Skip to main content

Vuosi sitten "yhtenäistettiin" Sonera Sopiva jonkin muun nimiseksi (Yhteys?) hintaan + 3e/kk nykyiseen verrattuna.  Nyt taas kirjeen mukaan "Yhteys-liittymien hinnasto yhtenäistyy" ja uusi hinta on taas + 3e/kk nykyiseen nähden. 

 

Nämä em. yhtenäistämiset ovat korottaneet liittymähinnan 16,90e ... 22,90e eli 35,5%

 

Mikähän yhtenäistäminen on seuraavaksi vuorossa?

Eikö hinnan korottamista kehdata nykyään ilmoittaa sen oikealla nimellä???

Yhtenäistämme liittymien hintoja vastaamaan nykyhintojamme, sekä yleistä markkinatilannetta. Tässä tapauksessa se tosiaan tarkoitti osalle vanhemmista liittymistämme hinnankorotusta, minkä viestissäsi mainitsitkin. 



 



Se kannattaa huomioida, että jos sinulla on nykyisessä liittymässäsi jokin etuhinta, tai määräaikaisuus päällä, niin hintamuutos astuu voimaan vasta sen päätyttyä!



 



Haluamme tarjota tulevaisuudessakin asiakkaillemme puitteet hyviin yhteyksiin, ja tarjota kapasiteettia tuleville uusille palveluille ja mahdollisuuksille. Tämä vaatii investointeja, joista esimerkiksi 5G verkko ja sen rakentaminen on hyvä esimerkki. Ymmärrän toki sinuakin, ja eivät nämä hinnonkorotukset varmasti mukavalta tunnu kun kohdallesi tällainen on osunut jo toistamiseen. Onko liittymä ollut muuten käyttöösi sopiva ja mieleinen ja onko se millaisessa käytössä tällä hetkellä? Asiakaspalvelun kautta voimme katsoa vielä kokonaisuuden kanssasi kuntoon ja että sinulla on tällä hetkellä ne parhaimmat ja sopivimmat palvelut käytössäsi!


Se mikä nyt varsinaisesti kaipaisi yhtenäistämistä, olisi ne itse paketit: Nyt kun niitä katselee ja jos halvimman ja kalliimman jättää pois, niin keskimmäisten 4-5 erinäköisen paketin hinta on parin euron sisässä 23-25 euroa.  On siis kokolailla sama surffaako tai puhuuko enemmän tai vähemmän ni hinta on kuitenkin sama...

 

Ihmettelen aina, että (minun kaltaiselle) jonkin verran puhuvalle/viestittelevälle, mutta hyvin vähän kännykkäsurffaavalle ei tarjota edullista vaihtoehtoa siten, että puhe/viestiraja olisi kiinteä (250...500min / kpl) ja nettinopeus vaikkapa se etanamainen 0,256... ???



@DigiHate@  kirjoitti:


Ihmettelen aina, että (minun kaltaiselle) jonkin verran puhuvalle/viestittelevälle, mutta hyvin vähän kännykkäsurffaavalle ei tarjota edullista vaihtoehtoa siten, että puhe/viestiraja olisi kiinteä (250...500min / kpl) ja nettinopeus vaikkapa se etanamainen 0,256... ???






Oletko tutustunut Telia Dotiin? Telia Dot -liittymällä maksat ainoastaan siitä, mitä käytät. Lataamalla Telia Dot -sovelluksen, saat hinta-arvion, joka perustuu nykyiseen käyttöösi :smileyhappy:


Mistä ko. sovelluksen saa Symbian-puhelimeen? ;)

 

On kai ne laskutuskaavat jossain olemassa ilman erillistä sovellustakin?

 

Puhetta menee noin 300min/kk, viestejä (txt+mm) noin 50 kpl ja surffailuun riittää pari gigaa koko vuoden ajalle.. ..kuinkas laskua syntyis?

 

**

Netistä löydettyä Dot-liittymän tiimoilta:

"Koska puhelujen, tekstiviestien ja datakäytön hinta vaihtelee tilanteen mukaan, Telia kertoo vain mahdolliset vaihteluvälit näiden hinnoille. Esimerkinomaisesti se mainitsee, että päivähinnaksi tulee 0,70 euroa, jos soittaa sen aikana 5 minuuttia puheluja, siirtää 0,25 gigatavua dataa ja lähettää 1 perinteisen tekstiviestin."

 

Heh - toihan siis tekee helposti jo ihan saman laskun, kun nuo 22-24e/kk muut tuon hintaluokan - paremmat - liittymät....  Buu!


Symbianille ei Dotia tosiaan ikävä kyllä saa. Tuo minuuttihinnoittelu elää sen mukaan, kuinka paljon puhelimessa puhuu päivän aikana. Vastaavasti laskua ei tule silloin, kun päivän aikana ei tule soitettua lainkaan.


Jep, halutaan näköjään liittymästä kuin liittymästä 20-25e/kk ja pelkkien rupattelijoidenkin osallistumaan vahvasti surffaaja-datan maksajiksi.

Mikä "pakottaa" säätämään hinnoittelun tuollaiseksi, että jo pieni rupattelu per päivä kohottaa kk-hinnan valmispakettien tasolle?  Epäreilua!

 

Nykyajan hulluina datankäyttöaikoina voisi reilua olla sellainen hinnoittelu, että datasta maksetaan suoraan käytön mukaan ja että puheluita & viestejä sisältyisi hyvä määrä jo perusmaksuun - näin huippusuositun surffailun maksaisi niiden käyttäjät!

 

No ehkä tuo "Rajaton Lite" 0,2M ois lähimpänä haavettani.

Pitääkös liittymän vaihtajankin maksaa se hiton "avausmaksu"??


Yksi keino saada tarjouksia on laittaa numeronsiirto vetämään... Winback-tarjoukset ovat yleensä parhaita, mitä operaattorilla on mahdollista antaa.



@Purnipsi@  kirjoitti:

Yksi keino saada tarjouksia on laittaa numeronsiirto vetämään... Winback-tarjoukset ovat yleensä parhaita, mitä operaattorilla on mahdollista antaa.


Juu tää on säälittävää, että sitten aktivoituvat lyömään tyrkkyä tiskiin, kun perävalot ovat kadonneet näköpiiristä - olemassa olevien asiakkaiden pakettihintoja vain "yhtenäistetään" vähän väliä...



@DigiHate@  kirjoitti:



@Purnipsi@  kirjoitti:


Yksi keino saada tarjouksia on laittaa numeronsiirto vetämään... Winback-tarjoukset ovat yleensä parhaita, mitä operaattorilla on mahdollista antaa.






Juu tää on säälittävää, että sitten aktivoituvat lyömään tyrkkyä tiskiin, kun perävalot ovat kadonneet näköpiiristä - olemassa olevien asiakkaiden pakettihintoja vain "yhtenäistetään" vähän väliä...






Noin se on ollut ties kuinka kauan kaikilla operaattoreilla. Mut eipä siitä ole kauaa, kun Elisa tarjosi tappiohintaan rajatonta 4G:tä moimobiilin asiakkaille. En ole varma, tarjotaanko yhä kovimmat tarjoukset Elisa<-->Moi -välillä. Sen ainakin tietää, ettei kannata listahintoja maksella vaan koko ajan kilpailluttaa ja numsia laittaa kehiin, jos hinta tuntuu huonolta. Minun mielipide on se, että ei ole oikea, paras tapa, että pitää numsia laittaa, mut minkäs sille voi kun operaattorit ovat itse vieneet pelin siihen pisteeseen. Tässä tarkoitan kaikkia kotimaisia toimijoita tasapuolisesti. Jokin kolmesta voisi erottautua tarjousten antamisperiaatteissa muista.



@Purnipsi@  kirjoitti:


Noin se on ollut ties kuinka kauan kaikilla operaattoreilla. Mut eipä siitä ole kauaa, kun Elisa tarjosi tappiohintaan rajatonta 4G:tä moimobiilin asiakkaille. En ole varma, tarjotaanko yhä kovimmat tarjoukset Elisa<-->Moi -välillä. Sen ainakin tietää, ettei kannata listahintoja maksella vaan koko ajan kilpailluttaa ja numsia laittaa kehiin, jos hinta tuntuu huonolta. Minun mielipide on se, että ei ole oikea, paras tapa, että pitää numsia laittaa, mut minkäs sille voi kun operaattorit ovat itse vieneet pelin siihen pisteeseen. Tässä tarkoitan kaikkia kotimaisia toimijoita tasapuolisesti. Jokin kolmesta voisi erottautua tarjousten antamisperiaatteissa muista.


Juu luottavat vain, että suurin osa ei viitsi jatkuvasti penkoa tarjouksia ja siitä heitä sit "rangaistaan".. ..vastaava kuvio esim. sähkö- ja vakuutusyhtiöillä.  Toisaalta taas on mukavaa, että internet-aikana hintojen ja palvelujen vertailu ja niistä itselle sopivan valinta on helpohkoa...


Välitän palautteesi eteenpäin liittymätarjoamaa koskien. @SannaMKoo tuolla ylempänä avasikin syitä hintamuutoksille.

Itsepalvelun kautta liittymän päivitys kustantaa 3 €, asiakaspalvelusta tehtynä 5 €.



 



 



@DigiHate@  kirjoitti:

On kai ne laskutuskaavat jossain olemassa ilman erillistä sovellustakin?


Laskukaavoja Telia ei ole julkistanut, mutta hinnoittelun perustiedot löytyvät Dotin käyttöehdoista ja Dotin sivuilta alareunasta kohdasta Hinnoittelu.

 

Päivän ensimmäinen minuutti maksaa 0,30 €. Siitä eteenpäin yksikköhinta laskee pikku hiljaa aina 0,01 €/min saakka. Kun 1,00 € vuorokausikohtainen hintakatto on saavutettu, normaaleiden kotimaanpuheluiden veloitukset jäädytetään kello 23:59:59 saakka. Mikäli liittymällä ainoastaan soitetaan normaaleita kotimaanpuheluita, vuorokauden hintakertymä muodostuu seuraavasti:

 

monesko
minuutti

vuorokauden

summa

1.0,30 €
2.0,40 €
3.0,48 €
4.0,56 €
5.0,64 €
6.0,69 €
7.0,74 €
8.0,76 €
9.0,78 €
10.0,80 €
11.0,82 €
12.0,84 €
13.0,86 €
14.0,88 €
15.0,90 €
16.0,91 €
17.0,92 €
18.0,93 €
19.0,94 €
20.0,95 €
21.0,96 €
22.0,97 €
23.0,98 €
24.0,99 €
25. – ...1,00 €

 

 


@DigiHate@  kirjoitti:

Puhetta menee noin 300min/kk, viestejä (txt+mm) noin 50 kpl


Dot on vuorokausihinnoiteltu, joten kuukauden keskimääräisen käytön perusteella ei voi vielä sanoa yhtään mitään. Jos yllä oleva käyttö keskittyy yhdestä – viiteen päivään kuukaudessa, siitä tulee Dotilla 5 €/kk. Jos käyttö on täysin hajaantunut kuukauden joka päivälle, sama käyttö maksaakin Dotilla 24,96 €/kk.

 


@DigiHate@  kirjoitti:

surffailuun riittää pari gigaa koko vuoden ajalle.. ..kuinkas laskua syntyis?

Pelkästä tiedonsiirrosta itsestään tulisi 7,75 €/kk. 300 min/kk & 50 viestiä/kk tuohon päälle, niin saadaan 25,27 €/kk.

 

Esimerkinomaisesti se mainitsee, että päivähinnaksi tulee 0,70 euroa, jos soittaa sen aikana 5 minuuttia puheluja, siirtää 0,25 gigatavua dataa ja lähettää 1 perinteisen tekstiviestin."

Telian käyttämä esimerkki on virheellinen. Tuolla käytöllä päivähinnaksi tulee 0,93 €.

 


@DigiHate@  kirjoitti:

Pitääkös liittymän vaihtajankin maksaa se hiton "avausmaksu"??


Kyllä, ellei mitään tarjousta ole voimassa. Liittymätyypin vaihto itsepalveluna maksaa 3,00 € ja muilla tilaustavoilla 5,00 €.



@SaJoonas@  kirjoitti:

Symbianille ei Dotia tosiaan ikävä kyllä saa.


Symbianille ei saa Telia Dot-sovellusta, mutta itse Dot-liittymä toimii kyllä missä hyvänsä puhelimessa.

 

Liittymän tilausta ja maksukorttinumeron ylläpitoa varten toki tarvitaan siinä tapauksessa erillinen Android- tai iOS-laite.

 

Mikäli yhteensopivaa puhelinta tai tablettia ei ole, mutta käyttöjärjestelmien asennus on tuttua puuhaa, Android x86:n voi asentaa myös tavalliseen pöytätietokoneeseen. Jakeluita löytyy muutamia, esimerkiksi Bliss.

 


@SaJoonas@  kirjoitti:

Vastaavasti laskua ei tule silloin, kun päivän aikana ei tule soitettua lainkaan.


Ainoastaan uusilla puhelinnumerolla. Mikäli Dottiin on siirretty vanha puhelinnumero, Dot-asiakkuudella on 15 € / 3 kk vähimmäisveloitus.


Ai liittymän PÄIVITYSKIN maksaa nykyään ITSEPALVELUNAKIN tehtynä.. ..tämäkin mulle uutta.  Aiemmat Telia-liittymävaihdokset ovat kyllä sujuneet ilman ylimääräisiä välistävetoja - hienosti kyllä hoivaatte asiakkaitanne - onkohan Telian omistuksissa kytköksiä noihin vanhuushoitoloihin....





Symbianille ei saa Telia Dot-sovellusta, mutta itse Dot-liittymä toimii kyllä missä hyvänsä puhelimessa.



 



Liittymän tilausta ja maksukorttinumeron ylläpitoa varten toki tarvitaan siinä tapauksessa erillinen Android- tai iOS-laite.






Jes, juurikin näin. Kiitos tarkennuksesta.



@irritus@  kirjoitti:

Kiitos sinulle noista seikkaperäisistä selostuksista!

 

Teliaa itseäänkin helpottaisi, kun vain yhtenäistäisivät valtaväelle tuollaisen 24 euron liittymän, mikä sisältäisi parhaan kombinaation noista keskitason 22-25 euron paketeista - ja heittäisivät muut kaatopaikalle! :)


Teliaväelle vielä kysymys:

Mikäs tuossa Dot-liittymässä estäisi, että ne mainitut puhe- yms. rajat laskettaisiin aidosti kuukausi, eikä päivä kerrallaan?  Silloin vähäkäyttöisyydestä olisi todellista hyötyä laskuakin tuijottaessa..

 

Nykyverkkojen kapasiteetin kannalta ei ole mitään väliä, puhuuko yksittäinen asiakas juttunsa viitenä päivänä kuussa a 60min - vai joka päivä a 1min eli ei tuon perusteella tarvisi hintaakaan ohjailla "mahdollisimman paljon puhetta per päivä" -moodiin...

 

Tuo käyttäjän muka-ohjaaminen puhelemaan vain tiettyinä päivinä paljon ja muina ei ollenkaan eli hinnaltaan max 1e/päivä on mielestäni jo vähän takavuosien juttuja - ja sillähän käytännössä vain pimitetään karu totuus taksasta.



@DigiHate@  kirjoitti:

puhe/viestiraja olisi kiinteä (250...500min / kpl) ja nettinopeus vaikkapa se etanamainen 0,256... 


Lähimmäksi tätä taitaa päästä Telia Rajaton 2 M-paketti: 250 min/kk, 250 viestiä/kk, max. 2 Mbit/s netti, 19,90 €/kk.

 


@DigiHate@  kirjoitti:

Kiitos sinulle noista seikkaperäisistä selostuksista!


Eipä kestä.


Globetelilla on myös tarjontaa, toimii Telian verkossa.



https://globetel.fi/liittym%C3%A4t



 



@irritus@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

puhe/viestiraja olisi kiinteä (250...500min / kpl) ja nettinopeus vaikkapa se etanamainen 0,256... 


Lähimmäksi tätä taitaa päästä Telia Rajaton 2 M-paketti: 250 min/kk, 250 viestiä/kk, max. 2 Mbit/s netti, 19,90 €/kk.

Juu-u - ihmettelin, että miksi ei oo nopeuden alapäässä jotain tuollaista välimallia, kun tarjotaan melko sutjakka "Rajaton 20M" ja etanamainen "RajatonLite 0,2M". 

 

Mistäs tuo 2M siis löytyy, kun sitä ei ole tuolla sivustolla "Kaikki liittymät"?? :) 

Tuo esittämäsi pitäisi mun liittymähinnan ennallaan, mutta vauhti putoaisi, kuten myös puhe/viestit 600...250.  Että niiden piti se 600kpl/min -settikin poistaa tarjonnasta...

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx



@DigiHate@  kirjoitti:



@irritus@  kirjoitti:



@DigiHate@  kirjoitti:


puhe/viestiraja olisi kiinteä (250...500min / kpl) ja nettinopeus vaikkapa se etanamainen 0,256... 






Lähimmäksi tätä taitaa päästä Telia Rajaton 2 M-paketti: 250 min/kk, 250 viestiä/kk, max. 2 Mbit/s netti, 19,90 €/kk.





Juu-u - ihmettelin, että miksi ei oo nopeuden alapäässä jotain tuollaista välimallia, kun tarjotaan melko sutjakka "Rajaton 20M" ja etanamainen "RajatonLite 0,2M". 



 



Mistäs tuo 2M siis löytyy, kun sitä ei ole tuolla sivustolla "Kaikki liittymät"?? :) 



Tuo esittämäsi pitäisi mun liittymähinnan ennallaan, mutta vauhti putoaisi, kuten myös puhe/viestit 600...250.  Että niiden piti se 600kpl/min -settikin poistaa tarjonnasta...



https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx






Liittymä lapselle, https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/liittyma-lapselle



 



Toki kuka tahansa saa tilata.



@Purnipsi@  kirjoitti:

@DigiHate@  kirjoitti:

@irritus@  kirjoitti:


Lähimmäksi tätä taitaa päästä Telia Rajaton 2 M-paketti: 250 min/kk, 250 viestiä/kk, max. 2 Mbit/s netti, 19,90 €/kk.

Juu-u - ihmettelin, että miksi ei oo nopeuden alapäässä jotain tuollaista välimallia, kun tarjotaan melko sutjakka "Rajaton 20M" ja etanamainen "RajatonLite 0,2M". 

 

Mistäs tuo 2M siis löytyy, kun sitä ei ole tuolla sivustolla "Kaikki liittymät"?? :) 

Tuo esittämäsi pitäisi mun liittymähinnan ennallaan, mutta vauhti putoaisi, kuten myös puhe/viestit 600...250.  Että niiden piti se 600kpl/min -settikin poistaa tarjonnasta...

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/puhelinliittymat.aspx


Liittymä lapselle, https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/liittyma-lapselle

 

Toki kuka tahansa saa tilata.


 

Noh, tää 2M löytyi kun vähän tivas Chat-palvelussa:

Hinnaksi sain 12,90e/kk, kun tarjosivat siten, että ottaa 1v määräaikaisen sopimuksen.  Tuon jälkeen voi neuvotella uudelleen, tai sit sopimus jatkuu normaalina tuohon hintaan 19,90e (tai ko. hetkellä voimassaolevaan tän liittymän hintaan).

 

Tein nyt tuollaisen kaupan: Vähän häviän puheajassa ja viestimäärässä mut kk-hinta tipahti täydellä kympillä (22,90 - 12,90), mitä voi pitää ihan mukavana saavutuksena.. ..ihmetellään sit ens keväänä taas uusix.

 

Kiitos '@Purnips' ja '@irritus' - nyt tuli tehtyä "julkinen liittymävaihto" palstalaisten vihjeiden perusteella - joskus 'avautuminen kahvipöydässä' tuottaa tuloksen! :)

 

 


Näissä liittymissä pätee mielestäni sama asia kuin esim sähkössä. Kannattaa kilpailuttaa säännöllisin ajoin.

Ja jos ottaa huomioon että käytössä on liittymä mikä on hinnoiteltu 5 vuotta sitten niin tilanne tänä päivänä on ihan eri. Puhelimen käyttö muuttuu ja on se tuotteessa kuin tuoteessa sama juttu että vuosittain vähintään muuttuu hinta. Ei maitokaan maksanut 5 vuotta saman verran kuin nykyään.

Ihan ymmärrettävää että operaattori muuttaa vanhojen liittymien hintoja ja jos se ei miellytä niin voi vaihtaa operaattoria tai päivittää tällä hetkellä myytäviin liittymiin.


Hei! Haluan peruttu liittymänumero 040xxxxxxxx .joka käydän kotona. Tietokone meni rikki. Sen liittymä nyt hyödytön ja ei enää tarvita. Anteeksi mun suomi.



 



Edit NikoNo: editoitu yksilöintitiedot viestistä pois



@sergey59@  kirjoitti:


Hei! Haluan peruttu liittymänumero 040xxxxxxxx .joka käydän kotona. Tietokone meni rikki. Sen liittymä nyt hyödytön ja ei enää tarvita. Anteeksi mun suomi.



 



Edit NikoNo: editoitu yksilöintitiedot viestistä pois






Moikka @sergey59 ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!



 



Tämän Telia Yhteisön julkisen keskustelun kautta ei voida liittymäasioita hoitaa, kun täällä ei voi käsitellä yksilöiviä asiakastietoja. Tarkoitus on keskustella asioista yleisellä tasolla.



 



Asiakaspalvelu voi olla tässä asiassa apuna ja meihin saa yhteyden parhaiten chatin kautta. Täällä ohjeet, kuinka pystyt kirjautumaan telia.fi sivuille ja saat chatin kautta yhteyden asiakaspalveluun 24/7. Kaikki asiakaspalvelun yhteystiedot täällä.


Vastaa