dejavu ! miten kuulostaa tutulta.
https://yhteiso.telia.fi/mobiililaajakaista-9/nr5g-paetkii-noin-viikon-vaelein-36247
onko jotain arpa peliä käynyt kun on muutama viikko menty ilman pätkimättä, siis mulla.
kuitenkin, pystytkö katsomaan meneekö signaaliarvot kun pätkii? ja voitko tehdä jotain ping tai vastaavia testejä?
5g yhteyttä ei pätkimisen aikana ole eli nopeus heikko. Mielenkiintoiseksi asian tekee kun Telia teknikot väheksyvät vikaa ja ilmoittavat että mininopeus 10mbs viakka myyvät 200mbs liittymiä. Tämä 10mbs ei riitä edes telia play käyttöön jos jokin muu laite käyttää nettiä.
5g yhteyttä ei pätkimisen aikana ole eli nopeus heikko. Mielenkiintoiseksi asian tekee kun Telia teknikot väheksyvät vikaa ja ilmoittavat että mininopeus 10mbs viakka myyvät 200mbs liittymiä. Tämä 10mbs ei riitä edes telia play käyttöön jos jokin muu laite käyttää nettiä.
Ulkoyksikön tehdasasetukset kannattaa palauttaa ensimmäiseksi, mikäli sitä et ole vielä kokeillut. Tämän jälkeen, käytä PoE-adapteri virroitta, ja käynnistä sitten kaikki laitteet uudelleen. Voit myös kokeilla reitittimen tehdasaetusten palautusta, ellet ole sitä vielä tehnyt. Kannattaa myös päivittää laitteiden ohjelmistot ajan tasalle, niin nettilaitteet kuin puhelimet ja ne laitteet, joilla nettiä käytät.
Toimiiko yhteytesi verkkokaapelilla pätkimättä? Jos normaalisti käytät wifiä, testaa vian rajaamiseksi yhteyttä verkkokaapelilla liittämällä esimerkiksi kannettava tietokone suoraan PoE-muuntajaan. Jos yhteys toimii verkkokaapelilla normaalisti, on ongelma wifi-yhteydessä. Linkistä löytyy hyviä ohjeita wifi-yhteyden parantamiseen Ratkaisuja wifi-ongelmiin | Asiakastuki (telia.fi)
Kannattaa myös lukea huolellisesti läpi asiakastukemme ohje Kiinteän 5G:n ongelmatilanteisiin Kiinteän 5G:n ongelmatilanteet | Asiakastuki (telia.fi)
Jos näistä ei ole apua ja ongelmat jatkuvat, pitäisi asia saada eteenpäin häiriöilmoituksen muodossa. Siinä tulisi käydä ilmi milloin PoE-adaperi ja ulkoyksikkö on käytetty virroitta, milloin ulkoyksikkö on palautettu tehdasasetuksille ja mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta, eli milloin yhteys pätkii (mielellään päivämääriä ja kellonaikoja) sekä mitä valoja palaa tuolloin missäkin. Ylipäätään, mitä enemmän tietoa niin sen parempi.
Kyse on 5g laajakaistasta joka alueella erinomainen ei kyllä täytä vaatimuksia.Teknikot vain vakuuttelee että kaikki ok mutta olisi kiva jos edes yhden pelin sais katsoa ilman pysähdystä
Kyse on 5g laajakaistasta joka alueella erinomainen ei kyllä täytä vaatimuksia.Teknikot vain vakuuttelee että kaikki ok mutta olisi kiva jos edes yhden pelin sais katsoa ilman pysähdystä
Hupsista, korjataanpas ohjeita mobiililaajaistalle sopiviksi
Reitittimeen kannattaa palauttaa tehdasasetukset, jos et sitä vielä ole tehnyt. Toisessa ketjussa olit maininnut ZTE MC888 -reitittimen, käytät varmaankin siis sellaista? Linkin takaa löytyy reitittimen käyttöohje ZTE MC888 5G -reitittimen käyttöohje | Asiakastuki (telia.fi) Kannattaa myös päivittää laitteiden ohjelmistot ajan tasalle, niin tuo reititin kuin puhelimet ja ne laitteet, joilla nettiä käytät.
Kokeile reitittimessä olevaa sim-korttia jossakin toisessa laitteessa, esimerkiksi puhelimessa, mahdollisen laitevian poissulkemiseksi. Kokeile myös yhdistää jokin laitteesi, esimerkiksi tietokone suoraan Ethernet-kaapelilla reitittimeen. Testaa yhteyttä Cat5e tai uudemmalla verkkokaapelilla. Näin selviää, että toimiiko yhteys verkkokaapelillakaan. Ja kuten ylempänä jo mainitsin, jos yhteys toimii verkkokaapelilla normaalisti, on ongelma wifi-yhteydessä. Linkistä löytyy hyviä ohjeita wifi-yhteyden parantamiseen Ratkaisuja wifi-ongelmiin | Asiakastuki (telia.fi)
Myös taajuuslukitukset voisivat olla yksi ratkaisu ongelmiisi. Niitä voisit kokeilla ja katsoa, mitä tapahtuu. Tukiasemat lähettävät signaalia eri taajuuksilla ja kauempanakin sijaitseva tukiasema voi tarjota paremman yhteyden, kuin lähin tukiasema. Taajuuslukituksiin löytyy ohje tuosta laiteohjeesta kohdan “Verkkolukitus” alta.
Oheisesta linkistä löytyy myös hyödyllistä tietoa mobiililaajakaistojen ongelmatilanteista, kannattaa tutustua siihen ja näihin muihin mainitsemiini ohjeisiin huolellisesti https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/kaytto-ja-ongelmatilanteet-mobiililaajakaista
Jos näistä ei ole apua ja ongelmat jatkuvat, pitäisi asia saada eteenpäin häiriöilmoituksen muodossa. Siinä tulisi käydä ilmi milloin reititin on käytetty virroitta, milloin olet kokeillut sim-korttia toisessa laitteessa ja mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta, eli milloin yhteys pätkii (mielellään päivämääriä ja kellonaikoja) sekä mitä valoja palaa tuolloin missäkin. Ylipäätään, mitä enemmän tietoa niin sen parempi. Esimerkki:
5.12 klo. 16:59, Esimerkkikuja 18, 00000 Testipaikka. Yhteys katkeaa reitittimeltä ja laitteilta, joista yksi on myös kytketty verkkokaapelilla. Katkos kesti 2,5 min, jonka jälkeen yhteys palasi. Käytössä ZTE MC888 -reititin.
Joo kaikki nämä toimenpiteet tehty ei auta.teknikot eivät suostu kirjaamaan enää häiriöilmoitusta. Nyt on jotenkin huijatuksi tulleen olo kun myytiin Suomen nopeinta nettiä.Traficom kyllä pitää Telian menettelyä virheellisenä.
Joo kaikki nämä toimenpiteet tehty ei auta.teknikot eivät suostu kirjaamaan enää häiriöilmoitusta. Nyt on jotenkin huijatuksi tulleen olo kun myytiin Suomen nopeinta nettiä.Traficom kyllä pitää Telian menettelyä virheellisenä.
Jos pystyisit vielä kerran olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman tarkoin tiedoin häiriöstä ja tekemistäsi testauksista, niin saataisiin häiriöilmoitus tuosta eteenpäin. Tästä yhteisöstä kun en harmiksi asiakas- ja liittymätietoihin pääse käsiksi.
Voisit viitata vaikka tähän Yhteisökeskusteluun, että toimenpiteet eivät auta. Kyllä tämä häiriö pitäisi viankorjaajillemme saada menemään, kunhan saataisiin vain kommunikoitua kaikki tarpeeksi hyvin asiakaspalvelullemme ja asiakaspalvelu sitten taas eteenpäin.
Joo kaikki nämä toimenpiteet tehty ei auta.teknikot eivät suostu kirjaamaan enää häiriöilmoitusta. Nyt on jotenkin huijatuksi tulleen olo kun myytiin Suomen nopeinta nettiä.Traficom kyllä pitää Telian menettelyä virheellisenä.
Jos pystyisit vielä kerran olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman tarkoin tiedoin häiriöstä ja tekemistäsi testauksista, niin saataisiin häiriöilmoitus tuosta eteenpäin. Tästä yhteisöstä kun en harmiksi asiakas- ja liittymätietoihin pääse käsiksi.
Voisit viitata vaikka tähän Yhteisökeskusteluun, että toimenpiteet eivät auta. Kyllä tämä häiriö pitäisi viankorjaajillemme saada menemään, kunhan saataisiin vain kommunikoitua kaikki tarpeeksi hyvin asiakaspalvelullemme ja asiakaspalvelu sitten taas eteenpäin.
Mielestäni pitäisi olla mahdollista eskaloida asioita suoraan vikapuolelle tätä kautta. Tämä ketju yksi hyvä esimerkki. Toivottavasti saamme joskus tämän ominaisuuden Yhteisöön @TeroRe .
Käyn läpi muutamia kesälomani aikana tulleita viestejä ja siksi palaan tähän nyt, vaikka tilanne on todennäköisesti jo mennyt.
Ensinnäkin pahoittelut ongelmista @porinmatti. Onko asia tässä välissä edennyt?
Mielestäni pitäisi olla mahdollista eskaloida asioita suoraan vikapuolelle tätä kautta. Tämä ketju yksi hyvä esimerkki. Toivottavasti saamme joskus tämän ominaisuuden Yhteisöön @TeroRe .
Tämä on tosi hyvä esimerkki, kiitos kun nostit esiin. Eskalointi/asiakaspalvelu Yhteisössä on tosiaan työlistallani. Pyrin sen toteuttamaan, mielipiteeni asian suhteen ei ole muuttunut.