Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 

Nyt täytyy kyllä antaa posia kaiken tämän negatiivisyyden ja kiukkuisten asiakkaiden keskellä. Tässä sentään näyttää olevan rehti kaveri, joka ensinnäkin myöntää ettei ole nähnyt kokonaiskuvaa, ja toisekseen koittaa korjata tilanteen. Jaksamista sinne - ja pakko myöntää, että tämä on mennyt tunteisiin. Vaikka palautteeni siis oli katkeraa, niin ei ollut tarkoitus mennä henkilököhtaisuuksiin.


Jep paitsi että me ei olla nyt asiakkaita vaan kiukkusia ihmisiä. Tilaukset kun on peruttu. Joo ei tää kaveri siihe oo syyllinen ja varmasti ei oo helppo tilanne mutta itse ainakaa en kaikkea niele...

 

Aivan varmasti myös telia kuriin saadaan ja oikeus tapahtumaan.


Itsekkin toivoisin jonkinlaista varmuutta että tilaus mennyt takaisin odotukseen/jonoon.

Olen hyvin valmis odottamaan hyvää pitkäänkin niin haluan paremman varmuuden kuin vain että on laitettu eteenpäin. Toivottavasti saatte siitä kyhättyä jonkinlaisen tekstiviestin tai s-postin laitettua.


Päivitin nyt aloituspostaukseen mistä jo aiemmin juteltiin:



 



Aloitimme nyt siis toimenpiteet 3080-sarjan korteista mutta yhtä lailla otamme työstöön kaikki 3060-3090 -sarjojen kortit. Jos siis olet tilannut minkä tahansa kortin näistä mallisarjoista niin palaamme asiaan lähiaikoina.


Päivitin aloituspostaukseen seuraavan tiedon:



 





Jos olet tilannut 3060- tai 3090-sarjan näytönohjaimen

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme edellä mainitun tiedon 3060- ja 3090-sarjan näytönohjaimen tilaajille.





Muokkasin samalla myös aloituspostauksen rakennetta, pyrin saamaan siitä helpommin luettavan.


"JOS OLET TILANNUT 3060-, 3070- tai 3090-sarjan NÄYTÖNOHJAIMEN


Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon."

 

Asus 3070 Dualin tilaus näyttää yhä "tilaus peruutettu" -tilaa. Vai vieläkin "järjestelmävirheen" piikkiin?


Jos 3070 peruutetut saadaan palautettua niin miksi 3080 sitten ei?


Jaa-a hyvä kysymys... Sen sijaa että itse tällä enää päätäni vaivaan kun ei tunnu taaskaa mitään olevan hyötyä niin annetaan KKV:n päättää. Jos KKV näkee että tässä on toimittu väärin niin tämähän voi päätyä vaikka joukkokanteeseen. Siinähän sitten oppivat peruilemaan tilauksia...


Siis tuleeko teiltä nyt ollenkaan vahvistusta siitä että on päässyt takaisin odotuslistalle?

kun ei yhtää lohduta mieltä vain tieto siitä, että "on pistetty eteenpäin" ilman sen kummempaa vahvistusta

 

lisäksi tarjoatteko kaikille tästä peruutuksista kärsineille fiaskosta hyvitystä sen 50e lahjakortin mitä aluksi tyrkytitte hyvityksenä peruutuksesta?



@Samb0o@  kirjoitti:


Jos 3070 peruutetut saadaan palautettua niin miksi 3080 sitten ei?






Tietojeni mukaan ainoastaan 3080-sarjan korttien tilaukset on peruutettu, ei muiden. Tilauksia ei saada palautettua aktiiviseksi, siksi pyydämme 3080-sarjan kortin tilanneita tekemään uuden tilauksen sitten, kun niitä on ja kun toimitamme niistä sen räätälöidyn tilauslinkin.



@Xonium@  kirjoitti:


Siis tuleeko teiltä nyt ollenkaan vahvistusta siitä että on päässyt takaisin odotuslistalle?



kun ei yhtää lohduta mieltä vain tieto siitä, että "on pistetty eteenpäin" ilman sen kummempaa vahvistusta






En saanut asiaan vielä 100% varmuutta, siksi en ottanut vielä asiaan täällä kantaa. Palaan kyllä kun asia varmistuu, kävi miten kävi.



 




@Xonium  kirjoitti:

lisäksi tarjoatteko kaikille tästä peruutuksista kärsineille fiaskosta hyvitystä sen 50e lahjakortin mitä aluksi tyrkytitte hyvityksenä peruutuksesta?






Mahdolliset hyvitykset ja reklamaatiot ovat tapauskohtaisia, en ota niihin täällä kantaa.


Pyysin asiakapalavelusta kirjallisen vahvistuksen, että "pistetty eteenpäin" on nyt varmasti paikallaan jonossa. Sain vahvistuksen. En enää uskalla Telin kanssa asioida ilman varmistuksen varmistuksia.

 

Tokihan Telian on annettava yhdenvertaisuuden nimissä kaikille 50 lahjakortti, jos se osalle antaa.



@Jaxxtu@  kirjoitti:


"JOS OLET TILANNUT 3060-, 3070- tai 3090-sarjan NÄYTÖNOHJAIMEN




Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon."



 



Asus 3070 Dualin tilaus näyttää yhä "tilaus peruutettu" -tilaa. Vai vieläkin "järjestelmävirheen" piikkiin?






Hmm. Tänään saamani tiedon mukaan vain 3080-sarjan tilaukset on peruttu. Tarkistan tämän ja palaan. 


Onko kukaan ottanu vielä asuksee yhteyttä näitte peruutusten suhtee? Kai heilläki on jotkut standardit että kenen kanssa yhteistyötä tekee?


Miten niin vain 3080 korttien tilaukset on peruttu? Minähän laitoin jo aikaisemmin linkin 3070 tilaukseeni joka on teidän toimesta peruttu. Linkki on vieläkin näkyvissä, ja muistaakseni sivulla neljä. Linkkiä klikkaamalla näet suoraan, että se on teidän peruma tilaus. 



 



MUOK. Tässä vielä linkki



 



LINKKI POISTETTU



 



Muokkaus TeroRe: poistin viestistä henkilökohtaisen linkin 


Telia vois kyl laittaa ne viestit niille halukkaille ketkä jää odottelee alkuperäsii peruttui tilauksii vahvistuksen merkkinä et homma oikeesti etenee. Tuntuu nii pöljält et joutuu asiakkaana kyselee toistuvasti asian perään. Mikäli moista viestiä ei saada voidaan tästä päätellä että tää homma on vaa käsien pesua? Ihan jees et tääl yks koitaa nyt pitää hommaa kasas mut pitäs kyl saada iha Telian nimis se vahvistus.


Mulla on Telialta tilattuna 4kpl 3060ti kortteja jotka piti lähteä 8.3, mutta ei ole vielä lähtenyt. Tänään tuli 4kpl tekstareita, että tilaukset ovat vielä jonossa ja odottavat tavaraa. Kerrottiin myös peruutusmahdollisuudesta. Tosin tuosta perutusta 3070 kortista ei sitten tainnut tulla mitään viestiä. Ainakin oletan niiden 4kpl olevan noita maksettuja 3060ti kortteja, kun tulivat aika läjässä kaikki.


 kyllä ainakin oma 3070 tilaus on peruttu!


Sama juttu, ja luulin jo saaneeni tiedon perille asti. Saa nähdä loppuiko tähän asiaan vastaaminen kokonaan, kun ei tuohon eiliseenkään viestiini mitään vastattu.



@TeroRe@  kirjoitti:



@Jaxxtu@  kirjoitti:


"JOS OLET TILANNUT 3060-, 3070- tai 3090-sarjan NÄYTÖNOHJAIMEN




Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon."



 



Asus 3070 Dualin tilaus näyttää yhä "tilaus peruutettu" -tilaa. Vai vieläkin "järjestelmävirheen" piikkiin?






Hmm. Tänään saamani tiedon mukaan vain 3080-sarjan tilaukset on peruttu. Tarkistan tämän ja palaan. 






Nostan toistamiseen käden pystyyn virheen merkiksi, muutamia perumisia on myös muilla mallisarjoilla. Pahoittelut, teen parhaani tilannekuvan kasaamisen kanssa mutta tässä kohtaa tein virheen.



 



Samaan hengenvetoon pääsen kuitenkin kertomaan, että avasimme nyt odotusmahdollisuuden kaikille korteille, joista tilaus on peruttu-tilassa. Eli jos olet tilannut minkä tahansa alla listatuista näytönohjaimista ja tilaus on peruttu niin pyydän, että jos haluat odottaa toimitusta niin ilmoitatko siitä asiakaspalveluumme (jos et ole vielä sitä tehnyt) alkuperäisen tilausnumeron kera. Varoituksen sana kuitenkin, kuten 3080-sarjan osalta, että toimitus voi kestää.



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Tämä tiedoksi myös @Marko_Laaksonen sekä @Nillenalle22 ja muut jos unohdin tägätä teidät mukaan.



 



Varmistan vielä täällä päässä, että lähetämme tekstarin tästä heille joita tämä koskettaa (eli käytännössä kaikki muut tilaajat paitsi 3080-sarjan tilaajat). Näin tieto tavoittaa varmasti kaikki eikä olla pelkästään Yhteisön ja viidakkorummun varassa.



 



Ja toinen uutinen liittyen tähän toiveeseen:



 




@mazee@  kirjoitti:


Olis viel hyvä et ne jotka haluaa takas " odottelemaan " saa vahvistuksen siitä txt / sähköpostiin että " olet nyt odottamassa tuotetta x, alkuperäinen tilausnro pvm yms" tai edes jotain.. luotto meni ja aspan tyhjentävä viesti " laitan viestiä eteenpäin, laitan viestiä laitepuolelle" mistä tietää että asia oikeesti etenee ellei tule mitään vahvistusta. 






Tälle tuli nyt myös kuittaus, että tulemme lähettämään nuo vahvistukset = kuittaukset siitä, että meillä on tieto tallessa siitä että jäät odottamaan ilmoitusta kunnes näytönohjaimia saapuu varastoomme.



 



Noita ei pamahtele teille vielä tänään mutta tiedoksi, että noita alkaa tipahtelemaan.



 



--



 



Päivitän aloituspostaukseen näistä tietoa.



 



Pahoittelut tapahtuneesta vielä kerran, mennään kuitenkin eteenpäin sanoisin.


Kiitos, jäämme odottelemaan vahvistusta.


Soitin heti asiakaspalveluun kun sain tekstiviestin ja asiakaspalvelija sanoi että hoitaa asian nyt tuli taas geneerinen viesti että: Moi. Viitaten tiedusteluusi näytöohjaimen saatavuuteen. Tällä hetkellä globaalin saatavuusongelman vuoksi ei ole tietoa milloin laitetta tulee Telialle. Voi olla että emme saa täydennystä vuonna 2021. TerveisinTelia Asiakaspalvelu. Onko nyt niin että haluani jatkaa odottamista ei ole huomioitu? Tilasin näytönohjaimen 10.11.2020



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Sama juttu, ja luulin jo saaneeni tiedon perille asti. Saa nähdä loppuiko tähän asiaan vastaaminen kokonaan, kun ei tuohon eiliseenkään viestiini mitään vastattu.






Ei loppunut, kasasin vain tilannekuvaa sekä uusia toimenpiteitä asian ympärillä. Aloituspostauksessa on nyt infoa ja aiemmassa kommentissani johon tägäsin sinutkin mukaan.



@VicViperGradius@  kirjoitti:


Soitin heti asiakaspalveluun kun sain tekstiviestin ja asiakaspalvelija sanoi että hoitaa asian nyt tuli taas geneerinen viesti että: Moi. Viitaten tiedusteluusi näytöohjaimen saatavuuteen. Tällä hetkellä globaalin saatavuusongelman vuoksi ei ole tietoa milloin laitetta tulee Telialle. Voi olla että emme saa täydennystä vuonna 2021. TerveisinTelia Asiakaspalvelu. Onko nyt niin että haluani jatkaa odottamista ei ole huomioitu? Tilasin näytönohjaimen 10.11.2020






Tarkennatko, että milloin tuo heti siis käytännössä on ja minkä tekstiviestin siis sait? Kerrottiinko siinä siis siitä, että voit jäädä odottamaan ja että ilmoita asiakaspalveluun jos näin on?



 



Varmistaisin asian vielä kertaalleen asiakaspalvelusta, jos nimesi on tuplana listalla niin sekin on parempi kuin ei ollenkaan.


Kerroin ja juuri soitin asiakaspalveluun asian taas tällä kertaa tiesi asiasta ja sanoi että edellinen asiakaspalvelija oli vain tehnyt kyselyn eteenpäin ei muuuta ja sanoi että nyt on peruutettu oikeasti? Että menetin ehkä jonopaikankin. Aika huonosti oli informoitu edellistä asiakaspalvelijaa.


Vastaa