kaivoon. Paljon helpompaa olisi vaan jakaa puhelimen 5G sen aikaa. 

Eikä tuo 2€ nyt edes harmita tässä, muuten kuin hyvän clickbait otsikon verran, mutta haluaisin sen 25€ olevan vaikkapa 2v määräaikainen ennemmin kuin 6kk kampanja, joka tarvii koko ajan olla uusimassa. Tietysti jos kesällä tuleekin jotain aivan uutta hinnoittelua kun Teliakin alkaa tarjoamaan vaikka 10G yhteyksiä niin sittenhän tämä oli hyvä juttu, mutta tuskinpa nyt ihan heti upin noston jälkeen. 

Jep.

Ylipäätään tuo alennuspolitiikka on sekavaakin sekavampi asia. Lienee tarkoituksellista , että asiakkaat eivät pysy perässä.


Jep.

Ylipäätään tuo alennuspolitiikka on sekavaakin sekavampi asia. Lienee tarkoituksellista , että asiakkaat eivät pysy perässä.

Kun on tullut oltua toisellakin puolella vuosikausia sitten niin sen verran uskallan sanoa, että harvemmin on kyseessä tietoinen asiakkaiden huijaus tai muukaan. Koska kyseessä on vanha Venäjän keisarikunnan aikainen lennätinlaitos, järjestelmät ja työkalut ovat myös yhtä moderneja ja helppokäyttöisiä kuin 1800-luvullakin. Erilaiset kampanjat, alennukset sun muut voi joutua tapauksesta riippuen toteuttamaan 4 eri työkalulla ihan eri tavalla ja ei ole todellakaan ihme että asiakaspalvelijan pää menee välillä pyörälle niiden kanssa. 

Nykytilanteesta en tosin tiedä, mutta toivottavasti päätyökalun alussa ei enää lue TietoEnator beta kuten 20v sitten 😅


Taas ehti kulua vuosi kun viime kerran piti olla aspaan yhteydessä kun 12kk jakso 15€ nettiä ehti loppua. Gigaisen taloyhtiönetin listahinta on 40€ ja kun sen aikoinaan otin oli menossa 30€ tarjous. Tästä sitten vielä pois 10€ keskittäjäetu ja 5€ CMoren tilaajaetu niin päästiin siihen 15€. Sitä sai jatkettuakin samalla kätevällä hinnalla vuoden pätkässä. Mutta nyt kun olin taas aspaan yhteydessä niin minulle tarjottiin vain 6kk jaksoa 25€ hinnalla, joka oli viime kerrallakin vaihtoehtona valittavana. Hinta nyt sinänsä olisi täysin oikein kun listahinnasta vähentää saamani alennukset, mutta miksi ihmeessä pysyviksi luvatut alennukset pitää pyytää x kuukaudeksi kerrallaan tai muuten hinta pompsahtaa 40€? En haluaisi täysin turhaan olla useamman kerran vuodessa aspaan yhteydessä, että saan takaisin minulle luvatut alennukset kun mielestäni niiden ei pitäisi koskaan kadota hinnasta. Vielä enemmän alkoi ärsyttämään kun kävin katsomassa onko 30€ tarjous loppunut mikä selittäisi hinnannousun ja huomasin, että uutena asiakkaana säästäisin 2€ omaan 2 alennuksen kanssa olevaan hintaani verrattuna. Näitä kun ei voi oikein asukas kilpailuttaa niin pitääkö alkaa ottamaan jonkun kaverin kanssa ristiin netit niin että joka toinen vuosi avaa uuden itselle ja joka toinen kaverille, että saisi parhaat hinnat.

 

Onpas siellä paljon vaihtoehtoja tolle taloyhtiönetille,ei täälläpäin oo ku kaks vaihtoehtoa.😕


Kun puhut "pysyväksi luvatusta alennuksesta", tarkoitatko kampanjahintaa, joka on sovittu tietylle ajanjaksolle? Kampanjahinnat ovat aina määräaikaisia, ja ne voidaan tarjota tiettyyn hintaan vain rajoitetun ajan. Listahinta on palvelun normaali, pysyvä hinta, joka on määritelty palvelun ja liiketoiminnan kannalta sopivaksi maksuksi. Listahinnalla oleva liittymä on lähes aina toistaiseksi voimassaoleva, ja tarjoamme sekä uusille että nykyisille asiakkaille kampanjahintoja tietyksi ajaksi, jotta palvelun saa edullisemmin.

En puhu mistään tietystä hinnasta vaan mistä vaan listahinnasta saatavista alennuksista. Käsittääkseni tuo 10€ keskittäjän alennus on Telialla pysyvä käytäntö? Sen suhteen voin toki olla väärässäkin, mutta siitä olen suhteellisen varma, että CMoren aikoinaan tilatessa se 5€ alennus luvattiin pysyväksi.

Nämä alennukset kyllä saan joka kerta käyttööni jakson loppuessa, mutta se vaatii itse yhteydenottoa aspaan ja sillä aikaa hinta on pompannut sinne 40€ päiväksi pariksi. Tuo oli se pointti, että olisi paljon kätevämpi jos ne alennukset olisivat itsenäisiä mistä vaan listahinnasta automaattisesti, eivätkä joka kerta 6-12kk kampanjan muodossa. Eli jos netin listahinta pompsahtaisi 50€ minulle tulisi laskulle 50€-15€ = 35€ tai tippuessa 30€ palaisi taas 15€. 

Kampanjahinnat ovat tosiaan suunniteltu tarjoamaan etuja aina tietyn ajanjakson ajan. Ymmärrän, että voi tuntua turhauttavalta olla meihin toistuvasti yhteydessä etuihin liittyen. Meillähän on jatkuvasti käynnissä erilaisia kampanjoita ja niitä myös testataan, jotta voimme arvioida niiden toimivuutta sekä asiakkaan että liiketoiminnan kannalta.  


Kampanjahinnat ovat tosiaan suunniteltu tarjoamaan etuja aina tietyn ajanjakson ajan. Ymmärrän, että voi tuntua turhauttavalta olla meihin toistuvasti yhteydessä etuihin liittyen. Meillähän on jatkuvasti käynnissä erilaisia kampanjoita ja niitä myös testataan, jotta voimme arvioida niiden toimivuutta sekä asiakkaan että liiketoiminnan kannalta.  

Tuo 23€ uusille asiakkaille on kampanjahinta. Minun hintani on 40€ eli listahinta ja siitä ei-kampanjaluontoisesti vaan pysyvästi nuo 15€ alennukset. Jos alennuksen luvataan olevan aina voimassa niin ei se silloin ole kampanja vaan pysyvä asiakasetu. Saisin ne samat alennukset täysin riippumatta siitä, mikä se listahinta on. Se 15€ oli minullekin kampanjahinta, josta ehdin nauttia jo pitkän aikaa, eikä sen kanssa niin väliä. Mutta 25€ on tismalleen se hinta joka listan mukaan minun pitäisikin maksaa alennusten kanssa niin se ei ole mikään tilapäinen 6kk kampanjahinta, paitsi jos Telia alkaa pettämään lupauksiaan ja poistamaan pysyviksi luvatut alennukset. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa, jos ne samat edut joka tapauksessa saa aspasta pyytämällä joka ikinen kerta niin etteivät voisi olla vaan pysyviä?

TL;DR Asiakasetuna luvatut pysyvät alennukset eivät ole 6kk kampanja, koska niissä ei luvata mitään tiettyä hintaa vaan kiinteä alennus lista-, kampanja- tai ihan mistä vaan hinnasta. 


Taitaa olla niin , että mikään ei jatku entisellään maailman tappiin asti , vaan kaikki muuttuu , myös ne keskittämisedut.

Arvelen , että se määräaikaisuus on se operaattorin keino aika ajoin tarkistaa tilanne etujen osalta. Siis jatketaanko vai ei ja minkä määräisenä.


Vastaa