Taloyhtiön laajakaistan käyttöönoton yhteydessä sain VMG3625-T20A Wlan reitittimien käyttööni.Koska laite ei ole ns. vuokralaite,operaattori ei huolehdi automaattisesti laitteen ohjelmistopäivityksistä(firmware) jos niitä tehdään/joudutaan tekemään esim. haavoittuvaisuuksien vuoksi.Käyköhän kyseiselle laitteelle valmistajan "puhdas" uusin ohjelmisto joka on käyttäjän itse ladattava valmistajan nettisivuilta vai onko siihen tehty Telian toimesta operaattorikohtaisia muutoksia ja päivitykset on ladattava sieltä vaikka laitteelle ei tuota päivityspalvelua tarjotakaan "ilmaiseksi".
Et ole "murheinesi" kanssa yksin tämän vmg3625-t20a laitteen ja siihen liittyvän telia/zyxel firmwarepomppottelun kanssa.Telian modifioimaa wlan-ongelmia korjaavaa firmwarepäivitystä on odoteltu ties kuinka pitkään,moderaattorit tällä palstalla ovat toimineet ennustaja-akkoina/ukkoina pitkin matkaa julkaisu/jakelun aloittamispäivän suhteen(telia jakelee modifoimansa firmwaren verkossaan automaattisesti),geneerisen Zyxel-version päivittäjät hoitakoon sen itse..Myönteistä asiakaskokemusta on
tämän casen kohdalla "vaikea" hahmottaa.Operaattorin tuotepäällikkövastaavilta tahoilta olisi odottanut vähintään asiaa selventävää raporttia mutta "hiljainen on ollut kylätie"(Yhteys kotiin L).Ilmeisesti kaikilla
modeemin käyttäjillä ei ongelmia ole tai ne hyväksytään hiljaisesti.Vaihtoehtoa laitteelle ei ole aktiivisesti tarjottu....
@HenriLie@ kirjoitti:Hei @NettiHamsteri
Uusin päivitys ei ole tällähetkellä jaossa.
Asiakaspalvelun viimeisimmästä viestistä on kulunut taas kuukausi eikä firmispäivitystä kuulu. Harkitsen vakavasti vaihtoa sellaiselle operaattorille, jota kiinnostaa tarjota asiakkailleen toimivia laitteita.
Onko päivityksen tilasta jotain uutta tietoa? Verkkojen toiminta alkaa olemaan jo naurettavalla tasolla ja kytkettyihin laitteisiin ei voi luottaa kun yhteys katkeilee monta kertaa päivässä.
Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.
@MikaelMu@ kirjoitti:Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.
Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
@Karkath@ kirjoitti:
@MikaelMu@ kirjoitti:Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Karkath@ kirjoitti:
@MikaelMu@ kirjoitti:
Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.
Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..
Edit SannaMKoo: Muutettu lainaus kohdilleen
@Karkath@ kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..
En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Karkath@ kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.
Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset samat molemmissa..
@Karkath@ kirjoitti:
@MikaelMu@ kirjoitti:
@Karkath@ kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset samat molemmissa..
Okei, oletko kokeillut tyhjentää tuon Chromen historiaa? Jos se jostakin syystä hakee muistista tuon väärän osoitteen. Sinänsä saat oikean ilmoituksen. Tuollaista osoitetta ei ole, joten vastaus tuleekin olla tuollainen.
Eipä se auta(historian tyhjennys tai selaimen(chrome) resetointi,jostain ilmestyvät edelleenkin nuo kauppa.teli.alkuiset toimimattomat urlit..
Linkki on jäänyt siis kovin syvälle selaimen muistiin jumiin. Tarkoititko selaimen resetoinnilla selaimen omaa "Reset" valintaa asetuksista? Tällä valinnalla esimerkiksi välimuisti ei taida poistua selaimen tiedoista.
Suosittelen poistamaan kaiken välimuistin (cache) selaimesta erikseen tai asentamaan koko selaimen uudelleen.
Selaimen cachen tyhjennys(Geneerinen korjaus kaikkeen) ei nyt auta,mutta "ongelma" koskee vain pääosin chrome selainta ja telian tiettyjä sivuja,helpointa on toistaiseksi jäädä odottelemaan(case in closed)
Saakaapa se päivitys nyt vireille. Ei se voi niin mennä että vastuu siirretään Zyxelille ja sitten vain odotetaan. Kyllä Telian pitäisi jotakin rotia tähän hommaan saada. On jo odotettu naurettavan kauan.
Ohjelmistopäivitys on sisäisessä testauksessa tällä hetkellä. En usko että kestää pitkään kunnes uusi päivitys on jakelussa. Aikataulua en uskalla kuitenkaan luvata.
Uuteen firmis-päivitykseen halutaan nyt testaajia teistä asiakkaista! :smileyhappy:
Täältä löytyy tarkemmat tiedot testauksesta, ja mukaan voit ilmoittautua lähettämällä minulle yksityisviestin. Kannattaa olla nopea, sillä testaukseen voimme ottaa mukaan vain tietyn määrän asiakkaita ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ensimmäiset pilottilaiset on nyt saatu testaukseen mukaan, mutta lisää mahtuu vielä :smileyhappy: Ilmoittauduttehan kaikki halukkaat mahdollisimman nopeasti mukaan lähettämällä minulle yksityisviestin!
Hakuaikaa testaukseen on vielä perjantaihin 6.9. klo 18 saakka! Mutta laitelkaa tosiaan kaikki kiinnostuneet mahdollisimman pikaisesti minulle vielä yksäriä jotta pääsette testaukseen mukaan :smileyhappy:
Tiedoksi tännekin keskusteluun, että uusi ohjelmistoversio VMG3625-reitittimelle on julkaistu. Ohjelmistopäivitys latautuu automaattisesti esimerkiksi laitteen uudelleenkäynnistyksen yhteydessä, tai tehdasasetusten palauttamisen jälkeen! :smileyhappy:
No niin.Ensiksi "herää" kysymys minne se ensisijainen tieto sitten tästä julkaistusta päivityksestä on mennyt ja toiseksi ,kuinka Telialta kyseisen reitittiminen hankkinut asiakas
voi varmistaa että hänellä on käytössään uusin versio.Vuoden verran "työstetyltä" varusohjelmistolta voisi ilman tekoälyäkin moisia ominaisuuksia odottaa....Kiitos.
@Karkath@ kirjoitti:No niin.Ensiksi "herää" kysymys minne se ensisijainen tieto sitten tästä julkaistusta päivityksestä on mennyt ja toiseksi ,kuinka Telialta kyseisen reitittiminen hankkinut asiakas
voi varmistaa että hänellä on käytössään uusin versio.Vuoden verran "työstetyltä" varusohjelmistolta voisi ilman tekoälyäkin moisia ominaisuuksia odottaa....Kiitos.
Tiedote on asiakkaille toimitettu kaikkien luettavaksi asiakastuen sivustoille ajankohtaisiin tiedotteisiin.
Laite päivittyy automaattisesti, jos ei ole sitä erikseen käynyt estämästä hallintaohjelmasta. Resetillä viimeistään se päivittyy.
Ohjelmistoversio on löydettävissä kirjautumalla laitteen hallintaan (oikealta ylhäältä kolme viivaa) ja sieltä Maintenance -> Firmware Upgrade. Uusin ohjelmistoversio on V5.30(ABIE.6)b2_E0
Tämän tiketin voi sulkea,ei ole enää ajankohtainen...kiitos...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.