Skip to main content

Minäkin liityin 30.7.2015 niihin Soneran asiakkaisiin jotka ovat saaneet "ilmaiseksi" ZyXEL AMG1202 laitteen mikä ei toimi langattomana tukiasemana. Tekninen tuki sanoi, että näitä laitteita on kielletty lähettämästä asiakkaille kun niiden vika on tiedossa. Silti vaan "varastosta" lähtee uusia risoja liikkeelle. 

Pitäisi kuulemma ottaa yhteys Zyxelin tukeen ja sieltä saisi jotain kikkoja millä W-lan lähtisi pelittämään.

Kyllä olettamus on kuitenkin se, että tuo uusi laite toimii ilman mitään yhteydenottoa tekniseen tukeen.

 

Ainakin itse ole korjannut tuon ongelman säätämällä vain wlan-verkon asetuksia. Kuitenkin laitevalmistajan perusasetuksilla toimii niin moni muukin tukiasema että todennäköisesti wlan-kanavat menee heti päällekkäin naapurin kanssa ja pätkiminen aiheutuu siitä. "Auto" channel selection on aina jännästi valinnut kanavan 6 ainakin itsellä tähän asti :D

Ohje Zyxel AMG1202-T10B mallille mutta pätenee muihinkin suunnilleen:

Kytke tietokone kiinni modeemiin verkkokaapelilla.

Ota Internet-selaimella yhteys osoitteeseen http://192.168.1.1

Käyttäjänimi: admin ja salasana: 1234. Mene valikkoon Network Setting >Wireless

Sieltä löytyy kohta channel selection "Auto"  -> muuta siihen kanava väliltä 1-11 ja paina Apply

Huom! Käyttäjänimi pienellä admin. Etenkin kännykällä kirjautuessa tahtoo automaattisesti tulla isolla kirjaimella. Voi myös pakottaa wifin kaistanleveyden -> 20MHz.


Vastaa