Skip to main content

Hei!

 

Aloitin käyttämään bluetooth kuulokkeita puhelimellani, malli OnePlus Nord. Mutta äänisignaali pätkii ja rätisee, jos käännän päätä nopeasti tai puhelin on taskussa. Olen kokeillut myös eri kuulokkeiden kanssa, mutta sama ongelma jatkuu. Ääni kuuluu kirkkaana, jos en liikuta päätäni ja puhelin on lähellä, mutta jos liikun vähänkin enemmän paikallani, niin ääni alkaa pätkimään/rätisemään.

Kuulokkeet myös toimivat hyvin muilla laitteilla, joten vika on tässä puhelimessa.

Ostin puhelimen reilut kaksi vuotta sitten Telialta, joten takuu on loppunut. Myyjällä on kuitenkin virhevastuu myymilleen tuotteille. Uskoisin että tämä vika on ollut puhelimessa jo ostohetkellä, koska en ole tätä ominaisuutta käyttänyt aikaisemmin, niin se ei ole myöskään tullut esiin. Miten voin edetä tämän asian kanssa, että saisin tämän vian korjattua?

 

Terveisin,

Neuvoa vailla

 

 

Hei @JayJayR  ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön! 🤗 Toivottavasti viihdyt parissamme ja löydät foorumiltamme kiinnostavia keskusteluja ja artikkeleja.

Tilanteesi on kieltämättä hieman kinkkinen, kun puhelimesi takuuaika on jo umpeutunut. On totta, että myyjällä on myös virhevastuu. Sitä en pysty suoralta kädeltä sanomaan, onko vastuu voimassa kun vikaa ei voida varmuudella osoittaa valmistusviaksi, tai johtuuko se esimerkiksi kolhusta.

Etsiessäni aiheesta lisätietoja löysin vanhemman keskustelun, jossa asiakasta on pyydetty vastaavan tyyppisessä tilanteessa osoittamaan, että laite on ollut viallinen jo laitteen luovutushetkellä. Voisit kuitenkin olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja tiedustella, miten asiassa kannattaisi nyt menetellä. Mikäli laitetta ei voida virhevastuun puitteissa huoltaa, tarjoamme myös maksullista huoltopalvelua. Laitehuoltomme antaa sinulle kustannusarvion, jonka perusteella voit päättää korjataanko laite vai ei.


Vastaa