Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 


@Quzoide  kirjoitti:


Moro!



 



Olen nyt pitkään miettinyt 3070 ostamista ja huomasin noin viikko sitten, että näitä olisi tulossa teille, mutta nyt kun oon muutaman viestin täältä lukenut, niin se vaikuttaa siltä ettei niitä voikkaan ostaa jos ei oo jossain jonossa? 



 



Ymmärsinkö oikein, ettei niitä voi kuka tahansa ostaa ja pitää ollakkin jossai jonossa josta ei oo mitään mainintaa? Se on muutenkin vaikeeta saada ostettuu näitä 3000-sarjalaisia kun kaikki botit ostavat ne heti pois.






Odotus/jonotus koskettaa niitä asiakkaita, jotka ovat tilanneet x kuukautta sitten jonkin aloituspostauksessa mainituista näytönohjaimista. Osassa sarjoja, toimitushaasteista johtuen, peruimme tilaukset ja näille asiakkaille tarjosimme silloin mahdollisuuden jäädä odottamaan saatavuuksien parantumista ja siten myös toimitusta.



 



Jos siis nyt haluat tilata näytönohjaimen, ihan täysin uusi tilaus siis, mainitsemaasi odotusjonoa ei ole eikä sitä tarvita. Tällä hetkellä uusia LHR-kortteja ei pääse tilaamaan, vaikka sellainen saattaa verkkokaupasta löytyäkin (mallikohtaista). Sitten, kun tilaus tulee mahdolliseksi niin laitat vain tilauksen sisään. Toimitus tapahtuu vasta sitten kun näytönohjaimia on sen verran, että olemme saaneet ensin toimitettua kaikki aiemmat toimittamattomat tilaukset.



 



Aikataulu on tällä hetkellä ikävä kyllä avoin.



@Xonium  kirjoitti:


Kiitos vastauksesta, ja pahoittelut että tuollainen komentti jäänny lukematta. Olisiko parempi lisää se tuonne ylle mihin yleisestikin ilmoitatte muutoksista punaisella tekstillä, tai siis se tilanne päivitys mitä odoteltu ja eikö tuo hiukan oo jo jonkinlainen tilanne päivitys.



Nyt vaa sitten vähän tahtia tuohon LHR mallien purun kanssa jotta ei tule fiilistä, että pesitte kätenne nyt ja jätätte jonottaa ikuisesti






Ei tarvitse pahoitella, järjestävän seuran moka. Hyvä nosto, kiitos, mä lisään huomenna tuon saman aloituspostaukseen 🙂> Yritän saada myös tilannekuvaa muutoinkin, ikävä kyllä vähän nihkeää on edelleen mutta se ei tarkoita, että olisimme pesemässä tästä käsiä. 


Kyselin hieman varmistusta asiakaspalvelusta että olenko jonossa varmasti... ensimmäinen asiakaspalvelija lupasi ilmoittaa minulle sähköpostitse kun selvittää asian. Parissa päivässä ei vastausta tullut. Seuraava vastasi tänään näin : "Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming -näytönohjaimia ei valitettavasti ole tulossa meille enää lisää, joten tilausjonoa laitteelle ei enää ole. Näytönohjaimesta on tulossa uudempi louhintarajoitettu versio, mutta vielä ei ole tarkkaa aikaa millon. Laitamme sinulle viestiä kun näitä uusia laitteita meille saadaan, niin voit halutessasi olla ensimmäisten joukossa sitä tilaamassa. Pahoittelut aiemman näytönohjaimen kanssa tapahtuneesta."

 

Ilmeisesti olen jonossa, mutta mitä kautta viesti tulee? Sähköposti, tekstiviesti...? Eikä vieläkään ole varmaan minkäänlaista aikataulua olemassa?


@Majuho, saamassasi viestissä kirjoitetaan, että mitään jonoa ei enää ole...  



 



Edit HannaSu: lisätty tägi.



@Majuho  kirjoitti:


Kyselin hieman varmistusta asiakaspalvelusta että olenko jonossa varmasti... ensimmäinen asiakaspalvelija lupasi ilmoittaa minulle sähköpostitse kun selvittää asian. Parissa päivässä ei vastausta tullut. Seuraava vastasi tänään näin : "Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming -näytönohjaimia ei valitettavasti ole tulossa meille enää lisää, joten tilausjonoa laitteelle ei enää ole. Näytönohjaimesta on tulossa uudempi louhintarajoitettu versio, mutta vielä ei ole tarkkaa aikaa millon. Laitamme sinulle viestiä kun näitä uusia laitteita meille saadaan, niin voit halutessasi olla ensimmäisten joukossa sitä tilaamassa. Pahoittelut aiemman näytönohjaimen kanssa tapahtuneesta."



 



Ilmeisesti olen jonossa, mutta mitä kautta viesti tulee? Sähköposti, tekstiviesti...? Eikä vieläkään ole varmaan minkäänlaista aikataulua olemassa?






3060-sarjan osalta olemme jo tilaajat/odottajat jo kontaktoineet, laitoimme heille sähköpostia.



 



Aikataulua 3070/3080-mallisarjojen kontaktoinnille ei vielä ole, sitten kun sen aika on niin olemme myös heihin yhteydessä sähköpostitse. Tähän liittyy se, että ko. mallisarjojen LHR-korttien toimitusaikataulua meillä ei ole, juuri äsken tarkistin sen viimeksi. 



 




@siperiada55  kirjoitti:


Majuho, saamassasi viestissä kirjoitetaan, että mitään jonoa ei enää ole...  






Olemme tosiaan ryssineet tämän casen mutta en lähtisi kuitenkaan tulkitsemaan viestiä tuolla tavoin. Vaihdamme loput toimitukset tosiaan LHR-malleihin.


Tapahtuuko loppujen toimitusten vaihtaminen LHR-malleihin samassa järjestyksessä kuin alkuperäinen tilausjärjestys oli edellisen vuoden puolella vai miten? 



@siperiada55  kirjoitti:


Tapahtuuko loppujen toimitusten vaihtaminen LHR-malleihin samassa järjestyksessä kuin alkuperäinen tilausjärjestys oli edellisen vuoden puolella vai miten? 






Kyllä, pyrimme säilyttämään alkuperäisen järjestyksen. Jokaisella kortilla (=mallilla) on omansa.


Kuukausihan tässä ehtii vierehtää ennen kuin teiltä mitää aikatauluja saa näköjään, miten pirussa teidän yrityksellä voiki olla näin hidasta toimintaa. Mikäs siin on et näin kestää?

sanoit aijemmin että ei ole ko. mallin toimitusaikatauluja vielä, niin onko nyt sittenki niin tehty, että jätetty vain tilaamatta ja jätetäänki jonoon 🙂>



@Xonium  kirjoitti:


Kuukausihan tässä ehtii vierehtää ennen kuin teiltä mitää aikatauluja saa näköjään, miten pirussa teidän yrityksellä voiki olla näin hidasta toimintaa. Mikäs siin on et näin kestää?



sanoit aijemmin että ei ole ko. mallin toimitusaikatauluja vielä, niin onko nyt sittenki niin tehty, että jätetty vain tilaamatta ja jätetäänki jonoon 🙂>






Pieni hiljaisuus sen takia, että koitin kaivella eilisen/tämän päivän tilannetiedon, mutta en saanut niin vastaan nyt. Minulla on viimeisin tieto noin viikon takaa ja se kertoo, ettei korvaavista LHR-malleista ole ikävä kyllä edelleenkään aikataulua. Mallien vaihtuminen ei siis käytännössä muuttanut tilannetta, saatavuus on edelleen sanalla sanoen surkea. Vaikka tilanne on tämä niin pyrimme edelleen siihen, että saamme tämän hoidettua maaliin parhaalla mahdollisella tavalla. Pahoittelut, juuri nyt minulla ei ole muuta kerrottavana.


Moi, olisiko meille mitään uutisia kerrottavana...? Onko mitään edistystä mihinkään suuntaan näytönohjaimien osalta.  3080 Strixiä odottelen..


@Majuho ja muut, minulla ei ole ikävä kyllä sen kummempia väliaikatietoja LHR-mallien toimitusten etenemisestä, huonolta edelleen näyttää. Pidämme kuitenkin edelleen kiinni lupauksestamme toimittaa loput kortit. Vien myös aloituspostaukseen tämän väliaikatiedon: 



 





Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



Lomake löytyy tämän linkin kautta.




Jaa että uudestaan taas lomaketta täyttelemään jos haluaa piettää tilauksen voimassa. Meinaatteko näitä tehä jatkuvalla syötöllä toivoen että porukka kyllästyy täyttelemään näitä jossain vaiheessa ja tilaukset peruuntuu?

 

Kyllä sais olla toisinpäin, jos ET halua jatkaa jonotusta täytä tiedot lomakkeeseen. Ja tiedotus suoraan asiakkaille tai telian etusivulle iso banneri eikä pelkästään täällä foorumilla.

 

Ps. Jos joku ei aktiivisesti seuraa foorumia, missaa lomakkeen täytön (sentäs reilusti aikaa laitoitte) ja tilaus peruuntuu, niin kyseessä on silti laiton kaupan purku Telian puolelta. Asiakasta ei voida vaatia tekemään aktiivisesti toimia tilauksen aktiivisena pitämiseen.


Samaa mieltä @Jaxxtu kanssa. No, tulipahan täytettyä lomake.. ja ilmeisesti se tilausnro on BAEE8CA...... alkuinen @TeroRe ?


@MajuhoMulle ei koko tilausnumeroa ole missään vaiheessa toimitettu, ei edes tilausvahvistuksessa. Mutta alkupään aspakyselyt yms onnistunu tilausvahvistuksen viitenumerolla (13 numeroinen rimpsu, ei kirjaimia)


Joo onpahan taas teillä ratkaisut, kyllä sen toisinpäin pitäis olla niinkuin aijemmin sanottu. Lisäksi kilpailijanne saanneet jo n.86+ näytönohjainta (LHR Strix ja tuf oc vaikuttas olevan samaa) 0x.08 - nykyhetki.

Taisitte viivästyttää uusien tilaamista ilmeisesti teidän byrokratian takia ja näiden lomakkeiden ym takia.

 

hyvä että aijotte pitää toimitus lupauksenne mut tuo lomakke tyyli on tosiaankin puuttelinen jos tuota ilmoittamaasi ilmoitusta ei myös tule viestillä ja s postilla kaikille, mut siltäkin vältyisi jos olisi tosiaankin ollut toisinpäin et jos haluaa peruuttaa niin täyttää lomakkeen.

 

Lomake täytetty nyt kuitenkin, paras olisi myös pysyä jono talessa kun kuitenki oli 27.11 tilattu niin uskoisin että kovinkaan moni enään edellä jos yhtään tuf oc:ta menny. Kelpais myös strix malli jos jää yli.


Telia ei voi pudotella ketään pois jonosta pelkästään ilmoittamalla keskustelupalstalla jonkun lomakkeen täyttöpakosta. Homman pitäisi toimi kuten Jaxxtu totesi, juuri päinvastoin. Ken ei halua, hän ilmoittelee. 


Joo ei mullakaan ole mitään tilausnumeroa ellei se ole tuo seurantakoodi joka alkoi BAEE... tilausvahvistus löytyy kyllä sähköpostista edelleen. Ja olenkin sanonut että samaa tai tehokkaampaa (3090) voi tarjota tilalle.

 


Aika epäselvää niin laitoin viitteen ja seuranta koodin itse.


USKOMATONTA.

Näinkö päätettiin kahvipöydässä aamulla taas että rikotaan taas kuluttasuojaa?
Tyypit vielä kalastelee yhteisön nimimerkkejä, mitä sillä on merkitystä tilauksen suhteen, se joka ylistää eniten webmasteria saa kortin ensimmäisenä?

 

Muutaku ilmotusta eteepäi, iha selvä keissi taas. Miten Telian johto voi antaa näiden tyyppien säheltää kokoajan?

EDIT: Lähetin KKV:lle tästä tiedot eteenpäin, suosittelen muitakin tekemään saman.



@Majuho  kirjoitti:


Samaa mieltä @Jaxxtu kanssa. No, tulipahan täytettyä lomake.. ja ilmeisesti se tilausnro on BAEE8CA...... alkuinen @TeroRe ?






Niinpä tietysti, olisin voinut laittaa lomakkeelle että mistä numerosarjasta on kyse. Tilausnumero vaihtelee kanavittain (eli mistä kanavasta on tilattu). Nämä kortit lienee kaikki tilattu webistä, mutta en heti nyt osaa sanoa mitä muotoa niiden tilausnumero on. Selvitän ja palaan. 



@Simoen  kirjoitti:


Tyypit vielä kalastelee yhteisön nimimerkkejä, mitä sillä on merkitystä tilauksen suhteen





Ei olekaan merkitystä. Ajatus on siinä että jos joku haluaa sen kertoa (ei ole pakotettu kenttä siellä lomakkeella) niin se helpottaa asiointia, jos matkan varrella vielä jotain tulee.


Minua kiinnostaisi tietää miten tulisi menetellä tilanteessa, jossa olen vaatinut "asiakaspalvelusta" kateostoa identtisestä ASUS TUF RTX 3080 LHR V2 -näytönohjainhankinnasta toiselta jälleenmyyjältä. Nyt kuukausi mennyt ja asiaan ei ole tullut "asiakaspalvelusta" vastausta. Haluan tämän katehyvityksenä hoitaa, joten miten menettelen tuon uuden lomakkeen suhteen? Oma tilaukseni on ollut TUF OC RTX 3080 3.12.2020 alkaen voimassa ja maaliskuussa 2021 jonotus myös vahvistettu.



@S4ND5  kirjoitti:


Minua kiinnostaisi tietää miten tulisi menetellä tilanteessa, jossa olen vaatinut "asiakaspalvelusta" kateostoa identtisestä ASUS TUF RTX 3080 LHR V2 -näytönohjainhankinnasta toiselta jälleenmyyjältä. Nyt kuukausi mennyt ja asiaan ei ole tullut "asiakaspalvelusta" vastausta. Haluan tämän katehyvityksenä hoitaa, joten miten menettelen tuon uuden lomakkeen suhteen? Oma tilaukseni on ollut TUF OC RTX 3080 3.12.2020 alkaen voimassa ja maaliskuussa 2021 jonotus myös vahvistettu.






Sinun ei tarvitse tehdä enää muuta, asiakaspalvelu hoitaa tuon kateostoasian kuntoon. Oletko kysynyt sieltä väliaikatietoa, missä sen kanssa mennään?


Montako kuukautta kestää asiakaspalvelulla vastata varsin yksinkertaiseen kysymykseen? Yksi, kaksi kuukautta vai puoli vuotta? Miksi asiakkaan pitää kysyä "väliaikatietoja", eikö asia todellakaan hoidu ilman hoputtamisia?

 

Tästä tulee taas elävästi mieleen kaverin kokemus muutamien viikkojen takaa. Taloyhtiön Telian kaapeliverkko oli romahtanut ja televisiot olivat pimeänä. Kaveri teki vikailmoituksen heti aamusella Telialle, josta tuli viesti illan suussa. että kaikki on kunnossa. Eipä ollut, kun televisiot olivat pimeinä.

 

Kaveri teki uuden vikailmoituksen ja seuraavan päivän iltana tuli taas viesti, nyt kaikki toimii. Ei toiminut. Viikonpolun jälkeen maanantaiaamuna kaverilla oli asiaa kellariin, josnka käytävällä oli asentaja töissä. Kaveri kyseli asennuksesta ja keskustelun aikana selvisi, että asentaja oli saanut vikailmoituksen Telialata viasta vasta tunti, pari sitten. Asentaja vielä kertoi, että hän tekee työtä kolmelle operaattorille. Hänen mukaansa paikkansa pitämättömien "kaikki on kunnossa" ilmoitusten lähettäminen on Telialla toistuvaa, muut toimijat eivät niin tee.

 

 



@siperiada55  kirjoitti:


Montako kuukautta kestää asiakaspalvelulla vastata varsin yksinkertaiseen kysymykseen? Yksi, kaksi kuukautta vai puoli vuotta? Miksi asiakkaan pitää kysyä "väliaikatietoja", eikö asia todellakaan hoidu ilman hoputtamisia?






Ei tarvitse kysyä ja hoputtaa mutta tässä kohtaa, kun on mennyt jo noin kauan niin itse kysyisin asiaa. Tämä siis yrityksestä riippumatta.


Vastaa