Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeroRe  kirjoitti:


@Nakkiii85  kirjoitti:


@TeroRe jos oon teiltä tilannu 3080  10gb  tuffin niin onko sallittuu tilata strixi3080 10gb? lähin Asuksen kortti ja sama muisti määrä eli kai tämä vielä kävisi?



vai kuinka tää kateosto-oikeus mennee?






Linjaus on, että samaan malliin tai saman mallin LHR-versioon. Näin ollen tuo strix malli ei kävisi kateosto-oikeuden piiriin. Mutta, koitan hakea tähän vielä tarkempaa linjausta tai muuta ohjetta, palaan vielä uudemman kerran.



 



Samalla tiedoksi myös @Majuho, että palaan asiaan. 






Tässä vastauksia avoinna oleviin kysymyksiin, lisään nämä myös aloituspostaukseen talteen:



 





  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme tosiaan osallistu.


  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista.


Ja jälleen kerran Telia taas rikkoo lakia, luomalla omia laki pykäliä.

"Vain asuksen" "strix -> strix"

Vastaava tuote on kaikki rtx 3080 10gb oc jos oc ja jos ei oc niin non-oc.

Lisäksi tähänkin teillä on kateosto oikeutta käytännyt muut eri malleihin, miksi meille jotka pidempää odotannu joutuu kärsimään sitten eri säännöistä joita luotte.

Lisäksi muut yritykset kuten Gigantti, verkkokauppa, Jimms ei ole olleet yhtä *******amaisia kuin teidän yritys tässä asiassa jos oikein vaaditte että täysin tuf->tuf vaikka esim täysin samoilla tehoilla oleva gigabyte tai msi ON täysin vastaava.

 

Voisitteko ystävällisesti nyt olla oikea oppisesti yhteydessä kkv:n itse. (Telia siis).

 

Edit. Te lähditte alun perin myymään RTX 3080 10GB OC ym .. asus on brändi, ja malli on RTX 3080 10GB OC

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Simoen  kirjoitti:


BTW tuo aikarajaki tuolle kateostolle on kyl vähä erikoine, mihin lakiin perustuu?






Tätä sovelsimme: "Kuluttajalla on oikeus tehdä kateosto kohtuullisessa ajassa", laissa ei määritellä aikaa sen tarkemmin. On myös huomioitavaa, että kateostooikeus on ollut melkein koko ajan voimassa ja se jatkuu tästä hetkestä laskien vielä sen reilun kaksi kuukautta.

Jo on meininkiä........ 

Ei *******i mitä touhua, kyllä ei teiltä tarvitse tämän jälkeen ostaa yhtään mitään. 

@TeroRe miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin mitä ihmiset kysyy? Ohittelet kivasti

Jotta teille asia tulee oikein selkeämmin kirjoitettua:

Tilasitte:

GA102-200-K1-A1
GA102-202-K1-A1

mallia, joka on rtx 3080 10gb oc

Täten vastaava pitäisi olla lähes mikähä tahansa:

GA102-200-K1-A1
GA102-202-K1-A1

 

Edit. Kate-osto oikeus jos ollut kokoajan, mikä tullut jossain asteel esiin, olisi siitä pitänyt kaikille virallinen viesti olla lähtenyt, eli käytännössä te ette ole missään virallisessa ilmoituksessa antannut sitä ilmi.

Olette rikkoneet useampaa lakia jo niin räikeästi, ja yhä ette hoida asiaa oikea oppisesti ym.

Ai kateostooikeus on ollut voimassa koko ajan? Miksi siitä ei ole tullut erillistä ilmoitusta sitten aiemmin?  Pelkkää vastuunpakoilua ollut touhu alusta lähtien. 

Ja missähähän muodossa tämän kuitin täytyy olla? Laitoin asiakaspalvelun pyytämällä tavalla palvelupyyntölomakkeen ja liitin sinne maksuvahvistuksen. Kuinka kauan kestää ennen kuin siihen vastataan? Kortti on huomenna perillä, mutta ei viitsisi kovin kauaa seisottaa yli 700e teidän tilillä. Ja onko tämä maksuvahvistus teidän hyväksymä kuitti vai mitä sinne pitää toimittaa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Nakkiii85  kirjoitti:


@TeroRe miksi et vastaa kaikkiin kysymyksiin mitä ihmiset kysyy? Ohittelet kivasti






Tämä johtuu pääsääntöisesti siitä, että minulla ei ole kaikkiin kysymyksiin heti vastausta. Kuten nyt nuo tarkentavat tiedot mitkä tänään laitoin niin joudun lähes poikkeuksetta hakemaan tietoa laitetiimistä ja se ottaa oman aikansa. Ne mihin minulla on itsellä vastaus pyrin ne poimimaan kaiken muun seasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Xonium  kirjoitti:


Edit. Kate-osto oikeus jos ollut kokoajan, mikä tullut jossain asteel esiin, olisi siitä pitänyt kaikille virallinen viesti olla lähtenyt, eli käytännössä te ette ole missään virallisessa ilmoituksessa antannut sitä ilmi.






Tosiaan sovelsimme pari kommenttia taaksepäin lainaamaani tekstiä. Laki ei sanele tarkemmin kauanko kateosto-oikeus pitää olla hyödynnettävissä. Mielestämme 3kk on kohtuullinen aika.

@TeroRe  Niin, nyt oleva. Mutta vetosit edeltävään. Mutta en näe, että asia olisi kohtuullinen kun toisille ollut erilailla.

eri arvoistatte asiakkaat ja ne jotka pidempää odottaneet ovat nyt huomattavasti huonomassa asemassa.

menee lähes syrjinnäksi.

Edit. mielestäni kohtuullinen aika olisi varsinkin nyt ku ollaan odotettu pitkään, ja muutoinkin riski tuotannon loppumiseen on läsnä, niin olisi joko vuodenloppuun tai kunnes tuotanto lopetettaan.

 

Mitenkäs sitten tuo tuf->tuf jne asia?

olisin tilannut viime viikolla gigabyten johon sanoitte(Telia) asia on OK asiakaspalvelussa.

Nyt jos tilaukseni olisi saapunut olisikin ilmeisesti joutunut kustantamaan koko näyttiksen, ilman kate-osto oikeutta? vaikka täysin vastaava tuote.

Onneksi jäi tilaamatta, kun jäin odottamaan kkv:ta ja näitä laki asioita selvittää tuosta maksu asiasta joka oli epäselvää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@niijust  kirjoitti:


Ja missähähän muodossa tämän kuitin täytyy olla? Laitoin asiakaspalvelun pyytämällä tavalla palvelupyyntölomakkeen ja liitin sinne maksuvahvistuksen. Kuinka kauan kestää ennen kuin siihen vastataan? Kortti on huomenna perillä, mutta ei viitsisi kovin kauaa seisottaa yli 700e teidän tilillä. Ja onko tämä maksuvahvistus teidän hyväksymä kuitti vai mitä sinne pitää toimittaa?






Asiakaspalvelu ja työjonot ovat ruuhkautuneet vallitsevasta tilanteesta eli koronasta johtuen. Pahoittelut tästä. Käsittelyssä voi mennä useampi päivä, varaudu huonolla tuurilla vähän pidempään aikaan. Maksun palautuksessa menee tosiaan se noin viikko siitä, kun se on käsitelty.



 



Näkemättä en voi täysin varmasti sanoa mutta kertomasi perusteella dokumenttisi kuulostaa siltä, että se on hyväksyttävä dokumentti.



 

@TeroRe  voi prkle teijän kanssa! Ootatte 1.5v ensin asiakkaitanne ja annatte *******u 3kk aikaa hankkia korttia! Voi *******u nyt alkaa ruuvi kiristyyn päässä 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Xonium  kirjoitti:


@TeroRe  Niin, nyt oleva. Mutta vetosit edeltävään.






En mielestäni vedonnut siihen, toin vain esille tuossa kohtaa. En ainakaan tarkoittanut vedota, pääpointti oli siinä lain kirjaimessa ja sen tulkinnassa.



 




@Xonium  kirjoitti:


Mitenkäs sitten tuo tuf->tuf jne asia?



olisin tilannut viime viikolla gigabyten johon sanoitte(Telia) asia on OK asiakaspalvelussa.



Nyt jos tilaukseni olisi saapunut olisikin ilmeisesti joutunut kustantamaan koko näyttiksen, ilman kate-osto oikeutta? vaikka täysin vastaava tuote.






Ennen tänne kirjoittamista veimme asiakaspalveluun saman ohjeistuksen kuin mitä tännekin: "Sama malli tai saman mallin LHR-versio". Jos joku asiakaspalvelija on henkilökohtaisesti tulkinnut asian noin kuten kirjoitat niin silloin meillä pitäisi lupaus toki pitää. Jos ja kun et ole tuota ko. korttia kuitenkaan tilannut niin itse en tilaisikaan, jos mielisin käyttää kateosto-oikeutta.

Tilausta en voinnu tehdä kun teidän omat pykälät tuli tielle, jos tätä ongelmaa ei olisi ollut olisin sen tilannut, joten nyt kun asia on selkeämpi, teidän olisi syytä kunnioittaa lupausta sitten. Minulla löytyy dokumentit teidän aijemmasta linjauksesta (täältä) ja siitä keskustelusta jonka kävin asiakaspalvelussa, jossa se henkilö lupasi minulle että ks. kortti jota halusin on OK.

@TeroRe Aha, eli teillä on olemassa kriteerit hyväksyttävistä dokumenteista? Mitkä ne kriteerit ovat?

Onko linjassa KKV:n antaman lauseen kanssa:  "

 

Yritys ei voi edellyttää kuluttajan tekemältä kateostolta tiettyä maksutapaa. Kuluttajan on pystyttävä osoittamaan se, että on hankkinut vastaavan tuotteen sekä kateoston ja alkuperäisen tuotteen hinnanero (kertamaksulla maksettaessa). Ostaja vastaa itse mahdollisista osamaksun aiheuttamista lisäkustannuksista."

 

Mitä tarkoitat tällä?

  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista.

Mitä luulet että osamaksulla tilatessa saa? Mitä te annatte kun tilaa osamaksulla?

 

Luuletko että toista vuotta korttia odottanut menisi palauttamaan sen tienatakseen muutaman kympin.. ? Uskomatonta.

 

Tulipahan oltua yhteydessä asiakspalvelun chattiin. Keskustelu meni kutakuinkin näin:

 

Minä: Tilasin Telialta näytönohjaimen yli vuosi sitten. Nuy on auennut kateosto-oikeus muualta ja olen ostanut vastaavan kortin sitä kautta. Miten minun pitää toimia?

Chatin S...:Saitko jo sen muualta?ja oothan jo hyödyntänyt C Moren etutarjoukset, ...

Minä: Posti odottaa kuljetukseen eli ei vielä ole minulla. Maksoin kortin jo.

Chat S...: eli haluatko perua meidän tuotteen?

Minä: En, vaan käyttää kateosto-oikeutta, jolloin Telia korvaa minulle korttien hinnan erotuksen. Koska Telia perui kaikki tilaukset, syntyi kateosto-oikeus ja pyydettiin ostamaan yhteyttä asiakspalveluun.

Chat S...: tuosta ei valitettavasti ole tietoa, mutta laita tiedot tätä kautta, niin selvitetään kun näistä vastaava osasto on paikalla https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

 

Asiakaspalvelun ressukka oli ilmeisesti ihan pihalla mikä on kateosto. Toivottavasti pääsin hieman eteenpäin kun lähetin yhteydenottopyynnön ostokuitin kera eteenpäin.

 

 

 

Kysyit hyvän kysymyksen:

 

Mitä tarkoitat tällä?

  • Viimeisenä, tarvitsemme kateosto-oikeutta varten tosiaan ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista."

Esimerkiksi Proshopista luottokortilla ostetun kortin tilausvahvistus on siinä olevan tekstin mukaan samalla myös kuitti ja takuutodistus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Majuho  kirjoitti:


@TeroRe Aha, eli teillä on olemassa kriteerit hyväksyttävistä dokumenteista? Mitkä ne kriteerit ovat?






Ei ole sen kummempia kriteereitä, tilausvahvistus on tilausvahvistus ja ostokuitti on ostokuitti.



 




@Majuho  kirjoitti:


Luuletko että toista vuotta korttia odottanut menisi palauttamaan sen tienatakseen muutaman kympin.. ? Uskomatonta.






En ja emme luule, mutta kuten kirjoitin niin teoriassa se on mahdollista. Voi olla myös tilanteita, että erotus on kolminumeroinen.



 




@siperiada55  kirjoitti:

Esimerkiksi Proshopista luottokortilla ostetun kortin tilausvahvistus on siinä olevan tekstin mukaan samalla myös kuitti ja takuutodistus.






Jos siellä lukee noin niin eihän tuossa ole silloin mitään epäselvää. Kyse on tosiaan siitä, että mitä siellä lukee.

No, itse olen laittanut Telialle jo tiedot tilauksestani ja kateostovaatimukseni eilen. Mukana myös KKV:n lausunto tapauksesta. Kävi miten kävi, ikinä tämän tapauksen jälkeen en enää hanki Telialta mitään, liittymät menee vaihtoon jne. Samaa tulen suosittelemaan muuallakin ja tietenkin tuttavat ja sukulaiset mukaan lukien. Tästä ketjusta voisi olla myös iltapäivälehdet kiinnostuneita. Nyt on kärsivällisyys loppunut tämän pelleilyn kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Majuho  kirjoitti:


No, itse olen laittanut Telialle jo tiedot tilauksestani ja kateostovaatimukseni eilen. Mukana myös KKV:n lausunto tapauksesta. 






Ja tästä sinulle kiitos. Pääsemme etenemään asiassa.

Sillä ei varmaan merkitystä ole jos kateosto-oikeuttava kortti on OC-edition?  Vaikka olisi tilannut normaalin non-oc version teiltä.  

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Heikkristo  kirjoitti:


Sillä ei varmaan merkitystä ole jos kateosto-oikeuttava kortti on OC-edition?  Vaikka olisi tilannut normaalin non-oc version teiltä.  






Ei ole merkitystä, joten kateosto-oikeus on tällaisessa tilanteessa käytettävissä.

@TeroRe Miten kauan näissä kateostokäsittelyissä kestää? Luulisi että pitäisi olla nopeasti hoidettu, varsinkin kun me asiakkaat olemme jo saaneet ihan tarpeeksi odottaa. Teidän tulisi hoitaa nämä viipymättä. 

Vastaa