Skip to main content

PÄIVITYS 16.2.2022



 



Taustaa



 



Kuten todettua niin reilu vuosi sitten maailmalla alkoi globaali sirupula, materiaalia ja raaka-aineita ei ollut eikä ole edelleenkään tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu edelleen eri tavoin eri toimijoihin ja toimialoihin.



 



Lähdimme reilu vuosi sitten myymään Asuksen tiettyjä näytönohjaimia. Asuksella oli ja on edelleen tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita.



 



Koska luvatut toimitukset viivästyivät ja Asukselta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista oli venymässä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, peruimme osan näytöohjaimien tilauksista. Tämä oli meiltä virhe ja pyydämme tätä vielä kertaalleen anteeksi.



 



Tämän jälkeen viestimme, että jos osalla teistä on halu ja mahdollisuus jäädä kuitenkin odottamaan toimituksia niin otimme asiakaspalvelun kautta tiedon tästä meille talteen. Toisaalta, jos joku teistä hankki näytönohjaimen jostain muualta, tarjosimme niissä tilanteissa mahdollisuuden käyttää kateosto-oikeutta.



 



Matkan varrella olemme toimittaneet pieniä eriä näytönohjaimia, alkuperäisellä hinnalla. Matkan varrella muutama teistä on käyttänyt kateosto-oikeutta.



 



Uudistimme hiljattain meidän koko laiteverkkokauppamme. Tässä yhteydessä huomasimme, että tiettyä näytönohjainmallia pääsi tilaamaan, vaikka sitä mallia ei ollut varastossa. Tilauksia meni läpi vain muutamia yksittäisiä ja olemme olleet tilaajiin yhteydessä. Samaan aikaan meillä oli myös myynnissä tiettyä mallia, jota meillä oli muutama yksittäinen kappale varastossa. Nämä näytönohjaimet olivat sellaista mallia, josta olimme ilmoittaneet niitä odottaville mutta he eivät koskaan niitä lopulta tilanneet. Ja tietojemme mukaan niitä ei enää kukaan muu odottanut, joten laitoimme ne lopulta myyntiin. Myöhemmin selvisi, että niille oli kuitenkin odottajia, joten teimme tässä kohtaa inhimillisen virheen. Anteeksi myös tästä.



 



Tilanne jatkossa: Lopetamme näytönohjaimen myynnin kokonaan



 



Nyt reilun vuoden jälkeen olemme edelleen tilanteessa, jossa toimitusajoista ja -määristä ei Pohjoismaisella tasolla ole parantumisen merkkejä tämän kuluvan vuoden aikana. Olemme tehneet kaikkemme ja yrittäneet valmistajien kanssa vastata asiakkaidemme kysyntään ja siksi olemme näin pitkään asiaa pitäneet vireillä, myös täällä Yhteisössä.



 



Koska emme voi varmistaa asiakastyytyväisyyttä tälläisessä tilanteessa millään tavoin olemme päättäneet, että lopetamme näytönohjaimien myynnin kokonaan. Jopa kahden vuoden odottelu ei ole asiakaskokemuksen kannalta millään muotoa hyväksyttävä asia.



 



Tämä tarkoittaa samalla myös sitä, että edelleen näytönohjaimia meiltä odottavat asiakkaat eivät ikävä kyllä saa tuotteita kauttamme ollenkaan.



 



Lähetämme näytönohjaimia odottaville lyhyen tilannetiedon myös tekstarilla.



 



Sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus 15.5.2022 asti



 



Jos käy niin, että saat jostain hankittua vastaavan näytönohjaimen 15.5.2022 mennessä, sinulla on käytössäsi kateosto-oikeus:



 





  • Hyvitämme sinulle erotuksen, joka lasketaan nyt maksamastasi summasta ja meille alun perin tekemäsi tilauksen hinnan erotuksesta


  • Voit hyödyntää kateosto-oikeutta samaan näytönohjainmalliin tai saman mallin LHR-versioon. Tarkemmin ottaen Strix-kortti Strix-korttiin, TUF-kortti TUF-korttiin ja niin edelleen. Esimerkiksi versio isommalla muistilla jää näin kateosto-oikeuden ulkopuolelle. Ja korttien pitää olla Asuksen kortteja, koska Asuksia lähdimme myös alunperin myymään


  • Mitä tulee mahdolliseen rahoituksella hankittuun näytönohjaimeen, kateosto-oikeutta hyödynnettäessä sinun pitää pystyä erottelemaan rahoituksesta aiheutuneet tai aiheutuvat kulut, niihin emme osallistu


  • Hyödyntääksesi kateosto-oikeutta ota yhteyttä asiakaspalveluumme 15.5.2022 mennessä, pidä siihen asti myös ostokuitti tallessa


  • Tarvitsemme kateosto-oikeutta varten ostokuitin. Tilausvahvistus tai vastaava ei riitä, koska teoriassa joku voisi tilata näytönohjaimen, ottaa meiltä rahat kateosto-oikeuden kautta ja lopulta perua tilauksen uudesta kortista


  • Raha siirtyy tilillesi noin viikon kuluessa siitä, kun se on käsitelty. Käsittelynopeus riippuu sen hetkisestä jonotilanteesta




 



Olemme erittäin pahoillamme koko tapahtumaketjusta, mitä kaikkea tähän liittyykään. Jos olisimme tienneet etukäteen emme olisi avanneet näytönohjaimia myyntiin ollenkaan. Teimme matkan varrella myös muutamia virheitä. Sen lisäksi, että te olette tästä kärsineet niin tämä tapaus on vienyt myös meiltä kymmeniä ja kymmeniä työtunteja. Tästä pitää ottaa opiksi. Toisaalta myös tilanne on ollut hyvin poikkeuksellinen, kukaan ei osannut ennustaa pandemiaa ja esimerkiksi globaalia sirupulaa. Syytämme virheistä kuitenkin vain itseämme.



 



--



 



Paina Lue lisää niin löydät aiemmat päivitykset:



 



Hide content



Päivitys 5.11.2021



 



Viikon 45 alussa lähetämme ASUS TUF-RTX3080-O10G -korttia odottaville tilauslinkin, jolla pääsette tilaamaan alkuperäisellä hinnalla ASUS TUF-RTX3080-O10G-V2 -kortin.



 



Asus-näytönohjaimet (3070 & 3080 -sarjat) ja toimitushaasteet, tilannekartoitus 8.10.2021



 



Vaikka ASUS on vaihtanut viime talvena myyntiin tulleet näytönohjaimet uusiin LHR-malleihin niin myös näiden uusien mallien saatavuus on edelleen heikkoa. Toimitusaika voi olla vielä jopa useita kuukausia, mahdollisesti jopa enemmänkin. Tavoitteemme on kuitenkin edelleen pysyä lupauksessamme toimittaa näytönohjaimet niitä odottaville ja jonkin verran olemme päässeet niitä toimittamaankin.



 



Osalla teistä voi kuitenkin olla tilanne, että tarve voi olla jo mennyt ohi, tai et halua enää odottaa toimitusta. Tästä syystä pyydämmekin, että jos haluat ja voit edelleen odottaa niin täytä tietosi oheiselle lomakkeelle. Kiinnitä huomiota erityisesti alkuperäisen tilauksesi tilausnumeroon, että se menee oikein.



 



Olemme sinuun yhteydessä tekstiviestitse sitten, kun meillä on sinulle varattuna näytönohjain. Saat meiltä silloin tilauslinkin, jolla voit tilata korvaavan LHR-version näytönohjaimen alkuperäisellä hinnalla. Toimitamme näytönohjaimet alkuperäinen tilausjärjestys huomioiden.



 



Jos tarpeesi on mennyt jo ohi sinun ei tarvitse tehdä mitään. Emme käytä tietoja muuhun kuin varmistaaksemme, että ketkä haluavat odottaa toimitusta, tässä vaiheessa määrittelemättömän ajan. Pidämme lomakkeen avoinna 31.1.2022 asti, jonka jälkeen poistamme lomakkeen sekä sen tiedot.



 



PÄIVITYS 26.8.2021



 



Toimitettava mallisto tulee vaihtumaan LHR-malleihin ja tulemme olemaan yhteydessä asiakkaisiin, joita vaihdos koskettaa. Aikataulu tälle vielä avoin. 



 



Päivitys 13.8.2021



 



Lähipäivinä saamme toimituksiin pienen erän ASUS TUF-RTX3090-O24G-GAMING -kortteja



 



PÄIVITYS 28.6.2021



 



Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja



 



PÄIVITYS 18.6.2021



 



3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.



 



PÄIVITYS 20.5.2021



 



Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.



 



Päivitys 27.04.2021



 



On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.



 



Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 



 



Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021



 



Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.



 



Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.



 



PÄIVITYS 20.4.2021



 



Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:



 





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G




Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.



 



Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.



 



---



 



Taustatietoa



 



Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.



 



Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:



 



3060-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G


  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G


  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G




 



3070-sarja





  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G


  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G




 



3080-sarja





  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G




 



3090-sarja





  • ASUS TUF-RTX3090-O24G




Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.



 



Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.



 



PÄIVITYS 30.3.2021



 



Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 



 



Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.



 



Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.



 



Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.



 



Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.



 



Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.



 



JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA



 



Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.





 



YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA



 



Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.



 



Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.



 



Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.



 



Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.



 



 


@ZeratuL@  kirjoitti:


Mitenkäs tuo oma kyssärini?






En ole saanut siihen meiltä vielä mitään inputtia, en osaa siis juuri nyt siihen vastata. Palaan asiaan kun pystyn.



@ZeratuL@  kirjoitti:


@TeroRe  Eikö tavarantoimittaja ole vieläkään antanut edes laajaa aika-ikkunaa ensimmäisille toimituksille mihinkään korttiluokkaan?



Aika paljon tätä "ette ole tilanneet mitään" syyttelyä täällä ja kuten aiemmin mainittu Jimms esim saa jopa toimitusmääriä tietoon valmistajalta, vaikkei tarkkaa päivää olisi. 






Tähän tuli kommentti, että tässä vaiheessa ei ole uutta kerrottavaa saatavuustilanteesta. Eli tarkoittaa, että saatavuus jatkuu - mallikohtaisesti toki - huonona. Emme kommentoi muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä tai toimintamallejaan 🙂>



 



Kerrotko muuten mitä tarkoitat tuolla syyttelyllä?


Uskoisin, että tuolla syyttelyllä viitataan siihen, että todella monet sekoilluunne pettyneet syyttää vähintäänkin mielessä Teliaa siitä, että ette ole edes tilanneet niitä kortteja. Tai sitten olette peruuttaneet tilaukset maahantuojalta, kun maahantuoja on nostanut hintoja, että ette joudu myymään halvemmalla kuin sisäänostohinta. Kuvitellen, että sen myötä vain perutte käyttäjien tekemät tilaukset, ja tappion teko loppuu siihen. Mielestäni on jo täysin varma asia, että maahantuojalla ei ole Telian tilauksia sisällä, koska ette voi antaa edes mitään ennustetta paljonko mitäkin korttia tulee tiettynä päivänä. Muut, kun sen tiedon saavat ja myös julkaisevat. Lisäksi te ette saa toimitettua näemmä edes näitä kortteja joita muut saa usean erän viikossa.

 

Helposti mieleen tulee, että tämä kaikki kuitataan näennäisellä jonolla, vielä asiakkaita jatkuvasti muistuttaen, että kestää saattaa todella pitkään. Sekin on käsittämätöntä, että perutun tilauksen jälkeen asiakkaan pitää itse ilmoittaa haluavansa takaisin jonoon. Eikös sen pitäisi mennä niin, että kaikki laitetaan automaattisesti jonoon, ja ilmoitetaan, että mikäli tarve niin pois jonosta pääsee kyllä.

 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Uskoisin, että tuolla syyttelyllä viitataan siihen, että todella monet sekoilluunne pettyneet syyttää vähintäänkin mielessä Teliaa siitä, että ette ole edes tilanneet niitä kortteja. Tai sitten olette peruuttaneet tilaukset maahantuojalta, kun maahantuoja on nostanut hintoja, että ette joudu myymään halvemmalla kuin sisäänostohinta. Kuvitellen, että sen myötä vain perutte käyttäjien tekemät tilaukset, ja tappion teko loppuu siihen. Mielestäni on jo täysin varma asia, että maahantuojalla ei ole Telian tilauksia sisällä, koska ette voi antaa edes mitään ennustetta paljonko mitäkin korttia tulee tiettynä päivänä. Muut, kun sen tiedon saavat ja myös julkaisevat. Lisäksi te ette saa toimitettua näemmä edes näitä kortteja joita muut saa usean erän viikossa.






Ok, kiitos kun avasit asiaa. Kyllä, meitä saa syyttää ja haukkua, jos ja kun ollaan mokattu ja nyt toki olemme. Halusin vain varmistaa, että olenko minä tai ollaanko me täällä Yhteisössä teitä syytetty jostain. Näin ei missään nimessä ole.



 



Ymmärrän, että tämä niukka viestinnän linja herättää monenlaisia ajatuksia ja olettamuksia ja syytöksiäkin. Monta asiaa olisi mielessä jos vain voisin kertoa.



 




@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:


Helposti mieleen tulee, että tämä kaikki kuitataan näennäisellä jonolla, vielä asiakkaita jatkuvasti muistuttaen, että kestää saattaa todella pitkään. Sekin on käsittämätöntä, että perutun tilauksen jälkeen asiakkaan pitää itse ilmoittaa haluavansa takaisin jonoon. Eikös sen pitäisi mennä niin, että kaikki laitetaan automaattisesti jonoon, ja ilmoitetaan, että mikäli tarve niin pois jonosta pääsee kyllä.






Kieltämättä tuo olisi ollut hyvä tapa mutta tässä vaiheessa toimintatavan muutos olisi vain lisäsekoilua aiemman jatkoksi. Uskon, että kaikki halukkaat ovat jo pitkälti ilmoittautuneet odottamaan toimitusta. Emme tarvitse enää yhtään sekoilua tai muutakaan, vaan kortteja maailmalle.


Tuo on oikea asenne. Ja selvästi ainakin sinä olet koittanut tehdä parhaasi. Toivon vaan, että sieltä talon sisältä löytyisi muiltakin samaa asennetta. Se, kun ei vaadi kuin yhden yksittäisen esimiehen, joka ei ole tilanteesta ja kohusta tietoinen, ja menee sanomaan, että ei tilata niitä kortteja maahantuojalta, koska tappio näkyy hänen osaston tuloksessa. 


Porukka haluaa, minä mukana, vastauksen muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, johon ei tunnu millään tulevan vastausta.

 

1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?

 

2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?


Jos tilauksia oli tukkurilla/valmistajalla sisässä ja ne peruttiin, niin silloin voisi mennä jokunen tovin kun hännänpäästä tilailee uusiksi kortteja.

Kaikenjärjen mukaan luulisi silti, että jonon kärjessä olijat tulisivat ainakin 3080 tuffeja saamaan kohtapuolin, kun niitä kohtuupaljon saldoille muilla kaupoilla putkahtaa. Vilkkuvalo sokeudesssani menin tilaamaan kiven alle jääneen strixin 😛> .

Käsittääkseni joulukuun lopussa tilanneet olivat joitain kortteja saaneet joten kaikki siitä eteenpäin tilanneet huudelkaas tänne heti jos ihme tapahtuu ja se maaginen ostolinkki mailiinne putkahtaa. 


Ko tuliskin, tuffi 3080 tilattu 30.10..


Tilattu 27.11 RTX 3080 TUF OC klo.9.03

Kieltämättä toivottavasti tulis, taidan olla aika jonon edessä kuin päässä.


9.11 strix 3080, eikä vieläkää tullu edes vahvistusta et halus jäädä oottelee.

Noh kkv:l on tieto täst.


On aika naurettavaa kun esiinnytte vain ''viattomana'' pölhönä joka nyt vain vähän ''mokasi'' ihan mukamas tahattomasti. Tiesitte tasan tarkkaa mitä teitte. Tiedän TeroRe että tiedät mitä teitte, eli rikoitte kuluttajalakia aivan täysin tietoisesti kun huomasitte että nyt tulee takkiin kun tuotteiden hinnat nousee. Ja sama *******us jatkuu nyt vain eri muodossa. Väitätkö TeroRe ihan tosissasi ettei Telian kokoisessa lafkassa ymmärretä mukamas kuluttajalakia ja kuluttajien oikeuksia?! Tää kertoo vain sen, että pidätte asiakkaitanne idiootteina jotka eivät mukamas hoksaa mitä yritätte. Ei hemmetti aivan naurettavaa ja törkeää toimintaa! Voisit nyt lopettaa ton *******an jauhannan ja esiintymisen viattomana mokaajana kun Telialla aivan VARMASTI tiedetään kuluttajalaki ja sen koukerot ja sen myötä tiedettiin aivan 100% varmasti, että nyt rikotaan lakia ja kustaan oikein kunnolla asiakkaita linssiin.



@siperiada55@  kirjoitti:


Porukka haluaa, minä mukana, vastauksen muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, johon ei tunnu millään tulevan vastausta.



 



1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?



 



2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?






Yritän saada näihin vastaukset, siinä voi mennä nyt hetki mutta palaan kyllä myöhemmin asiaan.


Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.

Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.

Kuluttajariitalautakunta taitaa kutsua Teliaa.



@Simoen@  kirjoitti:


Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.






Tämä on virheellistä tietoa, käymme kyllä dialogia sinne suuntaan.



 




@Simoen@  kirjoitti:
Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.



Tällaisissa tilanteissa suosittelen tekemään reklamaation, käsittelemme ne tapauskohtaisesti.


No sehän on reklamaation yhteydessä olevaa keskustelua.

Ei voi kuin nauraa miten säälittävä koko puljun toiminta on.


Sinä @TeroRe TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...



 



Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia. Telialla ilmeisesti organisaatiolle ikävistä asioista ei yksinkertaisesti vain haluta kertoa totuutta. Vastauksiin haetaan siunaus juristeilta ja kriisiviestinnältä.



 



Telian toiminta näyttäytyy enemmän ja enemmän... en edes kehtaa sanoa miltä.

Edit SaJoonas: lisätty tägi



 



 



 


Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu niin alkaa näyttämään ikävästi ajanpeluulta jos vaikka valmistaja lopettaisi nyt tilauksessa(?) olevien mallien tuotannon ja tekisi niistä esim super-mallit.



@siperiada55@  kirjoitti:


Sinä TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...






En mielestäni ole esiintynyt pahoitteluautomaattina, olen keskittynyt itse asiaan. Pyrin keskittymään asiaan ja siihen, että mitä on tapahtunut tai mitä tapahtuu. Jokaisessa viestissä jos pahoittelee niin se menettää tehonsa ja se alkaa myös ärsyttämään jengiä. Tästä tulikin taannoin kommenttia, että osalle pahoitellaan ja osalle ei.



 




@siperiada55  kirjoitti:

Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia.






Mietin alunperin, että kerronko syytä sille miksi nyt kestää. Päätin jättää kertomatta koska syy voi herättää närää. No, totuus on joskus tarua ihmeellisempää - se joka kysymyksiisi voi vastata on hetken lomalla. Kun tilanne on se, että olemme tehneet virheen tai virheitä ja kysymys on hyvinkin yksityiskohtaisista asiakysymyksistä niin vastaus pitää tulla juuri siltä joka tietää ja vastaa asiasta. Siksi varoittelin, että voi kestää, jotta saan faktan jaettua tänne. Varmuuden vuoksi kuitenkin: Loma ei kuitenkaan vaikuta tähän asiaan mistä me tässä nyt jutellaan eli korttien toimituksiin.



 



@ZeratuL@  kirjoitti:


Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu






On tilattu, siitä ei ole kyse.


Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!

 

Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.



@siperiada55@  kirjoitti:


Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!



 



Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.






Haluan kertoa täällä pelkästään faktat ja ne tarkistan aina vain tietyiltä asianosaisilta. Harmi, että koet minun valehtelevan.



 



Se, että tieto kysymyksiin x ja y kestää muutaman päivän ei vaikuta itse alkuperäiseen asiaan, prosessit kuitenkin taustalla pyörii koko ajan joten uskon, että voimme odottaa vastauksia asiakysymyksiin muutaman päivän.


Kun olet tätä asiaa kuitenkin selvitellyt niin eikö tuollaiseset asiat mitä @siperiada55 kysyi ole muka tulleet puheeksi selvitystä tehdessäsi? Tiedät kuitenkin että prosessi pyörii taustalla jne, mutta et saa vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin. Vaikea on uskoa, että ainoastaan tämä yksi henkilö voi antaa luotettavaa tietoa yrityksen sisällä näitä kysymyksiä koskien.

Edit SaJoonas: lisätty tägi


"Prosessit pyörii taustalla" Joopa joo.

 

Kertausta: tilausvaiheessa kerrottiin tilattua korttia olevan muutama jäljellä, sen jälkeen aspasta on kerrottu kortin tulevan "pian" ja lisäksi joukko vaihtelevia toimituspäiviä. Mikään ei ole pitänyt. Kuukaudet kuluvat ja kilpailijat saavat kortteja toimitettua, mutta Telian salaiset taustaprosessit eivät saa kortteja toimitetuksi eivätkä vastauksia kysyjille. 

 

Ihan vaan triviaalitietona. Jimms toimittaa jo Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista versiota sen helmikuussa tilanneille. Miksi Telia ei tarjoa valkoista vaihtoehtoa originaalin tilalle kun sitä on näköjään hyvin saatavilla?  Miksi Telia ei tarjoa mitään muuta vaihtoiehtoa kuin ehkä koskaan päättymätöntä jonotusta?


Aivan samanlaiset kokemukset myös kohdallani.

Ja itseasissa Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista kyseisestä firmasta on saanut tietääkseni jo viime viikolla tilanneet. Eli alkaa olla pikkuhiljaa hyllytavaraa sekin.


Toivottavasti ette ole vahingossa tilanneet ASUS TUF-RTX3080-O10G version sijasta sitä non-oc versiota eli ASUS TUF-RTX3080-10G. Koska siinähän vasta tuleeki sitten menemään pidempi tovi, selittäisiköhän tämä sit tilauksen keston ks. mallissa kun yksi "O" unohtunnut. Teillä ainakin oli kuvitus kuvana silloin väärän mallin eli non-oc kuva, kun oli myynissä viellä sivustolla. OC mallia siis tulee huomattavasti nopeampaan tahtiin kuin tätä non-oc:ta.


Vastaa