Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 

12gb mallissa tietysti on tällähetkellä se että hinnassa on kyllä iso premium, mutta Telian kanssahan pitäisi yksilöllisesti neuvotella että minkälainen vähennys siitä kateostoon tulisi, eivät ala maksamaan sitä 12gb-10gb mallin erotusta.



@Simoen  kirjoitti:


olisi hyvä saada tästä prosessista kokonaisvaltainen paketti esim TeroRe voisit kirjoittaa ohjeistuksen tästä kaikille niin halukkaat voisivat sitten tehdä näitä kateostoja ilman kysymyksiä. Voisin periaatteessa luottokortilla vinguttaa ton kortin tuolta mutta mikä on kesto että Telia maksaa kateoston erotuksen summan tilille?






Tosiaan kateosto-oikeus on hyödynnettävissä samaan malliin tai saman mallin LHR-versioon. Esimerkiksi isompi muisti jää näin ulkopuolelle.



 



Erotus siirtyy tilille noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu mikä jonotilanne purkajilla on. Maksupäivät meillä on MA / KE / PE.



 



Lisään näistä  tiedon myös aiemmin tänään jakamaani tilannetietoon sekä aloituspostaukseen kun se löytyy nyt myös sieltä.


. poistettu


@TeroRe 

 

Kiitoksia telialle!

Eipä oo tosiaan varaa laittaa 1700€ näyttikseen!On tämä *******u show ,jännä jos ei saa kate-ostolla ostaa ku vain ja ainoastaan kerralla maksaa pois poikkeen!

Todella karvasmaku jäi tästä *******asta!Menee vääri jos ei ollenkaan saa osamaksulliset samaa oikeutta kuin kertamaksavilla! Niin *******ttaa tää pelleilly!jään seuraamaan silti tilannetta!Luulen ettei tää jää tähän!


@Nakkiii85jep sama juttu, köyhiä sorretaan kun ei samoja oikeuksia voi saada.

Viellä päälle kun peruuttivat taas ilman oikeutta peruuttaa.


Oliko joku nyt laittanut kyselyä KKV:lle koskien 12gb, kertamaksuasiaa tai pitääkö yleensäkin olla saman merkkinen? Tämä tapaus kyllä ratkaisi sen että liittymät lähtee Telialta muualle kun nykyinen umpeutuu muutaman kuukauden kuluttua. Ei haittaa vaikka maksaa pari euroa enemmän, mutta en ole koskaan saanut tällaista asiakaspalvelua jossa asiakasta kohdellaan näin. Viimeinen oljenkorsi olisi nyt Telialla tulla vastaan noissa kolmessa asiassa mistä mainitisin alussa.

 

@TeroRe Miksi 12gb ei käy, itsehän koko ajan sanot että saatavuus on huono 10Gb osalta, joten eikö olisi kohtuullista antaa asiakkaan ostaa 12Gb (ei kuitenkaan Ti -mallia) Eroa ei ole kuin muistin määrässä? Mitä se Telialle kuuluu miten asiakas maksaa? Jos asiakas oli ostamassa osamaksulla Telialta, miksi Telia kieltää ostamasta muualta osamaksulla? Miksi ei muun merkkiset käy, vaikka voisi saada halvemmallakin?


@TeroRe vastaus kestää sen verran, että KKV:n olin yhteydessä. Odottelen vastausta sieltä. Odotukset on odoteltu.


Minäkin odotan jo soittopyyntöä ja dokumenttia laitettu eteenpäin. Ei tunnu olevan oikeudenmukaista tämä ratkaisu ja ylipäätään ratkaisu minkä teitte, oman tietämyksen ja tutkimusten mukaan, rikkoo edelleen kuluttajasuojaa.


Pahoittelut, tässä vaiheessa voin kommentoida vain tähän:




@Majuho  kirjoitti:


Mitä se Telialle kuuluu miten asiakas maksaa? Jos asiakas oli ostamassa osamaksulla Telialta, miksi Telia kieltää ostamasta muualta osamaksulla?






Ei se varsinaisesti kuulukaan, taustalla se että meillä osamaksu on kuluton ja koroton ja tässä tulee se pointti kun taas kaikkialla muualla näin ei ole. Emme lähde maksamaan muiden yritysten rahoituspalveluiden kuluja.



 



Tiedoksi samalla myös @Nakkiii85 ja muut, jotka tätä kommentoitte.


Jos teillä maksoi kortti ilman kuluja 1150 ja muualla listahinta on 1400, niin Telian osuushan tuosta olisi 250€? Ei siinä korkoja tarvitse maksaa. Asiakkaallehan tuossa jäisi korot maksettavaksi, eikö niin?


Telian ja asiakkaan välille on syntynyt sopimus näytönohjaimen ostamisesta korottomalla osamaksulla. Nyt Telia on liuennut sopimuksesta peruuttamalla kaikki tilaukset. Telia aivan oikein tarjoaa kateostomahdollisuutta. En kuitenkaan ymmärrä, miten se voisi liueta asiakkaille mahdollisesti aiheutuvista osamaksukuluista. Koroton osamaksuhan on osa syntynyttä sopimusta.

 

Toinen kysymys on, mitä tarkoittaa "Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon."? Tarkoittaako se vain myynnissä olleita Asuksen malleja vai myös muiden valmistajien vastaavia?


Mainitsette työtunneista mitä tähän mennyt, mutta ette sen vertaa osannu käyttää aikaa oikein, että olisi se mennyt edes oikeaoppiseen järjestelyyn, eli selvittää vaikka sen kkv:n kanssa onko teidän nykyinen ratkaisu oikein, ennen hätiköityjä päätöksiä jotka juuri nimenomaan kielii siitä, että viivyttelyä olisi taustalla tai epäammattimaisuutta.

Lisäksi kun edelleenkin täyttyy yksipuolinen peruutus tässä, vain vedoten lähes samaan mitä alunperinkin teitte, ainoana erona että päätitte lopettaa kokonaan näytönohjaimien myynnin.

Te myitte ja teitte sopimuksen jo reilu vuosi sitten, velvoite toimittaa pätee niin kauan ku markkinoilla mahdollisesti liikkuu rtx 3080 kortteja, eli niin kauan kuin tuotantoa ei ole lopetettu.

Miksi?

Koska se ei ole teille ylivoimainen este olla edelleen siinä näytönohjainten tilaus odotuksessa, vaikka vain niille jotka odottaa. Ei ole ylivoimaista teillä ylimääräisiä myydä eteenpäin sen jälkeen jos ja mikäli teille tulee näytönohjaimia yli odottavien.

Ei ole ylivoimaista pitää jo sisässä olevat näytönohjainten tukku tilaukset.

 

Olette ainakin sen jo todistaneet, että siellä on hyvin epäammattimaisia työntekijöitä taustalla, ainakin omasta mielestäni.

 

Hiukan annan sulle Tero kuitenkin kehua, että olet jaksannu välikätenä toimia Telian pelinappulana näinkin pitkään heidän kierossa leikissään välttyä sopimuksen täyttämisestä.

Sitä en tosin ymmärrä miksi Telia oikein tietoisesti haluaa ottaa tappioo ja takkiinsa tässä, vai oliko nyt vain kyse siitä, ettei siellä osata palkata ammattimaista henkilöstöä.

 

Juuri kun markkinat alkavat ehtymään, ja hinnat alentumaan, vedätte töpselin pois.

 

Verkiksessä olisi 3080 10gb malleja jotka pitäisi kate-osto oikeuttava olla.

Tilaisin, jos tämä systeemi ei sortaisi köyhiä ja olisi näin epäoikeudenmukainen, että ei sido samoja sopimuksia.

Viellä sen 899e saisin kasaan, mutta 1650euroa on jo annettussa ajassa mahdottomuus minulle.

 

Kiitos ja kuittaan..


Sen verran lyhykäisesti  ilmoittelen että KKV:ltä tuli vastaus että Telia ei voi edellyttää kuluttajan tekemältä kateostolta tiettyä maksutapaa, mutta ostaja vastaa itse mahdollisista koroista yms. lisäkustannuksista. Juuri kuten arvelinkin.


"Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme."

 

Omista virheistänne huolimatta ette tarjoa niistä kärsineille, eli kuluttajille yhtään mitään muuta kuin mitä kuluttajasuojamääräykset edellyttävät, Hyvä, jos edes sitä. Hyvityksistä ei ole tietoakaan. Tämän tulee moni muistamaan Teliasta vuosia. Etenkin ne, jotka olisivat voineet saada korttinsa muualta jo vuosi sitten, ilman sivuillanne hetkittäin ollutta ansaan johtanutta "muutama jäljellä" tekstiä.


@TeroRe Toivottavasti olet selvittelemässä näitä asioita mistä olemme kirjoitelleet ilmoituksesi jälkeen. Ja toivon oikeasti että pian saamme vastauksia asioihin, koska minulla on KKV:ltä mustaa valkoisella tietyistä asioista jotka ovat ristiriidassa Telian ilmoituksen kanssa.


@TeroRe jos oon teiltä tilannu 3080  10gb  tuffin niin onko sallittuu tilata strixi3080 10gb? lähin Asuksen kortti ja sama muisti määrä eli kai tämä vielä kävisi?

vai kuinka tää kateosto-oikeus mennee?



@siperiada55  kirjoitti:

Omista virheistänne huolimatta ette tarjoa niistä kärsineille, eli kuluttajille yhtään mitään muuta kuin mitä kuluttajasuojamääräykset edellyttävät, Hyvä, jos edes sitä. Hyvityksistä ei ole tietoakaan. Tämän tulee moni muistamaan Teliasta vuosia. Etenkin ne, jotka olisivat voineet saada korttinsa muualta jo vuosi sitten, ilman sivuillanne hetkittäin ollutta ansaan johtanutta "muutama jäljellä" tekstiä.






En lähde tinkaamaan, koska en ole itse ollut tämän keissin kanssa tekemisissä aivan ensimetreiltä lähtien mutta olen antanut itseni ymmärtää, että aivan siellä alussa olisimme antaneet jotain hyvitystä (taisi olla lahjakortti tjsp) tapahtuneesta? Pahoittelut, en muista tarkemmin.



 



Niin tai näin, ymmärrän täysin että huono maku jäi ja jää suuhun.



 




@Nakkiii85  kirjoitti:


@TeroRe jos oon teiltä tilannu 3080  10gb  tuffin niin onko sallittuu tilata strixi3080 10gb? lähin Asuksen kortti ja sama muisti määrä eli kai tämä vielä kävisi?



vai kuinka tää kateosto-oikeus mennee?






Linjaus on, että samaan malliin tai saman mallin LHR-versioon. Näin ollen tuo strix malli ei kävisi kateosto-oikeuden piiriin. Mutta, koitan hakea tähän vielä tarkempaa linjausta tai muuta ohjetta, palaan vielä uudemman kerran.



 



Samalla tiedoksi myös @Majuho, että palaan asiaan. 


@TeroRe  Otathan huomioon alla olevan:

 

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuosituksissa ei kateoston ole tarvinnut aina olla täysin sama tuote, vaan kyse voi olla vastaavasta tuotteesta. Vastaavan tuotteen määrittely on kuitenkin tehtävä tapauskohtaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että mitä enemmän alkuperäisen kaupan ja kateoston laitteet eroavat, esim. teknisten ominaisuuksien osalta ja hintaeron vielä lisääntyessä, kasvaa riski, että kateoston edellytykset eivät enää täyty.

 

Yritys ei voi edellyttää kuluttajan tekemältä kateostolta tiettyä maksutapaa. Kuluttajan on pystyttävä osoittamaan se, että on hankkinut vastaavan tuotteen sekä kateoston ja alkuperäisen tuotteen hinnanero (kertamaksulla maksettaessa). Ostaja vastaa itse mahdollisista osamaksun aiheuttamista lisäkustannuksista.


Oli ihan pakko kommentoida, ihanko tosissaan väität ettei muut mallit/merkit käy tilalle?

Odotan kyllä innolla KKV vastausta. BTW tuo aikarajaki tuolle kateostolle on kyl vähä erikoine, mihin lakiin perustuu?


Telian kannattaisi antaa asiakkaan valita myös muun mallinen 3080 10gb, koska nyt asiakkaat joutuvat ottamaan kalliimpia Asuksen kortteja.

 

Tässä esimerkki:

https://www.dustinhome.fi/product/5011265683/tuf-rtx3080-o10g-v2-gaming (1600€)

https://www.dustinhome.fi/product/5011256105/geforce-rtx-3080-xc3-ultra-10gb-lhr (1177€) Telia pääsisi halvemmalla...


@TeroRe  jokos tiiät että kelepaako tämä????

 

 

@Nakkiii85  kirjoitti:

@TeroRe jos oon teiltä tilannu 3080  10gb  tuffin niin onko sallittuu tilata strixi3080 10gb? lähin Asuksen kortti ja sama muisti määrä eli kai tämä vielä kävisi?

vai kuinka tää kateosto-oikeus mennee?

Linjaus on, että samaan malliin tai saman mallin LHR-versioon. Näin ollen tuo strix malli ei kävisi kateosto-oikeuden piiriin. Mutta, koitan hakea tähän vielä tarkempaa linjausta tai muuta ohjetta, palaan vielä uudemman kerran.


Ei kai tässä vaan viivytellä niin kauaa että 10Gb -mallit loppuvat ja sitten sanotaan ettei 12Gb käy kateostoon? Vielä nimittäin saa 10Gb kortteja, ja Telia tietää sen varmasti jos yhtään ovat perillä asioista..



@Majuho  kirjoitti:


Ei kai tässä vaan viivytellä niin kauaa että 10Gb -mallit loppuvat ja sitten sanotaan ettei 12Gb käy kateostoon?






Ei, emme viivyttele tarkoituksella. Ei ole tehneet sitä tähän asti emmekä jatkossakaan.



 



Eikö tuosta ollut jo aiemmin puhetta, että 12Gb malli ei käy 10Gb-mallin kanssa kateosto-oikeuteen? Epäselvää oli vain TUF <-> STRIX -korttien sekä eri valmistajien välillä.



 


Epäselväksi teidän osalta jäi myös tuo kertaosto vs osamaksu? KKV:n mukaan ei tuossa ole mitään epäselvää. Asiakas saa ostaa osamaksulla, ja hoitaa itse korkonsa yms.


@TeroRe Tulleeko vastauksia? Kestää kumman kauan tämä touhu!!!!?Ei jaksais kovi kauaa odottaa ennee! Joten alappa nyt  etsimään vastauksia


Vastaa