Moikka,
Päätin kirjoitella tänne kun muuten en saa asiaani hoidettua!
Asun siis Helsingissä, tarkemmin Kivikossa
Tuttavani asuu samassa kaupunginosassa, kivenheiton päässä.
Meillä on VDSL2 yhteys pätkinyt marras-joulukuusta alkaen. Modeemi tipahtaa linjalta, välillä nousee itsekseen uudelleen, välillä vaatii modeemin uudelleen käynnistyksen.
Olen testannut kolmella eri modeemilla, kaikilla sama juttu.
Tuttavallani oli tällä viikolla yhteys poikki, 3h jälkeen testattiin toisella modeemilla, ei yhdistänyt.
Sen jälkeen puhelimella tutkin, telian häiriökarttaa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/kiintean-verkon-hairiokartta
Häiriöiden lukumäärä: 0
Samaan aikaan oli alkanut ongelma, että kaikki nettisivut eivät auenneet:
Marssimme seuraavana päivänä Telian kaupaan, kun yhteys ei edelleenkään toiminut.
PITKÄN jonotuksen jälkeen saimme vastauksen että alueella on ongelma, menee päivä pari, pitää vain odotella!!!
No yhteys lähti eilen toimimaan, mutta MIKSI tätä ei voitu tiedottaa häiriösivulla?
Vai kertoiko myymälä vain tuosta ongelmasta, että kaikki sivut eivät aukene? No ei varmaan aukene mikään jos koko yhteys on poikki!
Alueen ongelmat eivät ole vieläkään ohi, tänään herätessäni, modeemi oli taas pudonnut linjalta. Uudelleen käynnistys korjasi ongelman.
Omista ongelmistani olen ollut yhteydessä pariin kertaan Chatin kautta ASPAAN, ja molemmilla kerroilla tuloksetta.
Ilmoitan että modeemi tippuu linjalta, eikä sillä ole yhteyttä.
Aspa kyselee onko TIETOKONEENI kytketty langattomasti vai langallisesti
, kerroin ettei sillä ole tässä kohtaa edes merkitystä onko minulla tietokonetta, kun kyse on nyt VDSL2 yhteysongelmasta, aspa kerttoo ymmärtävänsä, mutta hänen on kysyttävä pakollisia kysymyksiä. Ja jatkaa kyselyään, pyydän ohittamaan turhat kysymykset ja kirjaamaan vikailmoituksen. Ei tainnut saada sitäkään tehtyä, kun en vastannut onko langaton vai langallinen yhteys TIETOKONEESTANI MODEEMIIN, AAARGH! Jossain kohtaa kertoi että voin hakea Telia Kaupasta toisen modeemin testiin, vaikka olin jo kertonut että olen testannut useammalla modeemilla
Telia, halvalla ei saa hyvää, oletteko ulkoistaneet ASPAnne johonkin, vai palkanneet sinne osaamattomia, halvalla? Osaaja tai pari ASPA tiimiinne tekisi hyvää, olen nyt lukenut täältä näitä kokemuksia, ja olen entistä varmempi, ASIAKASPALVELUNNE LAATU ON HUONO, EIVÄT OSAA/YMMÄRRÄ mistä on kyse, PROVIKKAA tavoittelevat...
Taloon (kerrostalo) tulee myös Elisan kuitu, ja VDSL2 yhteyden saisi myös heiltä. Mutta hinta olisi kovempi, HEKA:lla kun on tuo sopimus että 100/10 0,98e, Mutta, niinhän se vaan on, että halvalla ei saa hyvää 😉>
Eli mitä Helsingin Kivikossa (postinumero 00940) on menossa, yhdellä linja kokonaan poikki ~2vrk, toisella yhteys katkeilee? Vikasivu sanoo häiriöt 0, vai onko vikasivullanne kenties häiriö 😁>