@KTSKTS2 kirjoitti:
Mikäs mättää, kun nykyinen nopeuteni jää Speedtestin mukaan nykyisin aina alle 15 Mt/s:n. Ostin palvelun 24 M:sena ja monta vuotta tuli sellaista 19-21 megaa tänne.
DG301:n kuukauden takaisen softapäivityksen jälkeen kaikki on ollut muutenkin huonommin. Mikään muu ei ole kotona muuttunut.
Liekö jo perusteet tässä määräaikaisen sopparin purkamiselle?
Ilmeisesti adsl yhteydestä kyse? Vaihteluväli on 11–16 Mbit/s. Tuolta löytyy https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/netti-kotiin#saatavuushaku riippuen valitusta yhteystyypistä ja nopeudesta. Onko mahdollista kokeilla toisella modeemilla? Telia kaupoista saa ainakin niitä Intenoja lainaan, mutta muunmerkkisellä voisi kokeilla mieluummin. Esim Gigantissa on 30pvä palautusoikeus. Toki se softa päivitystkin voi jossain tilanteissa vaikuttaa, mutta yleisin ongelman aiheuttaja on taloyhtiön huono sisäverkko sekä kuparin pituus dsl jakamoon.
Omakotitalo on kyseessä ja niinkuin postauksessa kirjoitin, niin mikään ei fyysisesti ole muuttunut, kuin softapäivitys. Ja ihan oikeasti, jos mikään ei muutu, niin miksi nopeus äkkiä huononisi? Wlanilla näköjään pääsee 18 megaan jopa, mutta piuhalla tuo on jopa alle 14 megaa. Ongelmat alkoivat juuri tuon softiksen jälkeen. Esim: kone ei löydä aina DNS-palvelimia (kokeiltu manuaalisesti syötettyjä) ja Telia-TV tippuu makkarissa pois.
@KTSKTS2 kirjoitti:
Omakotitalo on kyseessä ja niinkuin postauksessa kirjoitin, niin mikään ei fyysisesti ole muuttunut, kuin softapäivitys. Ja ihan oikeasti, jos mikään ei muutu, niin miksi nopeus äkkiä huononisi? Wlanilla näköjään pääsee 18 megaan jopa, mutta piuhalla tuo on jopa alle 14 megaa. Ongelmat alkoivat juuri tuon softiksen jälkeen. Esim: kone ei löydä aina DNS-palvelimia (kokeiltu manuaalisesti syötettyjä) ja Telia-TV tippuu makkarissa pois.
Heippa KTSKTS2! Sinulla on ilmeisimmin Telia TV-palvelu käytössäsi. Telia TV haukkaa tuosta sinulle toimitetusta kaistanleveydestä noin 3,5-8,5Mbit/s riippuen mikä palvelu on käytössä eli sen puolesta nopeustestien tulokset voivat vaihdella. Meillä ei ole tiedossa DNS-vikaa verkossamme, mutta suosittelisin sinua jättämään meille häiriöilmoituksen itsepalvelusta tai käväisemään meidän häiriöpuolen chatissa. Pääset itsepalveluun kirjautumalla osoitteeseen www.telia.fi/kirjaudu
Katsotaan, mikä yhteydessä voisi olla vikana. Nopeuden puolesta yhteys vaikuttaisi olevan aivan hyvillä kantimilla jos Telia TV palvelu käytössä saat 14-18Mbit/s. Suosittelemme ainakin toistaiseksi tekemään nopeustestit speedtest.net palvelussa.