peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54732 Jäsentä
155591 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Chat apunasi 24/7

Moderaattori
Moderaattori

Chat apunasi 24/7

student-849825_1920.jpg


Chat–palvelu on herättänyt paljon keskustelua erityisesti sosiaalisessa mediassa. Olemme saaneet kyselyitä siitä mistä chat löytyy, miten sitä käytetään ja kuinka asiakasneuvojan kanssa pääsee juttusille.

 

Chatin kautta saat apua 24/7 silloin kun sinulle parhaiten sopii. Chat löytyy kätevästi, kun kirjaudut itsepalvelusivustolle osoitteessa telia.fi. Kirjautuminen onnistuu käyttäjätunnuksella tai mobiilivarmenteella.

 

Ohjeet chattiin kirjautumisesta ja palvelun käytöstä näet oheisesta videosta.


 

Muuta huomioitavaa
 

Jos ”Aloita chat” –kuvake ei ilmesty heti ”Liittymäni ja palveluni” –osion klikkaamisen jälkeen, malta hetki, sillä siinä voi joskus olla pieni viive. Huomioithan myös, että mahdolliset AdBlock-lisäosat kannattaa ottaa pois käytöstä. Ne saattavat estää chatin toiminnan. Jos keskusteluissa on jonoa, vuoronumerosi näkyy chat-ikkunan vasemmassa reunassa. Voit kuitenkin kirjoittaa viestisi jo valmiiksi vaikka olisitkin vielä jonossa.

 

Minun Telia -sovellukseen chat–palvelu on tulossa myöhemmin ja infoamme siitä heti kun se on saatavilla. Jos sinulla on kehitysehdotuksia palveluun liittyen, kerro siitä ihmeessä meille. Palaute on enemmän kuin tervetullutta, koska viilaukset ovat käynnissä parhaillaan.

21 Kommentit
Herrasmies

Chat-palvelu on hyvä, mutta tarkistin äsken jonotustilanteen niin olin sijalla 27. Tuleeko ruuhkaa olemaan aina vai joko koulutetut henkilöt ovat päässeet avuksi? Onneksi voi jättää tuon viestin ettei tarvitse odotella ruudun äärellä. Lisäksi odottelen jo innolla Minun Telia -sovellukseen chat-tukea ja tietenkin Telia Nopeustestiä Hymiö Erittäin onnellinen

Moderaattori

@Sekunti Chatissa voi olla hieman ruuhkaa varsinkin näin ilta-aikaan, vaikka olemmekin saaneet lisää tekijöitä joukkoomme. Juuri tällä hetkellä jonossa oli 3 asiakasta, joten jonotilanne voi vaihdella melko paljon lyhyenkin ajan sisällä Hymiö Onnellinen Mobiilituki on kyllä tulossa, mutta hetken joudutaan sitä vielä odottamaan.

Herrasmies

Hieno homma @IlariJR! Totta, osa asiakkaista eivät ehdi jonotella tai saavat nopeasti asiansa hoidettua jonka vuoksi tuo jonottaminen on alati muuttuvaa kuten kaupoissa Hymiö Onnellinen

Konkari ☆

Juuri äsken kurkkasin, niin tilanne oli tämä:

 

teliajono.jpg

 

Miten meni niinkuin omasta mielestä... ?

 

Jos tuon botin laskee aspaksi, niin toki se vastaa, mutta muutoin 24/7 tavoitettavuus on utopistinen haave.

Herrasmies

Kaikki ohjaa käyttäjät sinne, kun mainostetaan niin ei ihme @Purnipsi LOL-hymiö

Konkari ☆

@Sekunti Toki tämä oli yksittäinen testi, mutta varmasti kokeilen uudemman kerran myöhemmin illalla. Mielestäni tavoite jonoajaksi pitäisi olla max. 10min. Keskimääräinen aika 2min ja parempi, ettei ollenkaan. Toki kaikkiin piikkeihin ei voi varautua, mutta eipä jono saisi olla niin pitkä, että se on ihan täynnä. Ainakin minulle sanasta chat tulee mieleen seuraavat asiat:

 

  • Nopea
  • Mutkaton
  • Aina valmis ja avulias
  • Tavoitettavissa (ja kun mainostetaan 24/7) aina
  • Helppo

 

Jos jotain asiaa chatista aikoisin kysyä, en todellakaan ehtisi odottamaan kymmeniä minuutteja tai tunteja. Esimerkiksi lounastauon aikana, joka yleensä jotain puolen tunnin - tunnin väliltä ei millään ehdi odotella ja selvitellä useita kymmeniä minuutteja tai oikeastaan muutenkaan päivystää. Lisänä sitten somessa usein kerrottu vuoronumeron pomppaaminen, vaikkapa 3---> 10 . Näin on minulle itsellenikin käynyt. Käsittämätöntä.

 

 

Herrasmies

Joka tapauksessa Telian chat tuntuu olevan aika ruuhkaisa ajasta riippumatta, joten mielestäni tuohon olisi syytä pureutua paremmin. Tällä hetkellä 24/7 ei oikeasti toteudu mitä itsekin toivoisin. Saman asian ajaisi vaikkapa yhteydenottopyyntö tai robotti voisi kysyä haluatko jättää soittopyynnön Hymiö Onnellinen

Herrasmies

VINKKI!

 

Telian chat-asiakaspalveluun saa yhteyden, kun valitaan chat-palvelussa ensin kaksi (2) kertaa alhaalta vaihtoehto "Ei mikään näistä, arvaa uudelleen" ja sen jälkeen "Kiitos, mutta avaa chat asiakaspalvelijalle". Chat-palveluun on lisätty enemmän vaihtoehtoja mitä ylläolevassa opastusvideossa nykyään Hymiö Onnellinen

Herrasmies

Se saapui vihdoinkin eli Telian chat-palvelu on nyt yhteensopiva mobiiliversiossa. Iso kiitos kehittäjille siitä! Hymiö Onnellinen

 

Screenshot_20171114-173754.pngTelian 24/7 chat-palvelu Chrome-mobiiliselaimessa

Moderaattori

Jes, hieno juttu! Ja kehitystyö jatkuu edelleen. Tehdään todennäköisesti sitten uutta videoa tähän blogiin kun saadaan seuraava päivitys vireille Hymiö Onnellinen  

Rekisteröitynyt ☆

Miten pääsen chattiin???

 

Konkari ☆

 @SEPPO2009 Tuossa aloitusviestissä on tuo Youtube-video. Siinä opastetaan Chattiin kirjautuminen. Katsoitko sen? 

 

Joka tapauksessa chat pitäisi ilmestyä saataville, kun kirjautuu Telia Tunnuksella telia.fi sivustolle. Sitten sivuston oikeaan alanurkkaan pitäisi tulla chatista ilmoittava nappi, jota klikkaamalla se aukeaa. Joskus on selaimien mainnonnanestolisärit (Adblock, Ublock Origin, Ghostery yms.) estäneet tuon napin ilmestymisen, joten suosittelen lisäämään Telian sivut niissä ohittamaan suodatuksen.

Rekisteröitynyt ☆
Missähän se chat nykyään on?
Ex-telialainen

@Fghjkl pitäisi löytyä ihan samaisesta paikasta kuin ennenkin, eli kirjautumisen jälkeen sivun oikeasta alakulmasta. Hymiö Onnellinen 
Mainonnanestolisäosat saattavat estää chat-painikkeen ilmestymisen, kuten @Purnipsi tuossa edeltävässä kommentissakin mainitsi. 

Herrasmies

@Fghjkl, chat-palvelu toimii myös mobiililaitteella kuten @Purnipsi ja @RaMaria mainitsi tuosta sijainnista Hymiö Onnellinen

Uusi jäsen

Kyllä se Chat siihen ilmestyy, mutta miten sen bottin kanssa keskustellaan, jos on joku muu kysymys kuin valmiina annetut?

Klikkaat monta kertaa Ei mikään näistä, niin botin pitäisi ohjata sinut asiakaspalvelijalle.

Uusi jäsen

Miksi kun klikkaan chat laatikkoa joudun AINA ? https://www.telia.fi/OmatSivut/main.do#open_chat ?

AINA, vaikka olen kirjautunut. Mutta puhelimella pääsee heti ja viimeksi olin 2. .

Moderaattori

Moi @vaari9a! Nyt joudun pyytämään hieman tarkennusta. Mikä tässä on siis ongelmana?

Rekisteröitynyt ☆

Mainostatteko ihan tosissaan chattia 24/7 palveluna?

Toki sinne voi kirjoittaa 24/7, mutta vastauksen saaminen tuntuukin olevan mahdotonta.

Moderaattori

@moisiov: Kuluttajapuolen chatissa on ihmisiä päivystämässä 24/7, mutta toki joskus voi olla ruuhkaa. Oletko jäänyt ilman vastausta useaan otteeseen ja mihin aikaan vuorokaudesta olet yleensä ottanut yhteyttä? Kannattaa myös huomioida, että häiriöilmoitusten chat on avoinna ma-pe 8-20.30 ja la-su 9-19.30. Yrityspuolella puolestaan ma-pe 8-16.30.