Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

@Nakkiii85  asiakaspalvelu@also.com

@Xonium miltäs se sun saatavuus näytti sitte?onko koska arvio tulossa?

@Nakkiii85  En tiedä tosiaan, saako noita tietoja eteenpäin antaa kun:

"The information contained in this message is intended only for use of the individual(s) named above and may contain confidential, proprietary or legally privileged information." lukee s-postissa.

Tuskimpa haittaisi antaa kun antoi eteenpäin minullekin, mut odotan et vastaavat ennen ku lähen mitää sanoo.

Alkaa kyllä turhauttamaan tämä Telian väsytystaktiikka... Olisi korkea aika jo tarjota jotain meille odottaville asiakkaille. @TeroRe  ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Majuho  kirjoitti:

Alkaa kyllä turhauttamaan tämä Telian väsytystaktiikka... Olisi korkea aika jo tarjota jotain meille odottaville asiakkaille. @TeroRe  ?




Aika pitkä kamppailu olisi jos jaksettaisiin SEKÄ kehdattaisiin vain väsyttää jengiä ja käyttää siihen aikaa yli vuoden päivät. Plus kaikki julkisuus mitä tämän myötä ollaan saatu. Jos ei nyt kuitenkaan olla ketään väsyttämässä 🙂>


 


Uutta kerrottavaa ei ole, siinä mielessä että korttien toimitusaikoja ei ole edelleenkään tiedossa. Varoitan etukäteen, että palaan lähiaikoina asiaan ja minulla ei tule olemaan kannaltanne positiivista kerrottavaa 😕>

@TeroRe  miksi pitää ensi viikkoon odottaa huonoja uutisia jos tiedät ne jo nyt Ilmeisesti?

miksi ei vois saaha vastaavia näyttiksiä eri valmistajalta?Miksi ylipäätään lähditte komponenttikauppoihin mukaan ?vastaavaa tuotetta pitäis olla saatavilla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium  kirjoitti:

@TeroRe  miksi pitää ensi viikkoon odottaa huonoja uutisia jos tiedät ne jo nyt Ilmeisesti?




Koska siihen liittyy pari toimenpidettä. Ei mene ensi viikkoon, palaan huomenna asiaan.


 



@Nakkiii85  kirjoitti:

Miksi ylipäätään lähditte komponenttikauppoihin mukaan ?




Näin jälkikäteen ajateltuna oltaisiin voitu käyttää kaikki se raha ja aika ja vaiva (me + asiakkaat) kieltämättä paljon paljon fiksumminkin. 

No jos tulee ilmoitus että näitä ei toimiteta niin sitten kyllä joku korvaus on saatava. Ja mitä ilmeisemmin tämän perheen Telia liittymät lähtee vaihtoon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tiedoksi kaikille laatimamme tiedote, joka avaa tilannetta mitä tässä on pääpiirteittäin tapahtunut ja miten tästä eteenpäin. Olen ja olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta.


 


----


 


Taustaa


 


Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.


 


Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.


 


Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.


 


Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.


 


Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.


 


Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.


 


Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan


 


Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.


 


Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.


 


Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.


 


Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.


 


Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti


 


Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:


 



  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta

  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle

  • Huomioithan, että hyvitämme sinulle erotuksen ainoastaan kertamaksulla tehdyistä ostoksista

  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa

  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta


 


Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.

Eihän teillä pitäisi siltikään olla oikeutta PERUTTAAA yksi puolisesti TAAS kerran tilausta, vaikka lopetatte niiden myymisen, meillä on tilaukset sisässä ja tuotanto ei ole lopetettu! Jolloin teidän pitää pitää ne tilaukset näytönohjaimista kunnes loppuu tuotanto. KKV:hen lähtee soittoa.

Mihin suuntaan tässä täytyy olla yhteydessä? Ja tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos olet ostanut osamaksulla ja nyt ostan jostain kortin niin kateosto ei mahdollinen ollenkaan ja Telia ei tule vastaan ja maksa erotusta vai osamaksu ei ole enää mahdollinen vaan kortti täytyy maksaa kerralla?

 

"Huomioithan, että hyvitämme sinulle erotuksen ainoastaan kertamaksulla tehdyistä ostoksista. "

 

@TeroRe 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Thrl1  kirjoitti:

osamaksu ei ole enää mahdollinen vaan kortti täytyy maksaa kerralla?




Kuten aiemminkin niin kateosto-oikeus on käytössäsi tosiaan vain kertamaksulla tehdyissä ostoksissa.

Ja tätäkö ei voi enää muuttaa? Eli kun nyt minulle on tulossa kortti muualta ja Telian tilaus on osamaksulla, niin Telia ei tätä erotusta hyvitä?

 

Ja missä tästä on mainittu aikaisemmin?

 

 

kaupan purku on VAIN kuluttajan oikeus, ei yrityksen. Elikkäs olette taas tehneet ison virheen joka tarkoittaa ilmeisesti sitä, että olette valehdellut asiakkaille, myynny eioota, jne viivästys taktiikka siis oli aivan täysin taustalla kun ette edes tutki asioita ennen kuin peruutatte ja nyt ilmeisesti olette peruuneet tilaukset tukusta ym, eli meillä tuskin jää mahdollisuutta enää keretä tilauksia saamaan, vaikka olisitte pistämässä ne uudelleen virheenne takia jonoon.

Olen viellä lisää seuraavien arkipäivien sisällä yhteydessä kkv:n kanssa tiivimmin, esimerkiksi tuosta kateosto oikeudesta osamaksulla, minulle alustavasti sanottiin ettei pitäisi olla ongelmaa asian kanssa vaikka olisi osamaksulla tilattu, jään odottamaan varmistusta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Thrl1  kirjoitti:

Ja tätäkö ei voi enää muuttaa? Eli kun nyt minulle on tulossa kortti muualta ja Telian tilaus on osamaksulla, niin Telia ei tätä erotusta hyvitä?




Hmm, ymmärsinkö oikein että alunperin tilasit meiltä kortin osamaksulla ja nyt sinulla on tulossa kortti muualta ja olet sen maksanut kertamaksulla? Jos näin on niin se on ok, maksutavalla ei ole merkitystä miten se meiltä alunperin oli tilattu vaan merkitys ainoastaan sillä, että onhan se uusi ostos sieltä toisaalta tehty kertamaksulla.

Ymmärsit aivan oikein. Minulle on täysin sama kortti tulossa muualta ja olen sen jo maksanutkin. Eli on tehty kertamaksulla.

Mitä tarkoitetaan ”vastaavalla näytönohjaimella”? Esim mulla tulossa teiltä asus 3080 strix 10gb. Saako se olla jonkun muun merkkinen ja 12gb? Hintarajoituksia?

Periaatteessa vähän hymyilytti viimeks kun täällä väitettiin että 12gb versiota ei voisi kateostolla ottaa, onhan tuo nyt täysin sama kortti mutta 2gb extramuistilla, eli siis lähin mahdollinen kortti 3080 10gb korttia. Eli mielestäni oli kyllä melko erikoinen väittämä ja haiskahti todella pahasti, mutta huomasin tossa äsken että verkkokaupalla on gigabyten 3080 10gb myynnissä 15kpl tällähetkellä, vinkkinä teille kaikille. Täytyy itsekin tutkia vähän asiaa, ei ole jokapäivä varaa heitellä 1700e ja odotella Telian maksamaa erotusta puoltavuotta joten olisi hyvä saada tästä prosessista kokonaisvaltainen paketti esim TeroRe voisit kirjoittaa ohjeistuksen tästä kaikille niin halukkaat voisivat sitten tehdä näitä kateostoja ilman kysymyksiä. Voisin periaatteessa luottokortilla vinguttaa ton kortin tuolta mutta mikä on kesto että Telia maksaa kateoston erotuksen summan tilille?

Onko varma tieto, jos on lähden tekee samoin. @Simoen 

Varma tieto mikä?

Että 12gb malli käy korvaavaksi, vastaavaksi.

En ole kyllä väittänyt sitä vaan ihmettelin että sanottiin ettei ole. Verkkokaupassa on 10gb malleja nyt varastossa, tsekkaa ne. Teron pitää varmistaa et 12gb käy ja mielellää KKV:n edustajan kanssa neuvoteltuaan.

Enkä suosittele keulimaan, nämä käyttävät kaikki kysymykset lakimiehen kautta että voitte olla varma et tekevät homman mahdollisimman vaikeaksi.

Kiitos @Simoen  selvennyksestä. Joo odotan siis kkv:n lisävastauksia tässä, soittopyyntö voi mennä ensi viikkoon.

Vastaa