Korkealta kuulostaa tuo viive.
Itselläni ollut adsl ja nyt vdsl, samassa paikassa koko ajan, niin viive aina juuri alle 10ms (8-9ms). Kyseessä omakotitalo ja piuhalla kiinni modeemissa.
Nyt ei viestissä käynyt ilmi, että minkälaisella kokoonpanolla ja tekniikalla tuo yhteys tietokoneeseen tulee kokonaisuudessaan. Tarkoitan tällä mm. millainen kiinteistö, käytetäänko wlania jne?
Tässsä on niin monta muuttujaa, mitkä voivat hidastaa vastetta.
Jees.
Eli Halikossa Salon kupeessa asun, kerrostalossa jossa valokuitu Soneralta. Ilmainen 10M kuuluisi vuokraan mutta tilasin lisähintaan tämän 100M kuidun. Purkki on Soneralta tilattu ZyXEL N300 VMG1312-B10D joka lyhyellä johdolla kiinni PC:ssä.
Ja varmuudeksi PC spec.
i5-4670K @ 4.2GHz Quad core
16GB RAM
AsRock Fatal1ty Z97X Killer
Silverstone RV02B-EW USB3.0
Seagate 3TB Barracuda
Samsung 128 840Pro SSD
MSI nVidia GTX 970
W10 Pro EN OEM 64-bit
BitDefender Total Security 2016
Turhaakin infoa mutta kuitenkin. :)
Kiitos kun autatte.
Otin yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja sieltä kautta sain avun. Virheenkorjaus pienemmällä tai kokonaan pois oli ratkaisu. Nyt viive 10ms. (Saattaa aiheuttaa joillakin netin pätkimistä!)
Kiitos avusta ja toivottavasti tämä auttaa muitakin samasta viiveestä kärsiviä.
@JooPit kirjoitti:
Otin yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja sieltä kautta sain avun. Virheenkorjaus pienemmällä tai kokonaan pois oli ratkaisu. Nyt viive 10ms. (Saattaa aiheuttaa joillakin netin pätkimistä!)
Kiitos avusta ja toivottavasti tämä auttaa muitakin samasta viiveestä kärsiviä.
Hieno juttu, että tilanne selvisi asiakaspalvelun kautta. Kiva myös kun jaoit tämän lopullisen ratkaisun muidenkin nähtäville.
@JooPit kirjoitti:
Otin yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja sieltä kautta sain avun. Virheenkorjaus pienemmällä tai kokonaan pois oli ratkaisu. Nyt viive 10ms. (Saattaa aiheuttaa joillakin netin pätkimistä!)
Kiitos avusta ja toivottavasti tämä auttaa muitakin samasta viiveestä kärsiviä.
Itselläni tipahti toi tohon 10ms kun vaihdoin "100M"->50M.Sitä ennen oli joku 25ms.Virheenkorjaus oli jo kuulemma pois päältä "100M" aikana.
Mikä virheenkorjaus? Kertokaahan joku miten tämä tehdään? Meillä kotona mobiilinetti, nopeus on ihan ok mutta ping on pelatessa liian suuri jotta siitä mitään tulisi. Jos tähän joku korjausratkaisu on olemassa niin mielelläni sen kuulen!
@Boogie10@ kirjoitti:
Mikä virheenkorjaus? Kertokaahan joku miten tämä tehdään? Meillä kotona mobiilinetti, nopeus on ihan ok mutta ping on pelatessa liian suuri jotta siitä mitään tulisi. Jos tähän joku korjausratkaisu on olemassa niin mielelläni sen kuulen!
Moikka @Boogie10 ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Virheenkorjaus aiemmissa tapauksisas tarkoittaa DSL -linjan (kupariyhteys) virheenkorjausta, jolla vähennetään pätkinnän syntymistä. Virheen korjausta on olemassa myös mobiiliyhteyksissä, mutta se on toteutettu eri tavalla, eikä sitä voida samalla tavalla vähentää yhdeltä mobiililiittymältä.
Se, mitä voit tehdä on asetella laitteet (4G -modeemi) sellaiselle paikalle missä signaalin voimakkuus on mahdollisimman suuri. Esim. ikkunan vierellä, avonaisella paikalla on hyvä. Eri ikkunoilla voi olle eri vahvuinen signaali, koska tukiaseman suunta vaikuttaa siihen mistä signaali tulee vahvimmiten.
Myös omien laitteiden kytkentä, ominaisuudet ja asetukset voi vaikuttaa viiveeseen. Käytätkö pelaamiseen konsolia vai tietokonetta ja käytätkö WiFi yhteyttä vai verkkokaapelia?
Poika pelaa tietokoneella, en minä. 🙂>
Signaali on ainakin vastaanottimen mukaan hyvä. Meillä on lisäksi mesh-verkko kotona ja kone on kytketty kaapelilla kiinni yhteen näistä yksiköistä. Netin nopeus ei ole ongelma vaan ping joka heittelee 50-1000 välillä.
@Boogie10@ kirjoitti:
Poika pelaa tietokoneella, en minä. 🙂>
Signaali on ainakin vastaanottimen mukaan hyvä. Meillä on lisäksi mesh-verkko kotona ja kone on kytketty kaapelilla kiinni yhteen näistä yksiköistä. Netin nopeus ei ole ongelma vaan ping joka heittelee 50-1000 välillä.
Kannattaa laittaa tuo tietokone suoraan kiinni modeemiin ilman mesh-tuotteita, se rajaa ongelmaa. Mesh verkon käytössä auttaa Telia Helppi. 🙂>