Ratkaistu

X1 Technicolor yhdistämisongelma

  • 24 April 2023
  • 1 kommentti
  • 260 katselukertaa

Kunniamerkki

Moro! Ostin Telialta muuton yhteydessä X1 Technicolor reitittimen ja toimi muutaman viikon ihan hyvin. Nyt kuitenkin toissayönä on katkaissut netin ja virtavalo palaa punaisena, vaikka laite on normaalisti kiinni seinässä ja tietokoneessa, kuten tähänkin asti. Reboottia kokeiltu nyt kolmesti, ei mitään vaikutusta. Punaisen virtavalon lisäksi vihreinä palavat wifi- ja LAN -valot. Nettiyhteyttä ei tosiaan kuitenkaan ole. 

Adminsivulla mm. seuraavanlaista: 

Broadband: connecting, no signal.
Internet access: DHCP connecting
Local network: DHCP enabled
Devices: 1 ethernet device connected
 

Mitenhän tuon saisi taas toimimaan?

icon

Ratkaisu jäseneltä KaPetri 24 April 2023, 14:30

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Moro! Ostin Telialta muuton yhteydessä X1 Technicolor reitittimen ja toimi muutaman viikon ihan hyvin. Nyt kuitenkin toissayönä on katkaissut netin ja virtavalo palaa punaisena, vaikka laite on normaalisti kiinni seinässä ja tietokoneessa, kuten tähänkin asti. Reboottia kokeiltu nyt kolmesti, ei mitään vaikutusta. Punaisen virtavalon lisäksi vihreinä palavat wifi- ja LAN -valot. Nettiyhteyttä ei tosiaan kuitenkaan ole. 

Adminsivulla mm. seuraavanlaista: 

Broadband: connecting, no signal.
Internet access: DHCP connecting
Local network: DHCP enabled
Devices: 1 ethernet device connected
 

Mitenhän tuon saisi taas toimimaan?

Kuulostaa siltä, että verkkoyhteyteen olisi tullut jokin vika. Jos yhteys on toteutettu Ethernet tekniikalla niin varmistathan vielä toimiiko yhteys jos reitittimen WAN-portin kaapelin irroittaa ja kytket sen kulkemaan seinän datarasiasta suoraan tietokoneeseen. 

Jos yhteys ei toimi näinkään tai yhteys on DSL-tekniikalla toteutettu niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme vikailmoituksen jättämistä varten.