Moikka @Rane1958 ja tervetuloa Klaaniin!
Laajakaistan saatavuus saattaa muuttua ajan myötä, esimerkiksi syynä tässä voi olla se, että verkko on iäkästä, eikä sen korjaaminen enää kannata. Toisinaan verkko myös voidaan purkaa.
Sellaisiin osoitteisiin, joihin saatavuutta ei enää ole, ei voida uusia määräaikaisuuksiakaan tämän vuoksi myydä. Eli liittymän säilyttäminen kyllä onnistuu, mutta vain toistaiseksi voimassaolevan hinnoittelun mukaan.
Kertomastasi päätellen sait vanhalla määräaikaisuushinnoittelulla laskun 04.12 saakka, jonka jälkeen laskutetaan toistaiseksi voimassaolevan hinnoittelun mukaan.
Saatavuutta Viihteellekään ei kaikissa osoitteissa ole, tähän vaikuttaa myöskin se, jos uusia määräaikaisuuksia ei ole mahdollista tehdä osoitteeseesi.
Tässä on vaikea arvioida mitä on tuon asiakaspalvelijan kanssa käynyt, tottahan toki hänen olisi sinuun pitänyt olla yhteydessä, kun näin sovitte. Täällä Klaanissa emme myöskään käsittele asiakastietoja, joten emme pysty tarkistamaan tilanteen kulkua tämän tarkemmin.
Suosittelenkin, että laitat Omien Sivujen kautta palvelupyynnön tulemaan, tai hyödynnät Chat -palvelua (Kysy meiltä). Eiköhän tää asia saada selkeämään. :)
9.1.2015 ma. soitettiin: Toimiva linja puretaan todennäköisesti 2015 aikana ja olen mormaalihintainen asiakas siihen saakka 52,86€ kk...piste. Eli 32v kestänyt asiakas-suhteemme siis todennäköisesti päättyy ellei korvaava liittymänopeus 3G vahvistimella riitä, 4G:tä ei saatavilla osoitteeseen.
Ihmettelen syvästi Soneran tapaa yrityksenä toimia purkamalla toimiva linjanpätkä ja menettää siihen saatava parempi kate lisäpalveluilla jotka asiakas olisi valmis ostamaan rajaamalla saatavuusalueen uudelleen.
Soneran asiakaspalvelusta on sanottava että kaukana on käsite "palvelu" kun pitäisi OIKEESTI tehdä töitä palkkansa eteen jonka me asiakkaat maksamme. Eli asiakkaan pompottelu tapauksessa jos oma ammattitaito ei riitä on ilmeisesti siellä sallittua eli ei ole "kiva ja helppo nakki" Näissä tapauksissa vastuu heitetään asiakkaalle...suosittelen ammatin vaihtoa.
Vuodatukseni päättyy tähän.
@Rane1958 Ihan ensimmäiseksi pahoittelut pompottelusta! Toiminta ei ole puolusteltavissa, voin vain nöyrästi pyytää anteeksi, ja todeta että tilannetta ei ole hoidettu niin kuin pitää.
Ymmärrän harmistuksesi kiinteän kaistan suhteen, toivotaan että korvaava yhteys tulee pelittämään niin, että voimme vielä yhteiseloa jatkaa. Täällä ollaan kuitenkin juuri asiakkaita varten :smileyhappy:
Olen nyt toisen operaattorin asiakas ja seurusteluvaiheessa, jos romanssimme alkaa suotuisten tähtien alla menen kihloihin, irtisanon Soneran liittymän ja siirrän muutkin liittymät samalle toimijalle.Kiitos Sonera 32 vuodesta, kumpi oli uskoton??
Kokeilitko meidän mobiilinettiä vai siirryitkö suoraan kokeilemaan toisen operaattorin palvelua? Se taitaa ainakin olla mobiiliyhteys, eikös?
Ymmärrän että olet närkästynyt näiden vuosien jälkeen, mutta elähän vielä luovuta. Testaa rauhassa ja mielellään muuten meidänkin mobiiliyhteyksiä jotta tiedät mikä toimii siellä teillä parhaiten.
Aiheeseen liittyen tässä tiedote joulukuulta, asiakkaita on haastateltu tekniikan muutoksen jälkeen (Eli langallisesta yhteydestä on siis vaihdettu langattomaan. Niin puhe kuin myös nettiyhteyksien osalta). Ja tässä on myös taustotettu että miksi tätä muutosta tehdään
http://uutishuone.sonera.fi/media/2014/12/12/kysely-langaton-tekniikka-toi-asiakkaille-edullisemmat-nopeammat-ja-vikasietoisemmat-yhteydet--sonera-poistanut-miljoona-pylvst/626d0345-82fe-4244-a2e6-cf256be803d2
"Sonera poistanut miljoona pylvästä – langattomaan teknologiaan siirtymisen taustaa"
"Kokeilitko meidän mobiilinettiä vai siirryitkö suoraan kokeilemaan toisen operaattorin palvelua? Se taitaa ainakin olla mobiiliyhteys, eikös?"
Aivan oikein päättelit. Hallissa ei teillä ole 4G verkkoa tarjota ja tätäkin kirjoittaessani "vieraan verkon palvelussa" nopeuteni on langattomana 20/5 Mb ja ensirakkaus tuntuu aika huumaavalta...jos ja kai muistat!
Tuosta linkistäsi voin sanoa että 3 pylvästä on aika vähän joita ette valittavasti voi purkaa koska olette "killun" kanssa paikallisen sähköyhtiön pylväässä mutta laske montako asiakasta menetätte pahimmassa tapauksessa vastaavassa tilanteessa joka 100m linjalla olisi saatu säilymään teillä... 33 333. En haluaisi maalata piruja seinälle mutta yleismaailmallisen tilanteen kannalta kannattaisi varmaan ne lahotkin pylvää linjoineen jättää purkamatta ainakin muutamaksi vuodeksi.
Asiaan: Minulle ei merkitse vaikka pienituloinen eläkeläinen olenkin liittymän hinta jos saamani palvelu on tarpeeni tyyydyttävä ja siksi olenkin närkästynyt että laskuni maksaneeni jouduin tähän tilanteeseen mutta elämä on valintoja täynnä jonka olen nyt muutamana viikkona koittanut sisäistää ja "vieraaseen" hairahtanut.
Ps.Vaimoni ei ole puuttunut suhteeseen koska hänkin ymmärtää että vanhat miehet tarvitsee vaihtelua!
Iäkkäitä verkkoja puretaan pois, sillä ovat vikaherkkiä, sekä niiden ylläpito on erittäin hintavaa, kuten TeroRe antamasta linkistä käy ilmi.
3G- ja 4G-yhteyksiä laajennetaan jatkuvasti, monelle nämä yhteydet ovatkin toimiva laajakaistan korvaava ratkaisu, varsinkin siinä tilanteessa, jossa asiakkaan osoitteeseen on saatavilla ainoastaan ADSL-liittymä tai se poistuu.
Oletkin huomannut jo, että tuo toisen operaattorin toimiva yhteys onkin huumaava.
Oletko kuitenkin meidän yhteyksiä testannut tässä sivussa? Vaikka osoitteessa ei meidän 4G-verkkoa ole tällä hetkellä, verkkoa kuitenkin laajennetaan koko ajan. Ehkäpä jossain vaiheessa sinunkin osoitteeseesi. Laitoin tästä eteenpäin kyssäriäkin, että onko tietoa Jämsän Hallin tilanteesta. :)
Jämsän Hallista sen verran, ettei ihan lähiaikoina oo tulossa, mutta otettiin se kyllä listoille. :)
Kiitos vastauksestasi. Ikävä kyllä tiedossa on ollut että Sonera panostaa VAIN alueille joissa asukaslukuun verrattuna saadaan parhaimmat katteet. Valitettavaa että ihmiset jotka tekevät esim. etätyötä joutuvat valitsemaan asuinpaikkansa operaattorien perusteella...erikoista?
Olisko aika ajatella pidemmällä aikavälillä saatava kate vai onko nopeat voitot ainoastaan tavoite?
Siinä pohtimista liikkeenjohdolle .Ps.Onhan sitä ilmaakin ostettu"Sonera menetti muun muassa 4,3 miljardia UMTS-lupiin" miksi ei investoitaisi ihmisiin jotka tarvitsevat maaseudulla palvelua.
Onhan Sonera panostanut maaseudun mobiiliverkkoihin, että on saanut purettua maaseudulta puhelinlangat pois.
Tottakai panostamme, sekä laajennamme verkkojamme myöskin alueille, joissa asukasluku on pienempi.
Meillähän on tosiaan tällä hetkellä meneillään Suomen Yhteisverkko -hanke, jossa katamme alueita jotka ovat harvempaan asuttuja. Tätä teemme yhdessä DNA:n kanssa, yhteisverkko tulee kattamaan puolet Suomen pinta-alasta sekä noin 15% väestöstä. :)
Välitämme kyllä ihmisistä myös pienemmillä paikkakunnilla ja luonnollisesti haluamme tarjota myös toimivat sekä nopeat palvelut. :)