Skip to main content

Viimeisimmät kuukaudet ovat olleet aikamoista tykitystä meille omppukäyttäjille. Ensin toimme eSIM-tuen tietyille iPhoneille sekä iPadeille ja seuraavana toimme VoLTE:n eli 4G-puheen iPhoneille. Nyt on luvassa lisää mannaa, tuomme myyntiin Apple Watch Cellular -kellot, joissa voit hyödyntää nyt myös kellon omaa mobiiliyhteyttä ja jättää puhelimesi kotiin vaikka lenkille lähtiessäsi!

 

Ennakkomyynti on nyt käynnissä

 

Series 3 GPS + Cellular sekä Series 4 GPS + Cellular -älykellojen ennakkomyynti starttasi verkkokaupassamme sekä myymälöissä ja varsinainen myynti sekä toimitukset käynnistyvät 14.6. alkaen. Kelloja tulee tukkuumme reilu mutta kuitenkin rajallinen erä. Riippuen missäpäin asut niin ennakkoon tilattu kello voi olla perillä sinulla jo 14.6.

Kellojen hinnat:

  • Series 3 GPS + Cellular -mallit alkaen 409€ tai 11,37€/kk
  • Series 4 GPS + Cellular -mallit alkaen 539€ tai 14,98€/kk

 

Päivitämme tähän juttuun tietoa kellojen saatavuuksista matkan varrella.

Tilaa oma Apple Watch GPS + Cellular -kello osoitteesta telia.fi/applewatch.

 

Cellular-mallin kanssa voit jättää iPhonen kotiin

 

Apple Watchin GPS + Cellular -malli pitää sisällään eSIM:n, jonka ansiosta kello toimii itsenäisenä laitteena. Eli voit soittaa puheluita, lähettää viestejä ja selata vaikka karttoja pelkkä kello ranteessasi, puhelimen ei tarvitse olla enää mukanasi.

11239i83D7F755654A7384.jpg

Kellosta tulee nyt siis myös puhelin ja kello tarvitsee tottakai sitten myös liittymän. Apple Watch GPS + Cellular -kellon kylkeen tuomme uuden Yhteys Multi -palvelun, jolloin sama puhelinnumero on käytössä puhelimessasi ("pääkortti") sekä kellossasi ("rinnakkaiskortti") ja näin olet aina tavoitettavissa yhdestä ja samasta tutusta numerostasi. Rinnakkaiskortissa on sama hinnoittelumalli kuin pääkortillakin, eli rinnakkaiskortti hyödyntää samoja paketteja tai samaa määrään perustuvaa hinnoittelua kuin pääkorttikin. Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa.

Yhteys Multi -lisäpalvelu tulee saataville samana päivänä kuin kellojen toimitukset käynnistyvät eli 14.6. ja voit hankkia sen minkä tahansa laskutusliittymämme (ei prepaid eikä Telia DOT) yhteyteen. Saat tilattua sen itsellesi siinä vaiheessa, kun otat uuden kellosi käyttöön. Et siis voi tilata Yhteys Multi -lisäpalvelua verkkokaupastamme tai etukäteen vaan se tilataan ainoastaan kellon käyttöönoton yhteydessä. Lisäpalvelu aktivoituu siihen liittymään, joka on siinä puhelimessa jolla kellon käyttöönotto tehdään.

 

Huomioithan myös nämä

 

  • Apple Watch GPS ja Apple Watch GPS + Cellular -kellot ovat saman kellon eri malleja. Ensin mainittu hyödyntää puhelimesi nettiyhteyttä ja viimeksi mainitussa on sisäänrakennettu mobiiliyhteys (eSIM). Ensin mainitusta kellosta ei saa viimeksi mainittua esimerkiksi ohjelmistopäivityksellä vaan sinun tulee hankkia uusi kello jossa on Cellular-ominaisuus
  • Apple Watch GPS + Cellular (Series 3 & 4) -malleja on ollut ulkomailla myynnissä jonkin aikaa. Niiden mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, jos kellon myyjä ei ole asettanut kelloon esimerkiksi operaattori- tai verkkolukkoa tai kellossa ei ole muita esimerkiksi aluekohtaisia rajoituksia. Emme siis voi taata kaikkien ulkomailta hankittujen kellojen toimivuutta verkossamme. Jos haluat alkaa nyt käyttämään kellon mobiiliyhteyttä verkossamme niin varmista, että kellossasi sekä puhelimessasi on uusimmat ohjelmistot käytössä. Voit ottaa kellon mobiiliyhteyden käyttöön 14.6. alkaen, ei aikaisemmin
  • Apple Watch GPS + Cellular -kelloissa ei ole mobiiliyhteyksien osalta roaming-toimintoa, eli ne toimivat itsenäisenä laitteena ainoastaan kotimaassa. Eli meidän suomalaisten kellot toimivat itsenäisenä laitteena vain täällä Suomessa jne. Ulkomailla ollessasi voit kuitenkin jakaa kelloosi puhelimesi yhteyden (bluetooth/WiFi)

 

Miltä kuulostaa, meneekö uusi Apple Watch hankintaan? Allekirjoittanut ainakin on odottanut tätä kuin kuuta nousevaa ja on todella hienoa, että pitkä odotus on lopultakin ohi ?

 

--

Lue myös nämä:
 

Laitettiin näistä stainless steel-malleista kyselyä eteenpäin ja palaillaan paremman tiedon kanssa niistä myöhemmin.
Jos olet hankkinut ulkomailta jo Apple Watch cellular-kellon, emme voi täysin taata toimivuutta verkossamme, mutta asian pääsee testaaamaan 14.6. alkaen, kun Multi-palvelu tulee myyntiin.


Myöhemmin on tulossa myyntiin muutama stainless steel-versio meille. Aikataulu on valitettavasti vielä avoin saatavuuden puolesta, mutta päivitellään tilannetta heti on tarkempaa tietoa!


miten käytössä eroo alumiini /teräsversiot? ilmeisesti teräs on ainakin kovempaa. Itsellä Apple watch 3 alu ja rakennustöissä en ole saanut siihen mitään kolhuja/naarmuja tehtyä. Tossa ylempänä Jalle1 sanoo että teräsversiossa on aito safiirilasi. Applen sivuilta olen kyllä tulkitsevani että aluversiossa on safiirilasi? hintaa teräs/aluversioilla on kuienkin melkoisesti


Alumiini on ainakin kevyempi mitä tuo teräs. Safiirilasi löytyy tuosta teräsmallista. Alumiinimallissa lasi on vahvistettu Ion-X:llä.


Jos toimitukset (optimistisesti toivottuna) alkavat 14. päivä, kauanko niiden pitäisi kestää?
@Nihis@   kirjoitti:

Jos toimitukset (optimistisesti toivottuna) alkavat 14. päivä, kauanko niiden pitäisi kestää?





Ensimmäiset kellot saapuvat perille jo heti 14.6., mutta toimitusaika vaihtelee hieman asuinpaikasta ja postin kulusta riiippuen.


Tänään kytketty UAE sta hankittu kullanvärinen stainless steel kullanvärisellä milaneseloop rannekkeella 44mm Cellular versio Telian mobiiliverkkoon.

Hienosti toimii niinkuin pitääkin, joten puheet siitä että ulkomailta hankittu

cellular ei toimisi voi unohtaa. Teräs versioiden saatavuus on edelleen varsin

rajoitettua maailmallakin, ainoastaan suurista applen omista myymälöistä saa

suoraan lähes jokaisesta esim aasia , arabiemiraatit , lontoo, pariisi y.m

Eurooppa aasia malllit toimivat suomessa ja takuuhan on kansainvälinen.

Myös hinnan voi neuvotella n. 100e halvemmaksi kuin suomessa. Kohtahan

syksyllä saattaa tulla jo uusi malli markkinoille. Suomessa series 4 cellularia myydään

uutuutena kun maailmalla jo kohta alkaa uuden kellon myynti.

Huom. Ruotsissa hinnat ovat kallimmat ei kannata hakea, heilläkin on

ollut saatavuusongelmia teräsversioiden kanssa.


@Jalle1 hienoa kuulla, että kello toimii mukavasti 🙂 kerrohan käyttökokemuksia, kun olet kelloa päässyt testailemaan!


Se harmittaa että jouduin nyt luopumaan multiyhteys liittymän takia multisim liittymästäni johon oli kytketty galaxy watch. Täytyy miettiä viritys nyt miten saan senkin kytkettyä taas mobiilipalveluun. Tietty siirrän elisan 2 liittymän

telialle ja kytken siihen multisimin ja senhän joko applen puhelimen

2. esim pesään tai sitten pidän sen samsung kymppiplussan pesässä

kiinni ja yhdistän siihen multisimin koska käytän myös samsungia toisena

puhelimena. Mielenkiintoista. Uusia veivauksia ja liittymävirityksiä mutta nyt kohti stadin keskustaa ja testamaan apple watchin uutta mobiiliyhteyttä

ja etenkin apple pay ominaisuutta pelkällä mobiiliyhteydellä kellolla itsenäisesti

puhelin kotona.......palaan kokemusten myötä

 


Mitkä operaattoriasetukset pitäisi olla käytössä? Mulla herjaa, että "Telia FI does not currently support Apple Watch" ja luurin operaattoriasetukset näyttää versiota 36.5.5. Kello on Applen omasta Suomikaupasta tilattu ja toimitus sattui tulemaan vaan hyvin etuajassa. :)


Avasin käyttökokemuksia varten oman keskusteluketjun, aletaan keräämään sinne havaintoja ja kokemuksia näistä kelloista :)


Miksei teillä ole Hermés-versioita? Onko tulossa?


Heippa! 🙂 Hermés-versio on tulossa, heti kun saamme saatavuutta kyseiselle tuotteelle. Tarkempi aikataulu tuotteen saapumisesta tulee suurinpiirtein tässä kuukauden sisällä.


Moi, mitään uutta tästä? ?


Laitoin kyselyn aikataulusta vetämään! Palaillaan lisätietojen kanssa mahdollisimman pian :smileyhappy:


"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."

 

Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.



@opomit@  kirjoitti:


"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."



 



Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.






Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.



 



Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!


Hej!



Kävin tänään kyselemässä Apple Watch Series 5 -tilannetta lähimmässä Telia Kaupassa. Myymälän palvelualttius ei valitettavasti tällä kertaa oikein vakuuttanut, joten ajattelin varmuuden vuoksi laittaa tänne Yhteisöön kysymyksen Apple Watchien tulevista toimituksista. Kyselemääni mallia (AW Nike+ S5 GPS + Cellular, 44 mm, space gray, jota teiltä ilmeisesti valkoisella rannekkeella ei saakaan) ei juuri tällä hetkellä ollut saatavilla.



 



Onko teillä mahdollisesti jonkinlaista arviota tai ennustetta saatavuuden paranemisesta lähitulevaisuudessa? ?



@Nordbon@  kirjoitti:


Hej!



Kävin tänään kyselemässä Apple Watch Series 5 -tilannetta lähimmässä Telia Kaupassa. Myymälän palvelualttius ei valitettavasti tällä kertaa oikein vakuuttanut, joten ajattelin varmuuden vuoksi laittaa tänne Yhteisöön kysymyksen Apple Watchien tulevista toimituksista. Kyselemääni mallia (AW Nike+ S5 GPS + Cellular, 44 mm, space gray, jota teiltä ilmeisesti valkoisella rannekkeella ei saakaan) ei juuri tällä hetkellä ollut saatavilla.



 



Onko teillä mahdollisesti jonkinlaista arviota tai ennustetta saatavuuden paranemisesta lähitulevaisuudessa? ?






Aluksi on pakko sanoa kollegan puolustukseksi, että hänellä ei varmasti ole ollut siinä tilanteessa tarkempaa tietoa asiasta. Tarkistelin nimittäin laitteiden varastosaldoja juuri ja tämä mainitsemasi kellomalli on tosiaan tällä hetkellä loppu, eikä järjestelmästä löydy tietoa seuraavan erän saapumisesta.



 



Laitoin tästä nyt kyselyä meidän laitevastaaville, että olisiko sieltä suunnalta jotakin arvioita tilanteeseen. Näiden tiettyjen mallien saatavuuksissa on ollut harmillisesti hankaluutta. 



 



Palataan tähän kun saadaan jotakin vastauksia :smileyhappy:



@NikoNo@  kirjoitti:

@opomit@  kirjoitti:

"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."

 

Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.


Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.

 

Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!


Tuskin tuli. Vai mihin viittaat tuolla "pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki"? Siis missä se "selkeästi auki" kirjoitettu versio on? En löytänyt.

Ja tuo hinta sitten. Ehkä joku oikeasti käyttää useampaa kelloa yhtaikaa? Molemmissa ranteissa? Mutta yleensä ei tarvitse maksaa kahdesta lisenssistä, jos käyttää vain yhtä kerrallaan, mutta tässä Telia lienee "edelläkävijä" tai vain opportunisti: jos nyt ihmiset kerran maksaa (eikä kilpailua ole), niin miksi emme ottaisi rahaa vastaan? Sehän on vain hyvää palvelua. Juu, ei ole.

Ja sekin harmittaa, että Apple-kännykän kello-appi ei osaa automaattisesti siirtää mobiili-liittymää aktiiviseen kelloon, vaikka muuten se osaa kyllä tunnistaa, linkittää ja siirtää palvelut aktiivisena olevaan kelloon. Mutta ehkä siihenkin on sama opportunistinen syy.

Joka tapauksessa, kun Apple-kelloa oikeasti ja aktiivisesti käyttää, niin akkuhan kuuluu silmissä ja niin nopsasti, että pari kelloa on ihan mukavaa olla: toinen käytössä ja toinen latautumassa. Ja tämä ei ole trollausta. Oman kokemuksen perusteella voin suositella. Tai no, voisin suositella, jos tuon toisen mobiili-liittymän saisi automaattisesti siirrettyä kellosta toiseen tai se toinen lisäliittymä olisi jotenkin järkevän hintainen. Tai no, suosittelen kahta kelloa Teliasta huolimatta, koska akku. ;-)



@opomit@  kirjoitti:



@NikoNo@  kirjoitti:



@opomit@  kirjoitti:


"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."



 



Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.






Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.



 



Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!






Tuskin tuli. Vai mihin viittaat tuolla "pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki"? Siis missä se "selkeästi auki" kirjoitettu versio on? En löytänyt.



 






Tässä artikkelissa on hinnoittelusta mainittu, eli viittaus oli luultavastikin siihen. Yhteys Multi -lisäpalvelun voi tilata ainoastaan kellon käyttöönoton yhteydessä. Lisäpalvelu aktivoituu sen puhelimen liittymään, jolla kellon käyttöönotto tehdään. Ja näin ollen myös palvelun maksu muodostuu laite/kellokohtaisesti. 



Vastaa