Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

No minulle ei ole tullut viestiä maaliskuun 30 päivän jälkeen jossa vahvistettiin että olen jonossa. Pitikö nyt sitten tulla uusi viesti?




Kyllä, jos:


 


1. Tilasit alunperin 3080-sarjan kortin


2. Olet ilmoittautunut odottamaan tämän viikon tiistaihin mennessä


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mazee@  kirjoitti:

Tää touhu vaa antaa ymmärtää sen et,


1, telial ei oo 3080 näyttiksiä




Totta, saldoa tosiaan ei ole.

Eli pitää siis ottaa kolmannen kerran yhteyttä asiakaspalveluun. Siellä kyllä sanottiin että olen edelleen jonossa, mutta vahvistusta tänään en ole saanut.

Täällä myös yksi 3080 tilaus ilman vahvistusta. Taitaa olla vasta neljä sähköpostia asiasta laitettua ja chatissa useasti väännetty asiasta. Eihän se auta, kun taas chattiin kirjoteltava ja kysyttävä, että onko siellä tiedot ylhäällä.

Varmasti on järkevää kaikkien liittää viestiinsä tilaamansa kortin malli ja tilausaika. Näemme silloin kuinka vanhoja on toimittamatta ja voimme verrata yrityksiin, jotka kertovat jonopaikkoja.

 

Strix 3080 OC 11.11.2020 klo 07.35

Toimittamatta, mutta vahvistetusti jonossa. 

Uskaltaako joku oikeesti vielä luottaa johonki jonotuslupaukseen? Tilaus on edelleen PERUTTU. Jonopaikka ei velvoita Teliaa mihinkään muuhun kuin "kunniasanalla hoidetaa tää, saattaa tulla joskus parin vuoden päästä". Suosittelen ottamaan varmanpäälle, sitä varten suomessa on kuluttajasuojaviranomaiset ja siellä otetaan tosissaan tämäkin homma. Jos Telia ei kykene toimittamaan kortteja niin telialta voidaan vaatia katehankintaa KKV:n kautta, EI TÄÄLTÄ. Tämä jonotustaktiikka on nerokas heidän kannaltaan, voidaan odotuttaa vaikka kolmesataa vuotta mutta ei velvoita korvaamaan asiakkaalle mitään! Hyvät on pläänit.


EDIT: henkilökohtasesti siirryn tuonne toiselle forumille mistä iso osa teistä muistakin on. Alkaa vaa ärsyttää lukea näitä vastauksia.

Tilattu 22.12.2020 ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

Luvattu toimitus olisi ollut 1.4.2021

Vahvistusta ei ole tullut vaikka olen ollut yhteydessä chatin kautta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Uskaltaako joku oikeesti vielä luottaa johonki jonotuslupaukseen? Tilaus on edelleen PERUTTU. Jonopaikka ei velvoita Teliaa mihinkään muuhun kuin "kunniasanalla hoidetaa tää, saattaa tulla joskus parin vuoden päästä". 




Tilauksen status ei tosiaan muutu, jos tilaus on peruttu-tilassa se myös siinä pysyy. Se ei muutu enää aktiiviseksi.


 


Odotuksen pointti on siinä että kun kortteja on varastossa niin kukin vuorollaan pääsee tekemään siinä kohtaa uuden tilauksen (alkuperäisellä hinnalla).

9.11.2020 tilattu Strix 3080 OC.  

Vahvistustekstari tullut.

"Suosittelen ottamaan varmanpäälle, sitä varten suomessa on kuluttajasuojaviranomaiset ja siellä otetaan tosissaan tämäkin homma. Jos Telia ei kykene toimittamaan kortteja niin telialta voidaan vaatia katehankintaa KKV:n kautta, EI TÄÄLTÄ"


 


Olen @Simoen kanssa samaa mieltä. Suoisttelen ottamaan KKV:n mukaan.

Edit MinnaLN: lisätty tägitys.

Itse annan Telialle mahdollisuuden näyttää kyntensä tässä(dokumentit kuitenkin tallessa vahvistuviesteineen). Toivottavasti ensimmäiset "peeruutus-jonossa" olleet jotka oikeasti korttinsa saavat laittavat tänne viestiä samantein.

Telian päästäkin toivottavasti huudellaan kun on jotain tietoa valmistajan päästä tullut.

Minulle luvattiin eilen aspan chatissa että tänään tulee vahvistus. Ellei tule, lähtee KKV:lle viestiä ja tämän perheen liittymät yms. lähtevät kilpailijalle.

No nyt tuli varmistus...

Hyvä että jotkut saa, ite en oo saanu 🤣>

Eipä tullut uutta vahvistusta tännekkään vaikka asiakaspalvelussa eilen sanottiin että jonossa olen vieläkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

 


Tiedoksi ja tarkennukseksi:


 


1. Olemme lähettäneet tässä vaiheessa vahvistusviestin vain 3080-sarjan tilaajille (jos ilmoittautui tiistaihin mennessä). Jostain syystä se ei ole kuitenkaan mennyt kaikille ja tutkimme asiaa parhaillaan mistä tämä johtuu


2. Osassa tapauksia, kenelle vahvistus kuuluisi mutta ei ole mennyt perille ja asiakas on meille asiasta ilmoittanut (kiitos niistä), heille asiakaspalvelu on lähettänyt vahvistuksen yksittäisenä lähetyksenä. Tiedän ainakin yhden tällaisen tapauksen, kun se tuli myös minulle asti tiedoksi


 


Tässä vaiheessa sanoisin, että riittää kun olet ilmoittanut meille, että haluat ja voit odottaa toimitusta. Tutkimme asiaa miksei vahvistusviesti mennyt kaikille 3080-sarjaa odottaville. Myöhemmin lähetämme vahvistusviestin myös muille mallisarjoille.


 


Ja se tärkein eli näytönohjainten toimitukset, olemme edelleen odotusmoodissa. Palaan asiaan kun uutta kerrottavaa on.

Tuli tuossa katseltua että verkkokauppa saanut tasaisena virtana muutamia kappaleita 3080 strixiä ja Jimms sai viimekuussa reilu 30kpl ja tässä kuusssa saanut 6kpl ja 35kpl toimitusaika vielä avoin. Tuf-malleja näyttäisi tulevan yli tuplasti enemmän verrattuna strixiin.

 

Voisi kuvitella että noita 3080-sarjalaisia alkaisin teillekkin tippumaan pikkuhiljaa? 

 

Ei tässä itsellä niin kiirettä ole, mutta alkaa nuo saapuvat määrät näyttämään edes hitusen positiivisemmalta näin yleisellä tasolla.

Samaa katsonut itsekin mutta tää koko touhu pistää miettimään onko telia ylipäätänsä edes tilannut niitä näyttiksiä mistään vai onko ne sitten peruutettu kun huomattiin että ollaa hintojen kanssa kurat housussa ja tehtiin paniikki ratkaisu.

 

No ootellaan vaikka sit vuos. Jos jonoa on, niin ei se telia voi sit kellee muullekaan niitä myydä ennen jonojen purkua.

Kyllähän tässä näkee sokea otsallaankin että Telia yrittää *******taa teitä kaikkia tällä valheellisella mukajonolistallaan. Nyt kun selkesi itsellenkin näin räikeä lain rikkominen Telialta vain oman ahneutensa takia asiakkaistaan pätkääkään piittaamatta, lähtee kyllä itsellänikin liittymät vaihtoon. Ei voi Teliaan kyllä luottaa millään tavalla enää! Suosittelisin teitä kaikkia ihan oikeasti tekemään tilauksenne jostain muualta, että saattekin näyttiksenne joskus. Ja sitten vain vaaditte häviämänne erotuksen Telialta koska Telia on siinä korvausvastuussa. Näyttää vähän siltä ettette te näitä näyttiksiä Telialta tule koskaan saamaan. Jos näin räikeästi lähti lakia rikkomaan ja valehtelemaan jo alunalkaenkin niin miksi Telia ei toimisi samalla tavalla nyt tässä jatkossakin.

 

Jos ei tässä kuussa mun 4kpl 3060ti Dualeja ja 3070 dualia kuulu, niin näin teen. Siis vaadin erotuksen Telialta. Näissä korteissa ei maahantuojalta tilatessa pitäisi olla mitään toimitusongelmaa. Olen itsekin melko varma, että tilaukset maahantuojalta peruttu. 

@TeroRe  Eikö tavarantoimittaja ole vieläkään antanut edes laajaa aika-ikkunaa ensimmäisille toimituksille mihinkään korttiluokkaan?

Aika paljon tätä "ette ole tilanneet mitään" syyttelyä täällä ja kuten aiemmin mainittu Jimms esim saa jopa toimitusmääriä tietoon valmistajalta, vaikkei tarkkaa päivää olisi. 

Tässäkin esimerkkinä kaksi viestiä yhteisömanageri @TeroRe ltä jotka eivät oikein täsmää mielestäni. Teliahan vänkää itsensä ihan pussiin:

 

''Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.''

 

 

''Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille.''

 

Miksi tehtyjä tilauksia ei mukamas saa enää aktivoitua uudelleen kun tilauksia sitten kuitenkin on aktivoitu. Syy tälle on aika helposti arvattavissa!

Ja sellaisiin taianomaisiin hokkuspokkus järjestelmävirheisiinkin on aina helppo yrittää vedota! Ja kokoajan jaksetaan muistuttaa että niissä toimituksissa muuten sitten voi KESTÄÄ JA KAUAN ja monen mielikin voi muuttua matkan varrella.

 

Aika läpinäkyvää ja röyhkeää toimintaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@osmoopa@  kirjoitti:

Tässäkin esimerkkinä kaksi viestiä yhteisömanageri @TeroRe ltä jotka eivät oikein täsmää mielestäni. Teliahan vänkää itsensä ihan pussiin:


 


''Tilaukset on peruutettu-tilassa ja takaisin aktiiviseksi niitä ei saa.''


 


 


''Kysyin asiaa ja sain kuulla, että sisässä olleet tilaukset ko. mallin osalta on tosiaan matkan varrella peruttu. Jossain kohtaa tilaukset on avattu joksikin aikaa uudelleen ja kun kaksi näytönohjainta on saapunut varastoon niin ne ovat menneet noille tilaajille.''


 


Miksi tehtyjä tilauksia ei mukamas saa enää aktivoitua uudelleen kun tilauksia sitten kuitenkin on aktivoitu.




Tässä on kyse kahdesta eri asiasta. Koitan avata asiaa toisin:


 


1. Peruttu tilaus -tilassa olevan tilauksen muuttaminen uudelleen aktiiviseksi --> ei onnistu


 


2. Tilauksen tekeminen ja sisässä olevan tilauksen toimitus sitten, kun tavaraa on varastossa


 


Kohdassa kaksi tosiaan hetkellisesti (ja virheellisesti) tilausmahdollisuus avattiin uudelleen ja silloin joku tai jotkut ovat päässeet myös tilauksen tekemään ja koska ne ovat olleet ns. aktiivisia tilauksia niin kaksi varastoon saapunutta ohjainta on toimitettu näille tilaajille.

Mitenkäs tuo oma kyssärini?


@osmoopa@  kirjoitti:

Ja kokoajan jaksetaan muistuttaa että niissä toimituksissa muuten sitten voi KESTÄÄ JA KAUA


Vähän samat vibat tulee tuosta kuin klassisesta "kannattaa ostaa meidän palovakuutus tai saattaa syttyä tulipalo", tässä se on vain "ei kannata tilata, menee ehkä jopa yli vuosi tai enemmänkin (koska ei olla tilattu eikä tilata)". No kohtahan se selviää mikä on todellinen tilanne, aloituksen korteista osa alkaa olla jo hyllytavaraa.

Vastaa