Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Quzoide  kirjoitti:

Moro!


 


Olen nyt pitkään miettinyt 3070 ostamista ja huomasin noin viikko sitten, että näitä olisi tulossa teille, mutta nyt kun oon muutaman viestin täältä lukenut, niin se vaikuttaa siltä ettei niitä voikkaan ostaa jos ei oo jossain jonossa? 


 


Ymmärsinkö oikein, ettei niitä voi kuka tahansa ostaa ja pitää ollakkin jossai jonossa josta ei oo mitään mainintaa? Se on muutenkin vaikeeta saada ostettuu näitä 3000-sarjalaisia kun kaikki botit ostavat ne heti pois.




Odotus/jonotus koskettaa niitä asiakkaita, jotka ovat tilanneet x kuukautta sitten jonkin aloituspostauksessa mainituista näytönohjaimista. Osassa sarjoja, toimitushaasteista johtuen, peruimme tilaukset ja näille asiakkaille tarjosimme silloin mahdollisuuden jäädä odottamaan saatavuuksien parantumista ja siten myös toimitusta.


 


Jos siis nyt haluat tilata näytönohjaimen, ihan täysin uusi tilaus siis, mainitsemaasi odotusjonoa ei ole eikä sitä tarvita. Tällä hetkellä uusia LHR-kortteja ei pääse tilaamaan, vaikka sellainen saattaa verkkokaupasta löytyäkin (mallikohtaista). Sitten, kun tilaus tulee mahdolliseksi niin laitat vain tilauksen sisään. Toimitus tapahtuu vasta sitten kun näytönohjaimia on sen verran, että olemme saaneet ensin toimitettua kaikki aiemmat toimittamattomat tilaukset.


 


Aikataulu on tällä hetkellä ikävä kyllä avoin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, ja pahoittelut että tuollainen komentti jäänny lukematta. Olisiko parempi lisää se tuonne ylle mihin yleisestikin ilmoitatte muutoksista punaisella tekstillä, tai siis se tilanne päivitys mitä odoteltu ja eikö tuo hiukan oo jo jonkinlainen tilanne päivitys.


Nyt vaa sitten vähän tahtia tuohon LHR mallien purun kanssa jotta ei tule fiilistä, että pesitte kätenne nyt ja jätätte jonottaa ikuisesti




Ei tarvitse pahoitella, järjestävän seuran moka. Hyvä nosto, kiitos, mä lisään huomenna tuon saman aloituspostaukseen 🙂> Yritän saada myös tilannekuvaa muutoinkin, ikävä kyllä vähän nihkeää on edelleen mutta se ei tarkoita, että olisimme pesemässä tästä käsiä. 

Kyselin hieman varmistusta asiakaspalvelusta että olenko jonossa varmasti... ensimmäinen asiakaspalvelija lupasi ilmoittaa minulle sähköpostitse kun selvittää asian. Parissa päivässä ei vastausta tullut. Seuraava vastasi tänään näin : "Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming -näytönohjaimia ei valitettavasti ole tulossa meille enää lisää, joten tilausjonoa laitteelle ei enää ole. Näytönohjaimesta on tulossa uudempi louhintarajoitettu versio, mutta vielä ei ole tarkkaa aikaa millon. Laitamme sinulle viestiä kun näitä uusia laitteita meille saadaan, niin voit halutessasi olla ensimmäisten joukossa sitä tilaamassa. Pahoittelut aiemman näytönohjaimen kanssa tapahtuneesta."

 

Ilmeisesti olen jonossa, mutta mitä kautta viesti tulee? Sähköposti, tekstiviesti...? Eikä vieläkään ole varmaan minkäänlaista aikataulua olemassa?

@Majuho, saamassasi viestissä kirjoitetaan, että mitään jonoa ei enää ole...  


 


Edit HannaSu: lisätty tägi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Kyselin hieman varmistusta asiakaspalvelusta että olenko jonossa varmasti... ensimmäinen asiakaspalvelija lupasi ilmoittaa minulle sähköpostitse kun selvittää asian. Parissa päivässä ei vastausta tullut. Seuraava vastasi tänään näin : "Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming -näytönohjaimia ei valitettavasti ole tulossa meille enää lisää, joten tilausjonoa laitteelle ei enää ole. Näytönohjaimesta on tulossa uudempi louhintarajoitettu versio, mutta vielä ei ole tarkkaa aikaa millon. Laitamme sinulle viestiä kun näitä uusia laitteita meille saadaan, niin voit halutessasi olla ensimmäisten joukossa sitä tilaamassa. Pahoittelut aiemman näytönohjaimen kanssa tapahtuneesta."


 


Ilmeisesti olen jonossa, mutta mitä kautta viesti tulee? Sähköposti, tekstiviesti...? Eikä vieläkään ole varmaan minkäänlaista aikataulua olemassa?




3060-sarjan osalta olemme jo tilaajat/odottajat jo kontaktoineet, laitoimme heille sähköpostia.


 


Aikataulua 3070/3080-mallisarjojen kontaktoinnille ei vielä ole, sitten kun sen aika on niin olemme myös heihin yhteydessä sähköpostitse. Tähän liittyy se, että ko. mallisarjojen LHR-korttien toimitusaikataulua meillä ei ole, juuri äsken tarkistin sen viimeksi. 


 



@siperiada55  kirjoitti:

Majuho, saamassasi viestissä kirjoitetaan, että mitään jonoa ei enää ole...  




Olemme tosiaan ryssineet tämän casen mutta en lähtisi kuitenkaan tulkitsemaan viestiä tuolla tavoin. Vaihdamme loput toimitukset tosiaan LHR-malleihin.

Tapahtuuko loppujen toimitusten vaihtaminen LHR-malleihin samassa järjestyksessä kuin alkuperäinen tilausjärjestys oli edellisen vuoden puolella vai miten? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:

Tapahtuuko loppujen toimitusten vaihtaminen LHR-malleihin samassa järjestyksessä kuin alkuperäinen tilausjärjestys oli edellisen vuoden puolella vai miten? 




Kyllä, pyrimme säilyttämään alkuperäisen järjestyksen. Jokaisella kortilla (=mallilla) on omansa.

Kuukausihan tässä ehtii vierehtää ennen kuin teiltä mitää aikatauluja saa näköjään, miten pirussa teidän yrityksellä voiki olla näin hidasta toimintaa. Mikäs siin on et näin kestää?

sanoit aijemmin että ei ole ko. mallin toimitusaikatauluja vielä, niin onko nyt sittenki niin tehty, että jätetty vain tilaamatta ja jätetäänki jonoon 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

Kuukausihan tässä ehtii vierehtää ennen kuin teiltä mitää aikatauluja saa näköjään, miten pirussa teidän yrityksellä voiki olla näin hidasta toimintaa. Mikäs siin on et näin kestää?


sanoit aijemmin että ei ole ko. mallin toimitusaikatauluja vielä, niin onko nyt sittenki niin tehty, että jätetty vain tilaamatta ja jätetäänki jonoon 🙂>




Pieni hiljaisuus sen takia, että koitin kaivella eilisen/tämän päivän tilannetiedon, mutta en saanut niin vastaan nyt. Minulla on viimeisin tieto noin viikon takaa ja se kertoo, ettei korvaavista LHR-malleista ole ikävä kyllä edelleenkään aikataulua. Mallien vaihtuminen ei siis käytännössä muuttanut tilannetta, saatavuus on edelleen sanalla sanoen surkea. Vaikka tilanne on tämä niin pyrimme edelleen siihen, että saamme tämän hoidettua maaliin parhaalla mahdollisella tavalla. Pahoittelut, juuri nyt minulla ei ole muuta kerrottavana.

Moi, olisiko meille mitään uutisia kerrottavana...? Onko mitään edistystä mihinkään suuntaan näytönohjaimien osalta.  3080 Strixiä odottelen..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho ja muut, minulla ei ole ikävä kyllä sen kummempia väliaikatietoja LHR-mallien toimitusten etenemisestä, huonolta edelleen näyttää. Pidämme kuitenkin edelleen kiinni lupauksestamme toimittaa loput kortit. Vien myös aloituspostaukseen tämän väliaikatiedon: 


 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus


 


Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.


 


Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.


 


Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.


 


Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.


 


Lomake löytyy tämän linkin kautta.


Jaa että uudestaan taas lomaketta täyttelemään jos haluaa piettää tilauksen voimassa. Meinaatteko näitä tehä jatkuvalla syötöllä toivoen että porukka kyllästyy täyttelemään näitä jossain vaiheessa ja tilaukset peruuntuu?

 

Kyllä sais olla toisinpäin, jos ET halua jatkaa jonotusta täytä tiedot lomakkeeseen. Ja tiedotus suoraan asiakkaille tai telian etusivulle iso banneri eikä pelkästään täällä foorumilla.

 

Ps. Jos joku ei aktiivisesti seuraa foorumia, missaa lomakkeen täytön (sentäs reilusti aikaa laitoitte) ja tilaus peruuntuu, niin kyseessä on silti laiton kaupan purku Telian puolelta. Asiakasta ei voida vaatia tekemään aktiivisesti toimia tilauksen aktiivisena pitämiseen.

Samaa mieltä @Jaxxtu kanssa. No, tulipahan täytettyä lomake.. ja ilmeisesti se tilausnro on BAEE8CA...... alkuinen @TeroRe ?

@MajuhoMulle ei koko tilausnumeroa ole missään vaiheessa toimitettu, ei edes tilausvahvistuksessa. Mutta alkupään aspakyselyt yms onnistunu tilausvahvistuksen viitenumerolla (13 numeroinen rimpsu, ei kirjaimia)

Joo onpahan taas teillä ratkaisut, kyllä sen toisinpäin pitäis olla niinkuin aijemmin sanottu. Lisäksi kilpailijanne saanneet jo n.86+ näytönohjainta (LHR Strix ja tuf oc vaikuttas olevan samaa) 0x.08 - nykyhetki.

Taisitte viivästyttää uusien tilaamista ilmeisesti teidän byrokratian takia ja näiden lomakkeiden ym takia.

 

hyvä että aijotte pitää toimitus lupauksenne mut tuo lomakke tyyli on tosiaankin puuttelinen jos tuota ilmoittamaasi ilmoitusta ei myös tule viestillä ja s postilla kaikille, mut siltäkin vältyisi jos olisi tosiaankin ollut toisinpäin et jos haluaa peruuttaa niin täyttää lomakkeen.

 

Lomake täytetty nyt kuitenkin, paras olisi myös pysyä jono talessa kun kuitenki oli 27.11 tilattu niin uskoisin että kovinkaan moni enään edellä jos yhtään tuf oc:ta menny. Kelpais myös strix malli jos jää yli.

Telia ei voi pudotella ketään pois jonosta pelkästään ilmoittamalla keskustelupalstalla jonkun lomakkeen täyttöpakosta. Homman pitäisi toimi kuten Jaxxtu totesi, juuri päinvastoin. Ken ei halua, hän ilmoittelee. 

Joo ei mullakaan ole mitään tilausnumeroa ellei se ole tuo seurantakoodi joka alkoi BAEE... tilausvahvistus löytyy kyllä sähköpostista edelleen. Ja olenkin sanonut että samaa tai tehokkaampaa (3090) voi tarjota tilalle.

 

Aika epäselvää niin laitoin viitteen ja seuranta koodin itse.

USKOMATONTA.

Näinkö päätettiin kahvipöydässä aamulla taas että rikotaan taas kuluttasuojaa?
Tyypit vielä kalastelee yhteisön nimimerkkejä, mitä sillä on merkitystä tilauksen suhteen, se joka ylistää eniten webmasteria saa kortin ensimmäisenä?

 

Muutaku ilmotusta eteepäi, iha selvä keissi taas. Miten Telian johto voi antaa näiden tyyppien säheltää kokoajan?

EDIT: Lähetin KKV:lle tästä tiedot eteenpäin, suosittelen muitakin tekemään saman.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Samaa mieltä @Jaxxtu kanssa. No, tulipahan täytettyä lomake.. ja ilmeisesti se tilausnro on BAEE8CA...... alkuinen @TeroRe ?




Niinpä tietysti, olisin voinut laittaa lomakkeelle että mistä numerosarjasta on kyse. Tilausnumero vaihtelee kanavittain (eli mistä kanavasta on tilattu). Nämä kortit lienee kaikki tilattu webistä, mutta en heti nyt osaa sanoa mitä muotoa niiden tilausnumero on. Selvitän ja palaan. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen  kirjoitti:

Tyypit vielä kalastelee yhteisön nimimerkkejä, mitä sillä on merkitystä tilauksen suhteen



Ei olekaan merkitystä. Ajatus on siinä että jos joku haluaa sen kertoa (ei ole pakotettu kenttä siellä lomakkeella) niin se helpottaa asiointia, jos matkan varrella vielä jotain tulee.

Minua kiinnostaisi tietää miten tulisi menetellä tilanteessa, jossa olen vaatinut "asiakaspalvelusta" kateostoa identtisestä ASUS TUF RTX 3080 LHR V2 -näytönohjainhankinnasta toiselta jälleenmyyjältä. Nyt kuukausi mennyt ja asiaan ei ole tullut "asiakaspalvelusta" vastausta. Haluan tämän katehyvityksenä hoitaa, joten miten menettelen tuon uuden lomakkeen suhteen? Oma tilaukseni on ollut TUF OC RTX 3080 3.12.2020 alkaen voimassa ja maaliskuussa 2021 jonotus myös vahvistettu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@S4ND5  kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää miten tulisi menetellä tilanteessa, jossa olen vaatinut "asiakaspalvelusta" kateostoa identtisestä ASUS TUF RTX 3080 LHR V2 -näytönohjainhankinnasta toiselta jälleenmyyjältä. Nyt kuukausi mennyt ja asiaan ei ole tullut "asiakaspalvelusta" vastausta. Haluan tämän katehyvityksenä hoitaa, joten miten menettelen tuon uuden lomakkeen suhteen? Oma tilaukseni on ollut TUF OC RTX 3080 3.12.2020 alkaen voimassa ja maaliskuussa 2021 jonotus myös vahvistettu.




Sinun ei tarvitse tehdä enää muuta, asiakaspalvelu hoitaa tuon kateostoasian kuntoon. Oletko kysynyt sieltä väliaikatietoa, missä sen kanssa mennään?

Montako kuukautta kestää asiakaspalvelulla vastata varsin yksinkertaiseen kysymykseen? Yksi, kaksi kuukautta vai puoli vuotta? Miksi asiakkaan pitää kysyä "väliaikatietoja", eikö asia todellakaan hoidu ilman hoputtamisia?

 

Tästä tulee taas elävästi mieleen kaverin kokemus muutamien viikkojen takaa. Taloyhtiön Telian kaapeliverkko oli romahtanut ja televisiot olivat pimeänä. Kaveri teki vikailmoituksen heti aamusella Telialle, josta tuli viesti illan suussa. että kaikki on kunnossa. Eipä ollut, kun televisiot olivat pimeinä.

 

Kaveri teki uuden vikailmoituksen ja seuraavan päivän iltana tuli taas viesti, nyt kaikki toimii. Ei toiminut. Viikonpolun jälkeen maanantaiaamuna kaverilla oli asiaa kellariin, josnka käytävällä oli asentaja töissä. Kaveri kyseli asennuksesta ja keskustelun aikana selvisi, että asentaja oli saanut vikailmoituksen Telialata viasta vasta tunti, pari sitten. Asentaja vielä kertoi, että hän tekee työtä kolmelle operaattorille. Hänen mukaansa paikkansa pitämättömien "kaikki on kunnossa" ilmoitusten lähettäminen on Telialla toistuvaa, muut toimijat eivät niin tee.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:

Montako kuukautta kestää asiakaspalvelulla vastata varsin yksinkertaiseen kysymykseen? Yksi, kaksi kuukautta vai puoli vuotta? Miksi asiakkaan pitää kysyä "väliaikatietoja", eikö asia todellakaan hoidu ilman hoputtamisia?




Ei tarvitse kysyä ja hoputtaa mutta tässä kohtaa, kun on mennyt jo noin kauan niin itse kysyisin asiaa. Tämä siis yrityksestä riippumatta.

Vastaa