Laitettiin näistä stainless steel-malleista kyselyä eteenpäin ja palaillaan paremman tiedon kanssa niistä myöhemmin.
Jos olet hankkinut ulkomailta jo Apple Watch cellular-kellon, emme voi täysin taata toimivuutta verkossamme, mutta asian pääsee testaaamaan 14.6. alkaen, kun Multi-palvelu tulee myyntiin.
Myöhemmin on tulossa myyntiin muutama stainless steel-versio meille. Aikataulu on valitettavasti vielä avoin saatavuuden puolesta, mutta päivitellään tilannetta heti on tarkempaa tietoa!
miten käytössä eroo alumiini /teräsversiot? ilmeisesti teräs on ainakin kovempaa. Itsellä Apple watch 3 alu ja rakennustöissä en ole saanut siihen mitään kolhuja/naarmuja tehtyä. Tossa ylempänä Jalle1 sanoo että teräsversiossa on aito safiirilasi. Applen sivuilta olen kyllä tulkitsevani että aluversiossa on safiirilasi? hintaa teräs/aluversioilla on kuienkin melkoisesti
Alumiini on ainakin kevyempi mitä tuo teräs. Safiirilasi löytyy tuosta teräsmallista. Alumiinimallissa lasi on vahvistettu Ion-X:llä.
Jos toimitukset (optimistisesti toivottuna) alkavat 14. päivä, kauanko niiden pitäisi kestää?
@Nihis@ kirjoitti:
Jos toimitukset (optimistisesti toivottuna) alkavat 14. päivä, kauanko niiden pitäisi kestää?
Ensimmäiset kellot saapuvat perille jo heti 14.6., mutta toimitusaika vaihtelee hieman asuinpaikasta ja postin kulusta riiippuen.
Tänään kytketty UAE sta hankittu kullanvärinen stainless steel kullanvärisellä milaneseloop rannekkeella 44mm Cellular versio Telian mobiiliverkkoon.
Hienosti toimii niinkuin pitääkin, joten puheet siitä että ulkomailta hankittu
cellular ei toimisi voi unohtaa. Teräs versioiden saatavuus on edelleen varsin
rajoitettua maailmallakin, ainoastaan suurista applen omista myymälöistä saa
suoraan lähes jokaisesta esim aasia , arabiemiraatit , lontoo, pariisi y.m
Eurooppa aasia malllit toimivat suomessa ja takuuhan on kansainvälinen.
Myös hinnan voi neuvotella n. 100e halvemmaksi kuin suomessa. Kohtahan
syksyllä saattaa tulla jo uusi malli markkinoille. Suomessa series 4 cellularia myydään
uutuutena kun maailmalla jo kohta alkaa uuden kellon myynti.
Huom. Ruotsissa hinnat ovat kallimmat ei kannata hakea, heilläkin on
ollut saatavuusongelmia teräsversioiden kanssa.
@Jalle1 hienoa kuulla, että kello toimii mukavasti kerrohan käyttökokemuksia, kun olet kelloa päässyt testailemaan!
Se harmittaa että jouduin nyt luopumaan multiyhteys liittymän takia multisim liittymästäni johon oli kytketty galaxy watch. Täytyy miettiä viritys nyt miten saan senkin kytkettyä taas mobiilipalveluun. Tietty siirrän elisan 2 liittymän
telialle ja kytken siihen multisimin ja senhän joko applen puhelimen
2. esim pesään tai sitten pidän sen samsung kymppiplussan pesässä
kiinni ja yhdistän siihen multisimin koska käytän myös samsungia toisena
puhelimena. Mielenkiintoista. Uusia veivauksia ja liittymävirityksiä mutta nyt kohti stadin keskustaa ja testamaan apple watchin uutta mobiiliyhteyttä
ja etenkin apple pay ominaisuutta pelkällä mobiiliyhteydellä kellolla itsenäisesti
puhelin kotona.......palaan kokemusten myötä
Mitkä operaattoriasetukset pitäisi olla käytössä? Mulla herjaa, että "Telia FI does not currently support Apple Watch" ja luurin operaattoriasetukset näyttää versiota 36.5.5. Kello on Applen omasta Suomikaupasta tilattu ja toimitus sattui tulemaan vaan hyvin etuajassa. :)
Avasin käyttökokemuksia varten oman keskusteluketjun, aletaan keräämään sinne havaintoja ja kokemuksia näistä kelloista :)
Miksei teillä ole Hermés-versioita? Onko tulossa?
Heippa! Hermés-versio on tulossa, heti kun saamme saatavuutta kyseiselle tuotteelle. Tarkempi aikataulu tuotteen saapumisesta tulee suurinpiirtein tässä kuukauden sisällä.
Moi, mitään uutta tästä? ?
Laitoin kyselyn aikataulusta vetämään! Palaillaan lisätietojen kanssa mahdollisimman pian :smileyhappy:
"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."
Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.
@opomit@ kirjoitti:
"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."
Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.
Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.
Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!
Hej!
Kävin tänään kyselemässä Apple Watch Series 5 -tilannetta lähimmässä Telia Kaupassa. Myymälän palvelualttius ei valitettavasti tällä kertaa oikein vakuuttanut, joten ajattelin varmuuden vuoksi laittaa tänne Yhteisöön kysymyksen Apple Watchien tulevista toimituksista. Kyselemääni mallia (AW Nike+ S5 GPS + Cellular, 44 mm, space gray, jota teiltä ilmeisesti valkoisella rannekkeella ei saakaan) ei juuri tällä hetkellä ollut saatavilla.
Onko teillä mahdollisesti jonkinlaista arviota tai ennustetta saatavuuden paranemisesta lähitulevaisuudessa? ?
@Nordbon@ kirjoitti:
Hej!
Kävin tänään kyselemässä Apple Watch Series 5 -tilannetta lähimmässä Telia Kaupassa. Myymälän palvelualttius ei valitettavasti tällä kertaa oikein vakuuttanut, joten ajattelin varmuuden vuoksi laittaa tänne Yhteisöön kysymyksen Apple Watchien tulevista toimituksista. Kyselemääni mallia (AW Nike+ S5 GPS + Cellular, 44 mm, space gray, jota teiltä ilmeisesti valkoisella rannekkeella ei saakaan) ei juuri tällä hetkellä ollut saatavilla.
Onko teillä mahdollisesti jonkinlaista arviota tai ennustetta saatavuuden paranemisesta lähitulevaisuudessa? ?
Aluksi on pakko sanoa kollegan puolustukseksi, että hänellä ei varmasti ole ollut siinä tilanteessa tarkempaa tietoa asiasta. Tarkistelin nimittäin laitteiden varastosaldoja juuri ja tämä mainitsemasi kellomalli on tosiaan tällä hetkellä loppu, eikä järjestelmästä löydy tietoa seuraavan erän saapumisesta.
Laitoin tästä nyt kyselyä meidän laitevastaaville, että olisiko sieltä suunnalta jotakin arvioita tilanteeseen. Näiden tiettyjen mallien saatavuuksissa on ollut harmillisesti hankaluutta.
Palataan tähän kun saadaan jotakin vastauksia :smileyhappy:
@NikoNo@ kirjoitti:
@opomit@ kirjoitti:
"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."
Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.
Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.
Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!
Tuskin tuli. Vai mihin viittaat tuolla "pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki"? Siis missä se "selkeästi auki" kirjoitettu versio on? En löytänyt.
Ja tuo hinta sitten. Ehkä joku oikeasti käyttää useampaa kelloa yhtaikaa? Molemmissa ranteissa? Mutta yleensä ei tarvitse maksaa kahdesta lisenssistä, jos käyttää vain yhtä kerrallaan, mutta tässä Telia lienee "edelläkävijä" tai vain opportunisti: jos nyt ihmiset kerran maksaa (eikä kilpailua ole), niin miksi emme ottaisi rahaa vastaan? Sehän on vain hyvää palvelua. Juu, ei ole.
Ja sekin harmittaa, että Apple-kännykän kello-appi ei osaa automaattisesti siirtää mobiili-liittymää aktiiviseen kelloon, vaikka muuten se osaa kyllä tunnistaa, linkittää ja siirtää palvelut aktiivisena olevaan kelloon. Mutta ehkä siihenkin on sama opportunistinen syy.
Joka tapauksessa, kun Apple-kelloa oikeasti ja aktiivisesti käyttää, niin akkuhan kuuluu silmissä ja niin nopsasti, että pari kelloa on ihan mukavaa olla: toinen käytössä ja toinen latautumassa. Ja tämä ei ole trollausta. Oman kokemuksen perusteella voin suositella. Tai no, voisin suositella, jos tuon toisen mobiili-liittymän saisi automaattisesti siirrettyä kellosta toiseen tai se toinen lisäliittymä olisi jotenkin järkevän hintainen. Tai no, suosittelen kahta kelloa Teliasta huolimatta, koska akku. ;-)
@opomit@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
@opomit@ kirjoitti:
"Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta on 7,90€/kk (Tarjous: 3kk 0€) ja tämän lisäksi maksat siis myös pääkortista sen liittymän mukaisen kuukausimaksun. Voit aktivoida yhden pääkortin rinnalle maksimissaan kaksi kelloa."
Lisäpalvelun hinta on siis 7.90€/kk per kello. Jos haluaa käyttää kahta kelloa, se on siis 15,80€/kk + pääkortin liittymän kuukausimaksu. Ainakin minä ymmärsin edellä olevan kuvauksen niin, että yhteen Yhteys Multi -lisäpalveluun saa liittää kaksi kelloa. Ei saa.
Kyllä vain, eli jokaiseen kelloon tarvitaan oma Yhteys Miltu -lisäpalvelunsa, eli oma liittymänsä. Pääkortin hinta + maksimissaan kahden Yhteys Multi -lisäpalvelun hinta (7,90e/kk per kello). Tuo on pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki, mutta voisihan se varmasti olla vielä selkeämpikin, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä.
Hyvä että nostit aiheen tässä ketjussa esiin, niin tulee nyt sitten muillekin lukijoille selväksi!
Tuskin tuli. Vai mihin viittaat tuolla "pyritty kirjoittamaan mahdollisimman selkeästi auki"? Siis missä se "selkeästi auki" kirjoitettu versio on? En löytänyt.
Tässä artikkelissa on hinnoittelusta mainittu, eli viittaus oli luultavastikin siihen. Yhteys Multi -lisäpalvelun voi tilata ainoastaan kellon käyttöönoton yhteydessä. Lisäpalvelu aktivoituu sen puhelimen liittymään, jolla kellon käyttöönotto tehdään. Ja näin ollen myös palvelun maksu muodostuu laite/kellokohtaisesti.