Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Mut joo, miksi @TeroRe muotoilit tekstisi sellain et siitä sai ymmärryksen, että saisitte koko erän pois tuf oc:eita.

 

Sit ootte kerran maininnut, että kohta on melkein loppu et ei oo paljoa toimittamatta.. niin oikeasti herää epäilys taas koko puljua kohtaa..

Ei täs muu itseä pelota kuin se että ne lopettaa rtx 3080 tuotannon ennenkuin saan näytönohjaimeni ja sit joutuu kattoo rtx 4xxx sarja järkyttäviä hintoja ja odotella monta vuotta lisää et hinnat alkaa taas tasantumaan järki lukuihin.

Kumpa teillä edes olis muita rtx 3080 malleja myynnissä niin voisi pyytää vaihtoa.

 

tiedän et täysin Telian syy tää soppa oo mut Telian toiminta olla kertomatta erien määrää, aiheuttaa kyllä närää ja miten ylipäätään ootte tän sopan kanssa toiminneet.

 

Mitäs muuten palaveri asuksen kanssa sisälsi? kun käsitin niin, että teillä on tukusta ne tilaukset, niin miten suora kontakti asukseen edisti asiaa? tuoko toivetta et nopeutuisi ohjainte tulo jatkossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

Mut joo, miksi @TeroRe muotoilit tekstisi sellain et siitä sai ymmärryksen, että saisitte koko erän pois tuf oc:eita.




Siinä vaiheessa kun sain tiedon, että nyt tulee kortteja lisää, en tiennyt vielä että kuinka paljon niitä tulee. Pahoittelut, että annoin väärän mielikuvan. Viestintä on taitolaji, yritän olla kieli keskellä suuta.


 



@Xonium  kirjoitti:

Sit ootte kerran maininnut, että kohta on melkein loppu et ei oo paljoa toimittamatta.. niin oikeasti herää epäilys taas koko puljua kohtaa..




Mikä tässä erityisesti herättää epäilystä? 


 



@Xonium  kirjoitti:

tiedän et täysin Telian syy tää soppa oo mut Telian toiminta olla kertomatta erien määrää, aiheuttaa kyllä närää ja miten ylipäätään ootte tän sopan kanssa toiminneet.




Mitä tulee toimituserien kokoon ja/tai tilausmääriin sekä siihen, että emme kerro lukuja ulospäin, se on tosiaan meidän yleinen toimintatapa. Ei liity siis vain näytönohjaimiin. Ymmärrän, että tietyissä tilanteissa niistä olisi asiakkaille hyötyä.


 


Tämä soppa on tosiaan vertaansa vailla, ei voi kiistää, päinvastoin. Tuskaa koetaan myös täällä päässä ja paljon, sen voin paljastaa. Vuosihan tässä on jo tosiaan mennyt 😕>


 



@Xonium  kirjoitti:

Mitäs muuten palaveri asuksen kanssa sisälsi? kun käsitin niin, että teillä on tukusta ne tilaukset, niin miten suora kontakti asukseen edisti asiaa? tuoko toivetta et nopeutuisi ohjainte tulo jatkossa.




En ole noissa mukana mutta meillä on säännöllisesti palavereita eri valmistajien kanssa. Ei niiden sisällöistä voi ulospäin kertoa tarkemmin mutta yleisesti ottaen niissä käydään yhteistyötä ja tilannetta läpi sekä mitä tuleva tuo tullessaan. Sovitaan toimenpiteistä yms.

Juuh Telian typerä toimintatapa erityis tilanteissa on jo hyvin selväksi tullut.

Teillä taitaa olla strategiana viivästyttää toimituksia niin pitkään, että luovuttaisiin tilauksen odottamisesta, tai mahdollisesti ehtisi mennä pois myynnistä.

Jos teillä yhteistyö on tosiaankin, sit edelleen lainaan sitä vanhaa komenttia jonka joku laittoi ja laitoin sitten myöhemmin itsekkin, miten niitä kortteja voikin tippua niin tajuttoman vähän teillä, minulla on ainaki vaikea kuvitella, että olisi satoja tilauksia yhteen malliin.. saatte siis varmaan vain 5-10 korttia joka kerta kun erä tulee, kun jimms esim on saannu joskus 80kortin erän, tai sit liekö teille ehti tulla satoja tilauksia en voi kuin spekuloida (yhteen malliin). Tai se et sanoit et on pian ohi kertoo myös siitä, että olisi jo vain esim alle 40kortista kyse.. kuitenkin tuo et herätellään toive ajattelua..

 

toki myös ilmeisesti se tilanne globaalisti onkin vain pahentunut, ainaki uutissa taas ollutkin komponenti pulasta enemmän uutisointia ja että kysyntä vain pahentunut. 

 

ylipäätään toivottavasti Telia ottaisi palautteista kiinni ja vähän muokkaisi tuota läpinäkyvyyttä, vaikka esimerkiksi näissä poikkeuksellisissa tilanteissa, niin varmastikin kaikilla olisi mukavampi olla, niin työntekijöillä kuin tilausta odottavilla.

sen läpinäkyvyyden takia on heränny enemmän kuin vähemmän jo tätä närää ja epäilyä ja inhoa Teliaa kohtaan.

 

joka tapauksessa ei tässä auta kuin odotella sitä linkkiä ja pysyä radiohiljaisuudessa

Samaa mieltä @Xonium  kanssa. Itsellä 3080 Strix tilauksessa. Minkäänlaista tietoa tästäkään kortista ei ole tullut. Ilmeisesti Telia käyttää viivytystaistelua että luopuisin tilauksesta. Periaatteestakaan en luovu tilauksesta, sen varran jo odotettu. Odottaisin edes että tarjottaisiin vähintään vastaavanlaista vaihtoehtoa tilalle, mutta ei...

 

@TeroReOnko mitään kuulunut Strix -malleista? Ja kuten on ollut aikaisemminkin mainintaa niin saa ehdottaa vähintään vastaavaa mallia tai tehokkaampaa esim. 3090..

Oliko täällä kerrottu mitään minkä päivän tilauksia oli lähetetty. Joku mainitsi aiemmin että olisi saanut 9.11.2020 tehdystä tilauksesta viestin mutta itselle ei ole 3.11.2020 tilatusta tullut viestiä. 3080 TUF siis kyseessä. Kyselenkö asiakaspalvelusta vai @TeroRe pystyisitkö tarkistamaan?

Omani minkä tilasin 4.11 saapui hyppysiini perjantaina.. niin siinä kohtaa sullekki olisi pitänyt tulla jo kortti.

 

Mä saan varmaan vielä odotella vielä varmaan tovin!4.12 .2020 tilasin 3080 tuffin!

 

Vai mitä @TeroRe ???

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TradeGnome  kirjoitti:

Oliko täällä kerrottu mitään minkä päivän tilauksia oli lähetetty. Joku mainitsi aiemmin että olisi saanut 9.11.2020 tehdystä tilauksesta viestin mutta itselle ei ole 3.11.2020 tilatusta tullut viestiä. 3080 TUF siis kyseessä. Kyselenkö asiakaspalvelusta vai @TeroRe pystyisitkö tarkistamaan?




Pahoittelut viivästynyt vastaus, tarkistan ja palaan tähän.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Nakkiii85  kirjoitti:

Mä saan varmaan vielä odotella vielä varmaan tovin!4.12 .2020 tilasin 3080 tuffin!


 


Vai mitä @TeroRe ???




Kyllä, ikävä kyllä. En pysty kuitenkaan sanomaan, että kauanko mutta joudumme odottelemaan vielä.

Milloin Telia lähettää jonossa olijoille viestin, että pitää täyttää täällä olevissa ohjeissa mainittu lomake?

 

Nyt lomakkeen täyttövaatimus on vain tällä palstalla vierailleiden tiedossa.  Hekään eivät ehkä kaikki ole sattuneet lukemaan lomaketta koskevia viestejä.

Eipä täältä juurikaan saa mitään vastauksia mihinkään.. esim. 3080 Strixistä kysellyt, mutta ei mitään reagointia.

Taktiikka taitaa tosiaan olla se että ollaan hiljaa ja toivotaan että asiakas unohtaa/luovuttaa. Itse kyllä vedän kaikki perheen ja omat liittymät pois yms. ellei ala tapahtumaan, tai edes aleta vastailemaan kysymyksiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Eipä täältä juurikaan saa mitään vastauksia mihinkään.. esim. 3080 Strixistä kysellyt, mutta ei mitään reagointia.


Taktiikka taitaa tosiaan olla se että ollaan hiljaa ja toivotaan että asiakas unohtaa/luovuttaa. Itse kyllä vedän kaikki perheen ja omat liittymät pois yms. ellei ala tapahtumaan, tai edes aleta vastailemaan kysymyksiin.




Olen huomannyt kysymyksesi mutta radiohiljaisuus johtui siitä, että koitin kaivella siihen vastausta.


 


Tilanne on se, että seuraavista toimituksista, mallista riippumatta, meillä ei ole kerrottavaa tällä hetkellä. Lyhyesti sanottuna, en tiedä milloin ja mitä mallia saamme seuraavaksi varastoon. Tästä tulee sitten myös se, että korvaavia mallejakaan (vastaavaa tai tehokkaampaa tjsp) emme pääse ehdottamaan tällä hetkellä.

@TeroRe Onko selvinnyt mitään?
Sain 16.11. sähköpostin, johon piti vahvistaa sähköpostiosoite tilattuihin tuotteisiin liittyen(luonnolliesti vahvistin). Olisiko tästä pitänyt seurata jotain? Hetken ehdin jo toivoa että jotain olisi oikeasti tapahtunut

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TradeGnome  kirjoitti:

@TeroRe Onko selvinnyt mitään?




Tänään saat meiltä viestin sisältäen tilauslinkin, meillä on sinulle kortti varattuna 🙂> Viesti tullee nyt aamun aikana.

@TeroRe  koskahan itse saisin saman viestin? 7.12.2020 tilannu😁>

3080 Strixiä odotellessa... Onnea muille jotka ovat saaneet korttinsa. Strixiä muilla on kyllä varastossakin asti mutta iso Telia -konserni ei sitä saa hankittua..

Eipä se kyllä taida olla Telian vika! Eiköhän soo tuolla maailmalla se vika😵‍💫>


@Nakkiii85  kirjoitti:

@TeroRe  koskahan itse saisin saman viestin? 7.12.2020 tilannu😁>



Eiköhän tässä saada vielä tovi odotella. 14.11. taisi olla oma tilaus.

@TeroRe 

Kaupassa näyttäisi 3080 Strixin osalta myynti alkavan seuraavasti: Myynti alkaa 30.12.2021 klo 23:00

 

Miten mahtaa mennä aikaisempien asiakkaiden tilausten kohdalla?

 

 

 

 

 

 

Ei näy mulle, liekö ne saa kortteja ja jos se väite et "kohta ohi" joskus pitää paikkansa kai niil aika pieni erä toimittamatta strixejä.. tuffeja taas kai sit enemmän toimittamatta jos oikeen ymmärsin aijemmista kommenteista. Mut tiedä Teliasta sit...

 

Jos strixejä jää yli oisko mahdollista vaihtaa tuffi tilaus strixiin julkkari hintaan? @TeroRe 

Toki huomioiden jono jos muita halukkaita vaihtaa..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

@TeroRe 


Kaupassa näyttäisi 3080 Strixin osalta myynti alkavan seuraavasti: Myynti alkaa 30.12.2021 klo 23:00


 


Miten mahtaa mennä aikaisempien asiakkaiden tilausten kohdalla?




Hmm, tarkoitatko siis tätä? Jos kyllä niin ei tosiaan minullakaan tuollaista aikataulua tuolla kyllä näy. Mutta, varmistan asian.

Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?




Kysyin tuosta ja kuten kirjoitat niin kyse on/oli uudesta tulevasta verkkokaupasta. Erona meidän nykyiseen verkkokauppaan niin siellä on pakko olla joku tieto saatavuudelle ja tuon kortin kohdalle on laitettu "epämääräinen päivämäärä" vuodenvaihteeseen. Tuota ko. korttia ei ole kuitenkaan tulossa silloin vapaaseen myyntiin. Tuo kieltämättä hämää, meillä pitää tuohon keksiä jotain.


 


Uusi verkkokauppa on rakenteilla ja ohjaamme sinne liikennettä tietyllä prosentilla. Tästä syystä sinne ei ohjaudu jokaisella vierailulla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe  kirjoitti:


@Majuho  kirjoitti:

Juuri sitä tarkoitin. Kyseessä oli uudet Telia kaupan sivut jossa tuo näkyi. Ilmeisesti teille on tulossa uudistetut sivut jossain vaiheessa. Ja siellä oli tosiaan tuo aikataulu ko. kortin kohdalla. Nyt en jostain syystä pääse uusille sivuille enää..?




Kysyin tuosta ja kuten kirjoitat niin kyse on/oli uudesta tulevasta verkkokaupasta. Erona meidän nykyiseen verkkokauppaan niin siellä on pakko olla joku tieto saatavuudelle ja tuon kortin kohdalle on laitettu "epämääräinen päivämäärä" vuodenvaihteeseen. Tuota ko. korttia ei ole kuitenkaan tulossa silloin vapaaseen myyntiin. Tuo kieltämättä hämää, meillä pitää tuohon keksiä jotain.


 


Uusi verkkokauppa on rakenteilla ja ohjaamme sinne liikennettä tietyllä prosentilla. Tästä syystä sinne ei ohjaudu jokaisella vierailulla.




Tässä vielä linkki tuohon uuteen tulevaan kauppaan https://www.telia.fi/uusi-kauppa/ ja tässä linkki tuohon ko. korttiin, jossa tuo virheellinen info näkyy.

pahasti huhuilevat jo et rtx 4xxx ois tulossa aijempaa luultua aikaisemmin.. tämähän liekö tarkoittaa sitä et meidän jäljelle jääneiden odottajien loru loppuu pian karvaaseen pettymykseen kun tuotanto lopetettaan rtx 3xxx malissa.. liekö se on sitten pakko lähteä katsomaan kateostooikeutta tai odottaa rtx 4xxx hintoja ja miettiä uudelleen käykö flaksi näinä huonoina markkina aikoina.

Vastaa