Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Minun yli kymmenen vuoden tiivis kokemukseni verkkokaupasta eri maissa on kuitenkin se, että kysymyksiin on esimerkiksi Saksasta AINA vastattu tunneissa, Suomessa ehkä päivissä. Kuitenkaan koskaan ei ole tarvinnut vastausta odottaa viikkoja. Kun katsoo keskusteluketjuja, viivyttäminen näytää olevan Telian tapa.

Tiedustelin asian etenemistä viime viikolla, koska kuukauden päivät alkoi tulla täyteen asian kanssa. Minulle ainoastaan ilmoitettiin, että asiaa ei ole vielä käsitelty ja sori siitä. Ymmärrän että asiakaspalvelu voi olla ruuhkainen, mutta kuukausi on jo aika kohtuuton aika. Ensimmäisellä asiointikerralla pyrin antamaan kaikki mahdolliset tiedot liittyen aikaisempaan tilaukseen ja korvaavan tuotteen tilaukseen.

Kun asiakapalvelu vastaa, että on ruuhkaa, selkokielellä se kertoo liian pienestä asiakaspalvelun henkilömäärästä. "Ruuhkalla" selitetään ihan liian usein alimiehitystä.

Tsemppiä sinulle oikeuksiesi hakemisessa!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@S4ND5  kirjoitti:

Tiedustelin asian etenemistä viime viikolla, koska kuukauden päivät alkoi tulla täyteen asian kanssa. Minulle ainoastaan ilmoitettiin, että asiaa ei ole vielä käsitelty ja sori siitä. Ymmärrän että asiakaspalvelu voi olla ruuhkainen, mutta kuukausi on jo aika kohtuuton aika. Ensimmäisellä asiointikerralla pyrin antamaan kaikki mahdolliset tiedot liittyen aikaisempaan tilaukseen ja korvaavan tuotteen tilaukseen.




Kyselin asiasta yleisellä tasolla ja tiedän nyt miksi tässä todennäköisesti on mennyt näin kauan. En lähde selittelemään, ei se muuta mitään mutta taustalta löytyi tiettyjä syitä, jotka tähän on todennäköisesti vaikuttanut. Tällaisen asian kanssa ei tosiaan pitäisi mennä kuukautta, ei missään nimessä.


 


Pahoittelut. Tämä ei ollut hyvä lopetus tälle caselle.

Miksi kysyit "yleisellä tasolla"? Mikset kysynyt suoraan ja vastannut? Ymmärrän sen, että  tuo sinun kilpimiehen palkattu asema tuottaa ongelmat: firman mies on aina firman mies. Kovin yksinkertaista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:

Miksi kysyit "yleisellä tasolla"? Mikset kysynyt suoraan ja vastannut?




Asioiden käsittely yleisella tasolla johtuu siis ihan vain siitä, että minulla ei ole asiakastietoja käytettävissä. Ei tässä sen kummempaa mystiikkaa ole.

Missä ketjussa pääsee keskustelemaan ihmisten kanssa, joilla on pääsy asiakastietoihin? Kerro, ole hyvä.

 

Samaan aikaan ihmettelen kilpimiehen vajavaisia oikeuksia. Puhutko Telian äänellä eli ottaako Telia vastuun sinun sanomisistasi?

Tänään tapahtui ihme ja kateosto-asia eteni maaliin saakka. Ilmeisesti tänne kirjoittelu edesauttoi asian käsittelyä. Kiitos siitä, omalta osaltani tämä tarina telian näyttisten kanssa päättyi lopulta positiivisesti pitkän ajan jälkeen. 

Kateostolla taitaa olla ainoa mahdollisuus saada näytönohjain, kun kohta 3080 häviää markkinoilta kokonaan. Parhaillaankin suomalaisesta verkkokaupasta voisi tilata Asuksen 3080 näytönohjaimen jos värillä ei ole väliä.

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?

turhauttavaa tää Telian leikki näiden kanssa kun nytki lomaketta piti täytellä ja jos ei olis nää ilmoitukset ollu tääl niin ois menny ohi.

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
@siperiada55  kirjoitti:

Missä ketjussa pääsee keskustelemaan ihmisten kanssa, joilla on pääsy asiakastietoihin? Kerro, ole hyvä.




Yhteisö on paikka yleiselle julkiselle keskustelulle. Henkilökohtaisissa eli juurikin asiakastietojen tarkastelua vaativissa asioissa meillä on käytössä muut kanavat kuten puhelinpalvelu ja esimerkiksi aina avoinna oleva chat. Eli lyhyesti: Yhteisön kautta sellaisia ihmisiä et löydä ollenkaan. 


 



@Xonium  kirjoitti:

Onko kukaan saannu kateostoa osarilla?




Tarkoittanet, että ostaisi muualta osamaksulla ja saisi meiltä kateoston kautta hyvityksen? Tämä ei ole ikävä mahdollista.


 



@Xonium  kirjoitti:

Plussaksi nyt joutuu taas murehtii et saavatko tiedot oikeen etten tipahda odotuksesta jälleen niin että joudun tappelemaan paikastani.




Älä murehdi ainakaan tämän takia, et joudu.

Lainaan tuolla aijempaan tekstiä minkä yksi kommentoija täällä onkin jo maininnut.

 

"Eniten näissä Telian saatavuusongelmissa ihmetyttää kun pienet nyrkkipajafirmat saa kortteja toimitettua mutta Telia ei. Asuksen kanssa näyttää olevan myös jonkinlaista yhteistyötä kun merkki on ollut näkyvästi esillä, mikä saa saatavuusongelmat tuntumaan entistä ihmeellisemmältä."

 

tämän takia ihmettelen syvästi miten juuri ollenkaan(?) ei ole tullut rtx 3080 tuf oc:ta pitkään aikaan teille. Et tulee epäilys, että peruitte tilaukset ja jouduitte tukussa uudelleen jonon perälle tai jotain sähläätte.

Tilanne toki on joo huono edelleen ja oli se LHR vaihdos välissä. Mutta elpymistä ollut ja osat kaupat saannu ilmeisesti purettua jo jonoa hyvin.

 

mut niin ei kai tässä auta kuin uskoa ettei niitä näe tänä vuonna kun ilmeisesti teidän arviotkin on niin, kun laitoit lomakkeen vuoden vaihteeseen joka tarkoittaa sitä, että ette voi toimittaa kortteja kuin vasta sit kuin lomake asia tai tämä teidän tiedustelu korttia tarvitsevista on selvitetty jotta jono pysyisi viellä, ainakin jos nyt ilmestyisi kortteja niin miten voisitte lähettää jos taas ootte selvittämässä jonon suuruutta. Lomake myös edelleen rikkoo kuluttajasuojaa, niin milloin siitäkin nyt lisää tietoa sitten tulee?

Ilmeisesti ei ainakaa jokaiselle odottavalle laitettu ilmoitusta kun yhä on oletus, että kaikki odotettavat katsovat tätä foorumia ja löytävät lomakkeen.

Miksi tällaisella täysin "epävirallisella kanavalla" kerrotaan, että pitää jotain lomakkeita täytellä, mutta virallisesti siitä ei ole ilmoitettu yhdellekään kortin tilanneelle? Eikö Telialle riitä tosiaan riitä alkuperäinen tilaus ja vielä sen jälkeen tehty ilmoitus halusta pysyä jonossa? Niin pitäisi ainakin normaalien kuluttajasuojamääräysten mukaan olla.

 

Tosin sinun vastauksellasi ei taida paljon arvoa olla kun se tulee tällaisen "epävirallisen kanavan kautta". Jos tulee vastausta edes täällä.

 

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....

Sain heiltä tämmöisen vastauksen 

 

Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi

 

@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Fryba  kirjoitti:

Kysyin asiakaspalvelusta tilaukseni tilannetta ja jouduin myös kertomaan ,että seuraava malli olisi lhr mikä toimitetaan asiakkaille (kumma kun ei tieto liiku edes talon sisällä)....


Sain heiltä tämmöisen vastauksen 


 


Huomasin juuri tiedoistasi että syyskuussa kuluttaja-neuvoja on ollut meihin yhteydessä ja hänelle on vastattu : " ettei tilaamaasi näytönohjainta ole eikä tule varastoomme." Ymmärrän tuosta että sitä ei valitettavasti olisi tulossakaan enää. //Kirsi


 


@TeroRe mikäs tässä nyt on homman nimi? 




Oletko siis ollut kuluttajaneuvojaan yhteydessä vai et? Kertomasi perusteella asiakaspalvelu on vain puhunut siitä alkuperäisestä mallista ja tarkoittanut, ettei juuri sitä mallia tule enää. Nämä LHR-mallit, mitkä korvaavat alkuperäiset mallit, on erikseen.


 


Tällä viikolla meidän laitepuolen kavereilla on palaveri Asuksen kanssa, jos/kun sieltä tulee kerrottavaa tänne niin jaan tiedon toki myös tänne.

Mielenkiintoista kuulla palaverin tuloksesta. Toivottavasti nyt saadaan jotain konkreettista tietoa.

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?

Näköjään palasi Telian kauppa sivuille rtx 3080 näytönohjaimet, toivoa vai turhaa haave ajattelua? 27.11.2020 tilattu asus tuf oc ainaki viellä saamatta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

@TeroRe No nyt näyttäisi olevan ainakin tulossa jotain... Liikenisiköhän tästä jo pikkuhiljaa itsellekin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming (LHR) -näytönohjain... ?




Samalla tiedoksi myös @Xonium:


 


Olemme lisänneet LHR-mallien tuotekortit verkkokauppaan mutta tilaamaan niitä ei pääse. Ja kuten siellä mainitaan niin tällä hetkellä saatavuudesta ei ole tietoa. Pahoittelut, mutta tästä ei voi vielä päätellä sen kummemmin mitään.


Palaan tosiaan asiaan, jos/kun Asus-palaverin jälkeen LHR-saatavuudesta on jotain kerrottavaa. Toivottavasti on, sitä itsekin toivon ja isosti, mutta tässä vaiheessa en osaa vielä sanoa mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

No niin, kerrankin hyviä uutisia:



Pääsemme piakkoin korvaamaan näitä kortteja 



  • ASUS TUF-RTX3080-O10G


Näillä korteilla



  • ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2


Eli ketkä odottaa noita kortteja niin tulemme lähiaikoina lähettämään tilauslinkin, joilla pääsette omanne tilaamaan.


 


Tämä ennakkotietona tässä vaiheessa, palaan vielä kun aikataulut varmistuvat.

Upeeta toivottavasti yltää 27.11 tilattuun! (jonossa) niin saisin vihdoinkin näytönohjaimeni! nyt vaa toivottavasti teil jono lista kunnossa ja noin!

Hienoa että jotain alkaa tapahtumaan. Jospa se 3080 Strix saataisiin myös pian asiakkaille... 

Keskustelu asiakaspalvelun kanssa:


 







ASUS ROG STRIX RTX 3080 O10G GAMING

26.10.202114:21






Minulla on ollut tilattuna otsikon käytönohjain viime vuoden marraskuusta. Mikä on tämän hetkinen tilanne? Milloin sitä on tulossa ja edellytetäänkö minulta jotain lisätoimia pysyäkseni jonossa?

 










29.10.202109:15






Moikka ! Kiitos viestistäsi. Näitä ei ikävä kyllä saada enää lisää, eikä niitä voida siis toimittaa. Ystävällisin terveisin Mari

 










29.10.202109:34






Korvataanko ne automaattisesti saman näytönohjaimen tilalle tulleella LHR-mallilla vai ettekö toimita mitään näytönohjainta?

 

01.11.202114:23













Hei! Näitä ei ikävä kyllä voida toimittaa, eikä tule siis mikään korvaava malli tilalle. Terveisin Mari

- - - - 

Siis mitä @TeroRe ? Oletko sinä kirjoittanut puuta heinää vai onko asiakaspalvelu ihan pihalla?

 

--

 

Muokkaus: Lisäsin @maininnan 






Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55  kirjoitti:






Siis mitä @TeroRe? Oletko sinä kirjoittanut puuta heinää vai onko asiakaspalvelu ihan pihalla?









Se mitä olen täällä kertonut pitää paikkaansa, LHR-mallit tulevat tilalle, aikataulut vain ovat auki. Nyt selvisi sen yhden mallin tilanne viime viikolla mistä kerroinkin jo.


 


Tämä näytönohjain-case on kokonaisuutena hyvin, hyvin poikkeuksellinen. Kaukana normaaleista prosesseista. Sisäisessä tiedonkulussa on myös kertomasi perusteella parannettavaa.

Kuinka pitkä aika on "lähiaikoina"? meinaan kun odottavan aika on pitkä ja herättelitte jo toivoa et kortin saisi ja viikkokin ehti vierähtää et ihan malttamattomaksi tässä ehtii mennä kun vuosi kuitenkin vierähtänyt ja odotellut

Vastaa