nr5g pätkii noin viikon välein

  • 6 March 2024
  • 3 kommenttia
  • 170 katselukertaa

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

nr5g pätkii noin viikon välein.

eli olen huommanut että telian verkko pätkii satunnaisesti noin viikon välein, jolloin koko masto yhteys on poikki, eli laitehallinta ei näytä tolppia tai signaalia-arvoja. nr:llä tai lte:llä ei ole merkitystä, mutta pääsin osin olen käyttänyt nr:ää. apn osoitteella ei ole merkitystä myöskään. viime vuoden puolella teki jopa jokainen päivä. paikallakaan ei ole merkitystä, tai siis tekee useammassa paikassa, mutta voi olla masto kohtainen.

laitteena zyxel nr2101. liittymänä 200M 5g (piiloliittymä).

vika-ilmoitus on tehty.

 

voi olla sama:

https://yhteiso.telia.fi/kiinteae-netti-8/nokia-fastmile-5g-receiver-telia-5g-os1-paetkii-35908

 

vanhempia:

https://yhteiso.telia.fi/mobiililaajakaista-9/5g-paetkii-eri-reitittimillae-ja-operaattoreilla-25920

https://yhteiso.telia.fi/mobiililaajakaista-9/5g-yhteys-paetkii-25769?tid=25769&fid=9

 


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Pätkimiset kannatta ottaa ylös ja tehdä häiriöilmoitus, niin pääsevät Telian päässä katsomaan mitä liittymässä sillä hetkellä oikein tapahtuukaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

näin väliaikatietona.

testailin vaihtoehtoista laitetta noin reilun viikon telian liittymällä, ja en huomannut toimivuus ongelmia. vaihtoehtoinenlaite on vain lte, ei nr5g. vaihtoehtolaite on netgear m1 mr1100-100.

ei hirveästi huvittaisi ostella lisää 5g laitteita, vika voi toistua ja eikä lompakkokaan kestäisi sitä.

vikailmoitus ei oikein johtanut mihinkään järkevään, lähinnä että testaa toista laitetta.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

näin väliaikatietona.

testailin vaihtoehtoista laitetta noin reilun viikon telian liittymällä, ja en huomannut toimivuus ongelmia. vaihtoehtoinenlaite on vain lte, ei nr5g. vaihtoehtolaite on netgear m1 mr1100-100.

ei hirveästi huvittaisi ostella lisää 5g laitteita, vika voi toistua ja eikä lompakkokaan kestäisi sitä.

vikailmoitus ei oikein johtanut mihinkään järkevään, lähinnä että testaa toista laitetta.

 

Hyvä asia on se, että tästä on tehty vikailmoitus. Verkon puolella näemme vikatilanteet tarkemmin eli juuri siitä, täsmäävätkö tiedot verkon puolelta katkeamisiin verrattuna ilmoittamasi ajankohtiin. Silloin jää vaihtoehdoksi toisen laitteen testaaminen, jos verkon puolelta häiriötilannetta ei ole ollut. 

Jos laitteessa on takuu, niin kannattaa käyttää se huollossa. Toki se edellyttäisi, että pääsisit testaamaan toista 5G-verkon laitetta. Kannattaa kysäistä kavereilta, löytyisikö keneltäkään lainaksi laitetta. Silloin saisit varmuuden laitteen toimivuudesta. 

 

Vastaa