Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Jaxxtu@  kirjoitti:

Mitenkä sitten 16.2 tehdyt 3070 Dualista tehdyt tilauksien perumiset, nekin järjestelmävirheen piikkiin?




Ikävä kyllä, näin on.


 



@Jaxxtu@  kirjoitti:

Ps. Perumisesta kieltäydytty ja reklamaatio teille tehty.




Harmi, että tilanne meni näin ja että jouduit toimimaan reklamaation kautta mutta hyvä tottakai kannaltasi. Siis että jos et ole toimintaamme tyytyväinen (minkä ymmärränkin) niin olet kuitenkin laittanut asian etenemään etkä roikota sitä mitenkään "ilmassa".

Siis olet ihan tosissasi, että kun olette "kusseet" tilauksia useaan otteeseen, niin vain osa näistä korjataan? Voitte olla aivan 100% varma asiasta, että myös näistä "järjestelmävirhe" asioista ollaan yhteydessä viranomaisiin. Luulin jo, että Telia hoitaa asian kuntoon, mutta nyt tämä näyttää vielä enemmän amatöörien maineenpelastuspuuhastelulta. Kerrotko selkeästi miten tuo teidän varastopuolelta tehty tilauksen peruminen eroaa tuosta 3080 perumisesta? Ainoa ero on, että nuo 3070 perumiset olisi helpompi saada korjattua niin, että asiakkaat todella saa tilatun korttinsa. Tai sitten vastaavan kortin. 


 


Tuo kyllä antaa juuri sellaisen signaalin, että edes noita 3080 kortteja ei edes koskaan koiteta toimittaa. Tämä sen takia, että vastaavan mokan pystyisitte korjaamaan, mutta halua siihen on nolla. Herää epäilys, että syy miksi rahoja palautatte on ettei tuollaista 3080 jonoakaan ole oikeasti edes olemassa.


 


Linja siis totaallisen hukassa. Voin kertoa, että meitä samassa tilanteessa olevia on monta, ja tämä ei jää tähän. Muutenkin ihmetyttää tuo asenne "ikävä kyllä, näin on". Eli kuittaatte tuolla lauseella, että ette aio noudattaa lakia ja toimittaa tuotetta (tai sitä vastaava tuotetta) vain tuolla toteamuksella. Tuo lienee Telian virallinen kanta.


 


Tässä yhteydessä voin mainita, että teiltä on vielä 4kpl tilaamiani 3060ti korttejakin lähettämättä. Toimitus piti olla 8.3.2021.


 


Se, että Telia hoitaa asian näin tyylittömästi vaikuttaa eittämättä maineeseen. Itselläni henkilökohtaisesti sen verran, että CV:stä poistuu kyllä Telia. En ikinä kehtaisi mainostaa olleeni töissä organisaatiossa, jossa ei ostata hoitaa edes näin perusasioita asiakkaiden kanssa.


 


Tässä vielä tilaukseni julkisesti esille. LINKKI POISTETTU


 


Teillä siellä Telialla on varmasti yhteystietoni, joten yhteyttä voi ottaa ihan vaikka sähköpostillakin. Se, että vakuutatte aloituspostissa olevanne vilpittömän pahoillanne ei kyllä näy käytöksessä. Se, että vastaavassa tilanteessa olevista osaa kohdellaan toisin (kuten olisi heti pitänyt, eli jonotus), ja osalle vain pahoitellaan tilannetta saa vielä enemmän verenpaineen nousemaan. Kai sinä tiedät sen, että kun kehoitit minua tilaamaan tuotteen uudelleen niin se EI ole mahdollista? Tuote on tilattavissa täysin arvaamattomiin aikoihin noin 2 minuuttia viikossa. Ja vastaus on "tilaa uudestaan". Lähettäkää kaikille tilanneille yksityisviestillä linkki josta tilauksen pystyy tekemään, niin varmasti tilataan.


 


Muokkaus TeroRe: Poistin viestistä henkilökohtaisen linkin

Ja vielä noista rahojen palauttamisesta sen verran, että koska teillä on kestänyt tuosta tilauksesta nähtävästä noin 1h rahojen lainassa nyt jo yli 9 vuorokautta niin otan yhteyttä Nordeaan. Aioin hakea rahojani Mastercardin kautta takaisin perustellen, että en ole saanut tuotetta enkä rahoja takaisin.

 

@TeroRe Eipä vastaus yllättänyt. "Järjestelmävirheen" ymmärtäisi jos se olisi yhtenä päivänä tietyllä aikavälillä sallinut tilauksien tekemisen, mutta nyt puhutaan yli 2kk ajasta joka ei käy mitenkään järkeen. Kaiken lisäksi järjestelmänne on kuitenkin älynnyt "myydä" vain tietyn määrän kortteja...

 

Aivan varmasti en jätä asiaa "ilmoille" vaan tämä viedään päätyyn asti. Viestistäsi saa käsityksen että homma olisi taputeltu mutta näin ei tasan tarkkaa ole. Minä ja varmasti hyvin moni muukin vie tämän asian eteenpäin. Siinäpä pääsette selittämään kuluttaja-asiamiehelle miten järjestelmävirhe on 2kk ajan voinut olla korjaamatta, miksei asiakasta ole informoitu ja miksi asiakasta on huijattu tekstillä " Vain muutama jäljellä - Toimitus 1-2 arkipäivää" tilausta tehdessä.

 

@Marko_LaaksonenTäysin samoilla linjoilla sinun kanssa, Telia yrittää vaan livistää tilauksista näiden kohtuudella saatavien korttien osalta ettei tarvitse takkiin ottaa. Käsittämätöntä touhua Telian kokoiselta yritykseltä. Mm. Tuota 3070 dualia näyttäisi olevan osalla jälleenmyyjistä jopa varastoon asti hetkellisesti saatavilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Siis olet ihan tosissasi, että kun olette "kusseet" tilauksia useaan otteeseen, niin vain osa näistä korjataan? Voitte olla aivan 100% varma asiasta, että myös näistä "järjestelmävirhe" asioista ollaan yhteydessä viranomaisiin. Luulin jo, että Telia hoitaa asian kuntoon, mutta nyt tämä näyttää vielä enemmän amatöörien maineenpelastuspuuhastelulta. Kerrotko selkeästi miten tuo teidän varastopuolelta tehty tilauksen peruminen eroaa tuosta 3080 perumisesta? Ainoa ero on, että nuo 3070 perumiset olisi helpompi saada korjattua niin, että asiakkaat todella saa tilatun korttinsa. Tai sitten vastaavan kortin. 




Olemme lähteneet liikkeelle 3080-sarjan korttien toimituksista ja tilanteesta. Sain kuitenkin juuri kuulla, että tarkastelemme tilanteen yhtä lailla kaikkien 3060-3090 -sarjan korttien osalta. Tämä menee ikävä kyllä kuitenkin ensi viikkoon.


 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Tuo kyllä antaa juuri sellaisen signaalin, että edes noita 3080 kortteja ei edes koskaan koiteta toimittaa. Tämä sen takia, että vastaavan mokan pystyisitte korjaamaan, mutta halua siihen on nolla. Herää epäilys, että syy miksi rahoja palautatte on ettei tuollaista 3080 jonoakaan ole oikeasti edes olemassa.




Epäilys on turha, emme turhaan tällaista ohjetta lähetä asiakkaille ja myös täällä siitä viesti.


 



@Marko_Laaksonen  kirjoitti:

Tässä yhteydessä voin mainita, että teiltä on vielä 4kpl tilaamiani 3060ti korttejakin lähettämättä. Toimitus piti olla 8.3.2021.




Tähän on kommentti tuossa yllä.


 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Teillä siellä Telialla on varmasti yhteystietoni, joten yhteyttä voi ottaa ihan vaikka sähköpostillakin. Se, että vakuutatte aloituspostissa olevanne vilpittömän pahoillanne ei kyllä näy käytöksessä. Se, että vastaavassa tilanteessa olevista osaa kohdellaan toisin (kuten olisi heti pitänyt, eli jonotus), ja osalle vain pahoitellaan tilannetta saa vielä enemmän verenpaineen nousemaan. Kai sinä tiedät sen, että kun kehoitit minua tilaamaan tuotteen uudelleen niin se EI ole mahdollista? Tuote on tilattavissa täysin arvaamattomiin aikoihin noin 2 minuuttia viikossa. Ja vastaus on "tilaa uudestaan". Lähettäkää kaikille tilanneille yksityisviestillä linkki josta tilauksen pystyy tekemään, niin varmasti tilataan.



Kyllä minä voin pahoitella kaikille tapahtunutta, siitä ei ole kyse. Yleisesti ottaen, ei liity tähän ketjuun tai tapahtuneeseen mutta yritän aina tulkita kirjoittajan kommentin perusteella hänen fiilistään ja sen perusteella pahoittelen jos koen, että se on siinä kohtaa oleellista. Yleensä ihmiset ovat kiinnostuneita vain siitä, että miten asia ratkaistaan tai saadaan eteenpäin. Pahoittelut, olen tulkinnut kohdallasi väärin. Kyse ei ole muusta kuin minun henkilökohtaisesta väärästä tulkinnastani.


 


Nostan käden virheen merkiksi, ymmärsin yhden meidän sisäisen kommentin väärin. Tuo ko. kortti löytyy nyt verkkokaupasta mutta tosiaan tilaamaan sitä ei ikävä kyllä pääse. Pahoittelut tästä.


 


Tilanne ja viestintä kieltämättä on sekava, pahoittelut vielä kerran. Osassa sarjoja toimitustilanne on vähän parempi kuin toisissa. Palaan asiaan ensi viikon alussa noiden muiden sarjojen osalta, että miten niiden kanssa toimitaan ja miten toimitaan ylipäänsä. Hiljalleen mennään eteenpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Jaxxtu@  kirjoitti:

@TeroRe Eipä vastaus yllättänyt. "Järjestelmävirheen" ymmärtäisi jos se olisi yhtenä päivänä tietyllä aikavälillä sallinut tilauksien tekemisen, mutta nyt puhutaan yli 2kk ajasta joka ei käy mitenkään järkeen. Kaiken lisäksi järjestelmänne on kuitenkin älynnyt "myydä" vain tietyn määrän kortteja...


 


Aivan varmasti en jätä asiaa "ilmoille" vaan tämä viedään päätyyn asti. Viestistäsi saa käsityksen että homma olisi taputeltu mutta näin ei tasan tarkkaa ole. Minä ja varmasti hyvin moni muukin vie tämän asian eteenpäin. Siinäpä pääsette selittämään kuluttaja-asiamiehelle miten järjestelmävirhe on 2kk ajan voinut olla korjaamatta, miksei asiakasta ole informoitu ja miksi asiakasta on huijattu tekstillä " Vain muutama jäljellä - Toimitus 1-2 arkipäivää" tilausta tehdessä.




Kirjoitin pitkään tuota edellistä viestiäni, olit laittanut yllä olevan sinä aikana. Sinne tästä kirjoitin mutta tosiaan aloitimme toimenpiteet 3080-sarjasta mutta yhtä lailla käsittelemme kaikki 3060-3090 -sarjat. Palaan niiden osalta asiaan ensi viikon alussa.


@TeroRe@  kirjoitti:

@maajus@  kirjoitti:

Itselläni jo helmikuussa tilattu aloitusviestin ensin mainittu kortti joka peruttiin minulle mitään ilmoittamatta edes ja olen kahteen kertaan laittanut Telialle viestiä etten hyväksy peruutusta, mutta edes näihin viesteihin ei koskaan ole vastattu. Enkä myöskään ole saanut tekstaria viikolla 11. Toivottavasti tämä tilausten voimassaolon lupaus koskee minun tilaustani myös? Vai pitääkö vielä jatkaa tappelua?


Koskettaa, siis jos/kun kortti on aloituspostauksessa mainittu malli. Pyydän siis sinuakin vielä kertaalleen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (Minun Telian chat kätevin) niin otamme tiedon talteen, että jäät odottamaan ja ilmoitamme sinulle sitten, kun korttia on saatavissa. Pääset sitten tekemään uuden tilauksen alkuperäisellä hinnalla.

 

Tsekkauttaisin samalla nuo yhteystiedot kuntoon, että puhelinnumero ja maili on varmasti ajan tasalla.

 

Pahoittelut ongelmista, ei hyvä.


Ok kiitos lopultakin asian kuntoon saattamisesta, joten koitan nyt tämän perusteella hoitaa asian chatin kautta. Yhteystiedot on olleet kunnossa kyllä tilauksessa ja noissa aikaisemmissa yhteydenotoissa, tänne Yhteisöön kirjautuessa ei tainnut nimiä/osoitteita tarvita... niin tässä eivät ole kunnossa.

 

Ja kiitos pahoitteluistakin sekin jo enemmän kuin tähän asti saamani täydellinen hiljaisuus/vastaamattomuus asian tiimoilta 🙂>

Saitte paljon negatiivista julkisuutta tämän asian kanssa keskustelupalstoilla joten siksikin hyvä kun pahoitellaan ja pyritään nyt edes korjaamaan tilanne.

Eniten näissä Telian saatavuusongelmissa ihmetyttää kun pienet nyrkkipajafirmat saa kortteja toimitettua mutta Telia ei. Asuksen kanssa näyttää olevan myös jonkinlaista yhteistyötä kun merkki on ollut näkyvästi esillä, mikä saa saatavuusongelmat tuntumaan entistä ihmeellisemmältä.

 

Mutta hyvä, että tätä sotkua nyt selvitellään.

Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?

Minullekkaan ei tullut linkkiä, sanottiin vain samaa että pistää eteenpäin.


@Simoen@  kirjoitti:

Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?




Jos oikein ymmärsin @TeroRe :n puheet tästä ketjusta niin tilauslinkki tulee vasta sitten meidän sähköpostiin, kun tuote on ihan oikeasti hyllyssä Telialla tai ainakin varmuus että se tulossa hyllyyn, eli se voi olla 2kk tai puolen vuoden päästä tai ensi vuonna vasta kun se linkki sitten tulee (toivottavasti).


 


Edit HannaMarikaL: Lisätty tägäys

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Aspasta ei tarjottu tilauslinkkiä vaan kerrottin että välitetään viestiä eteenpäin?




Ja myös @Xonium:


 


Kyllä, juuri noin. Olemme teihin sitten yhteydessä, kun kamaa on varastossa ja lähetämme siinä yhteydessä sitten sen tilauslinkin.

Jaa teidän järjestelmätkö ei kestä palauttaa tilauksia takaisin näkyviin "virallisesti" esim seurantaan?

Tarkoittaako tämä "jonotus" nyt sitä että tilauksesi on sisässä vai sitä että se rekisteröidään sisään vasta kun linkki tulee?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Jaa teidän järjestelmätkö ei kestä palauttaa tilauksia takaisin näkyviin "virallisesti" esim seurantaan?

Tarkoittaako tämä "jonotus" nyt sitä että tilauksesi on sisässä vai sitä että se rekisteröidään sisään vasta kun linkki tulee?




Suoriltaan osaan vastata tähän vain sen, että alkuperäisiä tilauksia emme tosiaan saa enää uudelleen aktivoitua. Mutta jos se onnistuisi niin silloinhan tosiaan status netissä näkyisi. Tilaus rekisteröityy tosiaan vasta sitten, kun olet sen tehnyt.


 


Jonotus on ehkä tässä kohtaa väärä termi, odotus on parempi. Meillä on se alkuperäinen tilausjärjestys tallessa ja kun saamme siihen yhdistettyä tiedon, että kuka haluaa ja voi jäädä odottamaan niin siitä toki muodostuu omanlaisensa jono.


 


Tässä vaiheessa kyse on tosiaan odottamisesta, että kortteja tulee varastoon. Niitä tulee tipotellen, yhdessä erässä niitä voi olla ihan vain muutamia yksittäisiä kappaleita. Mutta sitten kun niitä alkaa tulemaan niin ilmoitamme alkuperäisen järjestyksen mukaan aina tilaajalle, että nyt tällä linkillä saat tilauksen sisään ja siitä toimitus lähtee käyntiin ja sitä voi seurata netissä.

Joo ei tämä nyt vieläkään mene oikein. Kuka näitä suunnittelee? Eli nythä on tilanne se että tilaus on edelleen peruutettu ja te tarjoatte jonkun odotus mahdollisuuden jonka voitte hyvissä mielin sitten peruuttaa kun tarpeeksi aikaa on kulunut ilman mitään seuraamuksia koska "eivät ole virallisia asiakkaita"? Näinkö rustailitte asian?

Arvasin ettei ois pitäny luottaa 😁>

EDIT: että mä vihaan kieroilua. Korjatkaa se tilanne lyömällä tilaukset takasin järjestelmäänne, ei tämä peli vetele että yritätte vastuutanne kiertää jollain jonojärjestelmällä. Ilmotan tästä huomenna paremmalla ajalla KKV:lle..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Joo ei tämä nyt vieläkään mene oikein. Kuka näitä suunnittelee? Eli nythä on tilanne se että tilaus on edelleen peruutettu ja te tarjoatte jonkun odotus mahdollisuuden jonka voitte hyvissä mielin sitten peruuttaa kun tarpeeksi aikaa on kulunut ilman mitään seuraamuksia koska "eivät ole virallisia asiakkaita"? Näinkö rustailitte asian?

Arvasin ettei ois pitäny luottaa 😁>

EDIT: että mä vihaan kieroilua. Korjatkaa se tilanne lyömällä tilaukset takasin järjestelmäänne, ei tämä peli vetele että yritätte vastuutanne kiertää jollain jonojärjestelmällä. Ilmotan tästä huomenna paremmalla ajalla KKV:lle..




Ymmärrän että usko ja luotto on koetuksella mutta tämä meidän pläni on. Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.


 


Tätä voisi ajatella myös toisin päin, aikaa voi mennä tosiaan pitkäänkin, jopa vuosi. Siinä ajassa kerkeää mieli muuttua, osalla ainakin. Näin ei ole tilausta sisässä jota perua uudelleen. 

Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 

Tää teidän "plääni" rikkoo kuluttajasuojaa. 

Tämä kyllä ihmetyttää itseänikin. Kyllä teiltä pitäisi tilausvahvistus saada, että tiedetään tilauksen olevan sisässä. Ja miksi sitä tilausta ei muka saisi aktiiviseksi? Laittakaa se tilauslinkki niille jotka sen on jo kerran tilanneet. Eihän teillä aiemminkaan sitä tavaraa ollut vaikka sen sai ostettua.

Alkuperäisiä ei voi palauttaa mutta ainahan te voitte uudelleen ne sinne rustata. Onhan teillä jonotusjärjestyksetkin siellä. Että linkkiä tilauksee vaa kiitos.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 




Kiitos, tämä kieltämättä tukisi ja toimisi tässä tilanteessa hyvin. Nappaan talteen, katsotaan voidaanko toteuttaa. Menee kuitenkin aikaisintaan ensi viikon alkuun.

Aivan uskomatonta että vetoat vielä siihen että ehkä joku asiakas ei sitä haluakaan ja joutuu perumaan, eiköhä tuo ole asiakkaan oma asia mitä haluaa tehdä, ei tartte aspan miettiä heidän puolesta. Oletko esimies siellä aspassa? Yhteisömanageri viittaisi siihen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Aivan uskomatonta että vetoat vielä siihen että ehkä joku asiakas ei sitä haluakaan ja joutuu perumaan, eiköhä tuo ole asiakkaan oma asia mitä haluaa tehdä, ei tartte aspan miettiä heidän puolesta. Oletko esimies siellä aspassa? Yhteisömanageri viittaisi siihen.




En vetoa, toin sen vain esille yhtenä näkökulmana.


 


En ole aspassa esimiehenä, olen kyllä ollut vuosien varrella mutta nykyään vastaan tästä Yhteisöstä. Keskusteluista, sisällöistä, jäsenistä, moderaattoreista, analytiikasta, kehityksestä, aktiivijäsenistä ja niin edelleen.


 


Minulla on suorat väylät eri puolille taloa, siksi nappasin hoitaakseni tämän harmillisen tapauksen.  Tästä on toki juteltu jo hyvän aikaa täällä, tuolla toisessa ketjussa. Päätimme nyt keskittää tämän viestinnän yhdelle ihmiselle ja siksi olen täällä kirjoittelemassa. Yleensä pyrin olemaan tuolla taustalla. 


@mazee@  kirjoitti:

Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 


Tätä ihmettelin kun mitään varmistusta ei saanut. Piti hakea toinen puhelin jotta sai edes asiakaspalvelun viestit talteen, Telia kun on estänyt ruutukaappaukset appissään jostain kummallisesta syystä..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@pringoooals  kirjoitti:

 


Tätä ihmettelin kun mitään varmistusta ei saanut. Piti hakea toinen puhelin jotta sai edes asiakaspalvelun viestit talteen, Telia kun on estänyt ruutukaappaukset appissään jostain kummallisesta syystä..

Olet siis chatannut asiakaspalvelun kanssa, eikös? Vinkki: Käydyt keskustelut löytyvät Minun Teliasta webistä kohdasta Laskut ja viestit. Chat-keskustelut on automaattisesti siellä tallessa.


 



Vastaa