Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Olisi aika ikävä menettää jonopaikka tämän takia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

Kerroin ja juuri soitin asiakaspalveluun asian taas tällä kertaa tiesi asiasta ja sanoi että edellinen asiakaspalvelija oli vain tehnyt kyselyn eteenpäin ei muuuta ja sanoi että nyt on peruutettu oikeasti? Että menetin ehkä jonopaikankin. Aika huonosti oli informoitu edellistä asiakaspalvelijaa.




Hyvä juttu että varmistit. Alkuperäinen tilaus on tosiaan ikävä kyllä peruutettu mutta jonopaikka säilyy. Kun kamaa on varastossa niin olemme sinuun sitten yhteydessä ja saat silloin meiltä linkin, jonka kautta pääset tekemään uuden tilauksen mutta kuitenkin alkuperäisellä hinnalla.

Okei kiitos kuulosti vain oudolta nuo vastaukset.

Nyt tuli vahvistus että olen jonossa ja ottaa yhteyttä kun saa tuotetta myyntiin. Eli näyttäisi olevan kaikki kunnossa nyt.

Itse odottelen vahvistusta että olisin taas jonossa. Sanottiin vain että laittaa asiaa eteenpäin. Tämä siis omien viestien kautta.

Eihän tuo aspa tunnu olevan yhtään tietoinen mitä täällä kirjotetaan. Onko teille niin, että toinen käsi tekee toista ja toinen toista, mutta kumpikaan ei tiedä mitä se toinen tekee? Mistä tästä nyt sitten tietää onko päässyt jonoon vai ei? Mielenkiitoista sekin, että minulla kyseessä Asuksen Dual 3070 ja teidän mukaan jonopaikka säilytetään. Millä tavalla se jonopaikka säilytetään, kun alun perin olin yhteydessä perumisesta aspaanne ja kyselin, että miten ihmeessä olette peruneet tilaukseni, mutta sitten kuukautta myöhemmin, eli 17.3 toimitatte samaa näyttistä kaverilleni? Aspa kertoi, että näyttiksiä ei ole todellisuudessa tullut ja kyseessä oli virhe nettisivuilla, mutta kun annoin kaverini tilausnumeron, niin sitten muuttui ääni kellossa ja niitä olikin toimitettu sekä keksittiin uudet selitykset kehiin. Eli jos siis nyt pääsee alkuperäiselle jonosijalle, niin onko se jonosija joku negatiivinen luku, kun sen jälkeen tehtyjä tilauksia on kuitenkin toimitettu? Ei tässä oikein voi muuta kuin ihmetellä, että miten teidän kokoinen yritys voi olla näin kujalla? Monet teitä pienemmät yritykset ovat kunniallisesti hoitaneet nämä tilaukset kuluttajalakia noudattaen vaikka joutuvatkin ottamaan todella paljon takkiin, kun myivät näyttiksiä etukäteen sillä hinnalla, jolla luulivat niitä saavansa ja sitten kun tuotetta on tullut, niin valmistajat ja tukkurit nostivat hintoja jolloin yritysten katteet menivät negatiivisiksi.

3080 osalta kkv lähettäny telialle viestiä nyt. Mielenkiinnolla seuraan kyllä, vaikuttaa sen verta jäärältä telian toiminta että ties minne asti tässä menee..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@WhereIsMyGPU  kirjoitti:

Eihän tuo aspa tunnu olevan yhtään tietoinen mitä täällä kirjotetaan. Onko teille niin, että toinen käsi tekee toista ja toinen toista, mutta kumpikaan ei tiedä mitä se toinen tekee? Mistä tästä nyt sitten tietää onko päässyt jonoon vai ei?




Kaikilla asiakaspalvelun työntekijöillä on samat tiedot ja ohjeet käytössään, en osaa sanoa enkä lähde arvailemaan miksi juuri ko. henkilö ei ole tietoinen asiasta. Hänen pitäisi tämä kuitenkin tietää, intrassa on tiedote.


 


Lähetämme tosiaan erillisen vahvistuksen odottamisesta mutta siinä voi mennä kuitenkin hetki. Se ei ole tule saman tien kun aspaan ilmoittaa odottamisesta. Pyydän, että odotat hetken.


 



@WhereIsMyGPU@  kirjoitti:
Mielenkiitoista sekin, että minulla kyseessä Asuksen Dual 3070 ja teidän mukaan jonopaikka säilytetään. Millä tavalla se jonopaikka säilytetään, kun alun perin olin yhteydessä perumisesta aspaanne ja kyselin, että miten ihmeessä olette peruneet tilaukseni, mutta sitten kuukautta myöhemmin, eli 17.3 toimitatte samaa näyttistä kaverilleni? Aspa kertoi, että näyttiksiä ei ole todellisuudessa tullut ja kyseessä oli virhe nettisivuilla, mutta kun annoin kaverini tilausnumeron, niin sitten muuttui ääni kellossa ja niitä olikin toimitettu sekä keksittiin uudet selitykset kehiin. Eli jos siis nyt pääsee alkuperäiselle jonosijalle, niin onko se jonosija joku negatiivinen luku, kun sen jälkeen tehtyjä tilauksia on kuitenkin toimitettu? Ei tässä oikein voi muuta kuin ihmetellä, että miten teidän kokoinen yritys voi olla näin kujalla? Monet teitä pienemmät yritykset ovat kunniallisesti hoitaneet nämä tilaukset kuluttajalakia noudattaen vaikka joutuvatkin ottamaan todella paljon takkiin, kun myivät näyttiksiä etukäteen sillä hinnalla, jolla luulivat niitä saavansa ja sitten kun tuotetta on tullut, niin valmistajat ja tukkurit nostivat hintoja jolloin yritysten katteet menivät negatiivisiksi.

Kyse on ilmeisesti tästä mallista --> ASUS DUAL-RTX3070-O8G?


 


Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille. Uusia tilauksia ei ole kuitenkaan sisässä.


 


Tuossa kohtaa meillä on tehty selvä virhe ja pahoittelen tapahtunutta.


 


Odottamisesta / jonottamisesta, halukkuus ja mahdollisuus siihen kannattaa ilmoittaa mahdollisimman pian koska sitä mukaa, kun kortteja tulee niin toimitukset menevät sen mukaan, miten kukin on ilmoittanut halukkuutensa odottaa. Kaikki ei toki varmastikaan odota mutta osa haluaa odottaa. Tuotteita ei kuitenkaan tule röykkiöittäin varastoomme, kuten tuossa yllä kerroin niin yksi toimituserä sisälsi vain vaivaiset kaksi näytönohjainta.


 


Jonosija ei ole negatiivinen luku vaan se muodostuu siitä alkuperäisestä tilaajajoukosta, joiden tilaus on meidän toimesta silloin peruttu.

Globaalin saatavuuden luomat ongelmat päivityksen voisin tähän kirjoitella.

Eilen 3080 tuf OC:ta saapunut verkkokauppa.comiin 30kpl, tätä edellinen erä about pari viikkoa sitten vajaa 10kpl mutta tasainen virtaus ollu kokoajan.
2 päivää sitten Jimms.fi samaa näyttistä 50kpl, tätä edellinen erä 1,5vk tuosta 45kpl.

Samaan aikaan briteissä (scan esimerkkinä) näyttiksen preorderit on käytännössä jo tyhjennetty.

Ei mulla muuta. Ei näitä saa mistään.

Joo, ja noita Telian perumia 3070 DUAL kortteja tullu verkkokauppaan:

  • päivä sitten yli 25 kpl
  • päivää sitten 15 kpl
  • 16 päivää sitten 20 kpl
  • 24 päivää sitten 15 kpl

ja tuo yli 25kpl voi tarkoittaa vaikka sataa korttia. Ja on näitä muillekin tullut. Nyt Telialta painetta sinne maahantuojaan päin vaan, vai onko kuitenkin  sisäänostohinnat näissä se ongelma?

Laitoin tänään viestin aspaan ja en hirveänä yllättynyt, kun ei siellä mitään tiedetä, eli pelkkää 50€ korvausta tarjottiin ja tilausta ei voi ottaa vastaan. Viestihän tuli tietysti noreply osoitteesta, niin taas pitää uusi viesti väsätä...

Millos noita vahvistusviestejä alkaa tulemaan niille halukkaille ketkä päätti jäädä odottelemaan alkuperäisel hinnal ja jonopaikal?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Millos noita vahvistusviestejä alkaa tulemaan niille halukkaille ketkä päätti jäädä odottelemaan alkuperäisel hinnal ja jonopaikal?




Tässähän on se, että odotammeko jonkin aikaa, että kaikki halukkaat kerkeävät ilmoittautua ja laitetaan ilmoitus kaikille kerralla vai laitetaanko ilmoitusviestejä joissain sopivissa erissä sitä mukaa, kun jengi ilmoittautuu.


 


En kysyy tarkkaa ajankohtaa juuri nyt sanomaan, lähiaikoina kuitenkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Ict_henkilo@  kirjoitti:

Laitoin tänään viestin aspaan ja en hirveänä yllättynyt, kun ei siellä mitään tiedetä, eli pelkkää 50€ korvausta tarjottiin ja tilausta ei voi ottaa vastaan. Viestihän tuli tietysti noreply osoitteesta, niin taas pitää uusi viesti väsätä...




Itse suosittelisin chattia, se on avoinna 24/7. Löytyy Minun Teliasta joko webistä tai sovelluksesta.

Olisi enemmän kuin mahtavaa, jos saisitte siihen jonotusnumeron mukaan. Ymmärrän, että asiakaskohtainen kustomointi viesteihin ei kuitenkaan ole niin helppo kuin massaviestin lähettäminen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Olisi enemmän kuin mahtavaa, jos saisitte siihen jonotusnumeron mukaan. Ymmärrän, että asiakaskohtainen kustomointi viesteihin ei kuitenkaan ole niin helppo kuin massaviestin lähettäminen.


 




Kyllä minä näen tuon pointin mitä haet, tässä tulee vain se että emme halua kertoa myyntimääriä ulospäin ja jononumero sen kertoisi.


 


Tämä ei siis liity vain näihin ko. tuotteisiin vaan ihan yleisesti. Meiltä aina joskus kysytään, että paljon tavaraa tulee varastoon ja paljon ollaan myyty (esimerkkinä jokasyksyinen Applen lanseeraus ja myynninaloitus). Emme kerro noita määriä koskaan talon ulkopuolelle.


Ymmärrän toki tämän ko. casen ja sen, että olemme mokanneet. Otan toiveen talteen ja yritän saada toteutettua, haluan kuitenkin varoitella että todennäköisesti emme lisää sitä tietoa ilmoitusviestiin mukaan.

Kyllä minusta teidän tulis vahvistaa se tilaus, koska tuntuu olevan niin paljon epäselvyyttä onko se uusi tilaus mennyt läpi.

Chatin kautta sain asian hoidettua, mutta mitään vahvistusta asiasta ei ole sähköpostiin tai tekstiviestillä tullut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@niijust@  kirjoitti:

Kyllä minusta teidän tulis vahvistaa se tilaus, koska tuntuu olevan niin paljon epäselvyyttä onko se uusi tilaus mennyt läpi.




Tiedoksi myös @Ict_henkilo ja muut. Nyt tässä vaiheessa, jos alkuperäinen tilaus on peruttu-tilassa, uutta tilausta ei tehdä tosiaan nyt vaan asiakaspalvelu tiedon kultakin talteen, että haluaa/voi odottaa sitä, että kortteja tulee varastoon. Sitten, määrittelemättömän ajan päästä, kun kortteja tulee ja oma vuoro on niin silloin olemme ko. odottajaan yhteydessä ja hän tekee itse silloin uuden tilauksen, alkuperäisellä hinnalla.


 


Vahvistus odottamisesta tulee meiltä myöhemmin. Mutta se on vain vahvistus odottamisesta ja oman alkuperäisen jonopaikan käyttämisestä. Se ei ole tässä vaiheessa tosiaan uusi tilaus. 

Moi,

Olisko mitään ideaa jos jatkossa myytäisiin ainoastaan 1kpl/malli näytönohjaimia ostajalle. Tähän tapaan on jo osa muista jälleenmyyjistä siirtyneet. Näin saataisiin useammalle ostajalle näytönohjain vaativan markkinatilanteen jatkuessa.

Näitähän voi nyttenkin tilata vain yhden per tilaus. Ja nythän nimenomaan kilpailijatkin ovat alkaneet myymään näitä useamman per asiakas. Muutenkin todella huono idea niiden kannalta joilla kotona useampi kone joka päivityksen tarpeessa. 

Aika harvassa paikassa saa ostaa enemmän kuin yhden kappaleen. Rajoituksia löytyy melkein kaikilta. Minusta hyvä idea että vain yhden kappaleen samanlaista saisi ostaa, kun tilanne näytönohjainten osalta on mikä on. Ymmärrän kyllä harmistuksen jos näitä on tilannut useamman kappaleen jälleenmyyntiä ajatellen. Tuskinpa kovin monessa kotitaloudessa kuitenkaan tulee yhtä aikaa päivittämisen tarve. Olen paljolti samalla linjoilla kuin kokki111. 

Onko niiden vahvistusviestien aikatauluista uutta tietoa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko niiden vahvistusviestien aikatauluista uutta tietoa?




On sen verran, että tälle aamulle ollaan kasattu listaa tähän mennessä ilmoittautuneista ja pääsemme vahvistukset lähettämään. Uskoisin, että tänään on myös niiden lähetys mutta kerron tästä vielä erikseen täällä kun tarkka aikataulu varmistuu.


 


Kuten arvuuttelin niin pahoittelut mutta emme lisää sinne jononumeroa mukaan. Perusteluina tosiaan se, että emme missään tilanteessa viesti osto/myyntimääristä. Ja tämä on käytäntö tosiaan kaikkien tuotealueiden ja kaikkien tuotteiden kanssa, ei vain näytönohjaimien suhteen.

Aika spektinen tämän suhteen. Eihän telialla ole mitään hätää tehdä yhtään mitään vahvistuksia ja tilauksia kun asiakas tilaukset on peruutettu niin annetaan asiakkaiden vaan odottaa ja peruuttaa yksitellen itsensä jonosta pois. 

 

Tässä muuten tuffi 3080 toimitukset kilpailijalta jotka kaikki pystyy näkemään netistä kun vähän selaa:

  • 30.9. 40 kpl
  • 26.10. 70 kpl
  • 28.10. 72 kpl
  • 10.11. 90 kpl
  • 13.11. 8 kpl 
  • 18.11. 72 kpl
  • 14.12. 20 kpl
  • 21.12. 130 kpl
  • 22.12. 70 kpl
  • 21.1. 30 kpl
  • 1.2. 13 kpl
  • 8.2. 60 kpl
  • 16.2. 19 kpl
  • 5.3. 8 kpl
  • 19.3. 45 kpl
  • 29.3. 50 kpl
  • Saatavuustiedot päivitetään heti tiedon varmistuttua!

Että kyllä niitä liikkuu suomen markkinoilla. Kaverikin sai eilen gigantista tilaamansa. 

 

On kyl melko farssi koko touhu...

Vastaa