Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 

Olisi aika ikävä menettää jonopaikka tämän takia.



@VicViperGradius@  kirjoitti:


Kerroin ja juuri soitin asiakaspalveluun asian taas tällä kertaa tiesi asiasta ja sanoi että edellinen asiakaspalvelija oli vain tehnyt kyselyn eteenpäin ei muuuta ja sanoi että nyt on peruutettu oikeasti? Että menetin ehkä jonopaikankin. Aika huonosti oli informoitu edellistä asiakaspalvelijaa.






Hyvä juttu että varmistit. Alkuperäinen tilaus on tosiaan ikävä kyllä peruutettu mutta jonopaikka säilyy. Kun kamaa on varastossa niin olemme sinuun sitten yhteydessä ja saat silloin meiltä linkin, jonka kautta pääset tekemään uuden tilauksen mutta kuitenkin alkuperäisellä hinnalla.


Okei kiitos kuulosti vain oudolta nuo vastaukset.

Nyt tuli vahvistus että olen jonossa ja ottaa yhteyttä kun saa tuotetta myyntiin. Eli näyttäisi olevan kaikki kunnossa nyt.


Itse odottelen vahvistusta että olisin taas jonossa. Sanottiin vain että laittaa asiaa eteenpäin. Tämä siis omien viestien kautta.


Eihän tuo aspa tunnu olevan yhtään tietoinen mitä täällä kirjotetaan. Onko teille niin, että toinen käsi tekee toista ja toinen toista, mutta kumpikaan ei tiedä mitä se toinen tekee? Mistä tästä nyt sitten tietää onko päässyt jonoon vai ei? Mielenkiitoista sekin, että minulla kyseessä Asuksen Dual 3070 ja teidän mukaan jonopaikka säilytetään. Millä tavalla se jonopaikka säilytetään, kun alun perin olin yhteydessä perumisesta aspaanne ja kyselin, että miten ihmeessä olette peruneet tilaukseni, mutta sitten kuukautta myöhemmin, eli 17.3 toimitatte samaa näyttistä kaverilleni? Aspa kertoi, että näyttiksiä ei ole todellisuudessa tullut ja kyseessä oli virhe nettisivuilla, mutta kun annoin kaverini tilausnumeron, niin sitten muuttui ääni kellossa ja niitä olikin toimitettu sekä keksittiin uudet selitykset kehiin. Eli jos siis nyt pääsee alkuperäiselle jonosijalle, niin onko se jonosija joku negatiivinen luku, kun sen jälkeen tehtyjä tilauksia on kuitenkin toimitettu? Ei tässä oikein voi muuta kuin ihmetellä, että miten teidän kokoinen yritys voi olla näin kujalla? Monet teitä pienemmät yritykset ovat kunniallisesti hoitaneet nämä tilaukset kuluttajalakia noudattaen vaikka joutuvatkin ottamaan todella paljon takkiin, kun myivät näyttiksiä etukäteen sillä hinnalla, jolla luulivat niitä saavansa ja sitten kun tuotetta on tullut, niin valmistajat ja tukkurit nostivat hintoja jolloin yritysten katteet menivät negatiivisiksi.


3080 osalta kkv lähettäny telialle viestiä nyt. Mielenkiinnolla seuraan kyllä, vaikuttaa sen verta jäärältä telian toiminta että ties minne asti tässä menee..



@WhereIsMyGPU  kirjoitti:

Eihän tuo aspa tunnu olevan yhtään tietoinen mitä täällä kirjotetaan. Onko teille niin, että toinen käsi tekee toista ja toinen toista, mutta kumpikaan ei tiedä mitä se toinen tekee? Mistä tästä nyt sitten tietää onko päässyt jonoon vai ei?






Kaikilla asiakaspalvelun työntekijöillä on samat tiedot ja ohjeet käytössään, en osaa sanoa enkä lähde arvailemaan miksi juuri ko. henkilö ei ole tietoinen asiasta. Hänen pitäisi tämä kuitenkin tietää, intrassa on tiedote.



 



Lähetämme tosiaan erillisen vahvistuksen odottamisesta mutta siinä voi mennä kuitenkin hetki. Se ei ole tule saman tien kun aspaan ilmoittaa odottamisesta. Pyydän, että odotat hetken.



 




@WhereIsMyGPU@  kirjoitti:
Mielenkiitoista sekin, että minulla kyseessä Asuksen Dual 3070 ja teidän mukaan jonopaikka säilytetään. Millä tavalla se jonopaikka säilytetään, kun alun perin olin yhteydessä perumisesta aspaanne ja kyselin, että miten ihmeessä olette peruneet tilaukseni, mutta sitten kuukautta myöhemmin, eli 17.3 toimitatte samaa näyttistä kaverilleni? Aspa kertoi, että näyttiksiä ei ole todellisuudessa tullut ja kyseessä oli virhe nettisivuilla, mutta kun annoin kaverini tilausnumeron, niin sitten muuttui ääni kellossa ja niitä olikin toimitettu sekä keksittiin uudet selitykset kehiin. Eli jos siis nyt pääsee alkuperäiselle jonosijalle, niin onko se jonosija joku negatiivinen luku, kun sen jälkeen tehtyjä tilauksia on kuitenkin toimitettu? Ei tässä oikein voi muuta kuin ihmetellä, että miten teidän kokoinen yritys voi olla näin kujalla? Monet teitä pienemmät yritykset ovat kunniallisesti hoitaneet nämä tilaukset kuluttajalakia noudattaen vaikka joutuvatkin ottamaan todella paljon takkiin, kun myivät näyttiksiä etukäteen sillä hinnalla, jolla luulivat niitä saavansa ja sitten kun tuotetta on tullut, niin valmistajat ja tukkurit nostivat hintoja jolloin yritysten katteet menivät negatiivisiksi.


Kyse on ilmeisesti tästä mallista --> ASUS DUAL-RTX3070-O8G?



 



Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille. Uusia tilauksia ei ole kuitenkaan sisässä.



 



Tuossa kohtaa meillä on tehty selvä virhe ja pahoittelen tapahtunutta.



 



Odottamisesta / jonottamisesta, halukkuus ja mahdollisuus siihen kannattaa ilmoittaa mahdollisimman pian koska sitä mukaa, kun kortteja tulee niin toimitukset menevät sen mukaan, miten kukin on ilmoittanut halukkuutensa odottaa. Kaikki ei toki varmastikaan odota mutta osa haluaa odottaa. Tuotteita ei kuitenkaan tule röykkiöittäin varastoomme, kuten tuossa yllä kerroin niin yksi toimituserä sisälsi vain vaivaiset kaksi näytönohjainta.



 



Jonosija ei ole negatiivinen luku vaan se muodostuu siitä alkuperäisestä tilaajajoukosta, joiden tilaus on meidän toimesta silloin peruttu.


Globaalin saatavuuden luomat ongelmat päivityksen voisin tähän kirjoitella.

Eilen 3080 tuf OC:ta saapunut verkkokauppa.comiin 30kpl, tätä edellinen erä about pari viikkoa sitten vajaa 10kpl mutta tasainen virtaus ollu kokoajan.
2 päivää sitten Jimms.fi samaa näyttistä 50kpl, tätä edellinen erä 1,5vk tuosta 45kpl.

Samaan aikaan briteissä (scan esimerkkinä) näyttiksen preorderit on käytännössä jo tyhjennetty.

Ei mulla muuta. Ei näitä saa mistään.


Joo, ja noita Telian perumia 3070 DUAL kortteja tullu verkkokauppaan:

  • päivä sitten yli 25 kpl
  • päivää sitten 15 kpl
  • 16 päivää sitten 20 kpl
  • 24 päivää sitten 15 kpl

ja tuo yli 25kpl voi tarkoittaa vaikka sataa korttia. Ja on näitä muillekin tullut. Nyt Telialta painetta sinne maahantuojaan päin vaan, vai onko kuitenkin  sisäänostohinnat näissä se ongelma?


Laitoin tänään viestin aspaan ja en hirveänä yllättynyt, kun ei siellä mitään tiedetä, eli pelkkää 50€ korvausta tarjottiin ja tilausta ei voi ottaa vastaan. Viestihän tuli tietysti noreply osoitteesta, niin taas pitää uusi viesti väsätä...


Millos noita vahvistusviestejä alkaa tulemaan niille halukkaille ketkä päätti jäädä odottelemaan alkuperäisel hinnal ja jonopaikal?



@mazee@  kirjoitti:


Millos noita vahvistusviestejä alkaa tulemaan niille halukkaille ketkä päätti jäädä odottelemaan alkuperäisel hinnal ja jonopaikal?






Tässähän on se, että odotammeko jonkin aikaa, että kaikki halukkaat kerkeävät ilmoittautua ja laitetaan ilmoitus kaikille kerralla vai laitetaanko ilmoitusviestejä joissain sopivissa erissä sitä mukaa, kun jengi ilmoittautuu.



 



En kysyy tarkkaa ajankohtaa juuri nyt sanomaan, lähiaikoina kuitenkin.



@Ict_henkilo@  kirjoitti:


Laitoin tänään viestin aspaan ja en hirveänä yllättynyt, kun ei siellä mitään tiedetä, eli pelkkää 50€ korvausta tarjottiin ja tilausta ei voi ottaa vastaan. Viestihän tuli tietysti noreply osoitteesta, niin taas pitää uusi viesti väsätä...






Itse suosittelisin chattia, se on avoinna 24/7. Löytyy Minun Teliasta joko webistä tai sovelluksesta.


Olisi enemmän kuin mahtavaa, jos saisitte siihen jonotusnumeron mukaan. Ymmärrän, että asiakaskohtainen kustomointi viesteihin ei kuitenkaan ole niin helppo kuin massaviestin lähettäminen.

 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Olisi enemmän kuin mahtavaa, jos saisitte siihen jonotusnumeron mukaan. Ymmärrän, että asiakaskohtainen kustomointi viesteihin ei kuitenkaan ole niin helppo kuin massaviestin lähettäminen.



 






Kyllä minä näen tuon pointin mitä haet, tässä tulee vain se että emme halua kertoa myyntimääriä ulospäin ja jononumero sen kertoisi.



 



Tämä ei siis liity vain näihin ko. tuotteisiin vaan ihan yleisesti. Meiltä aina joskus kysytään, että paljon tavaraa tulee varastoon ja paljon ollaan myyty (esimerkkinä jokasyksyinen Applen lanseeraus ja myynninaloitus). Emme kerro noita määriä koskaan talon ulkopuolelle.



Ymmärrän toki tämän ko. casen ja sen, että olemme mokanneet. Otan toiveen talteen ja yritän saada toteutettua, haluan kuitenkin varoitella että todennäköisesti emme lisää sitä tietoa ilmoitusviestiin mukaan.


Kyllä minusta teidän tulis vahvistaa se tilaus, koska tuntuu olevan niin paljon epäselvyyttä onko se uusi tilaus mennyt läpi.


Chatin kautta sain asian hoidettua, mutta mitään vahvistusta asiasta ei ole sähköpostiin tai tekstiviestillä tullut.



@niijust@  kirjoitti:


Kyllä minusta teidän tulis vahvistaa se tilaus, koska tuntuu olevan niin paljon epäselvyyttä onko se uusi tilaus mennyt läpi.






Tiedoksi myös @Ict_henkilo ja muut. Nyt tässä vaiheessa, jos alkuperäinen tilaus on peruttu-tilassa, uutta tilausta ei tehdä tosiaan nyt vaan asiakaspalvelu tiedon kultakin talteen, että haluaa/voi odottaa sitä, että kortteja tulee varastoon. Sitten, määrittelemättömän ajan päästä, kun kortteja tulee ja oma vuoro on niin silloin olemme ko. odottajaan yhteydessä ja hän tekee itse silloin uuden tilauksen, alkuperäisellä hinnalla.



 



Vahvistus odottamisesta tulee meiltä myöhemmin. Mutta se on vain vahvistus odottamisesta ja oman alkuperäisen jonopaikan käyttämisestä. Se ei ole tässä vaiheessa tosiaan uusi tilaus. 


Moi,

Olisko mitään ideaa jos jatkossa myytäisiin ainoastaan 1kpl/malli näytönohjaimia ostajalle. Tähän tapaan on jo osa muista jälleenmyyjistä siirtyneet. Näin saataisiin useammalle ostajalle näytönohjain vaativan markkinatilanteen jatkuessa.


Näitähän voi nyttenkin tilata vain yhden per tilaus. Ja nythän nimenomaan kilpailijatkin ovat alkaneet myymään näitä useamman per asiakas. Muutenkin todella huono idea niiden kannalta joilla kotona useampi kone joka päivityksen tarpeessa. 


Aika harvassa paikassa saa ostaa enemmän kuin yhden kappaleen. Rajoituksia löytyy melkein kaikilta. Minusta hyvä idea että vain yhden kappaleen samanlaista saisi ostaa, kun tilanne näytönohjainten osalta on mikä on. Ymmärrän kyllä harmistuksen jos näitä on tilannut useamman kappaleen jälleenmyyntiä ajatellen. Tuskinpa kovin monessa kotitaloudessa kuitenkaan tulee yhtä aikaa päivittämisen tarve. Olen paljolti samalla linjoilla kuin kokki111. 


Onko niiden vahvistusviestien aikatauluista uutta tietoa?



@ZeratuL@  kirjoitti:


Onko niiden vahvistusviestien aikatauluista uutta tietoa?






On sen verran, että tälle aamulle ollaan kasattu listaa tähän mennessä ilmoittautuneista ja pääsemme vahvistukset lähettämään. Uskoisin, että tänään on myös niiden lähetys mutta kerron tästä vielä erikseen täällä kun tarkka aikataulu varmistuu.



 



Kuten arvuuttelin niin pahoittelut mutta emme lisää sinne jononumeroa mukaan. Perusteluina tosiaan se, että emme missään tilanteessa viesti osto/myyntimääristä. Ja tämä on käytäntö tosiaan kaikkien tuotealueiden ja kaikkien tuotteiden kanssa, ei vain näytönohjaimien suhteen.


Aika spektinen tämän suhteen. Eihän telialla ole mitään hätää tehdä yhtään mitään vahvistuksia ja tilauksia kun asiakas tilaukset on peruutettu niin annetaan asiakkaiden vaan odottaa ja peruuttaa yksitellen itsensä jonosta pois. 

 

Tässä muuten tuffi 3080 toimitukset kilpailijalta jotka kaikki pystyy näkemään netistä kun vähän selaa:

  • 30.9. 40 kpl
  • 26.10. 70 kpl
  • 28.10. 72 kpl
  • 10.11. 90 kpl
  • 13.11. 8 kpl 
  • 18.11. 72 kpl
  • 14.12. 20 kpl
  • 21.12. 130 kpl
  • 22.12. 70 kpl
  • 21.1. 30 kpl
  • 1.2. 13 kpl
  • 8.2. 60 kpl
  • 16.2. 19 kpl
  • 5.3. 8 kpl
  • 19.3. 45 kpl
  • 29.3. 50 kpl
  • Saatavuustiedot päivitetään heti tiedon varmistuttua!

Että kyllä niitä liikkuu suomen markkinoilla. Kaverikin sai eilen gigantista tilaamansa. 

 


On kyl melko farssi koko touhu...


Vastaa