Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 

Mut joo, miksi @TeroRe muotoilit tekstisi sellain et siitä sai ymmärryksen, että saisitte koko erän pois tuf oc:eita.

 

Sit ootte kerran maininnut, että kohta on melkein loppu et ei oo paljoa toimittamatta.. niin oikeasti herää epäilys taas koko puljua kohtaa..

Ei täs muu itseä pelota kuin se että ne lopettaa rtx 3080 tuotannon ennenkuin saan näytönohjaimeni ja sit joutuu kattoo rtx 4xxx sarja järkyttäviä hintoja ja odotella monta vuotta lisää et hinnat alkaa taas tasantumaan järki lukuihin.

Kumpa teillä edes olis muita rtx 3080 malleja myynnissä niin voisi pyytää vaihtoa.

 

tiedän et täysin Telian syy tää soppa oo mut Telian toiminta olla kertomatta erien määrää, aiheuttaa kyllä närää ja miten ylipäätään ootte tän sopan kanssa toiminneet.

 

Mitäs muuten palaveri asuksen kanssa sisälsi? kun käsitin niin, että teillä on tukusta ne tilaukset, niin miten suora kontakti asukseen edisti asiaa? tuoko toivetta et nopeutuisi ohjainte tulo jatkossa.



@Xonium  kirjoitti:


Mut joo, miksi @TeroRe muotoilit tekstisi sellain et siitä sai ymmärryksen, että saisitte koko erän pois tuf oc:eita.






Siinä vaiheessa kun sain tiedon, että nyt tulee kortteja lisää, en tiennyt vielä että kuinka paljon niitä tulee. Pahoittelut, että annoin väärän mielikuvan. Viestintä on taitolaji, yritän olla kieli keskellä suuta.



 




@Xonium  kirjoitti:


Sit ootte kerran maininnut, että kohta on melkein loppu et ei oo paljoa toimittamatta.. niin oikeasti herää epäilys taas koko puljua kohtaa..






Mikä tässä erityisesti herättää epäilystä? 



 




@Xonium  kirjoitti:


tiedän et täysin Telian syy tää soppa oo mut Telian toiminta olla kertomatta erien määrää, aiheuttaa kyllä närää ja miten ylipäätään ootte tän sopan kanssa toiminneet.






Mitä tulee toimituserien kokoon ja/tai tilausmääriin sekä siihen, että emme kerro lukuja ulospäin, se on tosiaan meidän yleinen toimintatapa. Ei liity siis vain näytönohjaimiin. Ymmärrän, että tietyissä tilanteissa niistä olisi asiakkaille hyötyä.



 



Tämä soppa on tosiaan vertaansa vailla, ei voi kiistää, päinvastoin. Tuskaa koetaan myös täällä päässä ja paljon, sen voin paljastaa. Vuosihan tässä on jo tosiaan mennyt 😕>



 




@Xonium  kirjoitti:


Mitäs muuten palaveri asuksen kanssa sisälsi? kun käsitin niin, että teillä on tukusta ne tilaukset, niin miten suora kontakti asukseen edisti asiaa? tuoko toivetta et nopeutuisi ohjainte tulo jatkossa.






En ole noissa mukana mutta meillä on säännöllisesti palavereita eri valmistajien kanssa. Ei niiden sisällöistä voi ulospäin kertoa tarkemmin mutta yleisesti ottaen niissä käydään yhteistyötä ja tilannetta läpi sekä mitä tuleva tuo tullessaan. Sovitaan toimenpiteistä yms.


Juuh Telian typerä toimintatapa erityis tilanteissa on jo hyvin selväksi tullut.

Teillä taitaa olla strategiana viivästyttää toimituksia niin pitkään, että luovuttaisiin tilauksen odottamisesta, tai mahdollisesti ehtisi mennä pois myynnistä.

Jos teillä yhteistyö on tosiaankin, sit edelleen lainaan sitä vanhaa komenttia jonka joku laittoi ja laitoin sitten myöhemmin itsekkin, miten niitä kortteja voikin tippua niin tajuttoman vähän teillä, minulla on ainaki vaikea kuvitella, että olisi satoja tilauksia yhteen malliin.. saatte siis varmaan vain 5-10 korttia joka kerta kun erä tulee, kun jimms esim on saannu joskus 80kortin erän, tai sit liekö teille ehti tulla satoja tilauksia en voi kuin spekuloida (yhteen malliin). Tai se et sanoit et on pian ohi kertoo myös siitä, että olisi jo vain esim alle 40kortista kyse.. kuitenkin tuo et herätellään toive ajattelua..

 

toki myös ilmeisesti se tilanne globaalisti onkin vain pahentunut, ainaki uutissa taas ollutkin komponenti pulasta enemmän uutisointia ja että kysyntä vain pahentunut. 

 

ylipäätään toivottavasti Telia ottaisi palautteista kiinni ja vähän muokkaisi tuota läpinäkyvyyttä, vaikka esimerkiksi näissä poikkeuksellisissa tilanteissa, niin varmastikin kaikilla olisi mukavampi olla, niin työntekijöillä kuin tilausta odottavilla.

sen läpinäkyvyyden takia on heränny enemmän kuin vähemmän jo tätä närää ja epäilyä ja inhoa Teliaa kohtaan.

 

joka tapauksessa ei tässä auta kuin odotella sitä linkkiä ja pysyä radiohiljaisuudessa


Samaa mieltä @Xonium  kanssa. Itsellä 3080 Strix tilauksessa. Minkäänlaista tietoa tästäkään kortista ei ole tullut. Ilmeisesti Telia käyttää viivytystaistelua että luopuisin tilauksesta. Periaatteestakaan en luovu tilauksesta, sen varran jo odotettu. Odottaisin edes että tarjottaisiin vähintään vastaavanlaista vaihtoehtoa tilalle, mutta ei...

 

@TeroReOnko mitään kuulunut Strix -malleista? Ja kuten on ollut aikaisemminkin mainintaa niin saa ehdottaa vähintään vastaavaa mallia tai tehokkaampaa esim. 3090..


Oliko täällä kerrottu mitään minkä päivän tilauksia oli lähetetty. Joku mainitsi aiemmin että olisi saanut 9.11.2020 tehdystä tilauksesta viestin mutta itselle ei ole 3.11.2020 tilatusta tullut viestiä. 3080 TUF siis kyseessä. Kyselenkö asiakaspalvelusta vai @TeroRe pystyisitkö tarkistamaan?


Omani minkä tilasin 4.11 saapui hyppysiini perjantaina.. niin siinä kohtaa sullekki olisi pitänyt tulla jo kortti.

 


Mä saan varmaan vielä odotella vielä varmaan tovin!4.12 .2020 tilasin 3080 tuffin!

 

Vai mitä @TeroRe ???



@TradeGnome  kirjoitti:


Oliko täällä kerrottu mitään minkä päivän tilauksia oli lähetetty. Joku mainitsi aiemmin että olisi saanut 9.11.2020 tehdystä tilauksesta viestin mutta itselle ei ole 3.11.2020 tilatusta tullut viestiä. 3080 TUF siis kyseessä. Kyselenkö asiakaspalvelusta vai @TeroRe pystyisitkö tarkistamaan?






Pahoittelut viivästynyt vastaus, tarkistan ja palaan tähän.



@Nakkiii85  kirjoitti:


Mä saan varmaan vielä odotella vielä varmaan tovin!4.12 .2020 tilasin 3080 tuffin!



 



Vai mitä @TeroRe ???






Kyllä, ikävä kyllä. En pysty kuitenkaan sanomaan, että kauanko mutta joudumme odottelemaan vielä.


Milloin Telia lähettää jonossa olijoille viestin, että pitää täyttää täällä olevissa ohjeissa mainittu lomake?

 

Nyt lomakkeen täyttövaatimus on vain tällä palstalla vierailleiden tiedossa.  Hekään eivät ehkä kaikki ole sattuneet lukemaan lomaketta koskevia viestejä.


Eipä täältä juurikaan saa mitään vastauksia mihinkään.. esim. 3080 Strixistä kysellyt, mutta ei mitään reagointia.

Taktiikka taitaa tosiaan olla se että ollaan hiljaa ja toivotaan että asiakas unohtaa/luovuttaa. Itse kyllä vedän kaikki perheen ja omat liittymät pois yms. ellei ala tapahtumaan, tai edes aleta vastailemaan kysymyksiin.



@Majuho  kirjoitti:


Eipä täältä juurikaan saa mitään vastauksia mihinkään.. esim. 3080 Strixistä kysellyt, mutta ei mitään reagointia.



Taktiikka taitaa tosiaan olla se että ollaan hiljaa ja toivotaan että asiakas unohtaa/luovuttaa. Itse kyllä vedän kaikki perheen ja omat liittymät pois yms. ellei ala tapahtumaan, tai edes aleta vastailemaan kysymyksiin.






Olen huomannyt kysymyksesi mutta radiohiljaisuus johtui siitä, että koitin kaivella siihen vastausta.



 



Tilanne on se, että seuraavista toimituksista, mallista riippumatta, meillä ei ole kerrottavaa tällä hetkellä. Lyhyesti sanottuna, en tiedä milloin ja mitä mallia saamme seuraavaksi varastoon. Tästä tulee sitten myös se, että korvaavia mallejakaan (vastaavaa tai tehokkaampaa tjsp) emme pääse ehdottamaan tällä hetkellä.


@TeroRe Onko selvinnyt mitään?
Sain 16.11. sähköpostin, johon piti vahvistaa sähköpostiosoite tilattuihin tuotteisiin liittyen(luonnolliesti vahvistin). Olisiko tästä pitänyt seurata jotain? Hetken ehdin jo toivoa että jotain olisi oikeasti tapahtunut



@TradeGnome  kirjoitti:


@TeroRe Onko selvinnyt mitään?






Tänään saat meiltä viestin sisältäen tilauslinkin, meillä on sinulle kortti varattuna 🙂> Viesti tullee nyt aamun aikana.


@TeroRe  koskahan itse saisin saman viestin? 7.12.2020 tilannu😁>


3080 Strixiä odotellessa... Onnea muille jotka ovat saaneet korttinsa. Strixiä muilla on kyllä varastossakin asti mutta iso Telia -konserni ei sitä saa hankittua..


Eipä se kyllä taida olla Telian vika! Eiköhän soo tuolla maailmalla se vika😵‍💫>



@Nakkiii85  kirjoitti:

@TeroRe  koskahan itse saisin saman viestin? 7.12.2020 tilannu😁>



Eiköhän tässä saada vielä tovi odotella. 14.11. taisi olla oma tilaus.


@TeroRe 

Kaupassa näyttäisi 3080 Strixin osalta myynti alkavan seuraavasti: Myynti alkaa 30.12.2021 klo 23:00

 

Miten mahtaa mennä aikaisempien asiakkaiden tilausten kohdalla?

 

 

 

 

 

 


Ei näy mulle, liekö ne saa kortteja ja jos se väite et "kohta ohi" joskus pitää paikkansa kai niil aika pieni erä toimittamatta strixejä.. tuffeja taas kai sit enemmän toimittamatta jos oikeen ymmärsin aijemmista kommenteista. Mut tiedä Teliasta sit...

 

Jos strixejä jää yli oisko mahdollista vaihtaa tuffi tilaus strixiin julkkari hintaan? @TeroRe 

Toki huomioiden jono jos muita halukkaita vaihtaa..



@Majuho  kirjoitti:


@TeroRe 



Kaupassa näyttäisi 3080 Strixin osalta myynti alkavan seuraavasti: Myynti alkaa 30.12.2021 klo 23:00



 



Miten mahtaa mennä aikaisempien asiakkaiden tilausten kohdalla?






Hmm, tarkoitatko siis tätä? Jos kyllä niin ei tosiaan minullakaan tuollaista aikataulua tuolla kyllä näy. Mutta, varmistan asian.


Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?



@Majuho  kirjoitti:


Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?






Kysyin tuosta ja kuten kirjoitat niin kyse on/oli uudesta tulevasta verkkokaupasta. Erona meidän nykyiseen verkkokauppaan niin siellä on pakko olla joku tieto saatavuudelle ja tuon kortin kohdalle on laitettu "epämääräinen päivämäärä" vuodenvaihteeseen. Tuota ko. korttia ei ole kuitenkaan tulossa silloin vapaaseen myyntiin. Tuo kieltämättä hämää, meillä pitää tuohon keksiä jotain.



 



Uusi verkkokauppa on rakenteilla ja ohjaamme sinne liikennettä tietyllä prosentilla. Tästä syystä sinne ei ohjaudu jokaisella vierailulla.



@TeroRe  kirjoitti:



@Majuho  kirjoitti:


Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?






Kysyin tuosta ja kuten kirjoitat niin kyse on/oli uudesta tulevasta verkkokaupasta. Erona meidän nykyiseen verkkokauppaan niin siellä on pakko olla joku tieto saatavuudelle ja tuon kortin kohdalle on laitettu "epämääräinen päivämäärä" vuodenvaihteeseen. Tuota ko. korttia ei ole kuitenkaan tulossa silloin vapaaseen myyntiin. Tuo kieltämättä hämää, meillä pitää tuohon keksiä jotain.



 



Uusi verkkokauppa on rakenteilla ja ohjaamme sinne liikennettä tietyllä prosentilla. Tästä syystä sinne ei ohjaudu jokaisella vierailulla.






Tässä vielä linkki tuohon uuteen tulevaan kauppaan https://www.telia.fi/uusi-kauppa/ ja tässä linkki tuohon ko. korttiin, jossa tuo virheellinen info näkyy.


pahasti huhuilevat jo et rtx 4xxx ois tulossa aijempaa luultua aikaisemmin.. tämähän liekö tarkoittaa sitä et meidän jäljelle jääneiden odottajien loru loppuu pian karvaaseen pettymykseen kun tuotanto lopetettaan rtx 3xxx malissa.. liekö se on sitten pakko lähteä katsomaan kateostooikeutta tai odottaa rtx 4xxx hintoja ja miettiä uudelleen käykö flaksi näinä huonoina markkina aikoina.


Vastaa