Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 

@Majuho  empä oo telialla töis😎>

oon tässä vaan kans oottanu 7.12.2020 3080 tuffia!

todellakin itsekkin tahtoisin jo saada kortin mutta eipä tää purnaaminen auta laisinkaan täällä!täytyy vaan odotella  jonnin aikaa ennenkö ottaa sit  viranomaiset käyttöön!


aika on kyllä sen verta hius karvan varassa, et itse jo epäilen, että ei keritä saamaan korttia ja Telian viivyttely taktiikka onnistunnut.


Kyllä purnaaminen auttaa siinä mielessä että osoitetaan että me ei unohdeta, vaan täällä ollaan aktiivisena odottamassa kortteja. Täytyy pitää huolta oikeuksista ja muistutella myyjän velvollisuudesta.



@Majuho  kirjoitti:


Näköjään viesti poistetaan jos laitan linkin... ?? No Io Tech BBS sivuille ja 3080 tilaus ja saatavuusseuranta -ketju ja sivu 564






Platta tulkitsi ne jostain syystä roskapostiksi, merkkasin ne ei_roskapostiksi ja nyt ne näkyy.


Kyllä tässä on nyt herännyt lisää kysymyksiä, jotka kaipaisivat vastauksia.

 Ensinnäkin, vaikka nämä Io-techillä puhutut tilaukset olisivatkin johtuneet sivuston bugista, mistä tämä yhden henkilön saama 3090 kortti ilmestyi? Onko sinne varastoon kaikessa hiljaisuudessa saapunut kortteja? Onko niitä siellä? Mihin ne päätyvät jos ei jonottaville asiakkaille? Miksi kyseistä korttia ei tarjottu esim. muissa jonoissa oleville, edes tuolla 2.4k hinnalla?

 Siitä päästäänkin taas siihen, että miten paljon tätä on tapahtunut jo aikaisemmin? Kuinka paljon niitä kortteja on todellisuudessa saapunut ja miten paljon niitä on jonon ohi mennyt?

 Telian toiminnasta on puuttunut läpinäkyvyys koko tämän ajan. Tuntuu, että tietoa pimitetään ihan puljun sisälläkin. Niiden asiakaspalvelijoidenkin, joiden kanssa olen asioinut, on täytynyt todenteolla kaivaa sitä sitä tietoa.

 Tilausta tehdessäni yli vuosi sitten, minulla oli erittäin vahva luotto Teliaan ja odotin todellakin heidän kautta kortin saavani. Kyllä se luotto on pikku hiljaa murentunut.

 

 


Itse kyselin jimmsiltä koska ovat myyneet vimmeen 3080 10g sarjaa niin vastaus oli että kesällä viimmehe!ovat ottaneet pois sen osto-oikeus systeemin kun sitä on kuulemma aika hankala saada 

 

onko millaisia jonoja teillä meneillään?kuin moni saanut näyttiksensä  (jonottavat)? @TeroRe  


Olen uusinnut oman odotus lomakkeen, kun olin aspan kanssa keskustellut, hän antoi minulle sen tilausnumeron jonka sain nyt laitettua oikein, niin ettei siel ole se vain viitenumerolla ja seurantakoodilla.. saatan näkyä tuplana siis @TeroRe toivottavasti kaikki kuosissa kuitenki. 27.11.2020 tilattu ja yhä näytönohjain saamatta. EDIT. korjattu virheellinen teksti.


5.11.2020 tilattu TUF.

Marras/joulu 2021 löysin täältä lomakkeen tilaajille. Miksi tästä ei ole tullut erillistä mainintaan aiemmin? Melkein tästä syystä tekisi mieli vetää yrityksen kuin omatkin palvelut pois Telialta.  Umpisurkeaa toimintaa ollut tämän asian tiimoilta. 

 

Nyt olisi ihan mukava saada jotain tietoa asiasta, että missä mennään. Asiakaspalvelussa levitetään käsiä, eikä tiedetä mitään. Luvataan ilmoittaa, mutta mitään ei kuulu. 

 

 


@Thrl1  :llä oli paljon asiaa ja hyviä kysymyksiä. Osaatko @TeroRe vastata?



@Thrl1  kirjoitti:


Kyllä tässä on nyt herännyt lisää kysymyksiä, jotka kaipaisivat vastauksia.



 Ensinnäkin, vaikka nämä Io-techillä puhutut tilaukset olisivatkin johtuneet sivuston bugista, mistä tämä yhden henkilön saama 3090 kortti ilmestyi? Onko sinne varastoon kaikessa hiljaisuudessa saapunut kortteja? Onko niitä siellä? Mihin ne päätyvät jos ei jonottaville asiakkaille? Miksi kyseistä korttia ei tarjottu esim. muissa jonoissa oleville, edes tuolla 2.4k hinnalla?






Näihin minulla ei ole vastausta.



 




@Thrl1  kirjoitti:

 Siitä päästäänkin taas siihen, että miten paljon tätä on tapahtunut jo aikaisemmin? Kuinka paljon niitä kortteja on todellisuudessa saapunut ja miten paljon niitä on jonon ohi mennyt?






Vastaan tähän kysymyksellä - jos olisi mennyt jonon ohi niin veikkaan, että siitä olisi foorumit täynnä keskustelua?



 




@Thrl1  kirjoitti:


 Telian toiminnasta on puuttunut läpinäkyvyys koko tämän ajan. Tuntuu, että tietoa pimitetään ihan puljun sisälläkin. Niiden asiakaspalvelijoidenkin, joiden kanssa olen asioinut, on täytynyt todenteolla kaivaa sitä sitä tietoa.






Ymmärrän, että koet noin. Niin kokisin itsekin.



 



Emme koskaan kerro, muistakaan tuotealueista, myynti- ja tilausmääriä ulospäin mutta tämä näytönohjaincase on kaikessa muussa mielessä hyvin poikkeuksellinen. Aloituspostauksessa on historiaa, joten en lähde niitä enää uudelleen luettelemaan mutta tosiaan hyvin, hyvin rajattu saatavuus muun muassa toi tähän oman mausteensa, tekemiemme virheiden ohella.



 




@Nakkiii85  kirjoitti:


onko millaisia jonoja teillä meneillään?kuin moni saanut näyttiksensä  (jonottavat)? @TeroRe  






Tähän on vastaus yllä.



 




@Heikkristo  kirjoitti:


Asiakaspalvelussa levitetään käsiä, eikä tiedetä mitään. Luvataan ilmoittaa, mutta mitään ei kuulu. 






Saatavuus on tosiaan rajattu, sanalla sanoen olematon. Tietoa ei myöskään ole, että milloin kortteja tulee lisää. Tästä sitten johtuu se, että asiakaspalvelu ei osaa vastata kysymyksiin. Se, että mitään ei kuulu johtuu myös tuosta, tosin pitäisi kyllä ilmoittaa että "ei tietoa" eikä vain odotuttaa asiakasta. Se ei ole hyvä homma millään muotoa.


@TeroRe Voiko kateosto-oikeutta käyttää 12gb korvaavan mallin ostoon, kun sitä olisi ihan Suomessa saatavilla?

 

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/178340/rog-strix-rtx3080-o12g-gaming/asus-geforce-rtx-3080-rog-strix-oc-edition-naytonohjain-12gb-gddr6x



@Ict_henkilo  kirjoitti:


@TeroRe Voiko kateosto-oikeutta käyttää 12gb korvaavan mallin ostoon, kun sitä olisi ihan Suomessa saatavilla?



 



https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/178340/rog-strix-rtx3080-o12g-gaming/asus-geforce-rtx-3080-rog-strix-oc-edition-naytonohjain-12gb-gddr6x






Varmistin tämän ja vastaus on ikävä kyllä ei.


Tuo oli kyllä Nvidialta uskomaton temppu tuoda sama kortti pienellä muistilisällä ja moninkertaisella hinnalla myyntiin. Ihan poskettomiin tasoihin ovat kyllä hinnat karanneet.


On kyllä Telian asiakaspalvelu ihan ala-arvoista kun viikko sit olin yhteydessä aspaan omasta Strix 3060ti tilauksesta jota ei ole toimitettu 

niin lupasivat että parissa päivässä ottavat yhteyttä mutta eipä ole kenestäkään kuulunut viikkoon mitään!

Todella surkeeta,


Mä oon ainakin uudelleen yhteydessä kkv:hen näillä näkymin kun näytönohjaimia ilmestyi tyhjästä.

Ei näytä siltä, että Telia olisi halukas sopimaan vuoden jonottaneiden kanssa tietä pois tästä jonotuksesta, sen lisäksi viellä turhaa toive ajattelua heitelty ilmaan, kuulostaa siltä et korttei olisi tullut jokaiselle odottavalle mut yhtäkkiä onki jonoa takana niin paljo ettei riitä, kun yhdessä vaiheessa sanottu että _kohta ohi_ niin mistä tilaajia sit ehti meidän eteen, emme tiedä kun salaista, ei avoimuutta asiassa emmekä saa sitä tietoa, niin toivottavasti kkv voisi tutkia asiaa jos siellä on vilpiä taustalla ja saisi noita lukuja oikeastikin katsottua et paljo tullu sisää ja paljo menny ulos.

 

Asiakaspalvelu on Telialla käsittämätöntä myös, tuntuu kieltämättä siltä ettei siellä puljussa tiedä kuin pari ihmistä tilanteesta ja juuri ne tärkeimmät joiden pitäisi tietää ei tiedä, eli ne jotka lähettää noita ja vastaa varasto tilanteesta ilmeisesti, kun tuo 3090 kortti vaa ilmestyi ja pääsi mahdollisesti jonon ohi, ja unohtamatta vielä tuota faktaa, että on yksi jolle jäänny toimittamatta tuo 3060 sarjalainen..


Tänään on vuosipäivä tilauksestani 3080 Strixin osalta. Ajattelin vuosi sitten ostaa itselleni syntymäpäivälahjan, mutta vieläkään en ole sitä saanut. Alkaa myös kännykkäliittymät menemään jossain vaiheessa umpeen perheen osalta, mutta vuosien asiakassuhde Teliaan taitaa kyllä päättyä vaikka muualla joutuisikin sen euron maksamaan enemmän. Asiakaspalvelusta ja kokonaisuudesta on kyse. Enkä syytä @TeroRe  sinua siitä, vaan kuinka huonosti Telia tämän hoitaa. Ei varmaankaan mitään uutta korttien saatavuudessa?


Jimms on jo  viikkoja vaihtanut heikompien 3080 korttien tilauksia Strixiin ja toimittanut niitä tilalle. Teliasta ei kuulu mitään. Alan enemmän ja enemmän kallistua siihen ajatukseen, että Telia ei ilmeisesti aio toimittaa enää kortin korttia.


mitä tosta puljusta odottaa enää tuskin ehtivät enää toimittaa yhtää tai jos ehtivät on varmaa suorastaa ihme tai tulee vain pari josta ei riitä kaikille...

 

eihän ne tosta ilmestyneestä 3090 kortistakaan mitään ilmotannu tai selitänny, ja pistää Teron hoitaa kaikki kommunikaatio, kun ois oikeesti jo aika kuulla anteeksi pyyntöjä muiltakin tahoilta jotka vastuussa näissä, ainaki omasta mielestäni toki se anteeksi pyyntö enää mitää lohduta, tai ketään luultavasti.



@Majuho  kirjoitti:


Ei varmaankaan mitään uutta korttien saatavuudessa?






Olin usean päivän saikulla niin pääsen kommentoimaan ketjuun vasta nyt. Korttien saatavuuden suhteen ei ole uutta. Jotenkin tähän pitäisi keksiä fiksu ratkaisu. Yli vuosi ollaan tätä veivattu. Ei tämä ole kenellekään hyvä tilanne. Yritän ja yritämme löytää tähän jonkin ratkaisun, mikä se sitten ikinä onkaan. Pahoittelut, kun joudun toistamaan tätä tylsää jargonia mutta palaan asiaan, kun jotain kerrottavaa on.


Meillä jo liittymät vaihdettu (halvemmaksi tuli), Telia jo pelkästään siitä hävinnyt enemmän kuin näistä kaupoista olisivat ottaneet takkiin. Tuttaville tietysti myös informoitu millaisen yrityksen kanssa ovat tekemisissä ja työnantajan palaverissa sain suositeltua Telian pois vaihtoehdoista. Pienia puroja tietysti, mutta kyllä ne pitkän ajan kanssa näkyy jos useampi aktivoituu.

 

Ei tämmöistä firmaa kannata tukea kun Tero ei muka ikinä tiedä mitään ja kortteja vain mysteerisesti menee jonon ohi. Menkööt sitten ja niin meidänkin rahat menee ihan muuhun suuntaan.


@TeroRe 
Missä tässä mennään?
 

ois kiva saaha tietoon jotain!

 


Nyt on varmaan se h-hetki kun tuotanto lopetettiin.

Edit. tiesivät salee jo siin vaiheessa kun muuttivat tilan "loppuunmyyty", mut eihän meistä välitetä tässä suhteessa enään.

edit.edit tosin minulle kyllä näkyy ne näytönohjaimet viellä siellä🤔>


@Xonium joo nyt löysinki ne!

 

 

@TeroRe 

Oon ymmärtäny että  esim :3080 10geetä on vaikea saaha myyntiin ku se on todella kiven alla ollu julkaisusta lähtien! Luulis jo että jotain oisivat saaneet!

En vielä menetä toivoa tämän suhteen! Miksi  et ole koittanu saada korvaavia muilta merkeiltä?Msi/gigabyte/evga?

Miksi juuri Asus?teillä on joku sopimus heidän kanssaan?

edit:myös isoissa komponenttikaupoissa ongelmia 3080sarjalaisen kanssa!(jimms,verkkis,datatronic)


Aslosta kysyin, eli Telian tukusta suoraan missä mennään x mallin suhteen, ja mikä jono ja varastotilanne.

En kai saa jakaa tietoja vaik antoivatki tiedot suoraan kuluttajalle.

Mut kysyin lupaa, välitän tiedon kun saan, mutta jos ihan malttamatton on, niin voi kysyä itse heiltä myös.


@Xonium Mistä tämän Aslon numero saapi?miltä edes vaikutti noin hyvästä huonoon saannit?


Vastaa