Alkoi taas viiveet heittämään siksakkia enemmänkin tänä iltana, toimi pitkään ihan ok.
Modeemi on käynnistetty uudelleen, ei vaikutusta.
Alkoi taas viiveet heittämään siksakkia enemmänkin tänä iltana, toimi pitkään ihan ok.
Modeemi on käynnistetty uudelleen, ei vaikutusta.
Pientä heittoahan ja keskiarvonkin kasvua tuossa tosiaan näkyy. Varmaan perussurffailussa ei tunnu millään tavalla, mutta ilmeisesti nettipelejä pelailet? Voit totta kai jättää tuosta vikailmoituksen Omilta Sivuilta jos ongelma nyt vielä jatkuu muutamankin päivän päästä. Selvitetään sitten asiaa tarkemmin.
Counter-Strikeä tulee pelailtua, eilen huomasin tosiaan isoa tökkimistä ESEA:n pelipalvelimilla ja huomasin että viive teki taas siksakkia.
Olipa taas todella antoisa pelikokemus tänä iltana, packet lossit eikun paukkuu. On se kyllä j***lauta kumma että tätä Varkauden verkkoa ei voi saada kuntoon että se toimii vakaasti VUODEN YMPÄRI... Tämän melkein pystyy jo ennustamaan, että aina syksyn lopulla ja keväällä ilmenee tätä pakettihäviötä. Vikailmotuksia tehty tässä 2 vuoden aikana monia kymmeniä.
Vasta elokuussa korjattiin toukokuusta asti kestänyt älytön viiveheittely, tosin vieläkään se ei ole mennyt sille tasolle mitä se oli ennen toukokuuta (10-20ms). Toimi tämän jälkeen ihan ok, mutta nyt sitten alkaa tämä pakettihäviö taas kerran.
Olisi varmaan aika jo alkaa tuomaan sitä kuitua kun ei tästä kaapelivehkeestä tule lasta eikä p*skaa. Olen aika paljon tätä sietänyt mutta raja kaikella.
@ParaDoX kirjoitti:Olipa taas todella antoisa pelikokemus tänä iltana, packet lossit eikun paukkuu. On se kyllä j***lauta kumma että tätä Varkauden verkkoa ei voi saada kuntoon että se toimii vakaasti VUODEN YMPÄRI... Tämän melkein pystyy jo ennustamaan, että aina syksyn lopulla ja keväällä ilmenee tätä pakettihäviötä. Vikailmotuksia tehty tässä 2 vuoden aikana monia kymmeniä.
Vasta elokuussa korjattiin toukokuusta asti kestänyt älytön viiveheittely, tosin vieläkään se ei ole mennyt sille tasolle mitä se oli ennen toukokuuta (10-20ms). Toimi tämän jälkeen ihan ok, mutta nyt sitten alkaa tämä pakettihäviö taas kerran.
Olisi varmaan aika jo alkaa tuomaan sitä kuitua kun ei tästä kaapelivehkeestä tule lasta eikä p*skaa. Olen aika paljon tätä sietänyt mutta raja kaikella.
En usko että Sonera saa koskaan korjattua tuota packet loss ongelmaa. Yritin selvittää syitä tuohon toukokuussa alkaneeseen ongelmaan. Kuluttajaoikeusneuvojan avulla sain Soneran vastaamaan lähettämiini selvityspyyntöihin, mutta ainoat vastaukset olivat oikeastaan nämä:
"Sonera on tehnyt merkittäviä investointeja Varkauden kaapelilaajakaistapalveluun, jotta alueella saatiin tarjolle mm. nopeammat yhteydet ja 200M:n laajakaistaliittymät. Muutoksen myötä verkossa oli vikatilanteita, jotka nostivat vasteaikoja. Nämä ongelmat saatiin korjattua lokakuun alussa."
ja
"Investointien tarkoituksena on parantaa yhteyden laatua koko alueella. Vasteaikojen pitäisi olla Varkaudessa nyt normaalilla tasolla, mutta jos ongelmia ilmenee, pyydän ottamaan yhteyttä vikapalveluun puh. 0206 90101."
Mitään oikeaa selvitystä en ole saanut että miksi yhteyden laatu on merkittävästi huonontunut tuon toukokuun jälkeen. En ymmärrä miten investoinnit yhteyden laatuun aiheuttavat päivittäistä packet lossia. Tietysti tuo olisi mahdollista jos investoinnit tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että myydään asiakkaille 200M liittymiä, mutta verkon kapasiteettia ei kasvateta.
Parin kuukauden taistelun jälkeen sain hyvitystä yhteensä 160 euroa 6.5.2015 jälkeiseltä ajalta, joten suosittelen ParaDoXia ja muitakin tästä ongelmasta kärsineitä vaatimaan tuota summaa. Ote viestintämarkkinalaista: "Vakiohyvityksen määrä on vähintään 20 euroa kultakin alkavalta keskeytysviikolta, kuitenkin enintään 160 euroa."
Olisikohan nyt Soneran mielestä tarpeeksi huono yhteyden laatu, jotta asialle voisi tehdä jotain:
Kaapelimodeemin lähtevän liikenteen packet loss on ollut useita tunteja putkeen 20-30%
Tuolla ylempänä Pekka olikin jo ehdottanut, että kannattaa tehdä vikailmoitusta. Näiden tietojen perusteella on mahdoton alkaa asiaa tutkimaan, joten helpoiten teet vikailmoituksen omien sivujen kautta tai soittamalla suoraan vikapalveluun 020 690 101.
@NikoNo kirjoitti:Tuolla ylempänä Pekka olikin jo ehdottanut, että kannattaa tehdä vikailmoitusta. Näiden tietojen perusteella on mahdoton alkaa asiaa tutkimaan, joten helpoiten teet vikailmoituksen omien sivujen kautta tai soittamalla suoraan vikapalveluun 020 690 101.
Tein vikailmoituksen jo ennen viestini lähettämistä. Sain jo tekstiviestinkin joka kertoo että "Vikailmoituksesi on käsitelty".
Ongelmana tässä on se, että vikailmoitukseni vain kuitataan korjatuksi vaikka mitään ei korjata. Onkohan tällä kertaa jotain korjattu?
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.