Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju



Näytä ensimmäinen kirjoitus

647 kommenttia

Itsehän olen esittänyt telialle jo moneen otteeseen että voin ottaa vaihtoehtoisen tuotteenkin, mutta vastaus on ollut jyrkkä ei. Ei teliaa vaan nämä marginaalituotteet ja asiakaskunta kiinnosta. Sen huomaa jo kaikesta käytöksestä. Laittakaa vaan sinne kkv vaatimusta ja selvityspyyntöä. Itse olen näin eile  taas tehnyt.

Jonkun verran piti taas kaivella mutta nyt on tarjottu oikein mahdollisuus kateostoon. KKV muotoili asian niin että pitäisi ottaa mahdollisimman halpa eikä kalleinta, Telian lakimiehet(kö?) taas muotoilivat oikein kieromaisesti oman tulkintansa kopioimastani KKV:n virkamiehen kirjoittamasta pätkästä "suunnilleen samahintainen kuin alkuperäinen tilaus".

Kyllä pisti hymyilyttämään mitä kieroilua. 😁> 899 lähelle pitäs löytää kun halvimmat on siinä 1400e pintaan?:D Mihinköhän tälläkin lausekkeella pyrittiin, vedottaisiinko kateoston jälkeen että oho tuo 1400e ei ollut sellainen summa mihin suostuttiin ja että nyt ei tätä maksetakaan:D

Taitaa olla parempi hoitaa nämä iha muualla kuin telian aspassa, haiskahtaa vähän scammilta.

Edit: ja nyt lähti kaikki mahdolliset tilaukset vaihtoon, nyt on jo niin kieroa että on finito.

Tuossahan pitäisi muutenkin määrittävä tekijä olla se, että itse tuote on vähintään saman tasoinen kuin tilattu. Eikä mikään halvin. Jos ole Strixin tilannut, niin siihen hintaan pitää saada yhtä hyvällä jäähyllä oleva vastaava kortti, tai sitten se Strix, mutta muualta. Aivan varmaa on, että kuvittelevat pääsevänsä tästä 50-100€ kuluilla per valittanut asiakas.

 

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko yhtäkään kappaletta näitä "peruutettuja" kortteja vieläkään saapunut?




Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:


 



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G

  • ASUS TUF-RTX3070-O8G


Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.


 


Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.


 


Yllä mainittujen jälkeen seuraava erä (arviolta parin viikon aikaikkunassa) sisältää myös pienen määrän näitä kortteja:



  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G


  • ASUS TUF-RTX3080-O10G



Ja näissä sama mitä yllä, olemme yhteydessä juuri näitä odottaviin järjestyksen mukaan sitten, kun nämä ovat saapuneet varastoomme.

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂> 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ZeratuL@  kirjoitti:

Ok. Kiitoksia tiedosta. Saattapi olla ettei 9.11 tilattu yllä vielä noihin eriin, mutta pääasia että pyörät pyörii 🙂> 




Kyllä, hyvä että asiat etenevät, se on tärkeintä 🙂>

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?

 

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.

yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?

 

Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.

 

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium@  kirjoitti:

Vähän stressaa , että onko nyt minulla paikka siellä jonossa kun oli vähän sekava kuvio aspan kanssa ja en ollut saannut sitä vahvistusta ja sen selvittely sotku ja kun kuitenki jonossa aika edessä varmaan ku 27.11 tilattu klo ~9.00.

Samaan aikaan kun olin aspan kanssa uudelleen kyselemässä vahvituksen perään kun en saannut samana päivänä vastausta, että niin milloin tämä vahvistus tulee, että olenko jonossa, niin  tämä vahvistusviesti tuli, että olen vahvistettusti jonossa, mutta malli oli väärin "ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G". Noh onneksi olin samaan aikaan aspan kanssa keskustelemassa, kun tämä viesti tuli niin sain samalla varmistettua että onhan siellä nyt varmasti vahvistus, että olen jonossa kun tuo malli nyt on väärin tuossa teidän vahvistus viestissä kun tilasin kylläkin ASUS TUF-RTX3080-O10G mallin. Aspa sanoi että olen kyllä jonossa viellä ja kaikki kunnossa nyt.. mut tässä aijemassa viestissä missä luki että "saat vielä erillisen kuittauksen telialta asiasta" ja tätä kuittausta ei tullut koskaan.




Mutta siis, sait kuitenkin alun perin vahvistusviestin että olet jonossa, eikös? Kyllä sinä silloin siellä listalla olet, toistamiseen vahvistusta ei tule. Ja hyvä, että varmistit tuon mallin, että menee oikein.


 


Kertomasi perusteella sanoisin, että asia on kohdaltasi kunnossa. Meiltä tulee yhteydenotto sitten siinä kohtaa, kun odottamaasi mallia on tullut varastoon ja toimitukset ovat edenneet sen verran, että on sinun vuorosi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@siperiada55@  kirjoitti:

Siellä on jo useampi vastaamattatton kysymys yhteisömanageri TeroRe:lle edelliseltä viikolta. Milloin ajattelit vastata?


 


Oletan, että kertomasi lomalla ollut työntekijä, joka ilmeisesti ainoana koko Telialla osaa vastata kysymyksiini, on jo palannut lomiltaan ja voit välittää vastauksen.




Kyllä, on palannut. Sitten, kun saan vastauksen.


 



@siperiada55  kirjoitti:

Laitan vielä korostetusti yhden sisään liittyen siihen, mistä koitatte metsästää erittäin vähät sisään tulevat kortit verrattuna moneen isoon toimijaan.


yritättekö metsästää kortteja jostain VK.comista tai sen tapaisesta kanavasta ettekä suoraan Asukselta tai tunnetulta tukkurilta?




Ainakin Asukselta, olen itsekin nähnyt keskustelua Asuksen edustajan kanssa.


 


--


 


Tilanne vaihtelee malleittain mutta suht tuoretta tietoa Techradarin uutisesta:


 


Edes Nvidia ei usko RTX 3080 -näytönohjainten saatavuuden paranevan tänä vuonna

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

Itselläkin vielä epäselvää tämä tilaushomma kun en vieläkään ole saanut sitä toista vahvistusviestiä vieläkään asiakaspalvelussa kyllä vakuuteltiin että olen näytönohjain jonossa vieläkin.




Hmm, kerrotko mitä tarkoitat toisella vahvistusviestillä? 

Tilanne monenkin kortin osalta on huono, tai oikeastaan lähes kaikkien. Kysymys kuuluukin, että miksi otatte tilauksia ihmisten tilauksia vastaan enemmän mitä teille saapuvat erät ovat? Onko kyse siitä, että ette saa koko erää minkä olette tilanneet, vai mistä kiikastaa? Koko soppaahan ei olisi, mikäli tilauksia otetaan sama määrä mitä teille tulevien korttien vahvistettu määrä on. Päivämäärä voisi varmaan hieman heittää, mutta tämä haiskahtaa siltä, että tilauksia otetaan 1000 ja tilataan 100, ja saadaan 10.

En saannut silloin kun piti. Kyselin ja sanoivat että menee päivä varmistaa.

tuli sitten vahvistus myöhemmin seuraavana päivänä, mutta siinä oli se malli vääri ja tällänen "Saat vielä erillisen kuittauksen Telialta asiasta." Olin aspassa puhumassa näistä silloin kun tuo viesti tuli niin siinä hän lupasi ja vakuutteli, että olen jonossa nyt ja malli oikein. mut pohdin kuitenkin tässä nyt et pitikö sen vahvistuksen silti tulla nyt erikseen sieltä Telialta vaikka "varmistus" nyt tuli sieltä  aspasta. Kuitenkin kun jo möhlitty se malli ja en siinä alkuperäisessäkään viestinnässä ollut mukana niin ymmärrät varmaan, että vähän mietityttää, että onko siellä yhä aukkoja jonossa ja tieto uupuisi.

Kumpa vain olisi normaali tilausseuranta niin olisi ongelma ratkennu helposti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:

1. Kun peruitte esimerkiksi 3080 asiakkaiden tilaukset, peruitteko samalla omat tilauksenne toimittajalta vai oliko tilauksia edes sisällä?


 


2. Onko nyt 3080 tilauksia sisässä joko suoraan Asuksella tai jollakin tukkurilla vai yritättekö metsästää kortteja "vapaille kanaville" tulevista eristä?




Yritän saada näihin vastaukset, siinä voi mennä nyt hetki mutta palaan kyllä myöhemmin asiaan.




1. Oli sisässä ja ei, emme peruneet omia tilauksiamme


2. Meidän tukkuri, jota käytämme on Also

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Xonium@  kirjoitti:

En saannut silloin kun piti. Kyselin ja sanoivat että menee päivä varmistaa.


tuli sitten vahvistus myöhemmin seuraavana päivänä, mutta siinä oli se malli vääri ja tällänen "Saat vielä erillisen kuittauksen Telialta asiasta." Olin aspassa puhumassa näistä silloin kun tuo viesti tuli niin siinä hän lupasi ja vakuutteli, että olen jonossa nyt ja malli oikein. mut pohdin kuitenkin tässä nyt et pitikö sen vahvistuksen silti tulla nyt erikseen sieltä Telialta vaikka "varmistus" nyt tuli sieltä  aspasta. Kuitenkin kun jo möhlitty se malli ja en siinä alkuperäisessäkään viestinnässä ollut mukana niin ymmärrät varmaan, että vähän mietityttää, että onko siellä yhä aukkoja jonossa ja tieto uupuisi.




Aivan, kiitos, nyt ymmärrän mitä tarkoitit ja mitä tapahtunut. 


 


Odotatko vielä hetken, olemme löytäneet hiljattain muutaman jolle viestin piti mennä mutta ei ole mennyt. Laitamme viestiä sinne lähiaikoina matkaan, uskon ja toivon että olet tässä mukana. Kerrohan jos viestiä ei kuulu lähipäivinä.


 



@Xonium@  kirjoitti:

Kumpa vain olisi normaali tilausseuranta niin olisi ongelma ratkennu helposti




Kieltämättä, vaatisi tosiaan sen että tilaus olisi normaalisti sisässä ja ns. aktiivinen.

Sain silloin alun perin viestin että olen jonossa mutta kun sanoit myöhemmin että kaikille piti lähteä vahvistusviesti vielä että varmasti on jonossa en sitä saanut silloin ja sanoit että kaikille jotka ovat vielä jonossa se olisi pitänyt tulla. Asiakaspalvelussa kyllä sanottiin että jonossa olen, mutta viestejä tuon yhden viestin jälkeen joka siis tuli 30 maaliskuuta en ole saanut mitään muita viestejä asiasta. Todellakin olisi kiva jos näkisi jostain että oikeasti on siinä jonossa tämä on aika epäselvää ja stressaavaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@VicViperGradius@  kirjoitti:

Sain silloin alun perin viestin että olen jonossa mutta kun sanoit myöhemmin että kaikille piti lähteä vahvistusviesti vielä että varmasti on jonossa en sitä saanut silloin ja sanoit että kaikille jotka ovat vielä jonossa se olisi pitänyt tulla. Asiakaspalvelussa kyllä sanottiin että jonossa olen, mutta viestejä tuon yhden viestin jälkeen joka siis tuli 30 maaliskuuta en ole saanut mitään muita viestejä asiasta. Todellakin olisi kiva jos näkisi jostain että oikeasti on siinä jonossa tämä on aika epäselvää ja stressaavaa.




Ok, kiitos tarkennuksesta. Oikeastaan sama mitä tuossa yllä kirjoitin @Xonium :lle, odota vielä hetki, muutamille on vielä viestejä lähdössä.


 


Ja ymmärrän, on epäselvää ja stressaavaa ja varmasti ärsyttävääkin.

Tänään tuli tilauslinkki tänne. o/ Kyseessä siis  strix 3080 oc. 

Hienoa, onnea! Jospa se tästä iloksi muuttuu muillekin jossain vaiheessa... Siis tuliko linkki sähköpostiin vai minne?

Mulle tuli 30 min sitten tuffi 3080 samanlainen viesti ja laitoin jo tilaukseen

Minne mahtaa viestit tulla?

Onnee teille kortin saaneille.

EDIT: Samboo näinkin vanhoista viesteistä. Viellä on matkaa minun 27.11 tilaukseen. Mutta saan vähän osviittaa missä mennään niin seki jo kiva!

Tekstarina tuli.

Vastaa