Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

@Majuho  empä oo telialla töis😎>

oon tässä vaan kans oottanu 7.12.2020 3080 tuffia!

todellakin itsekkin tahtoisin jo saada kortin mutta eipä tää purnaaminen auta laisinkaan täällä!täytyy vaan odotella  jonnin aikaa ennenkö ottaa sit  viranomaiset käyttöön!

aika on kyllä sen verta hius karvan varassa, et itse jo epäilen, että ei keritä saamaan korttia ja Telian viivyttely taktiikka onnistunnut.

Kyllä purnaaminen auttaa siinä mielessä että osoitetaan että me ei unohdeta, vaan täällä ollaan aktiivisena odottamassa kortteja. Täytyy pitää huolta oikeuksista ja muistutella myyjän velvollisuudesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Näköjään viesti poistetaan jos laitan linkin... ?? No Io Tech BBS sivuille ja 3080 tilaus ja saatavuusseuranta -ketju ja sivu 564




Platta tulkitsi ne jostain syystä roskapostiksi, merkkasin ne ei_roskapostiksi ja nyt ne näkyy.

Kyllä tässä on nyt herännyt lisää kysymyksiä, jotka kaipaisivat vastauksia.

 Ensinnäkin, vaikka nämä Io-techillä puhutut tilaukset olisivatkin johtuneet sivuston bugista, mistä tämä yhden henkilön saama 3090 kortti ilmestyi? Onko sinne varastoon kaikessa hiljaisuudessa saapunut kortteja? Onko niitä siellä? Mihin ne päätyvät jos ei jonottaville asiakkaille? Miksi kyseistä korttia ei tarjottu esim. muissa jonoissa oleville, edes tuolla 2.4k hinnalla?

 Siitä päästäänkin taas siihen, että miten paljon tätä on tapahtunut jo aikaisemmin? Kuinka paljon niitä kortteja on todellisuudessa saapunut ja miten paljon niitä on jonon ohi mennyt?

 Telian toiminnasta on puuttunut läpinäkyvyys koko tämän ajan. Tuntuu, että tietoa pimitetään ihan puljun sisälläkin. Niiden asiakaspalvelijoidenkin, joiden kanssa olen asioinut, on täytynyt todenteolla kaivaa sitä sitä tietoa.

 Tilausta tehdessäni yli vuosi sitten, minulla oli erittäin vahva luotto Teliaan ja odotin todellakin heidän kautta kortin saavani. Kyllä se luotto on pikku hiljaa murentunut.

 

 

Itse kyselin jimmsiltä koska ovat myyneet vimmeen 3080 10g sarjaa niin vastaus oli että kesällä viimmehe!ovat ottaneet pois sen osto-oikeus systeemin kun sitä on kuulemma aika hankala saada 

 

onko millaisia jonoja teillä meneillään?kuin moni saanut näyttiksensä  (jonottavat)? @TeroRe  

Olen uusinnut oman odotus lomakkeen, kun olin aspan kanssa keskustellut, hän antoi minulle sen tilausnumeron jonka sain nyt laitettua oikein, niin ettei siel ole se vain viitenumerolla ja seurantakoodilla.. saatan näkyä tuplana siis @TeroRe toivottavasti kaikki kuosissa kuitenki. 27.11.2020 tilattu ja yhä näytönohjain saamatta. EDIT. korjattu virheellinen teksti.

5.11.2020 tilattu TUF.

Marras/joulu 2021 löysin täältä lomakkeen tilaajille. Miksi tästä ei ole tullut erillistä mainintaan aiemmin? Melkein tästä syystä tekisi mieli vetää yrityksen kuin omatkin palvelut pois Telialta.  Umpisurkeaa toimintaa ollut tämän asian tiimoilta. 

 

Nyt olisi ihan mukava saada jotain tietoa asiasta, että missä mennään. Asiakaspalvelussa levitetään käsiä, eikä tiedetä mitään. Luvataan ilmoittaa, mutta mitään ei kuulu. 

 

 

@Thrl1  :llä oli paljon asiaa ja hyviä kysymyksiä. Osaatko @TeroRe vastata?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Thrl1  kirjoitti:

Kyllä tässä on nyt herännyt lisää kysymyksiä, jotka kaipaisivat vastauksia.


 Ensinnäkin, vaikka nämä Io-techillä puhutut tilaukset olisivatkin johtuneet sivuston bugista, mistä tämä yhden henkilön saama 3090 kortti ilmestyi? Onko sinne varastoon kaikessa hiljaisuudessa saapunut kortteja? Onko niitä siellä? Mihin ne päätyvät jos ei jonottaville asiakkaille? Miksi kyseistä korttia ei tarjottu esim. muissa jonoissa oleville, edes tuolla 2.4k hinnalla?




Näihin minulla ei ole vastausta.


 



@Thrl1  kirjoitti:

 Siitä päästäänkin taas siihen, että miten paljon tätä on tapahtunut jo aikaisemmin? Kuinka paljon niitä kortteja on todellisuudessa saapunut ja miten paljon niitä on jonon ohi mennyt?




Vastaan tähän kysymyksellä - jos olisi mennyt jonon ohi niin veikkaan, että siitä olisi foorumit täynnä keskustelua?


 



@Thrl1  kirjoitti:

 Telian toiminnasta on puuttunut läpinäkyvyys koko tämän ajan. Tuntuu, että tietoa pimitetään ihan puljun sisälläkin. Niiden asiakaspalvelijoidenkin, joiden kanssa olen asioinut, on täytynyt todenteolla kaivaa sitä sitä tietoa.




Ymmärrän, että koet noin. Niin kokisin itsekin.


 


Emme koskaan kerro, muistakaan tuotealueista, myynti- ja tilausmääriä ulospäin mutta tämä näytönohjaincase on kaikessa muussa mielessä hyvin poikkeuksellinen. Aloituspostauksessa on historiaa, joten en lähde niitä enää uudelleen luettelemaan mutta tosiaan hyvin, hyvin rajattu saatavuus muun muassa toi tähän oman mausteensa, tekemiemme virheiden ohella.


 



@Nakkiii85  kirjoitti:

onko millaisia jonoja teillä meneillään?kuin moni saanut näyttiksensä  (jonottavat)? @TeroRe  




Tähän on vastaus yllä.


 



@Heikkristo  kirjoitti:

Asiakaspalvelussa levitetään käsiä, eikä tiedetä mitään. Luvataan ilmoittaa, mutta mitään ei kuulu. 




Saatavuus on tosiaan rajattu, sanalla sanoen olematon. Tietoa ei myöskään ole, että milloin kortteja tulee lisää. Tästä sitten johtuu se, että asiakaspalvelu ei osaa vastata kysymyksiin. Se, että mitään ei kuulu johtuu myös tuosta, tosin pitäisi kyllä ilmoittaa että "ei tietoa" eikä vain odotuttaa asiakasta. Se ei ole hyvä homma millään muotoa.

@TeroRe Voiko kateosto-oikeutta käyttää 12gb korvaavan mallin ostoon, kun sitä olisi ihan Suomessa saatavilla?

 

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/178340/rog-strix-rtx3080-o12g-gaming/asus-geforce-rtx-3080-rog-strix-oc-edition-naytonohjain-12gb-gddr6x

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Ict_henkilo  kirjoitti:

@TeroRe Voiko kateosto-oikeutta käyttää 12gb korvaavan mallin ostoon, kun sitä olisi ihan Suomessa saatavilla?


 


https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/178340/rog-strix-rtx3080-o12g-gaming/asus-geforce-rtx-3080-rog-strix-oc-edition-naytonohjain-12gb-gddr6x




Varmistin tämän ja vastaus on ikävä kyllä ei.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuo oli kyllä Nvidialta uskomaton temppu tuoda sama kortti pienellä muistilisällä ja moninkertaisella hinnalla myyntiin. Ihan poskettomiin tasoihin ovat kyllä hinnat karanneet.

On kyllä Telian asiakaspalvelu ihan ala-arvoista kun viikko sit olin yhteydessä aspaan omasta Strix 3060ti tilauksesta jota ei ole toimitettu 

niin lupasivat että parissa päivässä ottavat yhteyttä mutta eipä ole kenestäkään kuulunut viikkoon mitään!

Todella surkeeta,

Mä oon ainakin uudelleen yhteydessä kkv:hen näillä näkymin kun näytönohjaimia ilmestyi tyhjästä.

Ei näytä siltä, että Telia olisi halukas sopimaan vuoden jonottaneiden kanssa tietä pois tästä jonotuksesta, sen lisäksi viellä turhaa toive ajattelua heitelty ilmaan, kuulostaa siltä et korttei olisi tullut jokaiselle odottavalle mut yhtäkkiä onki jonoa takana niin paljo ettei riitä, kun yhdessä vaiheessa sanottu että _kohta ohi_ niin mistä tilaajia sit ehti meidän eteen, emme tiedä kun salaista, ei avoimuutta asiassa emmekä saa sitä tietoa, niin toivottavasti kkv voisi tutkia asiaa jos siellä on vilpiä taustalla ja saisi noita lukuja oikeastikin katsottua et paljo tullu sisää ja paljo menny ulos.

 

Asiakaspalvelu on Telialla käsittämätöntä myös, tuntuu kieltämättä siltä ettei siellä puljussa tiedä kuin pari ihmistä tilanteesta ja juuri ne tärkeimmät joiden pitäisi tietää ei tiedä, eli ne jotka lähettää noita ja vastaa varasto tilanteesta ilmeisesti, kun tuo 3090 kortti vaa ilmestyi ja pääsi mahdollisesti jonon ohi, ja unohtamatta vielä tuota faktaa, että on yksi jolle jäänny toimittamatta tuo 3060 sarjalainen..

Tänään on vuosipäivä tilauksestani 3080 Strixin osalta. Ajattelin vuosi sitten ostaa itselleni syntymäpäivälahjan, mutta vieläkään en ole sitä saanut. Alkaa myös kännykkäliittymät menemään jossain vaiheessa umpeen perheen osalta, mutta vuosien asiakassuhde Teliaan taitaa kyllä päättyä vaikka muualla joutuisikin sen euron maksamaan enemmän. Asiakaspalvelusta ja kokonaisuudesta on kyse. Enkä syytä @TeroRe  sinua siitä, vaan kuinka huonosti Telia tämän hoitaa. Ei varmaankaan mitään uutta korttien saatavuudessa?

Jimms on jo  viikkoja vaihtanut heikompien 3080 korttien tilauksia Strixiin ja toimittanut niitä tilalle. Teliasta ei kuulu mitään. Alan enemmän ja enemmän kallistua siihen ajatukseen, että Telia ei ilmeisesti aio toimittaa enää kortin korttia.

mitä tosta puljusta odottaa enää tuskin ehtivät enää toimittaa yhtää tai jos ehtivät on varmaa suorastaa ihme tai tulee vain pari josta ei riitä kaikille...

 

eihän ne tosta ilmestyneestä 3090 kortistakaan mitään ilmotannu tai selitänny, ja pistää Teron hoitaa kaikki kommunikaatio, kun ois oikeesti jo aika kuulla anteeksi pyyntöjä muiltakin tahoilta jotka vastuussa näissä, ainaki omasta mielestäni toki se anteeksi pyyntö enää mitää lohduta, tai ketään luultavasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Ei varmaankaan mitään uutta korttien saatavuudessa?




Olin usean päivän saikulla niin pääsen kommentoimaan ketjuun vasta nyt. Korttien saatavuuden suhteen ei ole uutta. Jotenkin tähän pitäisi keksiä fiksu ratkaisu. Yli vuosi ollaan tätä veivattu. Ei tämä ole kenellekään hyvä tilanne. Yritän ja yritämme löytää tähän jonkin ratkaisun, mikä se sitten ikinä onkaan. Pahoittelut, kun joudun toistamaan tätä tylsää jargonia mutta palaan asiaan, kun jotain kerrottavaa on.

Meillä jo liittymät vaihdettu (halvemmaksi tuli), Telia jo pelkästään siitä hävinnyt enemmän kuin näistä kaupoista olisivat ottaneet takkiin. Tuttaville tietysti myös informoitu millaisen yrityksen kanssa ovat tekemisissä ja työnantajan palaverissa sain suositeltua Telian pois vaihtoehdoista. Pienia puroja tietysti, mutta kyllä ne pitkän ajan kanssa näkyy jos useampi aktivoituu.

 

Ei tämmöistä firmaa kannata tukea kun Tero ei muka ikinä tiedä mitään ja kortteja vain mysteerisesti menee jonon ohi. Menkööt sitten ja niin meidänkin rahat menee ihan muuhun suuntaan.

@TeroRe 
Missä tässä mennään?
 

ois kiva saaha tietoon jotain!

 

Nyt on varmaan se h-hetki kun tuotanto lopetettiin.

Edit. tiesivät salee jo siin vaiheessa kun muuttivat tilan "loppuunmyyty", mut eihän meistä välitetä tässä suhteessa enään.

edit.edit tosin minulle kyllä näkyy ne näytönohjaimet viellä siellä🤔>

@Xonium joo nyt löysinki ne!

 

 

@TeroRe 

Oon ymmärtäny että  esim :3080 10geetä on vaikea saaha myyntiin ku se on todella kiven alla ollu julkaisusta lähtien! Luulis jo että jotain oisivat saaneet!

En vielä menetä toivoa tämän suhteen! Miksi  et ole koittanu saada korvaavia muilta merkeiltä?Msi/gigabyte/evga?

Miksi juuri Asus?teillä on joku sopimus heidän kanssaan?

edit:myös isoissa komponenttikaupoissa ongelmia 3080sarjalaisen kanssa!(jimms,verkkis,datatronic)

Aslosta kysyin, eli Telian tukusta suoraan missä mennään x mallin suhteen, ja mikä jono ja varastotilanne.

En kai saa jakaa tietoja vaik antoivatki tiedot suoraan kuluttajalle.

Mut kysyin lupaa, välitän tiedon kun saan, mutta jos ihan malttamatton on, niin voi kysyä itse heiltä myös.

@Xonium Mistä tämän Aslon numero saapi?miltä edes vaikutti noin hyvästä huonoon saannit?

Vastaa