Skip to main content

Tekee joka ilta joskus kahdesti. Huomaa siitä kun pelaa nettipeliä niin potkasee pelistä pois.

 

Teki jo laajakaistalla ja sama jatkuu tällä 4G:llä. Tekee samaa kolmella koneella.

tiedot ovat jokseenkin vajaita ja se että sinun pätkintä on tapahtunut kahdella eri netillä viittaisi paikalliseen vikaan.

 

olen dokumentoinut telefinland liittymän netissä 8h10min säännöllistä pätkintää. nykyisten tietojen perusteella näyttäysi koskevan kaikkia mobiiliverkon liittymiä (sonera, telefinland, mobiililaajakaista ja puheliittymän netti ja ehkä globetel)

 

minun diagnoosi on että soneran verkon paketin reitityksessä on vikaa, mahdollisesti vialiinen reititin tai nat:taus (soneran puolella).

 

suosittelisin vielä lisä testejä omalla puolella ennen vikaria, tosin ei oikein mitään konkreettista ehdotusta. mutta esim modeemi voi olla viallinen.

 

jos tuosta 8h10min pätkinnästä on kyse niin, suosittelen vikaria mutta varaudu huonoon vikapalveluun joka tunnustaa ongelman huonosti ja ei etene minnekään, varmaan ehdottelee ryöstöhintaista helpson palvelua joka sattumoisin on telia(soneran) omistama palvelu.

 

linkkejä aikasempiin keskusteluihin.

https://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Liikkuva-netti-patkaisee-noin-kahdeksan-tunnin-valein/td-p/129337

http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/tele-finland.70584/page-55

 


Kiitti vastauksesta. Oletkin näköjään tätä tutkinut aika perusteellisesti.
En oikein usko että vika on minun päässäni koska se tekee samaa eri nettitekniikalla ja eri laitteilla.

Kai se pitää sitten tohon Dna:han vaihtaa, harmi sinänsä koska tässä soneran 4G:ssä on paremmat pingit.


Ensimmäisenä tuli mieleen, että onko laitteet WiFi:n kautta yhteydessä reitittimeen? Jos ovat, niin voisi testata tapahtuuko vastaavaa verkkokaapelin kanssa. Tällä tapaa voi rajata, että pätkiikö reitittimen WiFi vai onko vika yhteydessä itsessään. Toinen on, että onko reitittimelle tehty verkkolukitus? Joskus laitteet saattavat hyppiä esimerkiksi 3G:n ja 4G:n välillä, jolloin yhteys hetkellisesti katkeaa, kun verkkotekniikka vaihtuu. Laitekohtaisia verkkolukitusohjeita löytyy Soneran verkkosivujen Apu ja Tuki -osiosta: http://bit.ly/1lBKoS2

 

Kuulostaa kyllä erikoiselta, että vastaavaa tapahtui myös kiinteän laajakaistan kanssa, joten mielellämme tätä kyllä tutkisimme tarkemmin, jos edellä mainituilla ohjeilla ei pätkiminen tokene. Suosittelenkin laittamaan häiriöilmoitusta Omien Sivujen kautta tai olemaan yhteydessä Vikapalveluumme puhelimitse numerolla 020690101 (ma-pe klo 8-20, la klo 9-16.30). Viantutkintaa varten tarvitsemme esimerkkiajankohtia katkoksista. Niitä on hyvä olla 3-5 kappaletta ja niistä tulisi käydä ilmi päivämäärä ja kellonaika.


Tekee langallisena ja langattomalla saman. Reititin on verkkolukittu.
ADSL oli ollut 10 vuotta, en nyt tarkasti muista koska tämä alkoi, luultavasti tämän vuoden aikana.

Iltapätkäsyn tekee siinä vähän ennen kymmentä. Muita pätkäsyjä en nyt tiedä kun en ole ollut koneen äärellä. Reitittimessä pysyy valot päällä.
Luultavasti tämä on sama vika kuin lasselussella ja kun katsoo hänen tutkimuksia tämän asian suhteen jotka ei kuitenkaan ole johtaneet mihinkään niin mun on varmaan turha edes yrittää.

Eihän tää ny sillai paha vika oo mutta jos justiin sattuu hyvä peli niin vähän harmittaa.


Enpä ole vastaavaan koskaan ennen vielä törmännyt, mutta kerta se lienee ensimmäinenkin. Suoraa vastausta ei (vähemmän yllättäen) minulta tähän löydy, mutta kuten EsaPi oli yllä todennut niin häiriöilmoitusta kannattaa viskellä tähän suuntaan ja mielellään näiden tarkkojen esimerkkien kera. Tehdään selvitykset sitten tässä päässä niiden pohjalta ja katsotaan mitä selviää.


Vastaa