Skip to main content

Tuli reilu kuukausi sitten uudet reitin ja digiboksi,kun telia ilmoitti keräävänsä kuparilangat kiertoon. Samalla nostettiin kotinetti 50M. No, eihän se näin mennyt.. television kuva meni -80luvulle ja tietokoneet pätkii. Tehot mitatessa alle 10M ,semmosta 6-12M vähän riippuen kellon ajoista. No, soitettu kolme kertaa asiakaspalveluun tässä puolentoista kuukauden aikana. Eka henkilö totesi ,että liittymä 6.3M ,joten odottele soittoa jostain ,niin saat purettua sopimuksen. Oottellin 2vkoa ja kävin telian toimipisteellä.No, ei myö voida purkaa sopimusta,mutta näkyy,että on klikattu asia eteenpäin. Odottele soittoa. No, soitin viimeviikolla asiakaspalveluun. No, joo kyllä täällä näkyy,että vikailmoitus tehty,oottele ,että soittavat, Jostain.. No, tänä aamuna  chatissä, ilmoittelen murheista. Asiakaspalvelija halusikin ystävällisesti soittaa. Hyvä!!. No, tänä iltana taas,kuten muittenkin soittojen yhteydessä yllättäen, tehdään alueella muutostöitä. Klo 20 tänään kaikki toimii,mutta jos ei toimikkaan,niin tee vikailmoitus. Ei voi olla totta tämä touhu. Puoltoista kuukautta ooteltu soittoa ja asiakaspalvelijat laittaneet vikailmoituksia... Saakohan edes kuluttajaviranomainen purettua sopimusta,vai eikö Telialla tosiaankaan ole niin vaikutusvaltaista henkilöä kuka sen pystyy tekemään? Olisiko täällä hyviä neuvoja. TJ



 



___



 



Muokkaus SannaMKoo: Otsikkoa tarkennettu

Ensiksi olisi hyvä selvittää, johtuuko hitaus ja pätkiminen heikosta kuulvuudesta (katveesta tukiasemaa kohti) vai jostain muusta, kuten noista muutostöistä. Silloin tukiasemia voi olla sammutettuna. Modeemi kannattaa olla asetettuna mahdollisimman lähelle ikkunaa, ei sähkökaappiin tai muuhun paikkaan, jossa on erityisen paksuja materiaaleja tai metallia. Laitteen hallinnasta käynee myös ilmi signaalivoimakkuus (RSRP, laatu RSRQ ja signaali-kohinasuhde SINR).

 

Joskus yhteys voi ruveta toimimaan paremmin ihan pienellä vaivalla, esimerkiksi siirtämällä modeemia toiselle ikkunalle. Haja-asutusalueella TV-antennin kaltaiset lisäantennit voivat olla tarpeen, että yhteydestä saa toimivan.

 

Mobiiliverkon yhteydet myydään kunkin liittymän teoreettisella huippunopeudella. Sompmusehdoissa pikkupräntillä on vaihteluväli. Se on 50M liittymällä kuvakaappauksen mukainen, klikkaa isommaksi. 10M jäisi vielä ehtojen sisään, mutta jos käyttö on yhtä tökkimistä, ei ole kenenkään etu ylläpitää toimimatonta liittymää.

 

 

 


Juurikin kyse katvealueesta. Masto mäenpäällä ja meidän osoite alapuolella rinteessä 380m päässä. On kierrätetty laitetta ympäri huushollia ja laitteet on kaapelien päässä.  Wifillä toimii vieläkin huonommin. Mutta kun ei saa sopimusta purettua,vaikka palvelu jää tuon 10M alle useaan kertaan vuorokaudessa. Kun ei kukaan Telialla voi sitä tehdä. Ilmeisesti. 



@Jolavi68  kirjoitti:


Tuli reilu kuukausi sitten uudet reitin ja digiboksi,kun telia ilmoitti keräävänsä kuparilangat kiertoon. Samalla nostettiin kotinetti 50M. No, eihän se näin mennyt.. television kuva meni -80luvulle ja tietokoneet pätkii. Tehot mitatessa alle 10M ,semmosta 6-12M vähän riippuen kellon ajoista. No, soitettu kolme kertaa asiakaspalveluun tässä puolentoista kuukauden aikana. Eka henkilö totesi ,että liittymä 6.3M ,joten odottele soittoa jostain ,niin saat purettua sopimuksen. Oottellin 2vkoa ja kävin telian toimipisteellä.No, ei myö voida purkaa sopimusta,mutta näkyy,että on klikattu asia eteenpäin. Odottele soittoa. No, soitin viimeviikolla asiakaspalveluun. No, joo kyllä täällä näkyy,että vikailmoitus tehty,oottele ,että soittavat, Jostain.. No, tänä aamuna  chatissä, ilmoittelen murheista. Asiakaspalvelija halusikin ystävällisesti soittaa. Hyvä!!. No, tänä iltana taas,kuten muittenkin soittojen yhteydessä yllättäen, tehdään alueella muutostöitä. Klo 20 tänään kaikki toimii,mutta jos ei toimikkaan,niin tee vikailmoitus. Ei voi olla totta tämä touhu. Puoltoista kuukautta ooteltu soittoa ja asiakaspalvelijat laittaneet vikailmoituksia... Saakohan edes kuluttajaviranomainen purettua sopimusta,vai eikö Telialla tosiaankaan ole niin vaikutusvaltaista henkilöä kuka sen pystyy tekemään? Olisiko täällä hyviä neuvoja. TJ



 






Kurja kuulla että asian hoito on näin pitkittynyt eikä luvattua soittoa ole kuulunut. Asiakaspalvelusta on varmastikin tuo soittopyyntö välitetty jo heti alkujaan häiriöilmoituksiimme, josta yhteydet vielä tarkistellaan ja jonka jälkeen voimme katsoa aina liittymäkohtaisesti sopimuksenpurkua. Eli toki jos yhteydet eivät toimi sopimuksessa luvatulla tavalla, niin yhteys voidaan irtisanoa. Meillä on ollut lähiviikkoina ja -kuukausina tavallista suuremmat ruuhkat ja työjonot asiakaspalvelussamme lakon vuoksi. Nyt viime viikolla lakon päätyttyä jonossa olevia töitä on jo päästy hyvää vauhtia purkamaan, eli voi olla että alkuperäisen häiriöilmoituksiin jätetyn soittopyynnön käsittely on sen vuoksi pitkittynyt. Suuret pahoittelut vielä tapahtuneesta näin tätä kautta! 



 



Alueella käynnissä olevilla muutostöillä voi olla positiivisia vaikutuksia myös sinun yhteyteesi, mutta toki jos mitään muutosta ei ole huomiseen mennessäkään tapahtunut niin tule ihmeessä vielä kerran piipahtamaan chatissamme! Pääsemme sieltä tarkempiin asiakastietoihin käsiksi ja selaamaan tarkemmin mitä kanssasi on keskusteltu aiemmissa yhteydenotoissa. Ja tietysti tämä on jo tärkeää saada päätökseen jos yhteys ei toimi kuten kuuluisi!


Vastaa