Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Mitenkäs tuo oma kyssärini?




En ole saanut siihen meiltä vielä mitään inputtia, en osaa siis juuri nyt siihen vastata. Palaan asiaan kun pystyn.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

@TeroRe  Eikö tavarantoimittaja ole vieläkään antanut edes laajaa aika-ikkunaa ensimmäisille toimituksille mihinkään korttiluokkaan?


Aika paljon tätä "ette ole tilanneet mitään" syyttelyä täällä ja kuten aiemmin mainittu Jimms esim saa jopa toimitusmääriä tietoon valmistajalta, vaikkei tarkkaa päivää olisi. 




Tähän tuli kommentti, että tässä vaiheessa ei ole uutta kerrottavaa saatavuustilanteesta. Eli tarkoittaa, että saatavuus jatkuu - mallikohtaisesti toki - huonona. Emme kommentoi muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä tai toimintamallejaan 🙂>


 


Kerrotko muuten mitä tarkoitat tuolla syyttelyllä?

Uskoisin, että tuolla syyttelyllä viitataan siihen, että todella monet sekoilluunne pettyneet syyttää vähintäänkin mielessä Teliaa siitä, että ette ole edes tilanneet niitä kortteja. Tai sitten olette peruuttaneet tilaukset maahantuojalta, kun maahantuoja on nostanut hintoja, että ette joudu myymään halvemmalla kuin sisäänostohinta. Kuvitellen, että sen myötä vain perutte käyttäjien tekemät tilaukset, ja tappion teko loppuu siihen. Mielestäni on jo täysin varma asia, että maahantuojalla ei ole Telian tilauksia sisällä, koska ette voi antaa edes mitään ennustetta paljonko mitäkin korttia tulee tiettynä päivänä. Muut, kun sen tiedon saavat ja myös julkaisevat. Lisäksi te ette saa toimitettua näemmä edes näitä kortteja joita muut saa usean erän viikossa.

 

Helposti mieleen tulee, että tämä kaikki kuitataan näennäisellä jonolla, vielä asiakkaita jatkuvasti muistuttaen, että kestää saattaa todella pitkään. Sekin on käsittämätöntä, että perutun tilauksen jälkeen asiakkaan pitää itse ilmoittaa haluavansa takaisin jonoon. Eikös sen pitäisi mennä niin, että kaikki laitetaan automaattisesti jonoon, ja ilmoitetaan, että mikäli tarve niin pois jonosta pääsee kyllä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Uskoisin, että tuolla syyttelyllä viitataan siihen, että todella monet sekoilluunne pettyneet syyttää vähintäänkin mielessä Teliaa siitä, että ette ole edes tilanneet niitä kortteja. Tai sitten olette peruuttaneet tilaukset maahantuojalta, kun maahantuoja on nostanut hintoja, että ette joudu myymään halvemmalla kuin sisäänostohinta. Kuvitellen, että sen myötä vain perutte käyttäjien tekemät tilaukset, ja tappion teko loppuu siihen. Mielestäni on jo täysin varma asia, että maahantuojalla ei ole Telian tilauksia sisällä, koska ette voi antaa edes mitään ennustetta paljonko mitäkin korttia tulee tiettynä päivänä. Muut, kun sen tiedon saavat ja myös julkaisevat. Lisäksi te ette saa toimitettua näemmä edes näitä kortteja joita muut saa usean erän viikossa.




Ok, kiitos kun avasit asiaa. Kyllä, meitä saa syyttää ja haukkua, jos ja kun ollaan mokattu ja nyt toki olemme. Halusin vain varmistaa, että olenko minä tai ollaanko me täällä Yhteisössä teitä syytetty jostain. Näin ei missään nimessä ole.


 


Ymmärrän, että tämä niukka viestinnän linja herättää monenlaisia ajatuksia ja olettamuksia ja syytöksiäkin. Monta asiaa olisi mielessä jos vain voisin kertoa.


 



@Marko_Laaksonen@  kirjoitti:

Helposti mieleen tulee, että tämä kaikki kuitataan näennäisellä jonolla, vielä asiakkaita jatkuvasti muistuttaen, että kestää saattaa todella pitkään. Sekin on käsittämätöntä, että perutun tilauksen jälkeen asiakkaan pitää itse ilmoittaa haluavansa takaisin jonoon. Eikös sen pitäisi mennä niin, että kaikki laitetaan automaattisesti jonoon, ja ilmoitetaan, että mikäli tarve niin pois jonosta pääsee kyllä.




Kieltämättä tuo olisi ollut hyvä tapa mutta tässä vaiheessa toimintatavan muutos olisi vain lisäsekoilua aiemman jatkoksi. Uskon, että kaikki halukkaat ovat jo pitkälti ilmoittautuneet odottamaan toimitusta. Emme tarvitse enää yhtään sekoilua tai muutakaan, vaan kortteja maailmalle.

Tuo on oikea asenne. Ja selvästi ainakin sinä olet koittanut tehdä parhaasi. Toivon vaan, että sieltä talon sisältä löytyisi muiltakin samaa asennetta. Se, kun ei vaadi kuin yhden yksittäisen esimiehen, joka ei ole tilanteesta ja kohusta tietoinen, ja menee sanomaan, että ei tilata niitä kortteja maahantuojalta, koska tappio näkyy hänen osaston tuloksessa. 

Porukka haluaa, minä mukana, vastauksen muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, johon ei tunnu millään tulevan vastausta.

 

1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?

 

2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?

Jos tilauksia oli tukkurilla/valmistajalla sisässä ja ne peruttiin, niin silloin voisi mennä jokunen tovin kun hännänpäästä tilailee uusiksi kortteja.

Kaikenjärjen mukaan luulisi silti, että jonon kärjessä olijat tulisivat ainakin 3080 tuffeja saamaan kohtapuolin, kun niitä kohtuupaljon saldoille muilla kaupoilla putkahtaa. Vilkkuvalo sokeudesssani menin tilaamaan kiven alle jääneen strixin 😛> .

Käsittääkseni joulukuun lopussa tilanneet olivat joitain kortteja saaneet joten kaikki siitä eteenpäin tilanneet huudelkaas tänne heti jos ihme tapahtuu ja se maaginen ostolinkki mailiinne putkahtaa. 

Ko tuliskin, tuffi 3080 tilattu 30.10..

Tilattu 27.11 RTX 3080 TUF OC klo.9.03

Kieltämättä toivottavasti tulis, taidan olla aika jonon edessä kuin päässä.

9.11 strix 3080, eikä vieläkää tullu edes vahvistusta et halus jäädä oottelee.

Noh kkv:l on tieto täst.

On aika naurettavaa kun esiinnytte vain ''viattomana'' pölhönä joka nyt vain vähän ''mokasi'' ihan mukamas tahattomasti. Tiesitte tasan tarkkaa mitä teitte. Tiedän TeroRe että tiedät mitä teitte, eli rikoitte kuluttajalakia aivan täysin tietoisesti kun huomasitte että nyt tulee takkiin kun tuotteiden hinnat nousee. Ja sama *******us jatkuu nyt vain eri muodossa. Väitätkö TeroRe ihan tosissasi ettei Telian kokoisessa lafkassa ymmärretä mukamas kuluttajalakia ja kuluttajien oikeuksia?! Tää kertoo vain sen, että pidätte asiakkaitanne idiootteina jotka eivät mukamas hoksaa mitä yritätte. Ei hemmetti aivan naurettavaa ja törkeää toimintaa! Voisit nyt lopettaa ton *******an jauhannan ja esiintymisen viattomana mokaajana kun Telialla aivan VARMASTI tiedetään kuluttajalaki ja sen koukerot ja sen myötä tiedettiin aivan 100% varmasti, että nyt rikotaan lakia ja kustaan oikein kunnolla asiakkaita linssiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Porukka haluaa, minä mukana, vastauksen muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen, johon ei tunnu millään tulevan vastausta.


 


1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?


 


2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?




Yritän saada näihin vastaukset, siinä voi mennä nyt hetki mutta palaan kyllä myöhemmin asiaan.

Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.

Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.

Kuluttajariitalautakunta taitaa kutsua Teliaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Simoen@  kirjoitti:

Viimeisin tieto mikä minulla on:

Telia ei ole vastannut KKV:n viestiin milläälailla.




Tämä on virheellistä tietoa, käymme kyllä dialogia sinne suuntaan.


 



@Simoen@  kirjoitti:
Telian aspa ei tarjo minulle kuluttajasuojan oikeuksia suoraan (esim katehankintaa) vaan lässyttää samaa sontaa jonotuksestaan.


Tällaisissa tilanteissa suosittelen tekemään reklamaation, käsittelemme ne tapauskohtaisesti.

No sehän on reklamaation yhteydessä olevaa keskustelua.

Ei voi kuin nauraa miten säälittävä koko puljun toiminta on.

Sinä @TeroRe TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...


 


Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia. Telialla ilmeisesti organisaatiolle ikävistä asioista ei yksinkertaisesti vain haluta kertoa totuutta. Vastauksiin haetaan siunaus juristeilta ja kriisiviestinnältä.


 


Telian toiminta näyttäytyy enemmän ja enemmän... en edes kehtaa sanoa miltä.

Edit SaJoonas: lisätty tägi


 


 


 

Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu niin alkaa näyttämään ikävästi ajanpeluulta jos vaikka valmistaja lopettaisi nyt tilauksessa(?) olevien mallien tuotannon ja tekisi niistä esim super-mallit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Sinä TeroRE olet Telian palkkalistoilla, Sinun äänesi on Telian ääni ja viestiesi sisältö Telian suodattama. Sinun on turha esiintyä meidän alkujaan tilausjonoon huijattujen ("muutama jäljellä") odottavien sankarina ja jo väsyneenä pahoittelijana. Mitäpä ei jotkut tee palkkansa eteen...




En mielestäni ole esiintynyt pahoitteluautomaattina, olen keskittynyt itse asiaan. Pyrin keskittymään asiaan ja siihen, että mitä on tapahtunut tai mitä tapahtuu. Jokaisessa viestissä jos pahoittelee niin se menettää tehonsa ja se alkaa myös ärsyttämään jengiä. Tästä tulikin taannoin kommenttia, että osalle pahoitellaan ja osalle ei.


 



@siperiada55  kirjoitti:

Minun on erittäin vaikea ymmärtää, että isossa organisaatiossa sisäinen palvelu ei muka pysty vastaamaan näin yksinkertaisiin kysymyksiin tunnissa parissa joita esitin. Kyse on vain halusta, jos ollaan avoimia.




Mietin alunperin, että kerronko syytä sille miksi nyt kestää. Päätin jättää kertomatta koska syy voi herättää närää. No, totuus on joskus tarua ihmeellisempää - se joka kysymyksiisi voi vastata on hetken lomalla. Kun tilanne on se, että olemme tehneet virheen tai virheitä ja kysymys on hyvinkin yksityiskohtaisista asiakysymyksistä niin vastaus pitää tulla juuri siltä joka tietää ja vastaa asiasta. Siksi varoittelin, että voi kestää, jotta saan faktan jaettua tänne. Varmuuden vuoksi kuitenkin: Loma ei kuitenkaan vaikuta tähän asiaan mistä me tässä nyt jutellaan eli korttien toimituksiin.


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Kun sitä tietoa ei edes saa että onko niitä kortteja edes tilattu




On tilattu, siitä ei ole kyse.

Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!

 

Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Koitatko siis väittää, että Telialla vain yksi ihminen koko organisaatiossa tietää onko korttien tilauksia peruttu, onko niistä tilauksia nyt sisällä ja mistä niitä niitä koitetan hankkia, jos on tilattu? Eihän tuota usko kukaan!


 


Eivät nuo tiedot pienemmilläkään yrityksillä ole yksittäisen työntekijä ruutuvihossa.




Haluan kertoa täällä pelkästään faktat ja ne tarkistan aina vain tietyiltä asianosaisilta. Harmi, että koet minun valehtelevan.


 


Se, että tieto kysymyksiin x ja y kestää muutaman päivän ei vaikuta itse alkuperäiseen asiaan, prosessit kuitenkin taustalla pyörii koko ajan joten uskon, että voimme odottaa vastauksia asiakysymyksiin muutaman päivän.

Kun olet tätä asiaa kuitenkin selvitellyt niin eikö tuollaiseset asiat mitä @siperiada55 kysyi ole muka tulleet puheeksi selvitystä tehdessäsi? Tiedät kuitenkin että prosessi pyörii taustalla jne, mutta et saa vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin. Vaikea on uskoa, että ainoastaan tämä yksi henkilö voi antaa luotettavaa tietoa yrityksen sisällä näitä kysymyksiä koskien.

Edit SaJoonas: lisätty tägi

"Prosessit pyörii taustalla" Joopa joo.

 

Kertausta: tilausvaiheessa kerrottiin tilattua korttia olevan muutama jäljellä, sen jälkeen aspasta on kerrottu kortin tulevan "pian" ja lisäksi joukko vaihtelevia toimituspäiviä. Mikään ei ole pitänyt. Kuukaudet kuluvat ja kilpailijat saavat kortteja toimitettua, mutta Telian salaiset taustaprosessit eivät saa kortteja toimitetuksi eivätkä vastauksia kysyjille. 

 

Ihan vaan triviaalitietona. Jimms toimittaa jo Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista versiota sen helmikuussa tilanneille. Miksi Telia ei tarjoa valkoista vaihtoehtoa originaalin tilalle kun sitä on näköjään hyvin saatavilla?  Miksi Telia ei tarjoa mitään muuta vaihtoiehtoa kuin ehkä koskaan päättymätöntä jonotusta?

Aivan samanlaiset kokemukset myös kohdallani.

Ja itseasissa Asuksen RTX 3080 Strix OC valkoista kyseisestä firmasta on saanut tietääkseni jo viime viikolla tilanneet. Eli alkaa olla pikkuhiljaa hyllytavaraa sekin.

Toivottavasti ette ole vahingossa tilanneet ASUS TUF-RTX3080-O10G version sijasta sitä non-oc versiota eli ASUS TUF-RTX3080-10G. Koska siinähän vasta tuleeki sitten menemään pidempi tovi, selittäisiköhän tämä sit tilauksen keston ks. mallissa kun yksi "O" unohtunnut. Teillä ainakin oli kuvitus kuvana silloin väärän mallin eli non-oc kuva, kun oli myynissä viellä sivustolla. OC mallia siis tulee huomattavasti nopeampaan tahtiin kuin tätä non-oc:ta.

Vastaa