Skip to main content

Hei,

 

nettipeleissä yhteyteni katkeilee välillä, joten latasin PingPlotter-nimisen työkalun yhteyteni diagnoimiseen. Se näyttää packet lossin määräksi noin 10% pelkästään oman modeemini ja dsl-tkubrasgw1-54fa00-1.dhcp.inet.fi välillä. Tämä ei liene normaalia? Packet loss on ihan jatkuvaa, en ole kyllä varma onko se vain tiettyyn aikaan päivästä, voi olla myös kokoaikaistakin.

 

Netin selaaminen kyllä toimii normaalisti ja yhteys ei kokonaan pätki, ainoastaan packet loss on ongelmana. Modeemina minulla on ZyXEL VMG1312-B10A VDSL CPE ja yhteytenä Soneran valokuitu Kodin Netti Plus 10-20Mbit/s. (ADSL-yhteys siis)

 

Osaako joku viisaampi sanoa, miten ongelmaa lähteä ratkaisemaan? Modeemi on käynnistetty uudelleen, eikä se parantanut ongelmaa.

Adsl ei käytä valokuitua, vaan puhelinverkon kuparikaapelia. Kannattaa tehdä vikailmoitus, vika voi olla huonoissa johdoissa ja voi olla, että puhelinparia pitää vaihtaa.


Okei, mulla lukee kuitenkin saatavuustiedoissa, että liittymän toteutustekniikka on valokuitu ja tuo modeemi on siis kyllä ADSL 2+ modeemi. Eli onkohan mulla siis kuitenkin valokuitu? Voiko siinäkin olla ongelmia huonoissa johdoissa tai puhelinparissa?

Täytyy tehdä tuo vikailmoitus.

Onkohan kyseessä Sonera Kodin Netti Valokuidulla jonka loppupää toteutettu ADSL2+... Tällöin maksiminopeus on 24/2 Mbps.



@olkitu kirjoitti:

Onkohan kyseessä Sonera Kodin Netti Valokuidulla jonka loppupää toteutettu ADSL2+... Tällöin maksiminopeus on 24/2 Mbps.


Joo minulla on juuri tuo nopeus.

 

Onko tällöin yhteyden nopeus riippuvainen muista talon käyttäjistä, vai onko nopeus pelkästään minun käytettävissäni, niin kuin valokuidussa normaalisti kai on?


Kaikki kuluttajille myytävää on jaettua kaistaa, myös valokuitukin...



 



Internetissä kun ei voida taata käyttäjälle tiettyä nopeutta vaan se vaihtelee... Nopeuteen vaikuttaa palvelimenkin nopeus. 



 



Puhelinkaapelointia kun käytetään kuitenkin niin sen kunto ja pituus vaikuttaa nopeuteen sekä toimivuuteen.


Vastaa