Skip to main content

Vikailmoitus mahdolliseksi myös sunnuntaisin.

  • June 5, 2016
  • 5 kommenttia
  • 12 katselukertaa

jakanekosonera
Morsettaja

Tässä sitä on Soneraa taas laadukkaana palveluntarjoana, kyseessä 100/10 valokuitu (jonka lähetysnopeutta ei liene koskaan täällä saada sinne lähemmäs 100 kuin 10:ntä).

Yhtäkkiä katkesi netti, ja sitten sammutin Zyxel VMG1312-B10A motukan. Ei apua.

 

Mukavaa että vikailmoituksia ei pääse tekemään näin sunnuntaisin. Ymmärrän ettei siellä ole piuhapasit töissä, mutta olisipa aamulla kolmatta aamukahvia ryystäessä lapulla seuraava keikka. Tai sitten on siellä ison nipun viimeisenä. Tänään piti tässä katsella yhdessä vähän leffoja (Wlanilla Chromecastiin) ja tällaisilla pska nopeuksilla voi töksähtää aika ajoin. Kiitos Sonera (Se On Niin Että Rikki Aina).

5 kommenttia

PasiS
Savumerkittäjä
  • Savumerkittäjä
  • June 5, 2016

Omien sivujen alalaidassa on tuollainen kohta, onnistuisko sitä kaikkina aikoina:

 

Laajakaista

  • ADSL ja Valokuitu vikailmoitukset

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • June 5, 2016

@PasiS kirjoitti:

Omien sivujen alalaidassa on tuollainen kohta, onnistuisko sitä kaikkina aikoina:

 

Laajakaista

  • ADSL ja Valokuitu vikailmoitukset

Vikailmoitukset voi vapaasti tehdä mutta käsitellään SLA:n puitteissa arkipäivisin. Maksamalla enemmän saa toki pyhänäkin, yleensä yrityksille nämä.


jakanekosonera
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 5, 2016

Meikä niin vaihtaa Soneran DNA:han jos vain mahdollista. Alkaa Sonera sirinät ja surinat -kiintiö olla täysi.


  • Ex-telialainen
  • June 7, 2016

Kiinteistä laajakaistoista saa vikailmoituksen jätettyä vuorokauden ympäri Omien sivujen kautta. Kirjautumisen jälkeen valitse liittymäsi ja "Liittymän tiedot" -kohdan alla on suora linkki "Tee vikailmoitus." Omilla sivuilla myös ihan alareunassa on "Muut asiat" -otsikon alla linkki "Jätä palvelupyyntö" ja siitäkin pääsee jättämään vikailmoitusta.

 

Viikonloppuisin vikapalvelussa mennään pienellä miehityksellä ja sen takia silloin vikailmoituksia saadaan rajallinen määrä käsittelyyn. Jonotilannekin tietty vaihtelee aina ja parhaassa tapauksessa voi tulla soittoa lähes heti vikailmoituksen tekemisen jälkeen.

 

 Onko tuota hidastelua ja pätkimistä ollut myös laitteilla, jotka on verkkokaapelilla yhdistetty modeemiin? Jos pelkkä wlan takkuaa niin silloin yleensä modeemin asetuksista langattoman verkon kanavaa muuttamalla saa toimivuutta parannettua.

 

 


jakanekosonera
Morsettaja
  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • June 7, 2016

Kiitos vain vastauksestasi, mutta en ymmärrä mistä revit wlanin mukaan, en ole sellaisesta kirjoittanut mitään, enkä suorittaisi nopeustestejä sen kautta. Eli kyseessä olivat nimenomaan verkkokaapelin päässä olevat laitteet.

 

Sain korjattua samoin kuin viimeksi, kun tällainen oli. En heti muistanutkaan. Silloinkaan Sonera ei saanut asiaan mitään tolkkua, aspan ohjeilla saimme modeemin tilaan ettei se enää toiminut ollenkaan. Onneksi olin ottanut modeemin asetuksista varmuuskopiot jotka palauttamalla laite alkoi sentään toimimaan surinan kanssa.

 

Jätän korjauksen tarkoituksella kertomatta. Kerron sen vain maksua vastaan sunnuntai-iltaisin klo 20.30-20.40 välisenä aikana.