Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 


@Jaxxtu@  kirjoitti:


Mitenkä sitten 16.2 tehdyt 3070 Dualista tehdyt tilauksien perumiset, nekin järjestelmävirheen piikkiin?






Ikävä kyllä, näin on.



 




@Jaxxtu@  kirjoitti:


Ps. Perumisesta kieltäydytty ja reklamaatio teille tehty.






Harmi, että tilanne meni näin ja että jouduit toimimaan reklamaation kautta mutta hyvä tottakai kannaltasi. Siis että jos et ole toimintaamme tyytyväinen (minkä ymmärränkin) niin olet kuitenkin laittanut asian etenemään etkä roikota sitä mitenkään "ilmassa".


Siis olet ihan tosissasi, että kun olette "kusseet" tilauksia useaan otteeseen, niin vain osa näistä korjataan? Voitte olla aivan 100% varma asiasta, että myös näistä "järjestelmävirhe" asioista ollaan yhteydessä viranomaisiin. Luulin jo, että Telia hoitaa asian kuntoon, mutta nyt tämä näyttää vielä enemmän amatöörien maineenpelastuspuuhastelulta. Kerrotko selkeästi miten tuo teidän varastopuolelta tehty tilauksen peruminen eroaa tuosta 3080 perumisesta? Ainoa ero on, että nuo 3070 perumiset olisi helpompi saada korjattua niin, että asiakkaat todella saa tilatun korttinsa. Tai sitten vastaavan kortin. 



 



Tuo kyllä antaa juuri sellaisen signaalin, että edes noita 3080 kortteja ei edes koskaan koiteta toimittaa. Tämä sen takia, että vastaavan mokan pystyisitte korjaamaan, mutta halua siihen on nolla. Herää epäilys, että syy miksi rahoja palautatte on ettei tuollaista 3080 jonoakaan ole oikeasti edes olemassa.



 



Linja siis totaallisen hukassa. Voin kertoa, että meitä samassa tilanteessa olevia on monta, ja tämä ei jää tähän. Muutenkin ihmetyttää tuo asenne "ikävä kyllä, näin on". Eli kuittaatte tuolla lauseella, että ette aio noudattaa lakia ja toimittaa tuotetta (tai sitä vastaava tuotetta) vain tuolla toteamuksella. Tuo lienee Telian virallinen kanta.



 



Tässä yhteydessä voin mainita, että teiltä on vielä 4kpl tilaamiani 3060ti korttejakin lähettämättä. Toimitus piti olla 8.3.2021.



 



Se, että Telia hoitaa asian näin tyylittömästi vaikuttaa eittämättä maineeseen. Itselläni henkilökohtaisesti sen verran, että CV:stä poistuu kyllä Telia. En ikinä kehtaisi mainostaa olleeni töissä organisaatiossa, jossa ei ostata hoitaa edes näin perusasioita asiakkaiden kanssa.



 



Tässä vielä tilaukseni julkisesti esille. LINKKI POISTETTU



 



Teillä siellä Telialla on varmasti yhteystietoni, joten yhteyttä voi ottaa ihan vaikka sähköpostillakin. Se, että vakuutatte aloituspostissa olevanne vilpittömän pahoillanne ei kyllä näy käytöksessä. Se, että vastaavassa tilanteessa olevista osaa kohdellaan toisin (kuten olisi heti pitänyt, eli jonotus), ja osalle vain pahoitellaan tilannetta saa vielä enemmän verenpaineen nousemaan. Kai sinä tiedät sen, että kun kehoitit minua tilaamaan tuotteen uudelleen niin se EI ole mahdollista? Tuote on tilattavissa täysin arvaamattomiin aikoihin noin 2 minuuttia viikossa. Ja vastaus on "tilaa uudestaan". Lähettäkää kaikille tilanneille yksityisviestillä linkki josta tilauksen pystyy tekemään, niin varmasti tilataan.



 



Muokkaus TeroRe: Poistin viestistä henkilökohtaisen linkin


Ja vielä noista rahojen palauttamisesta sen verran, että koska teillä on kestänyt tuosta tilauksesta nähtävästä noin 1h rahojen lainassa nyt jo yli 9 vuorokautta niin otan yhteyttä Nordeaan. Aioin hakea rahojani Mastercardin kautta takaisin perustellen, että en ole saanut tuotetta enkä rahoja takaisin.

 


@TeroRe Eipä vastaus yllättänyt. "Järjestelmävirheen" ymmärtäisi jos se olisi yhtenä päivänä tietyllä aikavälillä sallinut tilauksien tekemisen, mutta nyt puhutaan yli 2kk ajasta joka ei käy mitenkään järkeen. Kaiken lisäksi järjestelmänne on kuitenkin älynnyt "myydä" vain tietyn määrän kortteja...

 

Aivan varmasti en jätä asiaa "ilmoille" vaan tämä viedään päätyyn asti. Viestistäsi saa käsityksen että homma olisi taputeltu mutta näin ei tasan tarkkaa ole. Minä ja varmasti hyvin moni muukin vie tämän asian eteenpäin. Siinäpä pääsette selittämään kuluttaja-asiamiehelle miten järjestelmävirhe on 2kk ajan voinut olla korjaamatta, miksei asiakasta ole informoitu ja miksi asiakasta on huijattu tekstillä " Vain muutama jäljellä - Toimitus 1-2 arkipäivää" tilausta tehdessä.

 

@Marko_LaaksonenTäysin samoilla linjoilla sinun kanssa, Telia yrittää vaan livistää tilauksista näiden kohtuudella saatavien korttien osalta ettei tarvitse takkiin ottaa. Käsittämätöntä touhua Telian kokoiselta yritykseltä. Mm. Tuota 3070 dualia näyttäisi olevan osalla jälleenmyyjistä jopa varastoon asti hetkellisesti saatavilla.



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Siis olet ihan tosissasi, että kun olette "kusseet" tilauksia useaan otteeseen, niin vain osa näistä korjataan? Voitte olla aivan 100% varma asiasta, että myös näistä "järjestelmävirhe" asioista ollaan yhteydessä viranomaisiin. Luulin jo, että Telia hoitaa asian kuntoon, mutta nyt tämä näyttää vielä enemmän amatöörien maineenpelastuspuuhastelulta. Kerrotko selkeästi miten tuo teidän varastopuolelta tehty tilauksen peruminen eroaa tuosta 3080 perumisesta? Ainoa ero on, että nuo 3070 perumiset olisi helpompi saada korjattua niin, että asiakkaat todella saa tilatun korttinsa. Tai sitten vastaavan kortin. 






Olemme lähteneet liikkeelle 3080-sarjan korttien toimituksista ja tilanteesta. Sain kuitenkin juuri kuulla, että tarkastelemme tilanteen yhtä lailla kaikkien 3060-3090 -sarjan korttien osalta. Tämä menee ikävä kyllä kuitenkin ensi viikkoon.



 




@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Tuo kyllä antaa juuri sellaisen signaalin, että edes noita 3080 kortteja ei edes koskaan koiteta toimittaa. Tämä sen takia, että vastaavan mokan pystyisitte korjaamaan, mutta halua siihen on nolla. Herää epäilys, että syy miksi rahoja palautatte on ettei tuollaista 3080 jonoakaan ole oikeasti edes olemassa.






Epäilys on turha, emme turhaan tällaista ohjetta lähetä asiakkaille ja myös täällä siitä viesti.



 




@Marko_Laaksonen  kirjoitti:

Tässä yhteydessä voin mainita, että teiltä on vielä 4kpl tilaamiani 3060ti korttejakin lähettämättä. Toimitus piti olla 8.3.2021.






Tähän on kommentti tuossa yllä.



 




@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Teillä siellä Telialla on varmasti yhteystietoni, joten yhteyttä voi ottaa ihan vaikka sähköpostillakin. Se, että vakuutatte aloituspostissa olevanne vilpittömän pahoillanne ei kyllä näy käytöksessä. Se, että vastaavassa tilanteessa olevista osaa kohdellaan toisin (kuten olisi heti pitänyt, eli jonotus), ja osalle vain pahoitellaan tilannetta saa vielä enemmän verenpaineen nousemaan. Kai sinä tiedät sen, että kun kehoitit minua tilaamaan tuotteen uudelleen niin se EI ole mahdollista? Tuote on tilattavissa täysin arvaamattomiin aikoihin noin 2 minuuttia viikossa. Ja vastaus on "tilaa uudestaan". Lähettäkää kaikille tilanneille yksityisviestillä linkki josta tilauksen pystyy tekemään, niin varmasti tilataan.





Kyllä minä voin pahoitella kaikille tapahtunutta, siitä ei ole kyse. Yleisesti ottaen, ei liity tähän ketjuun tai tapahtuneeseen mutta yritän aina tulkita kirjoittajan kommentin perusteella hänen fiilistään ja sen perusteella pahoittelen jos koen, että se on siinä kohtaa oleellista. Yleensä ihmiset ovat kiinnostuneita vain siitä, että miten asia ratkaistaan tai saadaan eteenpäin. Pahoittelut, olen tulkinnut kohdallasi väärin. Kyse ei ole muusta kuin minun henkilökohtaisesta väärästä tulkinnastani.



 



Nostan käden virheen merkiksi, ymmärsin yhden meidän sisäisen kommentin väärin. Tuo ko. kortti löytyy nyt verkkokaupasta mutta tosiaan tilaamaan sitä ei ikävä kyllä pääse. Pahoittelut tästä.



 



Tilanne ja viestintä kieltämättä on sekava, pahoittelut vielä kerran. Osassa sarjoja toimitustilanne on vähän parempi kuin toisissa. Palaan asiaan ensi viikon alussa noiden muiden sarjojen osalta, että miten niiden kanssa toimitaan ja miten toimitaan ylipäänsä. Hiljalleen mennään eteenpäin.



@Jaxxtu@  kirjoitti:


@TeroRe Eipä vastaus yllättänyt. "Järjestelmävirheen" ymmärtäisi jos se olisi yhtenä päivänä tietyllä aikavälillä sallinut tilauksien tekemisen, mutta nyt puhutaan yli 2kk ajasta joka ei käy mitenkään järkeen. Kaiken lisäksi järjestelmänne on kuitenkin älynnyt "myydä" vain tietyn määrän kortteja...



 



Aivan varmasti en jätä asiaa "ilmoille" vaan tämä viedään päätyyn asti. Viestistäsi saa käsityksen että homma olisi taputeltu mutta näin ei tasan tarkkaa ole. Minä ja varmasti hyvin moni muukin vie tämän asian eteenpäin. Siinäpä pääsette selittämään kuluttaja-asiamiehelle miten järjestelmävirhe on 2kk ajan voinut olla korjaamatta, miksei asiakasta ole informoitu ja miksi asiakasta on huijattu tekstillä " Vain muutama jäljellä - Toimitus 1-2 arkipäivää" tilausta tehdessä.






Kirjoitin pitkään tuota edellistä viestiäni, olit laittanut yllä olevan sinä aikana. Sinne tästä kirjoitin mutta tosiaan aloitimme toimenpiteet 3080-sarjasta mutta yhtä lailla käsittelemme kaikki 3060-3090 -sarjat. Palaan niiden osalta asiaan ensi viikon alussa.



@TeroRe@  kirjoitti:

@maajus@  kirjoitti:

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?


Koskettaa, siis jos/kun kortti on aloituspostauksessa mainittu malli. Pyydän siis sinuakin vielä kertaalleen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (Minun Telian chat kätevin) niin otamme tiedon talteen, että jäät odottamaan ja ilmoitamme sinulle sitten, kun korttia on saatavissa. Pääset sitten tekemään uuden tilauksen alkuperäisellä hinnalla.

 

Tsekkauttaisin samalla nuo yhteystiedot kuntoon, että puhelinnumero ja maili on varmasti ajan tasalla.

 

Pahoittelut ongelmista, ei hyvä.


Ok kiitos lopultakin asian kuntoon saattamisesta, joten koitan nyt tämän perusteella hoitaa asian chatin kautta. Yhteystiedot on olleet kunnossa kyllä tilauksessa ja noissa aikaisemmissa yhteydenotoissa, tänne Yhteisöön kirjautuessa ei tainnut nimiä/osoitteita tarvita... niin tässä eivät ole kunnossa.

 

Ja kiitos pahoitteluistakin sekin jo enemmän kuin tähän asti saamani täydellinen hiljaisuus/vastaamattomuus asian tiimoilta 🙂>

Saitte paljon negatiivista julkisuutta tämän asian kanssa keskustelupalstoilla joten siksikin hyvä kun pahoitellaan ja pyritään nyt edes korjaamaan tilanne.


Eniten näissä Telian saatavuusongelmissa ihmetyttää kun pienet nyrkkipajafirmat saa kortteja toimitettua mutta Telia ei. Asuksen kanssa näyttää olevan myös jonkinlaista yhteistyötä kun merkki on ollut näkyvästi esillä, mikä saa saatavuusongelmat tuntumaan entistä ihmeellisemmältä.

 

Mutta hyvä, että tätä sotkua nyt selvitellään.


Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?


Minullekkaan ei tullut linkkiä, sanottiin vain samaa että pistää eteenpäin.



@Simoen@  kirjoitti:


Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?






Jos oikein ymmärsin @TeroRe :n puheet tästä ketjusta niin tilauslinkki tulee vasta sitten meidän sähköpostiin, kun tuote on ihan oikeasti hyllyssä Telialla tai ainakin varmuus että se tulossa hyllyyn, eli se voi olla 2kk tai puolen vuoden päästä tai ensi vuonna vasta kun se linkki sitten tulee (toivottavasti).



 



Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys



@Simoen@  kirjoitti:


Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?






Ja myös @Xonium:



 



Kyllä, juuri noin. Olemme teihin sitten yhteydessä, kun kamaa on varastossa ja lähetämme siinä yhteydessä sitten sen tilauslinkin.


Jaa teidän järjestelmätkö ei kestä palauttaa tilauksia takaisin näkyviin "virallisesti" esim seurantaan?

Tarkoittaako tämä "jonotus" nyt sitä että tilauksesi on sisässä vai sitä että se rekisteröidään sisään vasta kun linkki tulee?



@Simoen@  kirjoitti:


Jaa teidän järjestelmätkö ei kestä palauttaa tilauksia takaisin näkyviin "virallisesti" esim seurantaan?

Tarkoittaako tämä "jonotus" nyt sitä että tilauksesi on sisässä vai sitä että se rekisteröidään sisään vasta kun linkki tulee?






Suoriltaan osaan vastata tähän vain sen, että alkuperäisiä tilauksia emme tosiaan saa enää uudelleen aktivoitua. Mutta jos se onnistuisi niin silloinhan tosiaan status netissä näkyisi. Tilaus rekisteröityy tosiaan vasta sitten, kun olet sen tehnyt.



 



Jonotus on ehkä tässä kohtaa väärä termi, odotus on parempi. Meillä on se alkuperäinen tilausjärjestys tallessa ja kun saamme siihen yhdistettyä tiedon, että kuka haluaa ja voi jäädä odottamaan niin siitä toki muodostuu omanlaisensa jono.



 



Tässä vaiheessa kyse on tosiaan odottamisesta, että kortteja tulee varastoon. Niitä tulee tipotellen, yhdessä erässä niitä voi olla ihan vain muutamia yksittäisiä kappaleita. Mutta sitten kun niitä alkaa tulemaan niin ilmoitamme alkuperäisen järjestyksen mukaan aina tilaajalle, että nyt tällä linkillä saat tilauksen sisään ja siitä toimitus lähtee käyntiin ja sitä voi seurata netissä.


Joo ei tämä nyt vieläkään mene oikein. Kuka näitä suunnittelee? Eli nythä on tilanne se että tilaus on edelleen peruutettu ja te tarjoatte jonkun odotus mahdollisuuden jonka voitte hyvissä mielin sitten peruuttaa kun tarpeeksi aikaa on kulunut ilman mitään seuraamuksia koska "eivät ole virallisia asiakkaita"? Näinkö rustailitte asian?

Arvasin ettei ois pitäny luottaa 😁>

EDIT: että mä vihaan kieroilua. Korjatkaa se tilanne lyömällä tilaukset takasin järjestelmäänne, ei tämä peli vetele että yritätte vastuutanne kiertää jollain jonojärjestelmällä. Ilmotan tästä huomenna paremmalla ajalla KKV:lle..



@Simoen@  kirjoitti:


Joo ei tämä nyt vieläkään mene oikein. Kuka näitä suunnittelee? Eli nythä on tilanne se että tilaus on edelleen peruutettu ja te tarjoatte jonkun odotus mahdollisuuden jonka voitte hyvissä mielin sitten peruuttaa kun tarpeeksi aikaa on kulunut ilman mitään seuraamuksia koska "eivät ole virallisia asiakkaita"? Näinkö rustailitte asian?

Arvasin ettei ois pitäny luottaa 😁>

EDIT: että mä vihaan kieroilua. Korjatkaa se tilanne lyömällä tilaukset takasin järjestelmäänne, ei tämä peli vetele että yritätte vastuutanne kiertää jollain jonojärjestelmällä. Ilmotan tästä huomenna paremmalla ajalla KKV:lle..






Ymmärrän että usko ja luotto on koetuksella mutta tämä meidän pläni on. Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.



 



Tätä voisi ajatella myös toisin päin, aikaa voi mennä tosiaan pitkäänkin, jopa vuosi. Siinä ajassa kerkeää mieli muuttua, osalla ainakin. Näin ei ole tilausta sisässä jota perua uudelleen. 


Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 


Tää teidän "plääni" rikkoo kuluttajasuojaa. 


Tämä kyllä ihmetyttää itseänikin. Kyllä teiltä pitäisi tilausvahvistus saada, että tiedetään tilauksen olevan sisässä. Ja miksi sitä tilausta ei muka saisi aktiiviseksi? Laittakaa se tilauslinkki niille jotka sen on jo kerran tilanneet. Eihän teillä aiemminkaan sitä tavaraa ollut vaikka sen sai ostettua.


Alkuperäisiä ei voi palauttaa mutta ainahan te voitte uudelleen ne sinne rustata. Onhan teillä jonotusjärjestyksetkin siellä. Että linkkiä tilauksee vaa kiitos.



@mazee@  kirjoitti:


Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 






Kiitos, tämä kieltämättä tukisi ja toimisi tässä tilanteessa hyvin. Nappaan talteen, katsotaan voidaanko toteuttaa. Menee kuitenkin aikaisintaan ensi viikon alkuun.


Aivan uskomatonta että vetoat vielä siihen että ehkä joku asiakas ei sitä haluakaan ja joutuu perumaan, eiköhä tuo ole asiakkaan oma asia mitä haluaa tehdä, ei tartte aspan miettiä heidän puolesta. Oletko esimies siellä aspassa? Yhteisömanageri viittaisi siihen.



@Simoen@  kirjoitti:


Aivan uskomatonta että vetoat vielä siihen että ehkä joku asiakas ei sitä haluakaan ja joutuu perumaan, eiköhä tuo ole asiakkaan oma asia mitä haluaa tehdä, ei tartte aspan miettiä heidän puolesta. Oletko esimies siellä aspassa? Yhteisömanageri viittaisi siihen.






En vetoa, toin sen vain esille yhtenä näkökulmana.



 



En ole aspassa esimiehenä, olen kyllä ollut vuosien varrella mutta nykyään vastaan tästä Yhteisöstä. Keskusteluista, sisällöistä, jäsenistä, moderaattoreista, analytiikasta, kehityksestä, aktiivijäsenistä ja niin edelleen.



 



Minulla on suorat väylät eri puolille taloa, siksi nappasin hoitaakseni tämän harmillisen tapauksen.  Tästä on toki juteltu jo hyvän aikaa täällä, tuolla toisessa ketjussa. Päätimme nyt keskittää tämän viestinnän yhdelle ihmiselle ja siksi olen täällä kirjoittelemassa. Yleensä pyrin olemaan tuolla taustalla. 



@mazee@  kirjoitti:

Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 


Tätä ihmettelin kun mitään varmistusta ei saanut. Piti hakea toinen puhelin jotta sai edes asiakaspalvelun viestit talteen, Telia kun on estänyt ruutukaappaukset appissään jostain kummallisesta syystä..



@pringoooals  kirjoitti:

 



Tätä ihmettelin kun mitään varmistusta ei saanut. Piti hakea toinen puhelin jotta sai edes asiakaspalvelun viestit talteen, Telia kun on estänyt ruutukaappaukset appissään jostain kummallisesta syystä..


Olet siis chatannut asiakaspalvelun kanssa, eikös? Vinkki: Käydyt keskustelut löytyvät Minun Teliasta webistä kohdasta Laskut ja viestit. Chat-keskustelut on automaattisesti siellä tallessa.



 






Vastaa