Sain juuri uuden netin noin viikko sitten uuteen asuntooni ja sen mukana tuli Zyxel VMG3625-T20A reititin. Nyt kun yritän yhdistää tietokonettani kyseiseen verkkoon herjaa vianmäärityksessä vain että "Windows ei pystynyt tunnistamaan tämän verkon välityspalvelinasetuksia automaattisesti". Olen yrittänyt sammuttaa reititintä ja tietokonetta ja vaihtaa johtojen paikkoja. Olen myös resetoinut reitittimen muutamaan otteeseen tuloksetta. Verkko toimii kun laittaa suoraan Ethernet kaapelilla koneeseen mutta reitittimen kautta langattomaan verkkoon ei yhdistä tietokone voiko syynä olla mikä?
EDIT katjane: muokattu otsikkoa
Moikka @nickkar ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan.
Mainitsit että yhteys toimii, kun kytket koneen suoraan kaapelilla. Tarkoititko että yhteys toimii suoraan seinästä koneeseen? Toimiiko yhteys, jos kytket verkkokaapelin suoraan reitittimeen tietokoneesta?
Kannattaa tarkistaa, että onhan reitittimen WAN-portin ja seinäpistokkeen välissä verkkokaapeli eikä puhelinkaapeli, joka on ohuempi ja pienemmällä liittimellä varustettu johto.
Kyllä, yhteys toimii kun liittää suoraan sinästä koneeseen ja nyt kokeilin myös verkkokaapelin liittämistä reittimeen koneesta, jolloin netti myös toimii. Edelleenkään tietokone ei kuitenkaan yhdistä langattomasti reitittimeen vaan edelleen sanoo samaa vikailmoitusta.
Lisäys edelliseen:
Ei toimi kun yhdistää koneesta reitittimeen rupee herjaamaan samaa vikailmoitusta sillonkin vaikka hetken toimikin
Pystytkö testaamaan yhteyttä reitittimen kautta vaikkapa puhelimella laitteen wifistä että toimiiko yhteys silloin?
Onko tietokoneen verkkosovittimien asetuksissa määritetty automaattinen IP- ja DNS-haku käyttöön? Tuon voi tarkistaa Verkko- ja jakamiskeskus -> Muuta sovittimen asetuksia -> Ethnernet/Wifi-sovitin-> Oikea hiiren painike ja Ominaisuudet-> Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)-> Ominaisuudet.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.